Soferii 'nervosi' vor plati mai mult pentru o polita CASCO |
This topic is about Soferii 'nervosi' vor plati mai mult pentru o polita CASCO, the author, FESTINA, wrote about: Soferii 'nervosi' vor plati mai mult pentru o polita CASCO - cel putin la Allianz Accelerarea ritmului de crestere a daunelor a determinat compania de ... To read more just scroll down
Soferii 'nervosi' vor plati mai mult pentru o polita CASCO |
Jul 20 2006, 06:19 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.007 Joined: 26-July 04 From: Bucuresti Member No.: 29.898 |
Accelerarea ritmului de crestere a daunelor a determinat compania de asigurari Allianz-Tiriac sa modifice sistemul de calcul al pretului unei polite de asigurare de tip CASCO. Incepand cu 1 iulie, costul politei va fi calculat nu doar in functie de proprietatile autovehiculului asigurat, ci si de profilul asiguratului. Caracteristicile asiguratului vor conta in calculul final al pretului pana la amanunte de tipul calificarii profesionale sau al numarului de copii. "Clientul este esential in cotarea riscului. Masina va deveni un element aproape secundar" a declarat, ieri, directorul general Allianz-Tiriac, Cristian Constantinescu. Profilul asiguratului, pe primul plan Evaluarea profilului de risc al solicitantului tine cont atat de caracteristicile autovehiculului (putere, cilindree, vechime), cat si de informatiile referitoare la proprietarul/utilizatorul autovehiculului (varsta, stare civila, localitate de resedinta, destinatia si modul de utilizare a autovehiculului sau conduita in trafic). Astfel, persoanele cu experienta mare in trafic vor beneficia de un pret mai mic pentru polita de asigurare. In aceeasi ordine de idei, o persoana aflata in categoria de varsta 18-25 de ani, a carei daunalitate depaseste 200%, va plati mai mult decat o alta care se incadreaza in categoria de varsta peste 50 de ani. Starea civila, componenta familiei, meseria si locul de munca au si ele o pondere in calculul pretului total al politei. Asumarea unei parti din dauna poate reduce pretul la jumatate "Am facut un studiu de impact pe clientii nostri. A rezultat ca pentru 50% dintre acestia asigurarea va costa cu 10% mai putin, a declarat Constantinescu. Reprezentantii companiei spun ca, luand in calcul frecventa ridicata a daunelor in asigurarile auto si valorile relativ reduse in cele mai multe cazuri, actualul sistem de tarifare CASCO promoveaza reduceri substantiale aplicate primelor percepute de Allianz-Tiriac clientilor care accepta retinerea in sarcina proprie a unor riscuri de dimensiuni reduse. Bonificatiile pleaca de la valori foarte apropiate de suma reprezentand franciza (partea de dauna care revine asiguratului) si ajung la reduceri de pana la 50% din valoarea primei de baza. "Aceasta strategie de responsabilizare a clientilor nu poate fi decat in avantajul ambelor parti. Pentru asigurator, efectele pozitive se pot manifesta la nivelul cheltuielilor administrative. In schimb, clientul poate profita, pe termen lung, de beneficiile sistemului bonus-malus, in conditiile in care acesta tine cont de istoricul ratei daunei si de numarul de despagubiri solicitate companiei", au spus reprezentantii Allianz-Tiriac Asigurari. Asigurati cu mai multe daune anuale Potrivit statisticilor companiei, la nivelul anului 2005 frecventa daunelor s-a situat la aproximativ 65%. Altfel spus, doi din trei asigurati au inregistrat daune anul trecut. Totusi, o cercetare a Allianz-Tiriac a relevat faptul ca majoritatea clientilor (80%) nu au inregistrat nici macar o dauna. "Am constatat ca doar unul din cinci asigurati au inregistrat daune. Acest lucru se intampla pentru ca exista oameni care au chiar 4 accidente in acelasi an", a explicat Cristian Constantinescu. Componente auto supraevaluate Pe parcursul anului 2005 a crescut nu doar frecventa daunelor, ci si pretul pieselor de schimb. "Service-urile pun la piese o marja mult prea mare. Discutam in sute la suta", a declarat directorul general al Allianz-Tiriac. Potrivit reprezentantilor companiei, pe langa pretul componentelor a crescut si costul orei de manopera. Dauna medie a crescut in 2005 pana la 830 de euro, de la 540 de euro in 2004. Risc asumat In conditiile in care noul sistem de calcul va lua in considerare profilul asiguratului exista posibilitatea ca anumiti clienti sa plateasca mai mult decat o faceau pana la 1 iulie. Spre exemplu, daca un asigurat face parte din categoria de varsta 18-25 de ani el va avea costuri suplimentare, chiar daca nu are inregistrate daune, datorita gradului de risc aferent categoriei de varsta din care face parte. Pe de alta parte, in cazul clientilor cu mai multe daune pretul politei va creste semnificativ. In aceste conditii o parte a asiguratilor ar putea renunta la serviciile companiei. "Ne asumam acest risc. In cazul clientilor cu 3-4 daune pe an suntem chiar bucurosi daca renunta", au spus reprezentantii Allianz-Tiriac. Lider si pe categoria CASCO Efectele negative nu au ocolit activitatea Allianz-Tiriac Asigurari, care a inregistrat o accelerare a ritmului de crestere a daunei la nivelul portofoliului de polite CASCO. Astfel, potrivit datelor companiei, rata daunei in asigurarile CASCO s-a situat la 103,3% in 2005, comparativ cu 97,3% cu un an in urma. Totusi, anul trecut, Allianz-Tiriac a subscris pe sectorul CASCO un volum de prime de 132,5 milioane de euro, rezultat care asigura o cota de 35,8% pe piata de profil. La nivelul intregii piete, subscrierile din politele RCA, CASCO si Carte Verde au totalizat 636,8 milioane de euro, reprezentand 68,3% din subscrierile pe clasa asigurarile generale. 128 milioane euro, polite in primele cinci luni Allianz-Tiriac Asigurari a incheiat, in primele cinci luni, polite de asigurari in valoare de 128 milioane de euro, in crestere cu 37% fata de intervalul similar al anului 2005, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Cristian Constantinescu. Pe sectorul asigurarilor generale, societatea a subscris cu 31% mai mult fata de rezultatul consemnat in intervalul ianuarie-mai 2005, pana la 115 milioane de euro. "In schimb, politele de viata au insumat 13 milioane de euro, cu 126% mai mult fata de mai 2005", a adaugat Constantinescu. -------------------- Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS |
|
|
Jul 20 2006, 07:33 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 459 Joined: 27-January 06 From: Nebraska Member No.: 66.548 |
Welcome to the 21st century! Sistemul acesta e la punct in SUA de cand ne stim. Mi se pare logic si corect. Aici politele cresc si sunt calculate si in functie de reputatia care o ai cu politia. Ai condus beat? Ai amenzi de viteza? Esti factor de risc mare si te taxam ca atare.
-------------------- |
|
|
Jul 20 2006, 08:11 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 318 Joined: 26-April 06 From: Focsani (Vrancea) Member No.: 74.737 |
o sa trec masina pe numele lui bunicu
cati ati apelat la casco? tiriac si asirom pentru mine au fost ok dar alte asigurari...vai mama!!! -------------------- +SMART 790 cdi
Ne nastem nudisti si virgini si murim imbracati si obsedati sexual ! Protestez fata de forma actuala a taxei de prima inmatriculare! |
|
|
Jul 24 2006, 10:56 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
-------------------- |
|
|
Jul 24 2006, 01:51 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jul 24 2006, 02:50 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 472 Joined: 22-September 03 From: Bucuresti Member No.: 16.369 |
Mitul este inca valabil ( din puctul meu de vedere ) si fiecare zi in trafic imi confirma acest lucru. A zis mai de mult Madalina un lucru pe care l-am gasit super pertinent si inteligent. " de ce asigurarea RCA se face in functie de automobil si nu de sofer ca doar nu masina provoaca un accident ci soferul"
-------------------- Poate mai multi acum....tre' sa o urc pe dino |
|
|
Jul 24 2006, 02:52 PM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 230 Joined: 27-October 05 From: Bucuresti Member No.: 59.570 |
De acord cu RCA-ul in functie de sofer, dar care ar fi criterile? Se verifica baza de date a Politiei pentru a se vedea numarul de contraventii, sau se fac teste psihologice?
-------------------- Porsche 944 turbo S2, 2.5L, 370hp
BMW 520i Skoda Octavia 2.0 |
|
|
Jul 24 2006, 03:13 PM
Post
#8
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Cred ca va fi in functie de numarul de incidente rezolvate,prin casco. Pentru ei, asta este ce conteaza, adica banul.
Cum scria si in textul original, daca ai 3-4 incidente /an, esti un pericol pentru ei si te vor taxa mai mult. Indiferent daca masina ti-a fost lovita in parcare sau tu erai beat si ai indoit un stalp, reprezinti un factor de risc si vei plati in consecinta. Pana la urma, faptul ca locuiesti intr-un cartier de soferi prosti tot pericol se cheama. -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Jul 24 2006, 03:23 PM
Post
#9
|
|
pilot Group: Membri Posts: 459 Joined: 27-January 06 From: Nebraska Member No.: 66.548 |
QUOTE(Vlad6) Mitul este inca valabil ( din puctul meu de vedere )
Din cate vad eu pe drumurile din SUA, atat femeile cat si barbatii sunt vinovati, dar in moduri diferite. Femeile fac decizii proaste pe cand barbatii isi asuma riscuri inutile. Si cand doi de-astia se intalnesc pe drum ... -------------------- |
|
|
Jul 24 2006, 03:25 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE(Vlad6) Mitul este inca valabil ( din puctul meu de vedere ) si fiecare zi in trafic imi confirma acest lucru. A zis mai de mult Madalina un lucru pe care l-am gasit super pertinent si inteligent. " de ce asigurarea RCA se face in functie de automobil si nu de sofer ca doar nu masina provoaca un accident ci soferul"
Cred ca motivul pentru care femeile au asigurare mai ieftina este ca ele in general conduc mai putin si daca au evenimente sunt in general in oras si relativ minore (chiar daca mai dese la numar), incidente pe care asiguratorul e mai fericit sa le preia decat un singur eveniment in urma caruia sa rezulte o dauna totala la un seria7 no nout -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jul 24 2006, 05:58 PM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 318 Joined: 26-April 06 From: Focsani (Vrancea) Member No.: 74.737 |
casco la masina din 2005 la asirom primul an, trei accidente, unu mandea, unu doamna lu' mandea si ultimul, recent, angajatul lu' peste: total daune 60 si ceva, concluzii: reantregire foarte putin, belea la reanoirea casco al doilea an,rata cu 15% mai mare decat in primul an(valoare aigurata mai mica) si fransiza 20% din valoarea daunei. rezolvare: schimbat firma casco :boxing:
-------------------- +SMART 790 cdi
Ne nastem nudisti si virgini si murim imbracati si obsedati sexual ! Protestez fata de forma actuala a taxei de prima inmatriculare! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 01:13 AM |