IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Noul model Dacia Duster

This topic is about Noul model Dacia Duster, the author, Mircea104901, wrote about: Era un test facut de ADAC, in care au luat o masina de 5 stele EURONCAP, si au marit viteza de impact cu doar 5km/h - rezultat? Sofer aproape mort /sm ... To read more just scroll down

9 Pages V  « < 7 8 9  
Reply to this topicStart new topic
> Noul model Dacia Duster
Mircea104901
post Feb 24 2011, 10:33 AM
Post #161


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Era un test facut de ADAC, in care au luat o masina de 5 stele EURONCAP, si au marit viteza de impact cu doar 5km/h ->> rezultat? Sofer aproape mort smile.gif
EuroNcap-ul ar trebui luat ca un reper si nicidecum un punct forte in strategia de vanzare a masinii.

Nu sunt sigur, dar limitatorul de viteza cred ca e sistemul care te avertizeaza(urla,bipaie) cand treci un anume prag predefinit(il poti programa). O tampenie (am programat-o la Nemo-uri, dar au scos-o baietii thumbsup.gif ) care, parerea mea, nu ajuta la safety, ci doar, eventual, te scapa de niste amenzi.

Referitor la Duster - mie nu mi se pare slaba, sau prost facuta. Poate stalpul s-a deformat un pic cam mult, dar in rest nu mi se pare varza fata de multe alte masini cu pretentii. In nici un caz nu e ca asta 36182451.gif geek.gif 36182451.gif



--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Feb 24 2011, 10:44 AM
Post #162


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Asta e o colivie, nu o masina biggrin.gif

Nici eu nu iau in calcul prea mult rezultatele EuroNCAP, ce este cu 3,4 si 5 stele, evident. Ce e sub 3 stele conteaza sa eviti, restul sunt oricum sigure daca nu te bazezi doar pe masina si sist ei de siguranta active si pasive, ci si pe experienta ta de sofer.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Feb 24 2011, 11:22 AM
Post #163


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Mircea, cred ca acest este testul la care te referi:


Stelele astea nu sunt chiar de aruncat.
Intr-un accident sunt foarte multe variabile. Prin aceste teste se doreste eliminarea unor variabile, ca sa avem un etalon de comparatie.

In testul de mai sus cu Laguna la 80 km/h zona de absorbtie se consuma rapid, dar celula de protectie ramane destul de intreaga. Nu te zdrobeste, dar te scutura rau.
In cazul Duster-ului celula de protectie se deformeaza inca de la 56 km/h. La 80 cred ca se face acordeon.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Feb 24 2011, 12:01 PM
Post #164


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



In conditiile in care pe aici se discuta de140km/h +, sute de cai, dyno-uri, masini echilibrate, reprize fulminante, turbo-boost-uri, toti intreaba "cat prinde maxim", cred ca aia 5km/h in plus sunt derizorii thumbsup.gif Ar trebui sa vedem la +10, +15 km/h sa vedem cum mai stau cele 5 stele. Unul chiar la 2x biggrin.gif
Doru - bine punctat - cele cu 1 stea si 2 ar cam trebui evitate. Parerea mea.

This post has been edited by Mircea104901: Feb 24 2011, 12:01 PM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 24 2011, 04:34 PM
Post #165


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Controversele legate de testul NCAP au mai fost discutate intr-un topic dedicat... acum multi ani, de catre inaintasii nostri...
http://masini.ro/forum/content/Masini-ro/8...ator-Marketing/

Nu tin musai sa dezgrop un topic prafuit, insa multe din argumente se reiau. O masina optimizata pentru impact la 65km/h este ... o masina optimizata pentru 65km/h. Masina cea mai sigura la impact la 65km/h nu este cea mai sigura la impact 50km/h, una de aceleasi dimensiuni insa cu zona de absorbtie a impactului mai fragila (mai "moale") ar fi mai sigura, si nici la 80km/h, una cu zona deformabila mai dura ar fi mai sigura.

Deci, ca sa rezum, daca vreunul pomeneste undeva termenul de "masina sigura" ia warn pentru dezinformare biggrin.gif Masinile sunt sigure doar daca nu sunt implicate in accidente.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Feb 24 2011, 06:26 PM
Post #166


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Bai eu la testele astea nu ma pricep, insa doar sa dai cu ele de pereti si sa le trosnesti din lateral nu e suficient din punctul meu de vedere. Bine, stiu ca se chema crash test, dar totusi. Un test complet ar trebui sa ia in calcul si franele, stabilitate in curbe la o anumita viteza etc. Facute cu anvelopele care le furnizeaza producatorul. Si eventual vizibilitatea din mai multe puncte de vedere. Toate astea intra la siguranta si sunt convins ca mi-a mai scapat cate ceva.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 24 2011, 10:08 PM
Post #167


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Si nici macar nu ar fi scump testul asta.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Feb 24 2011, 10:12 PM
Post #168


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



crash testul testeaza siguranta pasiva a masinii. Restul se refera la siguranta activa si asta facem noi pe forum biggrin.gif. Cam toate testele auto se refera la siguranta activa

This post has been edited by Lucian107416: Feb 24 2011, 10:13 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Feb 25 2011, 12:17 AM
Post #169


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Pai da mai, dar toate astea ar trebui "livrate" la pachet cumva cuantificat. Pana una alta, e foarte importanta siguranta pasiva, insa pe mine unu ma incalzeste mai mult capacitatea (calitatea tehnica) a masinii de a putea evita un accident in situatii critice. Ma rog, soferul plus masina, ati inteles ideea.

Concret - mai tineti minte accidentul ala stupid din toamna trecuta cu loganul de pe Blv. Magheru care a iesit de pe asfalt pe trotuar si a izbit ceva de beton? A murit soferul si parca si un pasager. Pai ala daca nu era in logan si era intr-o masina mai decenta, nu murea din simplul motiv ca masina aia ar fi stat pe sosea si nu ar fi zburat aiurea prin bruscarea volanului. Si exemplele pot fi nenumarate. Aaaa... sa nu-mi aduc aminte cum frana Solenza - am pus odata o frana brusca fortat de imprejurari si am ajuns perpendicular pe sosea din cauza faptului ca nu frana o roata la fel cu cealalta si nu avea mai stiu eu ce sisteme de distributie a franarii etc.

This post has been edited by bogcot76: Feb 25 2011, 12:19 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 25 2011, 09:57 AM
Post #170


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE (bogcot76 @ Feb 24 2011, 11:17 PM) *
Aaaa... sa nu-mi aduc aminte cum frana Solenza - am pus odata o frana brusca fortat de imprejurari si am ajuns perpendicular pe sosea din cauza faptului ca nu frana o roata la fel cu cealalta si nu avea mai stiu eu ce sisteme de distributie a franarii etc.


Asta e vorba de un defect, nu de o chestie normala pentru Solenza chiar si daca n-are nu stiu ce sisteme de distributie a franarii. Asa se intampla daca dai spaga la controlul tehnic. teehee.gif
Acum fara gluma, dezechilibrul la franare e respingere automata la controlul tehnic, chiar daca e berlina din 1970 cu sistem de franare "flintstones".


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Feb 25 2011, 10:37 AM
Post #171


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Ce control tehnic nenica? Era aproape noua masina. Si a prins si un ITP cu mine pe care l-am facut pe bune si nu erau probleme la masuratorile lor. Toate ITP-urile le fac pe bune. Oricum, fiabila, dar nesigura.Am dat-o cu vreo 90kkm fara sa pice nimic special. Franele propriu-zis nu aveau nimic insa era aiurea distribuita ea ca mase etc. Ceva de genu, ca nu ma pricep. Daca prindea si o roata pe nisip era dezastru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mohordbx
post Apr 25 2011, 11:03 PM
Post #172


sofer
***

Group: Membri
Posts: 77
Joined: 3-March 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.542



Week-end-ul acesta de Paste am avut ocazia sa testez noul Duster biggrin.gif

Weapon of choice - Duster diesel 110CP, versiunea Laureate, 4x4
Traseu - Pitesti,Sibiu,Turda,Valea Ariesului(Muntele Baisorii) si retur
Echipaj - 4 persoane, portbagaj plin

Voi incepe cu lucrurile buna prima data:
- masina are un motor excelent relativ la greutatea caroseriei
- cutia de viteze face echipa buna cu motorul (vitezele 1-4 sunt destul de scrute)
- cutia are viteza 6-a
- insonorizarea motorului foarte buna (mai buna ca la TDI)
- suspensii excelente filtreaza gropile fara niciun fel de probleme
- consum incredibil 6.3L/100km media primilor 1000km parcursi (3/4 in afara orasului)\
- directia precisa fara emotii

Lucruri proaste:
- finisaje de calitate medie
- butoane puse aiurea (total ne-ergonomic, greu accesibile-ventilatia)
- insonorizarea habitaclului la vant (la viteze de peste 100km/h suierul vantului era mai puternic decat al motorului)
- capacul portbagajului nu se ruleaza (e o mare bataie de cap daca ai bagaje ce depasesc un anumit volum)
- inca se pastreaza claxonul pe maneta
- reglajul farurilor se face pe cablu
- poate din cauza faptului ca motorul era in rodaj si ca eram 4 persoane + bagaje motorul nu avea zvac-ul de la TDI de exemplu(trage bine dar nu spectaculos)

In concluzie masina isi merita banii, mai ales ca va fi folosita pe santier si la iesirile off-road. Din partea mea ca necunoscator in ale masinilor de teren primeste nota 8.

Enjoy!

Attached File  240420113598.jpg ( 1.49MB ) Number of downloads: 17


This post has been edited by mohordbx: Apr 25 2011, 11:03 PM


--------------------
VW Golf V Tour 1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Pages V  « < 7 8 9
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th April 2024 - 09:51 AM