IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

conducere economica

This topic is about conducere economica, the author, rudolf90186, wrote about: In manualul tehnic al LOGAN-ului utilizatorul (a.k.a. SOFERUL) este indemnat sa conduca economic, adica nu sportiv, insa, parerea mea este ca nu toata ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> conducere economica
rudolf90186
post Oct 20 2006, 09:13 AM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 19-October 06
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 90.179



In manualul tehnic al LOGAN-ului utilizatorul (a.k.a. SOFERUL) este indemnat sa conduca economic, adica nu sportiv, insa, parerea mea este ca nu toata lumea stie ce inseamna acest lucru. Eu de ex, sunt un computer nerd, si nu tare am avut tangenta cu lumea masinilor, asta pana mi-am luat un LOGAN 1.4 MPI. Intrebarea mea e: Ce inseamna sa conduci economic? La ce turatie a motorului e conusmul cel mai mic (in timp ce rulezi nu cand e scoasa din viteza bineinteles...)? La a doua intrebare am auzit fel de fel de versiuni:
1. "E bine sa schimbi viteza in jur de 2000 rpm..."
2. "E bine sa schimbi viteza in jur de 3000 si sa nu scada sub 2000"
3. "Sa fii intotdeauna in jurul turatiei unde e cuplul cel mai mare (adica aprox 2700 la 1.4 MPI)"


Logica mea ar spune ca prima varianta e cea mai buna deoarece nu e turat motorul asa de tare, insa eu am contact cu masina numai de vreo 4-5 luni asa ca nu ma bazez pe logica mea...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Oct 20 2006, 10:09 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



la tine e recomandat sa schimbi la 2500-2700. turatia iti va cadea la 1800-2000. cel mai mic consu il vei avea pe la 1800 de ture dar pt sanatatea masinii e bine sa mergi la 2000. din cand in cand mai da-i blana, pt ca mersul in oras provoaca depuneri (asa mi-a spus un mecanic, dar am si simtit-o)
plecarea de pe loc trebuie sa fie lina fara bruscari sau accelerari in forta.
trebuie folosita din plin frana de motor, si sunt de evitat opririle dese (in buc e imposibil).

pt sanatatea motorului iarna nu pleca imediat de pe loc, lasa motorul sa se incalzeasca.

cea mai mare greseala a posesorilor de logan dci e condusul subturat. am cunoscut pe cineva care in barlad a reusit sa scoata 8 chiar 8 pt ca el schmba vitezele la 1800-2000. pt ca asa era invatat de pe dacie


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Oct 20 2006, 10:43 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



bine zis, mai putin chestia cu incalzitul motorului - sunt mai multe teorii, dar cea moderna si eficace dupa parerea mea ne invata sa lasam motorul 15-20 secunde la ralanti si apoi sa plecam conducand cu viteza moderata (adica sa nu-i dai 5000 rot/min ca nebunu') - asa se incalzeste mai repede motorul
cu cat sta mai mult la rece, cu atat se uzeaza mai repede...
de intelege ca nu e de recomandat nici plecatul la 1 secunda (sau mai putin biggrin.gif - stiu cazuri) dupa pornire, dar nici stat minute in sir sa se incalzeasca pe loc


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Oct 20 2006, 10:56 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



rog moderatorii sa il stearga


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Oct 20 2006, 10:58 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



rog moderatorii sa il stearga


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Oct 20 2006, 10:59 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



pe frigul crunt de asta iarna o lasm 1-2 min. eu stiam ca in momentul in care pleci imediat de pe loc uzezi viblochenul mai ales la diesel.

nu vad de ce sa se uzeze mai repedde daca masina sta pe loc cu motorul pornit decat atunci cand nu ajunge la temperatura optima si e in sarcina. cea mai mare uzura are loc cand motorul este rece, asa ca mai bine e zic eu sa astepti 1 min sau 2,pana pui fata casetofonului, centura te asezi bine etc.

aidrepatete cand spui ca nu trebuie turata prea tare pana cand nu motorul nu ajunge la temperatura optima


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rudolf90186
post Oct 20 2006, 11:08 AM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 19-October 06
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 90.179



Sunt incepator in ale condusului asa ca nu conduc "ca nebunu' " :angel: , si eram foarte curios de chestia cu schimbatu vitezei. deci pana la urma pe la 2000 e turatia ideala... Nu de alta da nu vreau sa ma duc nici subturat... Multumesc de pareri, mai astept si altele...

Nici la noi in Baia Mare nu se prea poate sa mergi constant. Am auzit cum e prin Buc, la noi nu e chiar asa, dar e... De fapt in orice oras nu prea poti merge constant bicycle.gif si taximetristii fac legea, mai ales peste noi "lamaiosii" :thumbdown: . Dar ce sa faci? :romania:


--------------------
Logan 1.4 MPI AMBIANCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A70877
post Oct 20 2006, 01:07 PM
Post #8


novice
**

Group: Membri
Posts: 28
Joined: 15-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.870



ziua buna,

eu procedez astfel:
- pornesc motorul de cum urc in masina (indiferent de anotimp);
- pana trebuie sa demarez, mai trec 2-3 minute datorita faptului ca ori e prea rece afara, ori mai sunt persoane care trebuie sa urce
- primul demaraj (motor rece) este lent (pana intru in trafic sau creste temperatura motorului la 2 liniutze)
- schimb treptele de viteza la 2000/2500 turatii
- frana de motor permanent pana pe la 1500 turatii
- la fiecare drum am grija sa am si cateva demaraje mai sprintene pt punerea turbinei in miscare

concluzie:
- consum mediu urban: 5.5 - 5.7% cu un Logan Dci / 12500 km in traficul de la ora 8 AM si5 PM (Bucuresti)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Oct 20 2006, 02:48 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



QUOTE(florin55503)
rog moderatorii sa il stearga

de ce sa ma stearga, tovarase "specialist"???
unde e democratia? - in cazul in care n-as avea dreptate
si ca am, sapa tu prin forumul asta sa vezi ca au spus ce zic eu oamenii cu mai multa experienta

scuze la toata lumea pentru off topic, dar asta nu e ton normal, si el a fost off topic :bash:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MotorHead
post Oct 20 2006, 02:52 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 600
Joined: 25-June 06
Member No.: 80.834



QUOTE(Horia49540)
QUOTE(florin55503)
rog moderatorii sa il stearga

de ce sa ma stearga, tovarase "specialist"???
nu cred ca era vorba de tine tongue.gif


--------------------
GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Oct 20 2006, 03:31 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



valeleu, atunci imi cer scuze, mii de scuze arigato.gif
da' asa mi s-a parut...si nu-mi place cand cineva ataca "gratuit"
inca o data scuze daca nu era vorba de mine, da' daca era... :minigun: biggrin.gif :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai83654
post Oct 20 2006, 04:39 PM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 135
Joined: 31-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.647



OF TOPIC

care vi se pare cea mai buna benzina respectiv motorina? de unde alimentati adik! si care va satisface cel mai mult. biggrin.gif


--------------------
Amabilitatea este cea mai scurta distanta dintre doi oameni.

Proverb popular

Dacia Logan Laureate Plus 1.4 MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel82595
post Oct 20 2006, 08:40 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 660
Joined: 17-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.588



nu tre sa astepti sa se incalzeasca motorul la relanti(totusi aici ar fi o discutie lunga). Piesele nici nu se vor unge bine si economie sigur nu vei obtine din moment ce stau pe loc.
Cel mai important e sa ai o acceleratie liniara si sa nu mergi subturat ( nu face bine masinii).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Oct 23 2006, 12:36 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



horia nu era despre postul tau era vorba ci despre cele 2 ale mele. mi s-a blocat calc in momentul respectiv si am postat de 3 ori


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rudolf90186
post Oct 30 2006, 09:55 PM
Post #15


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 19-October 06
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 90.179



bine, dar ce inseamna sa mergi subturat? si cum se face corect frana de motor?


--------------------
Logan 1.4 MPI AMBIANCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian
post Oct 31 2006, 04:22 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 424
Joined: 23-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 88.018



la logan ai soc automat, trebuie sa stai cu masina sa o inclazesti pana cand vezi ca acul de la turometru revine la cat sta ea normal la ralanti.
schimbatul treptelor ai putea incerca sa-l faci ''dupa ureche'' , auzi si tu pana unde suna motorul bine.
sa mergi subturat inseamna sa schimbi treptele la turatie f mica, sa nu ai viteza suficienta pentru urmatoarea treapta.
iar frana de motor o folosesti pe suprafete alunecoase, schimbi intr-o treapta inferioara de viteza si iei piciorul de pe acceleratie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rudolf90186
post Nov 6 2006, 11:38 AM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 19-October 06
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 90.179



acuma sper sa nu spun vreo prostie, eu schim vitezele in jur de 2000-2100, ca acolo imi place mie tongue.gif, si dupa schimbare scade turatia pana la 1500si de acolo continui... asa am reusit sa fac cosumul cel mai mic, de vreo 9.3% in oras, si am cam 2300 km la bord... e normal?


--------------------
Logan 1.4 MPI AMBIANCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Nov 6 2006, 11:42 AM
Post #18


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



deloc . daca schimbi la 2000 e subturat . ce se intampla daca vrei sa accelerezi dupa ce ai shimbat ? in afara de faptul ca iti iei injuraturi de la aia care stau in spatele tau ?

la logan benzina se schimba treptele la 3000-3500 rpm si cu asta am incheiat subiectul.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rudolf90186
post Nov 6 2006, 12:04 PM
Post #19


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 19-October 06
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 90.179



QUOTE(G e o r g e)
deloc . daca schimbi la 2000 e subturat . ce se intampla daca vrei sa accelerezi dupa ce ai shimbat ? in afara de faptul ca iti iei injuraturi de la aia care stau in spatele tau ?

la logan benzina se schimba treptele la 3000-3500 rpm si cu asta am incheiat subiectul.


Apoi nu imi iau injuraturi de la nimeni, de fapt de multe ori eu injur pe altii... si mai si intrec pe altii, chiar si in conditiile aste de motor subturat...
motorul are putere de la 1500 incolo...


--------------------
Logan 1.4 MPI AMBIANCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bodi
post Nov 7 2006, 02:39 PM
Post #20


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 289
Joined: 9-June 05
From: Timisoara RO
Member No.: 48.833



Eu as paria macar pe plaja 2500-3000 de ture la schimbarea treptelor.
Poti sa vezi comparativ cum se comporta masina la o acceleratie mai "vioaie" imediat dupa ce ai schimbat treapta de viteza la diverse turatii.
Eu pe la 2000 de ture fac deja schimbarea in jos.
Daca nu ma insel George a avut mai demult in semnatura o DSN deci cam trebuie sa stie cum e cu MPI-ul de 1.4 l.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 09:29 PM