pompe duse, pompe duse |
This topic is about pompe duse, the author, sk1000mb, wrote about: Buna ziua, Am inteles ca la noua octavia (facelift) motarele diesel vin si fara pompe duse, as dori sa stiu cum se deosebesc cele vechi cu PD si cele ... To read more just scroll down
pompe duse, pompe duse |
Jan 28 2010, 10:01 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 43 Joined: 12-December 07 From: bruxelles Member No.: 115.781 |
Am inteles ca la noua octavia (facelift) motarele diesel vin si fara pompe duse, as dori sa stiu cum se deosebesc cele vechi cu PD si cele noi fara PD. Sint mai bune cele fara PD (in termeni de consum, fiabiliatate)? |
|
|
Jan 28 2010, 10:20 PM
Post
#2
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Primele motoare diesel din gama VAG cu turbo au fost VP(VerteilePumpe), apoi PD(Pumpe-Duse) si acum CR(Common-Rail).
Principala deosebire intre ultimele doua de care intrebi tu este ca la PD exista un injector pt fiecare cilindru, iar la CR o rampa comuna din care se injecteaza fiecare cilindru. PD-ul este mai viguros pe reprize, dar si putin mai zgomotos. CR-ul este mai lin in acceleratii, dar mai rafinat. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 29 2010, 06:37 PM
Post
#3
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Pe Octavia facelift sunt disponibile doua diesel-uri PD: 1.9 de 105 CP si 2.0 de 140 CP, precum si doua diesel-uri commonrail: 1.6 de 105 CP si 2.0 de 170 CP.
Pana acum destul de putina lume a ales varianta 1.6CR, majoritatea merg pe clasicul 1.9PD care si-a dovedit fiabilitatea de-a lungul timpului. Sistemul PD este ceva mai robust, nu are pretentii la motorina, este mai zgomotos, iar injectoarele sunt mai ieftin de inlocuit. Sistemul CR este de conceptie mai noua, mult mai precis in functionare, ceea ce il poate face sensibil la calitatea motorinei, dar permite turatii mai mari. Daca trebuie inlocuit este mai scump decat PD. Chiar daca tehnologia commonrail este noua pentru Skoda, ea este folosita la scara larga cu mare succes de alti producatori de peste 10 ani si nu pune probleme de fiabilitate. Consumul depinde de foarte multi factori externi, asa ca eu pariez pe un egal. Principalul motiv pentru care s-a trecut la CR este reducerea emisiilor si obtinerea unor puteri mai mari din aceeasi cilindree. This post has been edited by Seri: Jan 29 2010, 06:40 PM -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Jan 29 2010, 09:35 PM
Post
#4
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Feb 1 2010, 09:27 AM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 43 Joined: 12-December 07 From: bruxelles Member No.: 115.781 |
- consuma ceva ulei / PD ar fi bune insa datorita motorinei de la noi nu ar fi foarte fiabile, trebuiesc schimbate toate (pompele) in caz ca se defecteaza una singura si aceste PD ar fi destul de scumpe. Varianta CR e destul de clasica, fiabila cam toate marcile o folosesc. Dl. Doru - stiam ca PD s-ar traduce o pompa pentru fiecare injector, fiecare cilindru avind un injector. Sint novice la diesel, m-am mai 'bagat' doar la 'benzine'. Cum se deosebesc motoarele (ma refer la Skoda) stiu ca unele sint de ex. 1.9PD, unele 1.9DPF... ca un sfat ce mi-ati recomanda PD sau CR (in primul rind dpdv al fiabilitatii, la consum oricum diferentele nu sint semnificative)? |
|
|
Feb 1 2010, 09:43 AM
Post
#6
|
|
sofer Group: Membri Posts: 77 Joined: 3-March 08 From: Bucuresti Member No.: 116.542 |
1.9DPF este tot un PD dar cu filtru de particule ce scade emisiile de noxe. La o masina adusa din afara aceasta se traduce printr-o taxa de prima inmatriculare cu 25% mai mica.
-------------------- VW Golf V Tour 1.9 TDI
|
|
|
Feb 2 2010, 12:17 AM
Post
#7
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Dl. Doru - stiam ca PD s-ar traduce o pompa pentru fiecare injector, fiecare cilindru avind un injector. Sint novice la diesel, m-am mai 'bagat' doar la 'benzine'. Cum se deosebesc motoarele (ma refer la Skoda) stiu ca unele sint de ex. 1.9PD, unele 1.9DPF... ca un sfat ce mi-ati recomanda PD sau CR (in primul rind dpdv al fiabilitatii, la consum oricum diferentele nu sint semnificative)? Ai dreptate, o pompa pt fiecare injector, exprimarea mea de sus e ambigua Intre PD si CR eu as alege CR. Pe motivul ca daca PD era mai bun, VAG-ul nu ar fi renuntat la el pt CR. Dintre toate, VP-ul a fost din pct meu de vedere cel mai reusit, dar nu se mai fabrica de cativa ani din pacate. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th April 2024 - 01:27 AM |