IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cum se verifica bujiile incandescente ?

This topic is about Cum se verifica bujiile incandescente ?, the author, Geroge73919, wrote about: Imi porneste cam greu, maine schim furtunasele de retur dar vreau sa verific si bujiile , se pot verifica in spatele blocului sau e necesar aparatul? ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Cum se verifica bujiile incandescente ?
Geroge73919
post Sep 12 2006, 10:14 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 264
Joined: 17-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 73.912



Imi porneste cam greu, maine schim furtunasele de retur dar vreau sa verific si bujiile , se pot verifica in spatele blocului sau e necesar aparatul?


--------------------
Astra Caravan, 2000 DTI, 16V, 101 CP suficienti pentru 200 Km/h :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Sep 12 2006, 10:45 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



O sa-ti dau un "citat" de pe una din variantele de verificare "furate" de pe net.
"Se desface tresa de curent de la fiecare bujie (piulita de 8.)
Se ia o lampa de control de 12V (merge si un bec legat la 2 fire) care se pune la + la baterie si pe capul fiecarei bujii ... daca e buna se aprinde becul .... daca e arsa nu se aprinde si trebuie schimbata. (merge si cu multimetrul)
Pt a schimba o bujie se ia o cheie de 13 (cat mai scurta si de preferinta fixa) si se desurubeaza din chiulasa (dupa pompa de injectie e mai greu dar se poate face ). Se unge filetul bujiei noi si se insurubeaza la loc .... se pune tresa de curent... papuci etc. "

Se pare ca-i varianta de spatele blocului.


--------------------
Skoda Octavia I, 1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei59324
post Sep 13 2006, 03:21 PM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 236
Joined: 25-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.317



:bash:
Se desface tzeava care trece peste ele....este o tzeava d inox care merge la turbo.Dupa aia scoti fisele de la fiecare bujie(iti trebuie un patent ascutit parca ii spune spitz.....ca fiecare fisa are o clema jos si tre s-o apesi si tragi d ea).
Pui contactul la masina.....si cu un fir legat de plusul de la baterie atingi usor capul subtire al bujiilor....daca face scanteie este OK daca nu o scoti cu un T de 10.... biggrin.gif .....stai fara grija nu s intampla nimik....mie mi s-au ars vreo 2....si le-am schimbat singur.


--------------------
Seat Leon FR 2.0 TDI 170 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu50689
post Sep 13 2006, 04:52 PM
Post #4


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 138
Joined: 7-July 05
From: Timisoara)
Member No.: 50.682



Cel mai bine ar fi sa cumperi inainte vreo 2 bujii ca sa le vezi ce sistem de prindere au(sau sa le vezi la un dealer de piese)! nu sunt cu piulite ca la modelele mai vechi ci au o clema elastica de prindere care face contact pe o suprafata mai mare.se pot scoate si cu un cleste curbat reglabil prin apasare si tragere intr-o parte casa se desfaca clema.
O bujie odata desfacuta si alimentata de la baterie cu plusul pemijoc trebuie sa devina incandescenta in 8-11 s in functie de tip, iar masurata cu un ohmetru trebuie sa fie sub 1 ohm.


--------------------
Astra Caravan 2000, 2,0 DTI 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei59324
post Sep 14 2006, 02:43 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 236
Joined: 25-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.317



Bujiile se prind prin insurubare......iti treb un teu de 10...nu merge cu tubulara pt ca nu e adanca.N-au nici o clema bujiile...frate cred ca confunzi bujiile cu fisele. biggrin.gif


--------------------
Seat Leon FR 2.0 TDI 170 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu50689
post Sep 14 2006, 11:03 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 138
Joined: 7-July 05
From: Timisoara)
Member No.: 50.682



Alimentarea lor cu 12v se face printr-o clema asemanatoare cu fisele de bujii(cel putin la masina din semnatura)
Ele sunt infiletate bineinteles in chiulasa si recomand la desfacere o cheie tubulara de calitate pentru ca bujiile mai au si prostul obicei sa se rupa si sa ramana in chiulasa.
Se pot verifica si pe pozitie(fara a fi scoase) cu motorul oprit alimentandu-le pentru scurt timp cu un conductor electric de la +12v al bateriei:se vede imediat ca au consum de curent sau nu prin aparitia de scantei la contact.


--------------------
Astra Caravan 2000, 2,0 DTI 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei59324
post Sep 16 2006, 12:12 AM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 236
Joined: 25-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.317



Exact!!!!!! :bash:


--------------------
Seat Leon FR 2.0 TDI 170 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut83652
post Sep 16 2006, 08:16 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 881
Joined: 31-July 06
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 83.645



la diesel nus o problema bujiile oricum bujiile incandescente se scot cu o tubulara de 10 adanca si pentru verificare plusul de la bateri pe capatul bujiei si daca face arc elecric inseamna ca merge nu eneaparat nevoie sa le desfaci oricum nici de desfacut nu egreu dar nu prea conteaza la pornire doar cand e mai rece afara in rest un diesel bun porneste usor fara nici o bujie deci cred ca ai alta problema
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 13th May 2024 - 10:21 PM