IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Volumul subwooferului si alternatorul

This topic is about Volumul subwooferului si alternatorul, the author, HalbaSus, wrote about: De cand am mutat subwooferul de pe opel pe audi am o "problema" interesanta... Background: La opel alternatorul incepea sa incarce bateria dupa ce ati ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Volumul subwooferului si alternatorul
HalbaSus
post Jun 4 2006, 10:57 AM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



De cand am mutat subwooferul de pe opel pe audi am o "problema" interesanta...

Background:
La opel alternatorul incepea sa incarce bateria dupa ce atingea o anumita turatie (~1500 rpm or something) stiu asta pt ca mi-a spus-o un mecanic si dezaburirea lunetei pornea doar daca alternatorul incarca bateria, deci daca vroiam sa dezaburesc luneta inainte de a porni trebuia sa o turez putin. Dar dupa ce incepea sa incarce bateria... o incarca constant (cel putin asa cred eu).

La audi alternatorul incarca bateria doar daca masina este in miscare, nu are legatura (cred) cu turatia... presupun asta pt ca becul de baterie se stinge nu cand pornesc motorul sau il turez ci dupa ce pun masina in miscare (dupa vre-o 2-3 metri parcursi cu masina se stinge becul). Problema e ca (cel putin dupa parerea mea) alternatorul nu incarca bateria "constant" ci o face doar cand masina se afla in miscare.

The problem:
Cand ma opresc cu masina la stop si volumul muzicii e destul de tare atunci voumul subwooferului scade... iar cand pornesc de pe loc atunci se da mai tare la loc. La inceput mi se parea destul de cool acest "feature", ca basii se simteau mai tare cand acceleram... dar acum incep sa ma plictisesc de acest "feature/bug"...

Intrebare:
Ce se poate face ? Un condensator ar rezolva aceasta problema ? Sau trebuie sa schimb bateria (e una mai slaba decat pe opel)...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Jun 4 2006, 08:34 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Nu rezolvi nimic cu condensatorul. Eu l-am luat pt a scapa de acel palpait al luminilor,pt ca,asa cum ai zis si tu,alternatorul incarca bateria numai dupa vreo 1000rot/min,iar bateria singura se cam chinuie sa duca si statia si ceilalti consumatori.
Singura ta solutie ar fi ori o baterie normala,dar mai mare (care dupa ceva timp la fel o sa faca- ti-o zic din experienta) ori un deep cycle.Una de vreo 35Ah ar fi de ajuns si nici nu e foarte scumpa.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 4 2006, 08:47 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Ce ma enerveaza pe mine e ca "amplificatorul" din subwooferul meu are puterea penibila de doar 50W RMS... si deja am nevoie de baterii smechere ?

Deh, asta e... poate la iarna imi iau baterie de autobuz/camion biggrin.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Armadyllo
post Jun 4 2006, 11:32 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 322
Joined: 12-February 06
From: etaj 1
Member No.: 68.018



Parerea mea...cum zis colegul mai sus....nu faci nik cu condensator.La curent alternativ in general are rolul de filtrare,iar in cel continuu nu cred ca s-ar incarca indeajuns cat sa suplineasca consumul.Posibilitatea este ca bateria sa fie mai mult descarcata,iar alternatorul nu face fata consumului de curent.Eu am ascultat muzica mult fara sa fie motorul pornit,si am avut probleme pana si la pornire blush.gif
O solutie ar fi sa schimbi bateria...si sa pui una mai puternica...eventual 40A.


--------------------
Nissan Micra 1.3 SRI
BMW E46

Honda XL650V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 5 2006, 07:49 AM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Si eu cred ca bateria e problema... la opel aveam o baterie de 70Ah si nu am avut probleme...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radu66490
post Jun 6 2006, 08:12 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 305
Joined: 26-January 06
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 66.483



halbasus...eu am pe un punto1.9jtd,statie 4x75,o folosesc in bridge pe un subwofer jbl
n am nici o problema de genul tau,la mine merge perfect tot timpul la fel,si chiar daca am motorul oprit si merge numai pe baterie la fel...nici o problema...
si mai...alternatorul incarca de cand porneste motorul in jur de 14.2 volti indiferent de turatie si incarcare(consumatori).numai batranele dacii 1300,alea vechi aveau un regulator de tensiune mecanic si incarcarea varia cu turatia...nu cred ca i cazul tau
poate ma insel dar cauza poate i alta...firul de plus prea subtire sau bateria cu amperaj prea mic sau ..nu mai stiu


--------------------
dacia 1300 si altele
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Armadyllo
post Jun 6 2006, 08:46 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 322
Joined: 12-February 06
From: etaj 1
Member No.: 68.018



Radu...daca firul e subtire,in cel mai rau caz se incalzeste si pocneste,dar nu diminueaza tensiunea,nici amperajul.Problema apare la cel gros si lung.Aici e posibil ca bateria sa fie slaba pentru pt a suporta consumul:aprindere,lumini,aer,si ce-o mai fi.Sau...bateria sa fie aproape descarcata si alternatorul nu face fata incarcarii,cred...


--------------------
Nissan Micra 1.3 SRI
BMW E46

Honda XL650V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 6 2006, 09:06 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Firul de plus e acelasi ca si la opel... d-ala gros de tot... dar s-ar putea sa fie problema cu un contact imperfect undeva... dar daca ar fi vorba de un contact imperfect sau de fir prea subtire... atunci fie nu as avea putere niciodata, fie puterea nu ar fi constanta... dar variatiile ar fi aleatorii... independente de turatie

bateria ar putea fi o alta cauza serioasa... cred ca in curand o sa o schimb cu una de 70 Ah


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radu66490
post Jun 6 2006, 09:35 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 305
Joined: 26-January 06
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 66.483



da....firul subtire se incalzeste
de ce se incalzeste?...datorita curentului nu?
in loc sa ajunga la statie curentul incalzeste firul
nu?


--------------------
dacia 1300 si altele
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Armadyllo
post Jun 7 2006, 12:06 AM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 322
Joined: 12-February 06
From: etaj 1
Member No.: 68.018



Firul se incalzeste datorita consumului,pune tu un cablu subtire la un calorifer de 2000W.sigur se incalzeste.Asta nu inseamna ca caloriferul nu are destul curent cat sa-si faca treaba,ci pentru ca consumul lui de curent este aproape sau peste cat poate suporta firul.Mai este si faza ,cum ca,atunci cand se incalzeste ceva...exista pierderi de curent.De ex. avem un amplificator de 2X100 W.Acesta nu va consuma 200 W de la retea,ci pe undeva pe la 230-250W (asta sigur depinde de volum).Deci restul de 30-50 W,se pierd,marea majoritate in radiatorul finalelor (incalzindu-se).
Dar in general instalatia electrica de pe masina e bine reglata de sigurante,iar firele sunt puse "cu cap",nu sunt fortate.Din cate imi aduc aminte,cea mai mare siguranta era de 10 A,la mine,si asta nus' la ce.
Deci firele care leaga tabloul,si consumatorul sigur va rezista la consumul asta de curent,fara sa se incalzeasca excesiv,sau sa se buseasca.Deci la capitolul asta cred ca excludem varianta "firului prea subtire"...parerea mea


--------------------
Nissan Micra 1.3 SRI
BMW E46

Honda XL650V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radu67277
post Jun 7 2006, 12:45 PM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 62
Joined: 4-February 06
From: Bucuresti
Member No.: 67.270



Fara suparare, dar efectele trecerii curentului prin cabluri se invata prin liceu...
Cablurile electrice se dimensioneaza functie de curentul absorbit de consumator si de distanta pe care se transporta. Un cablu gresit dimensionat limiteaza curentul, incalzeste cablul si produce caderi de tensiune.
Pentru cei care vor sa-si dimensioneze singuri alimentarile amplificatoarelor ( si nu numai ) incerc sa atasez un tabel.

p.s.
Nus' ce are dar nu pot atasa un mic jpeg.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 10:37 PM