IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Consum ulei

This topic is about Consum ulei, the author, auarsene, wrote about: Am o Octavia II, benzina, din 2007. Primii 5-6 ani motorul nu manca absolut deloc ulei, cand mergeam sa fac revizia anuala nivelul uleiului era neschi ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Consum ulei
auarsene
post May 19 2015, 03:41 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 24-June 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.367



Am o Octavia II, benzina, din 2007. Primii 5-6 ani motorul nu manca absolut deloc ulei, cand mergeam sa fac revizia anuala nivelul uleiului era neschimbat fata de revizia anterioara. Merg in medie 15000 km pe an, preponderent in Bucuresti. Apoi situatia s-a schimbat, motorul a inceput sa manance ulei, parca in ritm progresiv. Acum am ajuns sa completez cam 1litru la 3 luni. Care poate fi explicatia? Stiu ca in manualul masinii scrie ca e normal ca masina sa consume ulei, dar nu scrie si cat anume e normal si care e cantitatea peste care devine o problema. Consumul la care am ajuns eu e deja o problema, sau inca sunt in limitele "normalului"?
Un singur lucru s-a schimbat in aceasta perioada: in ultimii 2-3 ani eu am inceput sa folosesc in condus frana de motor in aproape orice situatie care necesita franare. Pana atunci nu foloseam niciodata decat pedala de frana. Nu sunt foarte sigur daca perioada in care am inceput sa folosesc intensiv frana de motor si cea in care am inceput sa completez uleiul se suprapun perfect, dar aproximativ asa ar fi. Este posibil ca asta sa fie motivul consumului de ulei?
Multumesc!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post May 19 2015, 10:08 PM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Frana de motor afecteaza mai mult ambreiajul decat motorul. Deci nu o vad ca o explicatie pentru consum ulei marit sub nicio forma.

Ce ulei folosesti de cand observi cresterea de ulei ars ?
Deduc ca ai un motor 1.6 MPI 8v cod BSE probabil ?...

Pentru a-ti da recomandari am nevoie de date mai precise.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
auarsene
post May 20 2015, 09:25 AM
Post #3


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 24-June 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.367



Exact, ai ghicit perfect, 1,6 MPI, cod BSE.
Ulei am folosit exact acelasi de cand am masina, Castrol SLX Professional 5W-30, exact cel folosit de Brady (acolo am facut toate reviziile). E adevarat, in ultimii 3 ani am cumparat eu uleiul de pe net, nu l-am mai achizitionat din service, dar nu cred ca exista vreo diferenta, ca doar scrie acelasi lucru pe bidon si nu cred ca ce cumpar eu e alterat in vreun fel. Nici nu l-am luat de fiecare data din acelasi loc, deci nu vad aici cauza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post May 21 2015, 11:05 AM
Post #4


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Bine...

O prima recomandare ar fi sa schimbi producatorul de ulei la urmatorul schimb, dar respectand in continuare norma VW inscrisa in cartea de service (502.00/505.00 presupun). Asta pentru ca din ce-am tot auzit, Castrol alaturi de alti cativa sunt printre cei mai contrafacuti de pe piata.

Daca dupa ce pui un producator precum Mobil 1, Motul, Fuchs consumul de ulei nu va reveni la ceea ce erai obisnuit, atunci putem vorbi de o alta cauza, tehnica adica.
Totusi, 1.6 MPI este un motor care nu ajunge atat de repede la a manca ulei, chiar si daca este folosit urban preponderent. De aceea si suspectez un ulei prost.

Un consum marit de ulei asa cum spui tu apare spre 200.000km si doar cand exista o uzura gen siemeringuri supape, la masina ta e prea devreme.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
auarsene
post May 25 2015, 11:12 AM
Post #5


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 24-June 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.367



Am fost sambata la revizie si am schimbat uleiul. Nu l-am mai pus pe cel cumparat de pe net, am luat de la service (Brady) tot Castrol dar 5W-40 in loc de 5W-30 folosit pana acum.
Sa speram ca acum va fi mai bine. Daca nu, la anul pun alta marca de ulei.
Multumesc frumos pt sfaturi, Doru!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post May 25 2015, 10:50 PM
Post #6


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Cu placere, anytime !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
auarsene
post May 17 2017, 11:33 AM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 24-June 08
From: Bucuresti
Member No.: 117.367



Am aflat acum o luna care e cauza consumului de ulei: am facut un test VAS la Brady Valea Oltului si diagnosticul a fost "lipsa scanteie cil. 1; bujie ancrasata de ulei".
Am ajuns sa fac testul pentru ca pe langa consumul de ulei, acum motorul nici nu mai merge bine: merge neuniform, se zguduie cu tot cu masina, nu mai are deloc putere, am martorul ESP permanent aprins si cel al sistemului de evacuare intermitent aprins. Cand am facut testul, ca prin minune, si-a revenit si a mers ok pana alaltaieri, cand a inceput din nou sa se manifeste, si nu si-a mai revenit.
La service nu i-au facut nimic atunci, am primit doar recomandarea: dezasamblat motor pentru constatare consum ulei, dar ca nu e cazul de facut chiar acum (in momentul cand era in service, disparusera simptomele, probabil de asta mi-a zis consilierul ca sa mai astept; daca ar fi vazut-o cat de urat face, nu cred ca ar mai fi zis s-o mai las).
Eu insa vreau sa fac ceva chiar acum, pentru ca nu mai pot merge asa cu ea. Intrebarea este: in afara de segmentare, nu mai exista si vreo alta solutie, care sa fie incercata inainte de a se ajunge la ceva asa drastic si costisitor? Masina are doar 130.000 km (in 10 ani de viata), mi se pare totusi prea devreme.
Multumesc!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUE
post Oct 16 2018, 07:41 AM
Post #8


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.410
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



any news? a mai consumat?


--------------------
Laureate 1.4 aproape PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 04:44 PM