DRIVE-TEST - impresii personale fiecaruia din noi |
This topic is about DRIVE-TEST - impresii personale fiecaruia din noi, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
DRIVE-TEST - impresii personale fiecaruia din noi |
Jun 25 2006, 11:18 PM
Post
#1
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Ca o paranteza, anul trecut in vara am testat si Octavia 2.0 TDI 140CP. Octavia 2 4x4 are cateva atuuri importante fata de Octavia 1 4x4 si aici nu ma gandesc la motorizari, ci la alte aspecte practice sau de confort : - suspensie modificata in sensul cresterii confortului interior la deplasarea pe drumuri denivelate, cu gropi chiar; amortizoarele sunt aceleasi, deci drumurile precare nu reprezinta vreun impediment pt masina - directie electromecanica, nu hidraulica > castig putere de ~3kW, denivelarile drumurilor nu se mai transmit in volan, manevrabilitate crescuta si progresiva cu viteza - sist de monitorizare a presiunii din pneuri (TPM) -senzori parcare fata/spate, f necesari avand in vedere linia masinii. In privinta Fabiei RS, ei bine, luati un model RS de serie, modificati la ABT performantele masinii si veti avea sub fund ceva rapid, ce ofera senzatii tari...ce mai conteaza restul? Oricum, FUN masina, dar neaparat inca una spatioasa in garaj, daca nu sunteti singuri... Invit deci pe cei interesati de aceste masini sa adreseze intrebari punctuale. Voi reveni cu raspunsuri concrete! Si, asa cum spune si titlul, invit pe cei care au facut drive-test, sa-si scrie impresiile pt a putea veni in ajutorul celor interesati. Ma refer la cei interesati de Skoda, desigur... -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 9 2012, 07:58 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Azi am facut un drivetest cu Citigo, 1.0L 60CP cu cutie manuala in 5 trepte. Skoda a deschis un nou dealership in Bruxelles si a trimis invitatii la lume, au dat o prajitura, un drivetest si un spalat masina gratis la amatori. Frumos din partea lor, mai ales ca prajitura chiar a fost buna, nu era din aia de supermarket vanduta la juma' de pret ca expira .
Pe mine m-a tentat drivetestul cu Citigo, fiind singura cu care n-am mai mers. Plus ca n-am ai condus o masina de 60CP de peste 10 ani Testul a fost pe 30km, jumatate urban (insa trafic lejer de sambata) si jumatate autostrada. Prima impresie a fost ca masina o sa fie groaznic de inceata, si ca o sa-mi fie frica sa intru in intersectie cu ea de teama ca pana ies apare TGV-ul. In realitate insa, impresia asta de lentoare e datorata felului in care accelereaza cand e pe liber. Bagi acceleratia la fund iar turatia urca de parca ar fi intr-a 5-a cu vantul din fata. Asta te impiedica sa ii torturezi ambreiajul la plecarea de pe loc. Insa odata plecat, cu ambreiajul ridicat, se tureaza si trage normal (ca o masina de 60CP). E o chestie ciudata, insa cu care te obisnuiesti. La viteze normale zgomotul nu e foarte ridicat, desi are pneuri hankook (de care se plang forumurile ca-s proaste) si nici nu pare foarte antifonata, de exemplu oalele rotilor din spate, care sunt in portbagaj, sunt tabla chioara (ultima foto). La relenti cam trepideaza, insa in mers e relativ OK. Motorul trage destul de liniar de la turatii foarte joasa pana la redline, nu are momente de ezitare nici la 1400 nici la 5500rpm, insa nici nu trebuie sa se astepte cineva sa castige o cursa de dragstere. Cutia de viteze e imoral de lunga pentru un motor atat de mic, daca o calci ajungi la 90 cu a 2-a, iar intr-a 5-a la 3000rpm ai cam 110km/h, adica cam ca la petrolierul meu care are putere mai mult decat tripla. Mi se pare ca agata nitel in prima treapta, insa poate e vorba de obisnuinta, oricum in mers schimbarile de viteza mi s-au parut OK. Vizibilitatea e foarte buna in toate directiile. Pozitia la volan e nitel inalta, insa pe mine nu m-a deranjat, si nici nu am stat sa ma joc cu toate reglajele scaunului. In fata se sta OK, in spate spatiul e cam la limita. Eu am 177 si cu scaunul pus confortabil in fata am intrat la limita si in spate, insa nu era chiar confortul de pe lume. Comenzile sunt OK, stergatoarele bune (m-a si plouat), radioul merge OK si sunetul curat. Pe autostrada se poate merge destul de normal, atata doar ca e bine sa uiti sa schimbi viteza pana cand ajungi la viteza de croaziera. totusi, cu AC si in treapta a 5-a inca reuseste sa accelereze, in reluare, in timpi geologici, insa accelereaza. Insa e lunga cutia... masina ajunge la 120 chiar si intr-a 3-a. Si tot pe autostrada e destul de sensibila la vant lateral, care azi a suflat destul de tare. In zonele fara vant la 120 nu are probleme de stabilitate. La mine surpriza placuta a fost consumul. In prima parte (urban, trafic lejer) inainte de intrarea pe autostrada aveam un consum de 4.9 desi bagasem doua redlineuri sa vad cum trage. Dupa ce am mers pe autostrada (intre 100 si 120, insa nu constant ci cu niste teste de acceleratie) ajunsese la 5.3, iar apoi am revenit la drumul prin oras si pana am ajuns inapoi la dealer consumul a ajuns la 5.0, cu o viteza medie de 40km/h. Pe autostrada probabil consumul nu e deosebit, insa in oras cred ca se pot scoate consumuri incredibile. Pedala de frana tare si cursa scurta (chestie care mie imi place). E dozabila totusi, nu te arunca cu nasul in geam la primul cm de pedala, insa o poate face daca o apesi mai tare. Pe mine ma enerveaza genul de frane la care primul cm te da in geam si urmatorii 10 nu se intampla nimic nou. Ce nu-mi place insa e felul in care ridica nasul la acceleratie sau schimbare smuncita de viteze, sau il da in pamant la franare mai violenta. E scurta si inalta, mama ei, si se pare ca nu incalca legile mecanicii. PRobabil ca are un transfer de mase cat china, sunt curios cum ar fi si pe circuit si daca ar fi capabila sa ia viraje. Pe traseul meu de test nu prea am avut unde sa testez asta, in viraje erau oricum grinpisi suficienti de lenti cat sa ma pot tine dupa ei ... Varianta cu DSG n-au bagat-o inca, cica e pe vine. Sa vedem. Din pacate nu am condus C1/Aygo sau alta piticanie din asta ca sa am cu ce sa o compar. Masina mea anterioara a fost Hyundai Getz (pentru cine a uitat ), tot una mica, insa totusi in alta clasa, mica insa nu chiar atat de mica, dubla ca putere, mult mai spatioasa in spate, mult mai stabila, asa ca ar fi incorect sa o compar cu hyundaiul. Am condus Fiat Panda 1.2 care insa e mai "masina", nu ridica nasul sau fundul asa de tare la fiecare apasare de pedala. Niste suspensii o idee mai dure si poate garda la sol o idee mai mica ar prinde bine si poate ar mai reduce tangajul asta de trauler de braconieri pe mare de gradul 5. Insa pe de alta parte ar deveni mai greu de parcat pe trotuar... Am facut un drivetest mai de mult cu Kia Picanto 1.1diesel de 75CP, in care am incaput (inghesuit) 5 adulti! Si de miscat mi s-a parut ca se misca comparabil, desi avea 4 persoane suplimentare, insa nici nu avea cutia aia atat de luga. Cred totusi ca pentru mers la birou e o optiune interesanta, mai ales ca e economica, si interesanta si fiscal, are motor mic, taxe mici, asigurare mica, etc. Adica eu daca mi-as lua o masina de facut 20km/zi urban, as lua un benzinar de 1L. Mi-ar placea sa testez si Spark, tot cu motor de 1L insa in 4 cilindri. Piticaniile sunt o clasa unde intra din ce in ce mai tare si chinejii astia de prin Corea. This post has been edited by James Kilowatt: Jun 9 2012, 09:13 PM
Attached File(s)
IMG_20120609_164611.jpg ( 260.83K )
Number of downloads: 4
IMG_20120609_164620.jpg ( 253.78K ) Number of downloads: 3 IMG_20120609_164631.jpg ( 296.94K ) Number of downloads: 3 IMG_20120609_164651.jpg ( 156.16K ) Number of downloads: 5 IMG_20120609_164727.jpg ( 148.96K ) Number of downloads: 8 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 14th May 2024 - 01:12 AM |