Problema relanti, MATIZ . |
This topic is about Problema relanti, MATIZ ., the author, hello, wrote about: Buna ziua. Dupa cum spune si titlul am o problema cu relantiul la Matiz (2003) modelul cu AC. Mai exact problema consta in faptul ca motorul merge la ... To read more just scroll down
Problema relanti, MATIZ . |
Apr 2 2012, 04:40 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 2-April 12 Member No.: 137.783 |
De curand am schimbat delco-ul (cu unul original GM, nou) am schimbat si fisele dar si bujiile (Denso la 1.1mm), filtrul de aer este nou. Avansul static din delco cred ca a fost reglat bine in service deoarece in prima zi masina nu parea sa faca figuri...ba chiar era mai turata ca de obicei. Cand pun mana la teava de esapament pare ca da gazul in suturi afara la relanti. Cand o accelerez masina pare sa se comporte normal. Ce ar putea avea ? |
|
|
Apr 2 2012, 04:54 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Esti sigur ca are delco si avans static de reglat?! Eu as fi gata sa pariez ca avansul e stabilit de ECU, la model 2003 care cred ca e cel putin E2. Are cam acelasi ECU ca Nubira, si de altfel si aceeasi interfata de diagnoza, iar la nubira avansul e dat de ECU, nu ai niciun reglaj posibil.
Primul lucru pe care ar trebui sa incerci sa-l faci e sa faci reset (deconectat cateva minute bateria) + idle learn, adica reinvatarea relentiului. E descrisa in manualul masinii pe undeva, insa la majoritatea woo-urilor din perioada respectiva arata asa: 1. Turn the ignition ON for 10 seconds. 2. Turn the ignition OFF for 10 seconds. 3. Turn the ignition ON for 10 seconds. 4. Start the engine in park/neutral. 5. Allow the engine to run until the engine coolant is above 185³F (85³C). 6. Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped. 7. Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped. 8. If the vehicle is equipped with an automatic transaxle, apply the parking brake. While pressing the brake pedal, place the transaxle in D (drive). 9. Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped. 10. Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped. 11. Turn the ignition OFF. The idle learn procedure is complete. Asta nu are cum sa strice, si s-ar putea sa rezolve problema. Daca nu, mai sunt si alti pasi de urmat, gen verificat IAC (ventilul care regleaza aerul de relenti), diagnoza, etc. This post has been edited by James Kilowatt: Apr 2 2012, 04:56 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 2 2012, 06:12 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 2-April 12 Member No.: 137.783 |
Am facut reset + idle learn de 50 de ori. Nu s-a schimbat nimic. Matizul este E2, dar avansul presupun ca tot trebuie reglat manual din delco la montare...indiferent de ce stabileste ECU. La IAC m-am "jucat" eu acu cateva zile, dar pare sa functioneze in parametrii normali. Cum as putea regla iar IAC-ul daca a fost dereglat (mecanic vorbind)? Trebuie sa conectez motorasul la un driver ca sa dau cuiul acela la maxim pana iese si pe urma sa-l bag la loc?
Nu stiu ce sa-i mai fac... |
|
|
Apr 2 2012, 06:54 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Bobina de inductie? Sonda lambda? poate ar trebui facuta o scanare, de control. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 2 2012, 07:50 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Pe de alta parte, verifica distanta dintre electrozi la bujii, poate fi mai mare decat ce se cere -------------------- |
|
|
Apr 3 2012, 09:19 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 407 Joined: 28-October 07 From: Timisoara Member No.: 115.270 |
Esti sigur ca are delco si avans static de reglat?! Eu as fi gata sa pariez ca avansul e stabilit de ECU sa punem pariu ? This post has been edited by adrian_r5: Apr 3 2012, 09:21 PM
Attached File(s)
|
|
|
Apr 4 2012, 05:49 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Misto sistem E inca mecanica, are un dispozitiv de "rupere" (probabil semi-mecanic cu magneti insa nu mai pariez ca poate aflu si ca e cu platini )
Daca e nevoie de stroboscop inseamna ca ECU-ul nici nu stie care e valoarea reala, nu doar ca n-o poate regla, probabil stie doar una relativa fata de cea reglata "mecanic". La ce foloseste de fapt punctul 3 din manual? De fapt daca stau si ma gandesc nici "nota" nu inteleg ce inseamna... se poate sau nu regla? This post has been edited by James Kilowatt: Apr 4 2012, 05:52 AM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 4 2012, 07:11 AM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 407 Joined: 28-October 07 From: Timisoara Member No.: 115.270 |
La ce foloseste de fapt punctul 3 din manual? La treba de mai jos te referi ? 3. Conectaþi terminalul A ºi terminalul C al conectorului ALDL folosind un cablu (m) sau conectaþi scanner-ul (n) la conectorul ALDL. E inca mecanica, are un dispozitiv de "rupere" (probabil semi-mecanic cu magneti insa nu mai pariez ca poate aflu si ca e cu platini) La euro 2 e cu ceva sistem optic iar la euro 3 sistemu' e complet diferit:
Attached File(s)
|
|
|
Mar 24 2013, 08:14 PM
Post
#9
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 24-March 13 Member No.: 141.227 |
buna seara ! vad ca nu s-a mai scris pe aici de un an ! am si eu o problema la care sper sa gasesc o rezolvare totusi aici. Problema e generala, dar cu o particularitate. matizul meu are 72 mii de km cu un singur necaz. O apuca din ce in ce mai des balbaiala la relanti si se opreste motorul.Dupa o stationare de cateva ore,isi revine, sau alte alteori,nu. Sunt nevoit atunci sa-i fac idle learn dupa care merge perfect 100-200 km, apoi iar o apuca, si reiau idle learn, si tot asa fara numar. Ma gandesc daca ar fi ceva murdar la iac sau egr ce-am citit si eu pe-aici, ce legatura are resetarea ca sa mearga perfect, sau dupa o stationare sa-si revina singura? asta e misterul, ma poate ajuta cineva? multumesc mult, astept nerabdator o veste.
|
|
|
Mar 25 2013, 12:50 PM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 407 Joined: 28-October 07 From: Timisoara Member No.: 115.270 |
Ce varianta de Matiz ai ... euro 2 sau euro 3 / 4 ???
|
|
|
Mar 31 2013, 05:36 PM
Post
#11
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 24-March 13 Member No.: 141.227 |
|
|
|
Mar 31 2013, 05:42 PM
Post
#12
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 24-March 13 Member No.: 141.227 |
si azi dupa ce-a mers f bine vreo 150-200 km, veneam din militari catre dristor, si mi-s-a oprit motorul in intersectie,A pornit, am mai mers putin si la prima scoatere din viteze am urmarit turometrul (caci am) si s-a dus direct catre 0, si s-a oprit. Imediat i-am facut idle learn si a luat-o perfect fara problemeca din fabrica. E mister mare cel putin pt mine, si pe cati am mai intrebat !
This post has been edited by Seri: Apr 1 2013, 09:37 AM |
|
|
Apr 1 2013, 11:17 AM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 407 Joined: 28-October 07 From: Timisoara Member No.: 115.270 |
O apuca din ce in ce mai des balbaiala la relanti si se opreste motorul.Dupa o stationare de cateva ore,isi revine, sau alte alteori,nu. Sunt nevoit atunci sa-i fac idle learn dupa care merge perfect 100-200 km, apoi iar o apuca, si reiau idle learn, si tot asa fara numar. Treaba cu oprit motoru' si revenirea dupa citeva ore de stationare m-a dus cu gindu' la ceva probleme la senzorul optic de la "delco" ... A pornit, am mai mers putin si la prima scoatere din viteze am urmarit turometrul (caci am) si s-a dus direct catre 0, si s-a oprit. Imediat i-am facut idle learn si a luat-o perfect fara problemeca din fabrica. Idle learn se face cu motorul rece ... si are treaba cu pozitia IAC-ului ... Cind motoru' e cald IAC-ul e intr-o pozitie sa zicem de repaus. This post has been edited by adrian_r5: Apr 1 2013, 11:21 AM |
|
|
Apr 2 2013, 07:29 PM
Post
#14
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 24-March 13 Member No.: 141.227 |
altii spun ca idle learn se face cu motorul cald, chestia e isi face treaba si motorul merge f bine, si nu se mai opreste la relanti. Intrebarea mea e ce sa-i fac sa nu se mai opreasca la relanti, cand o apuca . mersi. Ma gandesc si eu ca daca fac idle learn cu motorul rece relantiul sat la 1300 de ture, si practic idle learn esto e invatare a mersului la relanti, si-atunci cum invata sa-l tina la 800 cand el merge la 1300?!
altii spun ca idle learn se face cu motorul cald, chestia e isi face treaba si motorul merge f bine, si nu se mai opreste la relanti. Intrebarea mea e ce sa-i fac sa nu se mai opreasca la relanti, cand o apuca . mersi. Ma gandesc si eu ca daca fac idle learn cu motorul rece relantiul sat la 1300 de ture, si practic idle learn esto e invatare a mersului la relanti, si-atunci cum invata sa-l tina la 800 cand el merge la 1300?! si resetarea asta care o fac eu ce legatura are cu senzorul optic, de ce isi revine pentru aprox. 200 km, si iar incepe balbaiala ! poti sa-mi spui? mersi |
|
|
Apr 3 2013, 08:43 AM
Post
#15
|
|
pilot Group: Membri Posts: 407 Joined: 28-October 07 From: Timisoara Member No.: 115.270 |
si resetarea asta care o fac eu ce legatura are cu senzorul optic, de ce isi revine pentru aprox. 200 km, si iar incepe balbaiala ! poti sa-mi spui? mersi Resetarea e una si idle learn e alta ... Nu cred ca ilde learn sa aiba vreo treaba cu senzorul optic ... cred ca e doar o coincidenta. Asa cum am spus, faptu' ca dupa citeva ore de stationare isi revine m-a facut sa suspectez acel senzor. N-am experienta practica cu delcoul de Matiz ... am preluat informatia de pe forumul dedicat modelului unde este un user care reconditioneaza ansamblul delco. PS - in ce consta operatiunea de "idle learn" pe care zici ca o faci ? |
|
|
Apr 13 2013, 09:07 AM
Post
#16
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 24-March 13 Member No.: 141.227 |
idle learn il fac asa: cu motorul cald,il opresc, scot borna de la baterie,un minut, nu conteaza exact, apoi pun borna la loc (minusul), dupa care pun contactul 10 secunde, iau contactul 10 secunde, pun iar contactul 10 secunde,si o pornesc, o las 10 secunde la relanti fara s-o accelerez , pornesc aerul conditionat 10 secunde,il opresc, o mai las 10 secunde la relanti sa se stabilizeze turatia,si opresc motorul. la prima pornire, fie imediat, fie mai tarziu, functioneaza impecabil. Mergand mult prin oras, si neturand-o, m-am gandit ca poate o afecteaza,si am incercat s-o turez puternic prin oras, cu a doua sa se curete, pe-acolo pe la admisie, dar am observat ca nu are legatura, cand a apucat-o damblaua, a inceput sa balbaie, iar, deci asta este problema, solutii? ce se intampla? poate cineva stie si-mi spune si mie mersi
|
|
|
May 7 2016, 11:23 PM
Post
#17
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 7-May 16 Member No.: 148.202 |
Buna ziua, am un Matiz din 2005, am avut si eu problema cu relanti. Cand motorul e rece, dupa pornire se opreste. IAC-ul a fost curatat, dupa care am facut IDLE LEARN si totul era ok. Dupa un timp (4-5 zile ) iarasi mi s-a aparut problema. Aveti o idee ce sa fac? Multumesc.
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 04:32 PM |