IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Sfaturi intretinere Megane Clasic + altele

This topic is about Sfaturi intretinere Megane Clasic + altele, the author, C44700, wrote about: Salut all, Am un Megane Clasic din 2000 cu 43.000 km pe care l-am 'mostenit' de la tata la 35.000. Ideea e ca nu prea a avut grija de ea si a dat prin ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Sfaturi intretinere Megane Clasic + altele
C44700
post Apr 16 2005, 12:01 AM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 15-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 44.693



Salut all,

Am un Megane Clasic din 2000 cu 43.000 km pe care l-am 'mostenit' de la tata la 35.000. Ideea e ca nu prea a avut grija de ea si a dat prin toate gropile si a cam bagat picioru' mai brutal... De cand am preluat-o i-am ridicat templu, bag benzina doar de la OMV, bla bla, dar am probleme multe si bani putini, asa ca m-ar ajuta niste sfaturi. Pls nu bagati spam gen ia-ti alta, ca e exclus.
Deci:
1. Ce service bun de Renault imi recomandati pentru chestiile pe care nu le pot face eu? As vrea sa nu ma ia la mishto daca le zic de ex ca imi scartaie nu stiu ce prostie...
2. Ce sa fac cu troncaniturile din bord? Exista remediu? Scartaie undeva in dreapta, am bagat io mana pe acolo, sunt niste bureti dati cu lipici, dar cred ca problema e din alta parte...
3. Am cam zgariat-o cand am mai pus-o pe langa boscheti, nu se vede decat daca te uiti atent, exista ceva gen polish care sa faca vopseaua ca noua?
4. Benzina de 95 de la OMV e ok? Voi ce imi recomandati? N-as baga de 100 ca-i prea scumpa, si nici nu-i Porche...
5. Are o chestie nashpa cand pornesc la rece, se ineaca motorul si vin cu nasu-n volan, dupa ce se incalzeste e ok... I-am pus in benzina solutie de aia de curatat injectoarele, am dus-o la service, da' cam degeaba...
6. Cand iau piciorul de pe ambreiaj mai incet si pornesc cam de pe loc intr-a doua, scoate un fluierat ciudat, astia de la service zic ca n-are nimic...
7. Mai postez cand imi aduc aminte smile.gif

10x mult pentru raspunsuri :wave:

CG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CCI
post Apr 16 2005, 01:18 AM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 242
Joined: 1-September 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 31.766



Salut!

Si eu am un M1 Classic, 1.6 benzina 16v, din 2001, 57000 km. Tu ce motor ai? Pana acuma, cam toate bune, cu exceptia:

1. Service dezastruos (la Cluj, service Renault Feleac)
2. Pe la 40000, in mijlocul drumului la un semafor, mi-a cazut fulia de la alternator (prinsa cu o contrapiulita de PLASTIC !!!). Evident, la revedere servodirectie, aer conditionat. S-a rezolvat rapid cu o mica atentie la service, o alta piulita, acum si sudata intr-un punct, desi initial au vrut sa imi vanda un alternator complet (9 mil....) si o pompa de servofrana, ca cica si aia avea vibratii blink.gif
3. Bordul a inceput sa faca niste zgomote mai ciudate (bazaie, troncane), discret dar se aude pe drumurile noastre nu prea bune. In primavara asta o sa incerc sa ma uit pe sub el, mie mi se pare ca suna a cabluri sau plastice care vibreaza.
4. Si la mine se manifesta acel fluierat al ambreiajului la plecarea de pe loc cand lasi pedala usurel, dar nu pare sa fie o problema, masina trage de rupe.
5. Parca suspensia a devenit mai zgomotoasa, la fel si coloana de directie. Am fost insa la o verificare a directiei si suspensiei, la un alt service (nu Renault) si este ca noua. Au fost chiar mirati ca geometria directiei este perfecta.

Eu am pus numai benzina de 95 de la OMV si merge super. Cam la 5 plinuri, bag un plin de Super 100 si se simte.

Am facut niste drumuri in Austria, unul la Paris (am dus-o pe acasa ... deh, desi e din Turcia, e franceza totusi), si nu am avut nici cea mai mica problema. Prin Germania nu am lasat-o sub 160 pe unde se putea, mergea ca unsa la 180-190. Consumul mediu Cluj-Paris(cu plimbatul pe acolo)-Cluj - 7.1L/100. Considerand viteza de mers, cred ca e excelent.

A, si am uitat. I-am facut primul schimb de ulei la 5000 km si am bagat atunci Duralube in motor. Porneste si iarna la -20 fara nici o problema si se incalzeste repede, nu manifesta tendinte de motor rece. Iti recomand sa faci asta cat de repede (la primul schimb de ulei).

Am avut si eu odata sentimentul asta ca se pune in bot cand accelerez, am bagat benzina EURO 3 de la Lukoil.... NEVER AGAIN. Si mai da aceste semne cand nu are aer sa sufle motorul... la cat praf e la noi. La fiecare 5000 km, schimb filtrul de aer, care arata intotdeauna ca la razboi, de parca ar fi facut o baie in nisip.

Sper sa ajute.

Cristi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cornel2
post Apr 16 2005, 08:08 AM
Post #3


sofer
***

Group: Membri
Posts: 66
Joined: 28-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.444



Exact acelasi lucru l-am patit si eu la vechilu Megane (1,6 8v) la lukoil...numai ca la mine pur si simplu s-a incapatanat sa mai porneasca la 20 de metrii de pompa!Am lasat masina acolo si 2 ore mai tarziu am venit sa vad ce face si ca prin minune a pornit nu stiu de ce!!

QUOTE
Si eu am un M1 Classic, 1.6 benzina 16v, din 2001, 57000 km. Tu ce motor ai?

Cred ca este din 1,6 8v ca in 2000 nu cred ca incepusera cele cu 16V

La cel vechi nu am avut probleme cu greierasii cum am cu asta nou (au dat aia cu niste insecticid pe la service si au mai crapat o parte din ei bicycle.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cornel2
post Apr 16 2005, 08:12 AM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 66
Joined: 28-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.444



Eu toate reviziile le-am facut pe la SERUS!Am fost cat de cat multumit.Cu trocaniturile de bord le zici celor de la service si o sa-ti dea cu nush' ce spary de cheder pa la usi si parca nu o sa mai fie asa de enervante dupa aia :minigun:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
C44700
post Apr 16 2005, 02:16 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 15-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 44.693



Salut all,

E motor 1.6 16v. Mie mi se pare destul de meserias, nu se compara cu un 1.8 turbo de passat, da' pentru ce imi trebuie mie e destul de ok. Am mers si cu 160-170 cu ea, da' incepuse sa fluiere si sa planga si deja nu ma mai simteam nici eu prea confortabil, nu cred ca e facuta pentru viteze de astea, si oricum consumul sarise cam sus...

Cu uleiul o sa iti urmez sfatul Cristian, am pus un aditiv de la omv la ultumul schimb, dar nu simt nici o diferenta...

Ideea cu un plin cu omv 100 din cand in cand e super buna, mai puneam inainte de 98 de la petrom, da' acu' au cam explodat preturile si la astia.

Despre ce spray e vb pt chedere? Si btw, ce-s alea chedere?... blush.gif Pot sa imi dau si io singur cu spray din ala, ca sa nu dau sacu de bani pe la service?

Multumesc si pentru sfatul cu filtrul de aer, poate de la asta o fi venitul in bot, da' de ce doar cand motorul este rece???

De la Lukoil nu pun niciodata ca e franciza ruseasca, 'tu-le mama lor de rusi... :bandit:

Voi cum v-ati rezolvat troncaniturile si scartaiturile in general?

10x
CG

A, si inca o chestie: In Buc. unde imi recomandati sa o duc la un polish ca lumea? Cat ma costa si merita? Adica sper ca nu imi strica vopseaua sau ceva....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CCI
post Apr 19 2005, 08:53 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 242
Joined: 1-September 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 31.766



Servus,

Motorul este intr-adevar fain. Trage bine de la turatii joase (adica 2000) si de la 3000 deja e chiar interesant .... Imi place la nebunie cum "fluiera" pe la 4000-4500 (parca as avea turbina).

Eu am mers cu a mea prin Germania cu 200 (atata zicea pe ceas), dar de la 180 nu mai auzi nimic in masina. Pana acolo, merge super pe autostarda (unde este). Consum - pe la 10l/100 la 180/h.

Chederele sunt garniturile alea de cauciuc de la usi, ca sa nu ploua si sa nu se auda in masina. La M1 nu fac zgomot, spre deosebire de M2 unde am prieteni care sunt innebuniti de ele. Dar au gasit ceva spray cu silicon (cei la la service din Cluj evident ca nu practica asa ceva smile.gif ) si s-a rezolvat.

Mie nu imi pune botul jos la acceleratie nici macar la rece. Poate e problema de ungere, poate de filtru de aer, dar aici mai mult as merge pe mizerii din combustibil si injectoare murdare. Poate au altii ceva sugestie.

Cu troncaniturile din bord inca nu am rezolvat nimic, dar vara asta o sa arunc o privire pe sub el. Oricum, nu e nimic grav, daca nu merg prin gropi si pe piatra cubica nu se aude nimic.

Si eu as fi curios de un polish calumea la Cluj. De asemenea, am inteles ca se poate slefui si un parbriz, al meu are niste scantei micute (piscaturi de piatra, dar ceva de marime 0.5 mm maxim poate, cat un varf de ac si foarte la suprafata).

Oricum, masina este una super buna (mai ales raportal la pret).

Cristi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
C44700
post Apr 20 2005, 03:10 PM
Post #7


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 15-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 44.693



Sal'tare,

Am cumparat si eu de la OMV niste spray cu silicon (d'ala ieftin, de 85k lei) si am dat peste tot pe unde mi se parea ca scartaie bordul si acum e mult mai bine. Urmeaza planul b pentru ce amai ramas scartaitor - surubelnita si buretele. Am gasit un forum meserias unde se discuta pe 5 pagini chestia asta cu scartaitul - forum.reno.ro - vezi greierashi...

Cu venitul in bot la rece cred ca am o problema... Partea proasta e ca nu am timp acum sa ma duc cu ea la service si nici nu am tupeu sa ma bag sub capota cu surubelnita.

La faza cu masina e super nu prea sunt de acord - dupa principiul asta (raportat la pret) si Dacia e super...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 08:05 AM