Alternative la benzina |
This topic is about Alternative la benzina, the author, James Kilowatt, wrote about: Mai e o chestie, legata de eficienta. De exemplu tu ai cota 5t de grau, si o suprafata de 10ha. Practic tu poti scoate cele 5t de pe un singur ha. Ins ... To read more just scroll down
Alternative la benzina |
Apr 26 2006, 09:42 AM
Post
#141
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 26 2006, 09:50 AM
Post
#142
|
|
pilot Group: Membri Posts: 476 Joined: 12-December 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 63.342 |
Am inteles de la inceput, ai perfecta dreptate. Teoretic. Practic, ce te faci cu tractoarele de pe Champs-Elysee? Ca tot aici ajungem. Fermierii din Europa sunt cum au fost minerii la noi. Prea multi. La noi s-a "rezolvat" prin disponibilizari & compensari, la ei prin compensari sa nu produca.
-------------------- Subaru Outback black sportshift 165 CP
_______________________________________ "Prostul - daca nu-i fudul, parca nu e prost destul" |
|
|
Apr 26 2006, 10:24 AM
Post
#143
|
|
pilot Group: Membri Posts: 388 Joined: 19-January 06 From: BT Member No.: 65.872 |
Din pacate, pentru baietii de pe-aici care sunt disperati sa cumpere alimente mai scumpe au inceput sa castige mai peste tot in Europa socialistii.
@MR, cine dracu in lumea asta nu are interesul sa scoata cat mai multa productie de pe pamantul lui. Tu vorbesti pur si simplu de exceptii in exemplul tau. Supraproductia este necesara pentru ca daca se nimereste un an ca acesta cand Dunarea inunda granarul Romaniei , ce ne-am face fara cele 1,5 milioane de tone de grau surplus de anul trecut. Daca lucrurile ar fi asa simpliste cum le prezinti tu... Ai idee cat costa sa impaduresti un ha de teren? Ai idee cati bani te costa sa conduci un arboret la varsta exploatabilitatii ,adica ,incepand de azi peste vreo 60-70 ani timp in care ai venituri derizorii doar din taieri de igiena. Ai idee cat costa conversia unui ha de teren impadurit in teren agricol ,pentru ca ,populatia, inclusiv a Europei, este in crestere si la un moment dat o sa ai nevoie din nou de terenurile carora le-ai schimbat folosinta. Toate problemele acestea se gandesc in perspectiva si se intocmesc strategii pe zeci de ani inainte pentru ca folosinta terenurilor nu se poate schimba de azi pe maine. |
|
|
Apr 26 2006, 10:38 AM
Post
#144
|
|
pilot Group: Membri Posts: 388 Joined: 19-January 06 From: BT Member No.: 65.872 |
Pai in cazul asta mi se face mila de olandezi pentru ca sunt un popor condamnat la moarte. |
|
|
Apr 26 2006, 10:41 AM
Post
#145
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Man, degeaba produci daca nu poti sa vinzi. De asta s-au introdus cotele in Europa, nu le-am inventat eu. Daca apare supraproductia, preturile scad si nu le convine nici asta. Baietii sunt coordonati, iar agricultorii nu produc de capul lor si nu se concureaza intre ei. Au blocat Champs Elissee cu tractorul de atatea ori, incat nu se pune la ei problema sa apara concurenta sau fie platiti proportional cu munca. Piata alimentara e foarte previzibila, iar necesarul e destul de cunoscut incat sa se poata face o planificare destul de exacta a productiei. Agricultorii francezi varsau laptele ca sa nu scada pretul pe vremea cand Franta facea foamea, cu mult inainte sa se fi inventat subventiile.. Cum spuneam mai devreme, agricultorii produc 3% din PIB-ul european si inghit 40% din buget. Avand in vedere ca in agricultura se sparg anual cam 40 miliarde, daca s-ar reduce bugetul asta sa spunem la jumatate (desi probabil si un sfert ar fi de ajuns) s-ar putea reimpaduri juma' de europa in fiecare an.. in cativa ani impadurim si africa PS Cate procente din terenul agricol al Romaniei a fost distrus de inundatii? In Ro exista o lunga traditie ca un politician mai smecher sa urle "ramanem fara paine", si apoi tot el sa importe un transport de grau fara taxe, in timp ce producatorilor romani li se ofera un pret de nimic pe graul lor.... Au existat suspiciuni la un moment dat ca unul a cumparat grau romanesc, l-a incarcat in vapor, l-a plimbat o zi in marea neagra si apoi l-a importat de 5 ori mai scump ca sa ne scoata din foame, ca fara el ramaneam fara grau... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 26 2006, 10:49 AM
Post
#146
|
|
pilot Group: Membri Posts: 388 Joined: 19-January 06 From: BT Member No.: 65.872 |
MR, cultivarea de sfecla pentru etanol se cheama tot agricultura si daca ar fi piata sigur s-ar cultiva! :yup:
|
|
|
Apr 26 2006, 10:59 AM
Post
#147
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Asa e, insa piata trebuie incurajata. Daca litrul de etanol s-ar vinde cu 1E (adica sub pretul unul litru de benzina taxat) care s-ar duce (aproape) integral la producator, fara sa-si mai bage statul accize (statul fiind un alt mare parazit economic ), atunci sfecla ar putea fi o agricultura care produce resurse, nu le inghite precum agricultura "clasica". In plus, daca nu ar fi pentru consum alimentar, poate ar putea fi introduse si sfecla sau trestie de zahar modificate genetic care sa sporeasca tapan de tot productia de etanol.
Insa asta inseamna ca baietii sa munceasca mai mult, sa apara poate concurenta intre ei si sa nu mai aiba venitul atat de garantat cum e acum, chestie care agricultorul european care din tata-n fiu e intretinut de stat nu o poate accepta! Pe tractoare, si la Paris!!! -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 26 2006, 02:29 PM
Post
#148
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
QUOTE(HalbaSus) Productia e subventionata prin preturile minime impuse de uniune, preturi minime care sunt cam de 2 ori cat preturile de pe piata mondiala. Deci daca produci 5 tone de grau si il vinzi in UE atunci e ca si cum ai fi produs 10 tone de grau si l-ai fi vandut in alta parte a lumii... iar daca vrei sa exporti graul in argentina sa zicem iar pretul de acolo e bineinteles mult mai mic decat ce ai primi tu in uniune atunci primesti de la stat diferenta pana la pretul minim al acelui produs in uniune.
de asta 4% din forta de munca din UE consuma 46% din bugetul uniunii. :bash: QUOTE The EU will spend 49bn euros on agriculture in 2005 (46% of the budget), while the OECD estimates the extra cost of food in 2003 at 55bn euros.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4407792.stm deci cei 400mil europeni isi subventioneaza cu 104mld euro anual cei 17-18 milioane de agricultori. raman la parerea ca ar fi mult mai util sa aduci carne din Brazilia si sa folosesti cei 104mld euro pentru sprijinirea economiei bazate pe noile tehnologii, inclusiv a cercetarii genetice in agricultura unde UE sunt ani lumina in urma USA si chiar a Braziliei. ouch, aici situatia e si mai nasoala: 300mil de americani isi subventioneaza cei 6 mil de agricultori cu 171mld $ anual... :bash: Insa, economia USA e mai mare si productia agricola totala este mai mare. WTO are estimate ale gradului de subventionare a agriculturii in tarile dezvoltate. http://www.networkideas.org/feathm/aug2003...Report_2003.htm cei mai protectionisti sunt japonezii, coreenii, elvetienii si norvegienii. cei mai putin australienii. pe ansamblu USA subventioneaza mai putin decat UE agricultura. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Apr 26 2006, 04:25 PM
Post
#149
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Fratilor suntem salvati !
http://www.youtube.com/watch?v=XtoPJD1XdRU P.S: probabil ati observat ca acest subiect a urmat in emisiune imediat dupa ce logan-ul a fost declarat OK (nu zic ca ar exista o legatura stransa intre cele doua... dar... e interesant oricum ) -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jul 20 2006, 12:13 AM
Post
#150
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
iata cateva impresii despre Honda FCX primul vehicul din lume in circulatie pe drumuri publice propulsat de un motor electric alimentat din fuel cells. sunt deja 20 in circulatie in cel mai "environment-conscious" stat din lume condus de un celebru culturist austriac...
masina are desigur limite, dar un lucru sare in ochi: consum echivalent cu 57mpg= 4.1l%... http://www.usnews.com/usnews/biztech/artic...0725/25tech.htm si noul FCX 2006 ( deja cu imbunatatiri majore): http://www.greencarcongress.com/2005/10/hondas_more_pow.html remarcabil ca Honda ofera in acelasi timp si noul HES ( Home Energy Station) care utilizeaza gazul metan casnic pentru producerea de hidrogen producand in acelasi timp energie electrica si termica pentru incalzirea apei menajere... afterall, Honda are deja toate lementele necesare lansarii acestei masini pe piata si au anuntat ca asta s-ar putea intampla chiar in 2008... -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jul 20 2006, 07:16 AM
Post
#151
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Exista si fuel cells alimentate direct cu metanol. Am citit intr-o revista de armament despre unele facute sa alimenteze laptopuri. Schimbi cartusul de metanol cu totul si ai laptop pentru inca 48h
Apropo, si propulsia hibrida si fuel cells tot din domeniul militar provin (si tot de la poluatorii de americani si nu de la ecologistii e ue-isti). Se pare ca oamenii chiar nu fac nimic din alte motive Probabil ca trebuie sa se faca un program militar ca sa se inventeze si pasta de dinti cu adevarat anticarie -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 3 2007, 02:25 PM
Post
#152
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
update despre FCX:
o noua versiune este gata si va fi intr-adevar scoasa pe piata anul viitor. noul sistem fuel-cell este mai usor, mai compact si mai puternic decat cel prezentat mai sus. performantele sunt inca modeste ( 127CP, Vmax=160km/h) dar eficienta lasa in urma orice alta masina atingand 60%... un alt obstacol semnificativ depasit este acela al pornirii la rece posibila acum si la minus 30 de grade Celsius. http://www.greencarcongress.com/2006/09/honda_previews_.html tot in link noi vesti despre dieselul Honda si a treia generatie a motorului VTEC. nimic nou insa despre motorul HCCI si despre motorul Honda cu injectie directa ( singurul existent cel de 2.0l si 158CP este disponibil numai pe piata japoneza din 2003). -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 07:51 AM |