IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Defectiuni posibile la motor si procedee pt. remedierea lor

This topic is about Defectiuni posibile la motor si procedee pt. remedierea lor, the author, Gigi66198, wrote about: M-am hotarat sa vin in ajutorul celor care vor sa-si repare singuri Ladita. O sa incerc sa pun, in limita timpului disponibil, cat mai multe informati ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Defectiuni posibile la motor si procedee pt. remedierea lor
Gigi66198
post Feb 14 2006, 12:59 AM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 276
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.191



M-am hotarat sa vin in ajutorul celor care vor sa-si repare singuri Ladita.
O sa incerc sa pun, in limita timpului disponibil, cat mai multe informatii.

Motorul nu porneste

• Bateria este descarcata – se controleaza si se incarca bateria.
• Oxidarea bornelor si strangerea insuficienta a papucilor de cablu – butoanele de fixare a papucilor trebuie sa fie curatate, controlate si stranse. Se vor schimba cablurile si papucii daca acestia sunt prea uzati.
• Defectiunea contactului de aprindere – se inlocuieste contactul de aprindere
• Fisele de cablu de la bobina de inductie spre delco sau de la el la bujii sunt rupte sau nu sunt prinse – se controleaza si se restabilesc contactele, ori se schimba cablurile rupte.
• Ancrasarea cu ulei sau distanta necorespunzatoare intre electrozii bujiilor – se curata bujiile iar distanta dintre electrozi va fi ajustata
• Defectiunea bobinei de inductie – se controleaza bobina de inductie si se inlocuieste cu una noua.
• Fisuri in capacul delcoului – se inlocuieste capacul
• Umezirea sau imbacsirea contactelor capacului delcoului sau cablurilor – se usuca si se curata cablurile si contactele de pe capacul delcoului
• Fisuri, arderea sau umezirea pe platina mobila a delcoului – se curata si se inlocuieste platina mobila
• Defectarea sau uzura platinei mobile sau slabirea arcului – se inlocuieste contactul si arcul corespunzator
• Clacarea condensatorului – se controleaza condensatorul pe banc ; la nevoie sa inlocuieste cu unul nou
• Nivelul gresit al combustibilului in camera cu nivel constant – se controleaza si se restabileste nivelul necesar al combustibilului
• Infundarea conductelor de benzina sau a carburatorului – se demonteaza si se curata cu grija carburatorul ; daca defectiunea se repeta, se spala si se purjeaza rezervorul si conductele de benzina


--------------------
Salut Prieteni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gigi66198
post Feb 16 2006, 01:18 AM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 276
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.191



Motorul nu functioneaza cu puterea intreaga

• Parcursul insufucient al pedalei acceleratorului – se regleaza cursa pedalei astfel ca clapetele de acceleratie ale carburatorului sa se deschida complet
• Fixarea gresita a aprinderii – se controleaza si se regleaza delcoul
• Bobina de inductie este defecta – se controleaza pe bancul de incercare si la nevoie se inlocuieste
• Au fost dereglate rosturile intre parghiile si camele arborelui cu came – se regleaza rosturile
• Supraincalzirea motorului – se verifica nivelul lichidului de racire, intinderea curelei pompei de apa, buna functionare a termostatului
• Arcurile supapelor au slabit – se demonteaza chiuloasa, se controleaza elasticitatea arcurilor si la nevoie sunt inlocuite
• Carburatorul este defect
o Nivel gresit in camera cu nivel constant – se controleaza si se regleaza nivelul in camera
o Pompa de acceleratie este defecta – se verifica pompa si se inlocuieste
o Compozitia amestecului este prea saraca – se verifica jiglerele carburatorului
• Compresiunea insuficienta – se controleaza compresiunea cu un compresometru
o Lipsesc rosturile in supape – se regleaza rosturile in supape
o Arderea sau deformarea supapelor – se inlocuiesc supapele defecte
o Arderea pistoanelor – se inlocuiesc pistoanele
o Ruperea sau coxarea segmentilor – se inlocuiesc segmentii
o Uzura excesiva a cilindrilor – se inlocuiesc pistoanele si se face slefuirea cilindrilor
o A fost strapunsa garnitura de chiuloasa – se inlocuieste garnitura


--------------------
Salut Prieteni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gigi66198
post Feb 21 2006, 12:35 AM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 276
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.191



Consum ridicat de ulei


1. Scurgerea uleiului prin garniturile motorului – se controleaza scurgerea si la nevoie se inlocuiesc garniturile sau simeringurile
2. infundarea sistemului de ventilatie a carterului – se curata sistemul de ventilatie
3. uzura segmentilor – se inlocuiesc segmentii uzati
4. uzura excesiva a mantalelor si a canelurilor pistoanelor – se inlocuiesc pistoanele
5. uzura excesiva a cilindrilor pistoanelor – se repara cilindrii si se inlocuiesc pistoanele si segmentii in conformitate cu diametrul cilindrilor
6. griparea segmentilor in canelurile pistoanelor – se elibereaza segmentii si se curate canelurile pistoanelor de calamine
7. ruperea segmentilor – se inlocuiesc segmentii
8. calaminarea santurilor in canelurile de raclare – se curate canelurile de calamine
9. uzura sau deteriorarea garniturilor de etansare a tijelor de supape – se inlocuiesc garniturile de etansare
10. uzura excesiva a ghidajelor de supape – se repara chiulasa
11. uzura excesiva a tijelor supapelor – se inlocuiesc supapele


--------------------
Salut Prieteni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei27237
post Feb 21 2006, 07:57 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 348
Joined: 5-June 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 27.230



Da spuneti-mi voi mie ceva.

Daca urc o panta o perioada mai indelungata raman fara alimentare. Nu mai am benzina la carburator.

Daca o intorc cu fata in jos.... merge isi revine. Pe drum drept nu am nici o treaba... cu o mica exceptie;

Daca ii accelerez foarte tare pina la 5000-6000 rt/m si revin la turatii normale am o juma de secunda cand se ineaca motorul.... pare tot o lipsa de benzina....

Stie careva care-i faza?


--------------------
Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 22 2006, 09:56 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



ia vezi tu ca la plutitor-cui poantou e problema
o fi plutitorul intepenit, uzat
ori il schimbi, ori il rectifici impreuna cu scaunul lui la o masinarie de rectificat foarte fina - de ceasornicarie
succes :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 22 2006, 10:01 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



uite un procedeu "diabolic" dar eficient de a verifica daca e bun cuiul poantou: se tine cu capul in jos si se ridica cu unghia cuiul de vreo 20 ori: daca macar o singura data agata sau se intepeneste la fund nu e bun!


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gigi66198
post Mar 2 2006, 12:56 AM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 276
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.191



Daca automobilul, avand reglaje perfecte - aprindere, alimentare, distributie, nu porneste (in general Lada porneste la "sfert de cheie", dar uneori putem fi nevoiti sa actionam demarorul de mai multe ori), sau daca motorul inceteaza sa functioneze, trebuie sa depistam si sa remediem defectiunea - este de preferat ca verificarile sa se faca in ordinea descrisa mai jos, altfel riscam sa "mesterim" ore in sir fara succes.
Inainte de a demonta ceva, trebuie sa ne asiguram ca avem benzina in rezevor ! Nu trebuie sa avem incredere "oarba" in indicatorul nivelului de benzina. Uneori este mai bine sa introducem un furtun in rezevor pentru a ne asigura ca nu este gol. Furtunul trebuie sa fie destul de moale, caci altfel riscam sa indoim axul plutitorului de la indicatorul nivelului de benzina, care va da informatii gresite.

Astfel, in cazul in care:

A. Motorul nu porneste "la rece" (se considera rece dupa cel putin cateva ore de stationare, in functie de temperatura exterioara), nici dupa mai multe incercari detalii :
- se verifica daca maneta de soc este trasa
Daca motorul nu porneste dupa cateva incercari efectuam verificarile care sunt valabile si pentru cazul in care motorul se opreste in mers.

B. Motorul nu porneste "la cald":
- verificam daca maneta de soc este impinsa la maxim
- daca in timpul incercarilor repetate de pornire am apasat de mai multe ori pedala de acceleratie (a se evita acest lucru, eventual se apasa odata scurt imediat dupa actionarea demarorului, in functie de reglajele motorului - motorul de Lada bine reglat porneste fara actionarea pedalei de acceleratie, atat la rece cat si la cald), este posibil ca motorul sa se fi "inecat" (exista prea multa benzina in camera de ardere). In acest caz ne asiguram ca maneta de soc este impinsa la maxim, apasam pedala de acceleratie la podea si actionam demarorul. Daca motorul a fost inecat el va porni dupa cateva roatii ale motorului. Imediat dupa ce motorul a pornit ridicam piciorul de pe pedala de acceleratie pentru a evita supraturarea in gol a motorului (foarte periculoasa).
Nota: apasand pedala de acceleratie la maxim deschidem clapeta de aer a carburatorului; astfel va intra o mare cantitae de aer in camera de ardere care va restabili proportia optima aer-benzina, facilitand astfel arderea amestecului carburant si pornirea motorului.
Daca motorul nu porneste dupa cateva incercari efectuam verificarile care sunt valabile si pentru cazul in care motorul se opreste in mers.

C. Motorul se opreste in mers:
- verificam functionarea pompei de benzina: se demonteaza furtunul de benzina de la iesirea din pompa spre carburator sau de la intrarea in carburator si se actioneaza manual pompa; benzina trebuie sa tasneasca cu putere. In caz contrar se trece la repararea pompei de benzina detalii.
- daca motorul se "balbaie", "da in nas" inainte de a se opri este mai degraba o problema de alimentare; daca motorul se opreste brusc, cauza este mai degraba o problema in circuitul de aprindere
- verificam daca avem curent la borna de alimentare + a bobinei de inductie. Pentru aceasta se branseaza un bec de control detalii la borna + a bobinei si la masa (-) automobilului (orice punct metalic nevopsit de pe caroserie). Cand punem contactul la bord becul trebuie sa se aprinda. Daca nu se aprinde, atunci circuitul este intrerupt; se repereaza locul unde este intreruperea si se reface circuitul.
- verificam daca ruptorul (platina) functioneaza. Pentru aceasta bransam becul de control la surubul de conectare a condensatorului la platina sau la borna - a bobinei de inductie si rotim incet motorul cu manivela (cu schimbatorul de viteze la punctul mort si frana de mana trasa). Atunci cand unul din pistoane se afla la punctul de explozie (dat de "avans") becul trebuie sa se aprinda. Daca nu se aprinde, platina nu mai inchide circuitul de joasa tensiune al bobinei de inductie (este "impuscata") - se observa un oxid depus pe contactele platinei. Remediere: se demonteaza platina, se pilesc contactele cu o pila fina (din trusa de scule a automobilului) sau smirghel, si se monteaza platina. Apoi se regleaza deschiderea maxima a contactelor platinei si avansul la aprindere detalii.
Nota: o remediere mai rapida a platinei se poate face astfel: se "imbraca" varful unei surubelnite in smirghel si de lustruiesc contactele platinei. Astfel se evita demontarea platinei, iar avansul se modifica foarte putin, facand posibila functionarea motorului destul de bine pana avem ocazia sa efectuam o depanare si un reglaj complet.
Totodata, daca platina s-a "impuscat", una in cauze poate fi defectarea condensatorului, caz in care platina se va oxida in mod repetat pana la inlocuirea condensatorului defect.
- verificam daca bobina de inductie da scanteie. Pentru aceasta se scoate fisa centrala din capacul distribuitorului (delco) si se apropie la aprox. 1 cm de masa masinii. Altcineva conecteaza demarorul, iar noi observam daca apare o scanteie (care trebuie sa fie alb-albastra si destul de lunga) intre capatul fisei si masa masinii. Altfel bobina de inductie este defecta si trebuie inlocuita (caz extrem de rar la Lada, bobina de inductie fiind foarte durabila).
- daca la verificarile descrise mai sus toate sistemele au functionat in parametri normali, atunci defectiunea trebuie cautata la capacul distribuitorului (delco) sau la rotorul distribuitorului. Astfel, cu intreg sistemul de aprindere montat corect, se scot fisele de la cele 4 bujii si se apropie la aprox. 1 cm de chiulasa (eventual le tinem cu o laveta, caci mai ales in cazul in care sunt mai vechi e posibil sa ne "scuture" (pana la 18 000 volti dar amperaj mic, nici un pericol pentru viata). La actionarea demarorului trebuie sa apara o scanteie clara si lunga la fiecare fisa, in ordinea de aprindere (cilindrii 1-3-4-2). Daca la una sau mai multe (dar NU la toate) fisele nu apare scanteie, capacul de delco este fisurat in cel putin un loc (in acest caz de obicei motorul nu se opreste, ci merge in 3 sau in 2 cilindri); remediu: se inlocuieste capacul de delco. Daca nu apare nici o scanteie la nici una din fise, atunci fie plotul central al capacului de delco este fisurat, fie rotorul de delco este defect; se remediaza inlocuind pe rand capacul si rotorul de delco.
Nota:capacul de delco al automobilelor Lada se roteste liber pe corpul axului distribuitorului (nu are nici un element de fixare impotriva rotirii accidentale). Deci este bine sa fie montat exact in aceeasi pozitie in care a fost, caci altfel se modifica avansul la aprindre, acest lucru avand consecinte in buna functionare a motorului.
- mai ales in cazul in care motorul functioneaza neregulat si fara putere, cauzele pot fi umezeala in sistemul de aprindere,fise de bujii foarte vechi sau nefunctionarea bujiei(una sau mai multe): la demontare se observa ca bujia este murdara sau uda. In acest caz se inlocuieste cu una de rezerva, sau, daca nu avem, se curata cu peria de sarma (procedeu nerecomandat totusi, caci riscam sa zgariem portelanul). In cazul unei defectari repetate a uneia sau mai multe bujii trebuie depistata cauza: motor uzat, reglaj gresit al carburatorului, distanta incorecta intre electrozii bujiei etc.
- daca dupa toate aceste verificari nu am avut succes, problema poate fi carburatorul: infundat, cui poantou blocat, plutitor spart etc., dar aceste defecte se intampla rar.
Daca in mers se simte ca motorul nu are putere mai ales la accelerari, iar toate sistemele descrise mai sus functioneaza corect, cauzele pot fi:
- membrana pompei de repriza (de sprit) a carburatorului este fisurata
- rulmentul delcoului este gripat sau axul delcoului este intepenit (cazuri rare). Pentru verificare se scoate capacul de delco si se roteste cu mana axul delcoului. Daca nu se invarte sau se invarte greu, atunci fie rulmetul delcoului este gripat, fie axul delcoului este intepenit.
- avansul centrifug nu mai functioneaza (caz rar). Fie arcurile sunt rupte, fie exista frecare prea mare intre contragreutati si platoul delcoului Se inlocuiesc arcurile NUMAI cu arcuri originale (de preferat noi) sau se ung cu vaselina punctele de frecare ale contragreutatilor.
- avansul vacuumatic nu mai functioneaza (caz rar): se verifica daca furtunul care face legatura intre membrana avansului vacuumatic si carburator nu este rupt sau deteriorat; apoi se scoate furtunul de la intratea in carburator. Cu capacul de delco demontat se trage aer prin furtun; platoul platinei trebuie sa se miste. In caz contrar se inlocuieste membrana avansului vacuumatic.


--------------------
Salut Prieteni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post May 7 2006, 04:46 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



scuze daca postez unde nu trebuie, dar mi s-a parut cel mai potrivit aici blush.gif
uite un site cu o gramada de linkuri despre lada
nu m-am uitat pe toate dar cateva mi s-au parut interesante
http://www.pimix.com/lada/lada.htm
sa va fie de folos :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 10:37 AM