IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cutie automata sau manuala?

This topic is about Cutie automata sau manuala?, the author, M i h a i, wrote about: ...din pct. de vedere al fiabilitatii, confortului si sportivitatii. personal nu am mers cu automate asa ca nu-mi voi da cu parerea. mentionez doar ca ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Cutie automata sau manuala?
M i h a i
post Mar 30 2004, 01:46 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



...din pct. de vedere al fiabilitatii, confortului si sportivitatii.

personal nu am mers cu automate asa ca nu-mi voi da cu parerea. mentionez doar ca mersul cu 200km/h timp de 200km cu o bora 1.9 tdi 110cp a avut drept rezultat distrugerea cutiei tiptronic. oare daca era manuala se intampla la fel sau a fost ghinion?
(ii rog pe cei carora le sta pe buze sa spuna ca vw nu mai e ce-a fost sau ceva dew genul asta, sa se abtina )


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Virgil1
post Mar 30 2004, 03:03 PM
Post #2


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 23-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.863



cutie automata pe ford scorpio - comoditate in conducere, demaraj bun, consum marit, defectiuni frecvente, sint putini mecanici care pot sa repare
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Virgil1
post Mar 30 2004, 03:06 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 23-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.863



nu stiu de ce apare " sofer incepator" am carnet de 27 ani - si la virsta - am introdus in baza de date 1947 si au calculat numai 35 ani ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul5
post Mar 30 2004, 09:24 PM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 68
Joined: 30-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.177



cutia automata e pentru adeptii condusului comod si carora "sound"-ul unui motor turat si cu calutii dezlegati nu le provoaca furnicaturi pe spate si in talpa dreapta atunci cind sint la volan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 31 2004, 12:12 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



nu se intampla nimic cu o cutie automata eu unul conduc frecvent si in oras e mai buna si depinde si ce cutii ai in masina sunt unele care iti permite sa conduci f sportiv si ar mai fii de mentionat motorul nu se strica asa de repede schimbarea se face automat la diferite turati.personal imi plac cutiile de la vw dsg semiautomate sunt ieftine si nu pierzi cand schimbi viteza.si de cutiile de la bmw sunt sportive aproape tot ce merge in america e automat asa vor ei si asta e trendul.cred ca daca ar fii mai ieftine ar avea multa lume si daca as vrea comoditate as avea si eu e ceva frumos si placut.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandman
post Mar 31 2004, 06:54 AM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 212
Joined: 21-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.770



eu am mers cu un cielo si automat si masual. si automatu consuma mai mult, si nu e sportiv deloc. e mai placut sa bagi tu a 3a la 4500de rotatii decat sa o schimbe automat la 2700rotatii. nu mai vad placerea condusului!


--------------------
Seat Leon 1.4 TSI 125CP
Fiat Seicento 1.1 55CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 31 2004, 05:30 PM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



"cutie automata" e o notiune, care ar trebui clarificata.

cutia automata, clasica, e cea fara ambreiaj mecanic, la care transferul momentului motor catre transmisie se face prin intermediul unui convertor hidraulic.

cutia de tip "triptronic" nu este o cutie automata clasica, in sensul celor de mai sus. este o cutie mecanica normala, comandata electro-hidraulic, ce permite schimbarea vitezelor atat in regim "automat" cat si in regim "manual". ce inseamna asta? comanda schimbarii vitezelor, o face calculatorul, prin intremediul unor dispozitive electrohidraulice. asta presupune cele 2 actiuni firesti debreiat/ambreiat si decuplarea unui trepte/cuplarea celeilalte.

dezvoltarea unei astfel de solutii, prezinta urmatoarele avantaje: schimbarea treptei de viteza foarte silentios si intr-un interval timp foarte mic. practic schimbatul vitezei se realizeaza mai rapid si mai silentios decat ar face-o orice conducator auto in mod normal.

nu trebuie uitat insa ca este o cutie de viteze mecanica clasica si doar comanda asupra ei este altfel ("automata"). asta inseamna ca la oprire (semafor, etc) nu se va sta cu piciorul pe frana, pentru ca se va uza prematur rulmentul de presiune. o masina cu triptronic, nu se conduce la fel ca o masina cu cutie automata clasica (hidramata)

desi sunt adeptul condusului sportiv si al cutiei mecanice clasice, am fost surprins sa constat ca o cutie triptronic iti asigura demaraje foarte bune si abia daca simti cand sunt schimbate vitezele. practic masina se comporta ca si cum ar fi antrenata in permanenta, fara "pauza" de tractiune, datorata schimbarii vitezelor. e o chestiune de tehnologie, pe care indemanarea soferului nu o mai poate egala.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Halba
post Mar 31 2004, 06:01 PM
Post #8


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 12
Joined: 29-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.123



cred ca ideea ca "nu se poate conduce sportiv cu o cutie automata" este cat se poate de falsa... desigur poate la masinile mai vechi (forduri in general) sau la schimbatoare automate care nu au kick-down (daca se apasa acceleratia tare atunci va trece intr-o treapta de viteza inferioara pentru a mari turatia) se poate... eu am condus un ml320 cu schimbator automat (manual nici nu este la 320 . desi m-urile nu pot fi clasificate drept masini "sportive" feeling-ul era cat se poate de sportiv... practic stilul de condus era determinat de felul in care apasai pedala de acceleratia... ushor si fin => stil de condus comod, lin, motor silentios insesizabil... brusc si cu putere => motor nervos, cai putere dezlantuiti, demaraj bun (avand in vedere tipul si greutatea masinii (nu va asteptati la minuni)).

acelasi lucru l-am constatat la un audi a4 automat... totul depinde de cum apesi acceleratia...

condusul unei masini automate este mai putin "sportiv" nu datorita performantelor masinii ci datorita lipsei de activitate a soferului... recunosc ca sunt fan al schimbatorului manual... imi place sa tin mana pe el... imi place sa turez motorul inainte de a schimba intr-o treapta superioara (chestie pe care as putea sa o fac si cu o cutie automata dar nu as mai avea placerea "mestecatului in benzina")... ma rog... ideea e ca iti da o senzatie de control asupra masinii... control pe care il ai in mare parte si la cutiile automate... dar... nu este atat de palpabil .

in plus in oras este mult mai usor cu o cutie automata... daca oricum nu poti (sau nu are rost) sa conduci "sportiv" de ce sa te mai chinuiesti sa schimbi din 1 in 2... cand oricum nu poti prinde viteza mai mare de 40 la ora datorita aglomeratiei

in schimb daca ai avut o masina cu schimbator automat mult timp... iti va fi foarte greu sa revii la ambreaj si schimbator... ok... hai sa zicem nu foarte greu dar oricum mai greu decat ar trece unul de la varianta "cu batz" la cea "fara batz" )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Laurentiu_007
post Mar 31 2004, 08:44 PM
Post #9


Lau
******

Group: Membri
Posts: 586
Joined: 14-January 03
From: Timisoara
Member No.: 9.065



am avut ocazia sa merg cu o masina care avea cutia de viteze automata, insa nu mi s-a parut ceva deosebit; este adevarat ca ai parte de mai mult confort, dar e riscant.pt. ca nu e prea fiabila.personal prefer cele manuale
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Apr 1 2004, 12:14 AM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



nu cred ca putem vorbi de fiabilitate, in sensul strict al cuvantului. pur si simplu fiind un sistem mai complex, avand in componenta echipamente electronice, electrice, hidraulice si mecanice, suplimentare unui transmisii normale, posibilitatea/probabilitatea de defectare creste.

pe de alta parte, in conditii normale de exploatare, durata de viata ar trebui sa fie mai mare decat la o cutie normala, fiindca calculatorul schimba vitezele mai precis si mai silentios decat o face omul. cel putin teoretic, asa stau lucrurile.

referitor la intrebarea - cu mersul cu 200km/ora - poate a fost fortata masina. poate si cu cutia clasica lucrurile n-ar fi fost tocmai ok
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Apr 1 2004, 01:01 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



ion,ieri ma gandeam la tine la acest subiect.ai explicat cat se poate de bine dar eu as fii vrut sa scriu despre dsg"direktschaltgetriebe"cred ca stii ce inseamna e o cutie automata mai noua cu care schimbi manual si nu e mult mai scumpa ca o masina cu schimbator mecanic poate poti sa scrii cum functioneaza.e si in gama vw.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Apr 1 2004, 06:37 PM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



am auzit ceva despre dsg, insa sincer nu stiu exact despre ce este vorba. daca imi poti trimite un material, prefer in germana (nu in engleza), am sa traduc si inserez aici.

stiu ca daimler (am vazut la tv) a facut o cutie automata (hidramata) cu 7 trepte, care e mult mai economica si cu care se poate merge si sportiv. daca se da vollgas, nu mai schimba o treapta in jos, ci doua. iar la pante, daca se ia piciorul de pe acceleratie, se schimba 2 trepte in sus. daca se apasa frana, schimba iar in jos si intra in frana de motor, asa ca iarna nu mai e asa problema.

astept pe e-mail materialul sau un link spre articolul despre dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OMEGA
post Apr 3 2004, 08:45 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 438
Joined: 29-March 03
From: Constanta
Member No.: 10.894



cutie manuala "clasica" sau triptronic


--------------------
Just Me & MySelf! (Cont scos din functiune)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Radu_
post Apr 6 2004, 05:43 PM
Post #14


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 120
Joined: 13-January 04
From: Iasi
Member No.: 19.888



depine ce faci cu masina aia, si de stilul fiecariua de condus - eu aleg manuala fara sa ma gandesc
daca masina o folosesti la drum lung, e recomandat cut automata; daca nu, manuala

si aia de bora, care s-a stricat la 200 km/h, n-avea motiv...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V l a d
post Apr 6 2004, 05:51 PM
Post #15


Guest Star
******

Group: Membri
Posts: 1.453
Joined: 1-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.282



eu zic ca discutia asta se bazeaza pe subiectivism, unora le place cutia automata altora cea manuala, e o chestiune de placere personala. mie imi place cea manuala pentru ca imi place sa scimb vitezele cand vreau eu, adica sa o turez mai tare daca vreau sau sa schimb cand trebuie sau cand simt eu ca trebuie. dar asta repet e o chestiune subiectiva si desi nu am condus pana acum masini automate sunt sigur ca ele sunt mult mai comode si probabil si mult mai eficiente schimband vitezele la parametrii configurati din fabrica.


--------------------
Suzuki Sx4 1.6 4WD - 2008, Aprilia SR50 Factory - 2008, Subaru Legacy 2.0D - 2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei6
post Sep 6 2004, 03:57 PM
Post #16


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 17-June 03
From: Bucuresti
Member No.: 13.470



Salut!

Cred ca e un picutz cam vechi topicul, dar pot sa va spun din experinta (am condus 10k+ pe manuala respectiv automata "hidramat") ca aleg hidramat-ul always.

E intardevar un picutz mai lenesa si pana isi faca kick down (parca ii ziceati) iti da ceva fiori la depasiri (la deal si cu ac pornit). dar in oras e super lejera iar la drum lung n-ai nici o problema. De asemenea pe drumuri de munte (nu offroad da' nici forestier foarte bune) bate la fund o manuala de 1000x (la max 5km/h ai forta si tot ce vrei sa treci peste obstacole si nici nu o omori ca la cutia manuala la vitezele astea) (si by the way nu vorbesc de masini de teren ci de dacii, cielouri, peugeoturi 307, vw bora etc bagate pe totii coclaurii (ce vrei asa e cand soferu e pasionat...)).

Yours faithfully...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 6 2004, 05:56 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



1) cutiile hidramate vechi sunt nasoale. prima noastra masina o mazda323 din 1991 avea o astfel de cutie si desi avea un motor maricel de 1.6l cu 82 de cp cu acesasta cutie automata in 4 trepte era un dezastru desi avea acest down shift kick, aveam o lipsa deputere la depasiri si la deal infioratoare. o transmisie manuala ar fi fost mult mai indicata la acea masina.

2) la buick regal 1999 cu un V6 de 3.8l si 200cp cutia automata, desi tot hidramata in 4 trepte, functiona fara repros si acest down shift intra prompt in functiune o data ce calcai acceleratia mai tare.

3) avantaje: sunt clar mai fiabile decat cele manuale, sunt excelente in oras/trafic aglomerat pt. ca iti scutesc munca ta manuala, sunt comode daca ai de vorbit la telefon, baut cafea, etc. desi asta te poate face si mai neatent. de asemenea pornirea de pe loc este mai vioaie pt. schimbarea primelor trepte se face mai rapid si mai lin decat o poti face manual.

4) dezavantaje: consum mai mare, ai nevoie de motoare mai puternice ca sa functioneze bine. o transmisie manuala iti da totusi posibilitatea sa folosesti resursele motorului mai eficient, mai ales la motoare mici. de asemenea pana mai acum 2-3 ani majoritatea cutiilor automate erau in 4 trepte ( exceptii fiind doar la unele marci de lux, care aveau deja 5 sau chiar 6 trepte).

nu am incercat o semiautomata, sunt curios si eu sa vad cum se comporta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Sep 7 2004, 02:07 PM
Post #18


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Halba)
cred ca ideea ca "nu se poate conduce sportiv cu o cutie automata" este cat se poate de falsa... desigur poate la masinile mai vechi sau la schimbatoare automate care nu au kick-down (daca se apasa acceleratia tare atunci va trece intr-o treapta de viteza inferioara pentru a mari turatia)

practic stilul de condus era determinat de felul in care apasai pedala de acceleratia... ushor si fin => stil de condus comod, lin, motor silentios insesizabil... brusc si cu putere => motor nervos, cai putere dezlantuiti, demaraj bun

condusul unei masini automate este mai putin "sportiv" nu datorita performantelor masinii ci datorita lipsei de activitate a soferului...


Omul asta e destept si ar trebui sa ascultatzi de el mai des. Este absolut corect ce spune el. Singurele penalizari care va face sa fitzi atit de subiectivi spre cuiile manuale:

1) greutate in plus
2) o pierdere de 5-10-15 cai putere fatza de cutia manuala
3) design complicat

1) greutate in plus - oh well

2) masinile cu transmisie automata sint in general mult mai puternice iar pt mine cu 230 cp o pierdere de 15 cai nu este atit de mare ca pt voi cu 80 cp. Oricum, producatorii auto aranjeaza motorul incit puterea sa fie aceeasi...la auto sau manual...luind in consideratzie cit se pierde datorita greutatzii si angrenajelor

3) Design complicat pt o tzara/continent unde majoritatea sint cutii manuale. Oare la fel sa gindim si noi unde majoritatea sint cutii automate ? Relativ ?

Mesterul Halba are dreptate. Sint suficient de sportive in functie de cum apesi acceleratzia. Iar cind apesi frina...masina este scoasa din viteza. COmputerul stie precis in ce treapta sa fie (95% din cazuri), masina trece in trepte inferioare la acceleratzie, turatzia creste glorios dupa care tzineste inapoi intr-una superioara. Iar pentru conditziile de utilizare a masinilor de aici, cutiile manuale nu sint chiar recomandate.

Sincer, dpdv al preferintzelor personale conducind si una si alta...o transmisie tiptronic sau variable continuous transmission ar fi de preferat. Dupa care una automata. Iar una manuala aproape ca nici nu incape in discutzie. Sa stitzi voi ca s-au mai desteptat si americanii...au trecut de la 3 trepte de viteza la 4 (in cutiile auto) si in ultimii ani au inceput sa faca transmissii auto cu 5 sau 6 trepte. Iar transmisiile auto din ultimii stiu eu 7 ani sint incomparabile cu ce vedetzi voi pe strada (in mare parte) sau prin filmele cu cowboy.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 7 2004, 02:46 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



90% din masinile vandute in USA sunt cu cutii automatice. multe modele sunt integral automate neexistand nici macar optiune de manual, de ex. toate minivanurile, inclusiv Venture al lui F1...

F1, nu e exact ce spui ca producatorii aranjeaza motorul incat puterea sa fie aceeasi. eu am test drive si accentul si civicul cu automata cand le-am luat pe ale mele manuale si e diferenta clara de putere intre ele (e drept amandoua au motoare cu putere modesta, dar principalul motiv pt. care am optat pt. manuala este acesta + diferenta la consum=la capitolul eficienta manuala e inca mai buna).

tot ca o dovada ca the big3 in general isi baga picioarele cand fac masini este si chestia care o mentionezi: in vreme ce Toyota/Honda au avut cutii in 4 trepte cu ani buni inaintea marcilor americane pe toate modelele, the big 3 au mers pe principiul "las' ca merge si asa"... se pare insa ca se vor trezi din pumni.

cat priveste CVT depinde cine il face:

GM dumps CVTs in favor of automatics
Decision hurts Fiat-GM joint plant in Hungary

By Richard Truett
Automotive News Europe / August 23, 2004


DETROIT -- The failure of General Motors' continuously variable transmission, or CVT, is a rare and costly misfire for GM's hard-charging Powertrain division.

GM said it will end production of CVTs at the end of the 2005 model year after only three years in production.

The CVTs are built at the Fiat-GM Powertrain plant in Szentgotthard, Hungary.

A four-speed automatic will replace the CVT on the Opel Astra and on the US-market Saturn Ion coupe for the 2005 model year. Those cars also will be available with a five-speed manual. The CVT will be available in just one model in 2005, the Saturn Vue with all-wheel drive.

In 2006, GM will replace the four-speed automatic with a six-speed automatic.

GM has decided to reduce the number of transmissions it uses, said Tom Stephens, GM group vice president for global powertrain. Stephens said the new six-speed automatic would offer the same or better fuel economy over the outgoing CVT. And it will deliver better performance.

A CVT uses two sliding pulleys connected by a steel belt or chain to drive the wheels. The transmission is mostly suited to small displacement, low-torque cars. CVTs deliver fuel economy gains of about 10 percent over a four-speed automatic.

But CVT technology can be fragile.

Not only was GM's CVT late to market, but assembly glitches pushed the automaker to halt production for three months this year. When production resumed in March, GM offered the CVT with an extended warranty.

CVTs are used successfully by other manufacturers. Nissan, Mini, Audi and Honda offer vehicles with CVTs. Ford Motor Co. has launched an American-made CVT in European versions of the Focus, and the company plans extensive use of the gearbox in the Five Hundred, Freestyle and Montego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Sep 7 2004, 03:35 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Din experienta mea cu un MB 230 CE automatic pot spune ca:
1. cutiile automatice sunt comode
2. masini cu cutii automatice pot fi conduse in mod sportiv
3. cutia automatica creste consumul dar nesemnificativ (pentru cine-si permite)
4. cutia automatica mananca din putere si viteza, la fel nesemnificativ
Pentru cei care doresc sa amestece in benzina go ahead, eu sunt comod si prefer sa fiu dus de masina cu minimum de interventie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 12:19 AM