Mazda6 MPS, - black |
This topic is about Mazda6 MPS, the author, James Kilowatt, wrote about: @Pista Cifrele masurate de tine bat bine cu o vale de 2.5%.... care insa nu cred ca a existat pe aerodrom, pentru ca ar fi existat diferente intr-un s ... To read more just scroll down
Mazda6 MPS, - black |
May 20 2011, 02:28 PM
Post
#221
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Cifrele masurate de tine bat bine cu o vale de 2.5%.... care insa nu cred ca a existat pe aerodrom, pentru ca ar fi existat diferente intr-un sens si in celalalt mult mai mari decat am masurat noi. Tre' sa fie alta explicatie, cea mai probabila fiind ca ceva nu e luat in calcul in excel. E interesant totusi ca desi ai puterea mai mica decat scrie in carte, scoti performante mai bune decat zice zeperfs si fastestlaps (care bat mai degraba cu excelul decat cu ce ai masurat tu). Ma intreb daca totusi nu e o problema cu dyno-ul, si daca nu cumva accelerarea pe dyno a fost facuta prea repede si boostul turbinei nu a putut tine pasul (e un fenomen care se poate intampla la unele masini turbo), si ca de fapt atunci cand viteza e deja ridicata si acceleratiile lente puterea disponibila e mai mare decat se vede pe dyno. Si pe curbe se vede si un lag sau lipsa de boost destul de puternica pana la 2800 ture... il simti la fel si la condus? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 21 2011, 11:37 PM
Post
#222
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Sigur nu era vale unde am masurat(am glumit) iar daca era putem neglija. Am avut trei masuratori pe 0-100kmph si 400m pe portiuni diferite fara pasager si rezultatele sunt foarte apropiate.
Cand am masurat puterea aveam benzina 98 alimentata de la AGIP. Recomandarea este de minim 98. Eu in general alimentez 100. Cred ca cei de la dyno se pricep destul de bine la masini turbo. Sincer nu mai retin exact cat de incet sau rapid au accelerat in treapta 4. La condus nu simt un lag puternic, masina accelereaza relativ bine si pe plaja 2000-3000rpm dar de la 3000rpm se simte ca impinge altfel. -------------------- |
|
|
May 22 2011, 08:45 PM
Post
#223
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Azi am masurat din nou performantele pe o portiune inclinata. Rezultatele dintre cele 2 masuratori difera vizibil din cauza inclinarii pistei. James, ne poti spune(calcula) inclinarea pantei ?
Cu o "incarcatura" de +40kg in afara de subsemnatul am avut urmatoarele rezultate: La coborare: GTech_6MPS_001.jpg ( 256.29K ) Number of downloads: 2 GTech_6MPS_002.jpg ( 262.81K ) Number of downloads: 3 La urcare: GTech_6MPS_003.jpg ( 265.14K ) Number of downloads: 2 GTech_6MPS_004.jpg ( 261.6K ) Number of downloads: 3 Obs. E.T. este timpul obtinut pe 0-400m . Din media aritmetica rezulta ca pe o suprafata fara inclinare obtineam urmatoarele date: 0-100m : 5,965s 0-200m : 9,154s - viteza de 126,57kmph 0-300m : 11,806s 0-400m : 14,139s - viteza de 162,20kmph 0-100kmph : 6,273s Plecarile nu au fost cele mai reusite, mi-a fost mila de masina si de "incarcatura" . Asta si cele +40kg explica rezultatele ceva mai slabe. De remarcat ca 6MPS cu un amator la volan scoate timp mai bun pe 0-100kmph decat cei 6,6s declarati de Mazda. Cel mai bun timp obtinut fara pasager data trecuta a fost de 6,081s This post has been edited by pista: May 22 2011, 08:47 PM -------------------- |
|
|
May 23 2011, 11:36 AM
Post
#224
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 16 2011, 07:54 PM
Post
#225
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
1316182209099.jpg ( 39.03K ) Number of downloads: 15 Dupa cum vedeti distanta de ~85km a fost parcursa cu un consum mediu de ~8.0l dupa CB. Adica in realitate intre 7.8 - 8.0 Data viitoare (daca nu ma grabesc) voi incerca sa aplic mai multe tehnici de "conducere ecologica" sa vad daca poate consuma si mai putin. E un alt aspect care ma incanta la masina: poate consuma mai putin decat specificatia producatorului: 8,2l extraurban. Insa cireasa de pe tort este demarajul: 6,1s pana la 100km/h masurati cu GTech Pro RR. In datele tehnice apare 6,6s pana la 100km/h. L.E. acest consum a fost obtinut cu AC pornit si rezervorul plin. This post has been edited by pista: Sep 16 2011, 07:56 PM -------------------- |
|
|
Sep 16 2011, 08:42 PM
Post
#226
|
|
mashinutza Group: Membri Posts: 2.410 Joined: 30-April 05 From: Internet Member No.: 45.702 |
Pai inseamna ca nu ai facut verificarea demarajului corect. trebuia fara AC, motor cald etc.
Si eu mai fac ecologisme si ma barfeste lumea pe daciaclub ca altceva nu spun de logan. Ce drac sa spun la o masina care merge dar nu are alte pretentii?! -------------------- Laureate 1.4 aproape PLUS
|
|
|
Sep 16 2011, 09:58 PM
Post
#227
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Ba da, demarajul am masurat fara AC pornit...Cum ai ajuns la concluzia ca as face asa ceva cu motorul rece ?
De unde ai tras aceste concluzii gresite ? -------------------- |
|
|
Sep 17 2011, 07:13 AM
Post
#228
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Cred ca a citit invers cifrele, adica a crezut ca demarajul din carte e 6.1 si al tau e 6.6, nu invers... In alta ordine de idei: chiptuning ?
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Sep 17 2011, 08:03 AM
Post
#229
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Chiptuning as face intr-un loc unde au experienta cu acest motor. Asta ar insemna o deplasare in Germania...
Prin resoftare de la 260CP/380Nm se ajunge la ~290CP/460Nm . Nu e o crestere spectaculoasa dar atat se poate obtine safe fara schimbare intercooler, turbina, evacuare, admisie . This post has been edited by pista: Sep 17 2011, 08:07 AM -------------------- |
|
|
Sep 17 2011, 09:59 AM
Post
#230
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pare relativ mica rezerva, aka sub 15% in plus, cam cat un motor aspirat.
Daca spui ca pt putere mai multa ai nevoie de alt intercooler, e posibil ca asta pe care il ai sa fie la limita. In cazul asta daca maresti boostul prin chiptuning, e posibil sa obtii un surplus de putere la o "tragere" pe dyno, insa in regim de forja sustinuta (gen circuit) atunci cand inertia termica a intercoolerului s-a dus, sa ajungi sa pierzi multi cai. Chestia asta o stiu de la unu' (cu adevarat specialist) care a patit-o la un A3 1.8t, care are un IC minuscul si prost plasat. Daca ai putea avea problema asta cred ca o poti afla inainte sa faci chiptuningul. Faci rost de o scula de diagnoza care sa citeasca temperatura aerului pe admisie (dupa IC) si vezi daca in regim de forja sustinuta pe euroring de ex incepe sa creasca sau se plafoneaza repede la o valoare rezonabila pe care nu o mai depaseste indiferent cat timp o alergi. Daca temperatura creste odata cu timpul parerea mea e ca chiptuningul e inutil, iti masoara pe dyno cu IC-ul rece 300CP, tu esti multumit, caii ii ai la inceput insa daca ii soliciti constant incep sa oboseasca si sa dezerteze. Daca n-ai scula de diagnoza, poti incerca ceva mai empiric, faci mai multe teste de 400m sau 0-160km/h, 0-100km/h, in masura posibilitatilor, fara pauza intre ele si vezi daca performantele raman constante. Daca la primul test scoti suta in 6.1s si la al 20-lea scoti 7s, inseamna ca IC-ul e depasit de situatie si calutii au plecat la pensie. Alta solutie ar fi ca pe euroring la fiecare 3 tururi sa masori cumva temperatura IC-ului si sa vezi daca se stabilizeaza repede la o valoare apropiata de cea obisnuita (adica cea masurata dupa drum normal, nu forja) sau creste "la nesfarsit". In cazul in care forja duce la cresterea semnificativa a temperaturii aerului dupa IC, sau la incalzirea IC-ului, eu m-as abtine de la chiptuning fara sa umblu la IC. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Sep 17 2011, 08:23 PM
Post
#231
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
+10% la CP si +20% la Nm.
Prima nu e o diferenta semnificativa fiindca apare la ~6.000 adica in regim de forja in primul rand. Cei +20% la Nm sunt mai utili fiindca apar la ~3.000rpm si nivelul de cuplu ridicat se mentine la turatii mai ridicate fata de stock. Da, asa este. Prima sectiune ingusta este intercooler-ul. Toti tunerii propun schimbarea lui pentru a obtine +300CP si multi recomanda inclusiv in cazul unei resoftari. Pretul pentru un intercooler mai eficient pleaca de la 550Euro(Corksport) si poate ajunge la 1.600Euro(AutoExe). http://www.quantumautosport.com/qas/shop/i...r_models_id=142 Dupa intercooler urmatoarea sectiune ingusta este turbocompresorul K04 . E o turbina relativ mica avand avantajul inertiei mici adica are un raspuns rapid. Insa are limitele lui. Pentru ~330CP e nevoie de un upgrade la aceasta turbina. Costa cca. 1.100Euro . http://www.quantumautosport.com/qas/shop/p...ca36104e2ec43ac Peste 350CP e nevoie de o noua evacuare + admisie + ventil blow off + etc. Cost ~2.000Euro . Cam mult...mai bine o masina mai performanta nemodificata. Sincer, rareori simt ca cei 260CP nu ar fi suficienti. Mai ales pe timp de iarna. Locuiesc intr-o zona unde rareori trece temperatura de 30 grade vara si masina o folosesc 90% in regim extraurban. Pe circuite merg numai primavara si toamna cand temperatura aerului e sub 25C .Teoretic ar trebui sa ma descurc fara probleme si cu intercoolerul stock pana la 300CP. Concluzie: voi face o resoftare personalizata dar inca nu stiu unde si cand. JK, probabil motorul meu in configuratia actula e dus spre limita si nu are rezerve multe din cauza unor componente care nu sunt supradimensionate. Sa nu uitam ca are 2,3l si 260CP adica 113CP/litru. Cu internele stock motorul poate ajunge la 400CP, are biele forjate, etc. dar necesita investitii de cateva mii de Euro. Sunt convins daca vrei +220CP in mod constant din motorul tau de 1,8 si tu vei fii nevoit sa schimbi unele componente. This post has been edited by pista: Sep 17 2011, 08:27 PM -------------------- |
|
|
Sep 23 2011, 12:25 PM
Post
#232
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Din cate am inteles la mine se poate ajunge spre 240-250CP schimband doar CO a benzinei. Insa nu am de gand sa incerc... ca si tine, foarte rar am nevoie de putere suplimentara.
Nici macar pe circuit nu simt nevoia asta, daca ar trebui sa dau banii pe ceva pt amelioararea performantelor in primul rand ar fi pneurile, si in al doilea rand ar fi nevoie de un LSD....la mine factorul limitant pe circuit e tractiunea, nu puterea, iar in "viata reala" sunt limitele stupide de viteza si baietii cu caschete si lasere... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th April 2024 - 02:05 AM |