IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Legacy diesel

This topic is about Legacy diesel, the author, Spinteoc, wrote about: Buna ziua tuturor, Sunt posesor de Subaru Legacy Boxer Diesel din 30 dec. 2010. Am ales aceasta masina dupa o finala cu Mazda 6, motor diesel 2,2l, 16 ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Legacy diesel
Spinteoc
post Jun 13 2011, 11:14 AM
Post #41


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 13-June 11
Member No.: 133.044



Buna ziua tuturor,

Sunt posesor de Subaru Legacy Boxer Diesel din 30 dec. 2010. Am ales aceasta masina dupa o "finala" cu Mazda 6, motor diesel 2,2l, 163 CP, din 3 motive: rafinament al motorizarii, consum redus si tinuta de drum (la drive testul din Otopeni spre Ploiesti si inapoi pana la sediul SMT, aprox. 40 km, am avut un consum incredibil de 4,6 litri fara sa menajez excesiv masina). In primele luni (pana pe la 4700 km) masina a mers perfect, cu un consum mediu la suta de 5 l in extraurban si aprox. 7,6 l in oras. De atunci au inceput problemele: mers usor neregulat, motorul "caraie" uneori ca un diesel de pe vremuri, cutia de viteze este super-dura, iar consumul mediu pe ultimii 2500 km este de 7,4 l la suta (si cam 9,6 l in oras).

Masina este luata in leasing, deci e inca in garantie. Cei de la Tubman Auto, dealerul Subaru din Cluj, mi-au spus ca masina nu-si regenereaza filtrul de particule, care sta "infundat" cam la 50%, adica exact atat cat sa nu se aprinda becul de filtru particule de pe bord. Au facut resoftare, upgrade de soft, etc., dar masina e aceeasi dupa max. 2-3 zile. Acum isi pun problema sa schimbe injectoarele, dar - fiindca vorbim de un motor Boxer - trebuie sa dea jos motorul pentru asta. Eu unul nu ma prea pricep la constructia masinilor, ci doar la condus rolleyes.gif , dar nu pot sa nu-mi pun urmatoarele intrebari logice:
- Intrucat becul din bord nu se aprinde, nu cumva vorbim de un ciclu de curatare incomplet al filtrului de particule? Cine ar fi responsabil de un ciclu incomplet, un eventual senzor sau direct computerul care da comanda de curatare a filtrului? E posibil ca filtrul de particule sa nu se incalzeasca la cele 350 grade Celsius nominale? Nu ar fi indicata mai degraba schimbarea filtrului de particule, si/sau a computerului de bord?
- Care ar fi indicatorii de pe tester care ar putea indica nevoia schimbarii injectoarelor? Nu cumva este o actiune inutila, si data fiind "dibacia" mecanicilor romani, ma voi trezi cu multiple alte probleme dupa operatiunea de ridicare/remontare a motorului?

Astept cu interes opiniile membrilor acestui forum, mai ales ca am vazut destule pareri avizate.

PS. Mentionez ca merg destul de mult cu masina in oras, din cei 7500 km facuti in 5 luni, doar jumatate sunt extraurbani. Mi se pare totusi un motiv insuficient pentru comportamentul masinii...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 13 2011, 11:23 AM
Post #42


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



La cate ture mergi cu ea in linie dreapta? Adica cruising?

Le revizia la cat ai facut o?
C ulei ai pus?
Motorina de unde pui?

This post has been edited by G e o r g e: Jun 13 2011, 11:32 AM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Jun 13 2011, 12:48 PM
Post #43


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Pentru a curata filtrul de particule acesta trebuie incalzit la 600 de grade. Pentru a obtine asta se schimba automat mapa de management al motorului din ECU, pentru a injecta motorina in momentul evacuarii. Este normal ca in acest mod sa consume mai mult.

Problema apare in oras deoarece nu apuca sa-si termine ciclul si sa revina la mapa normala. Practic ajungi sa circuli tot timpul cu mapa aceasta ineficienta. Aceeasi problema ai fi avut-o si cu Mazda 6.

Ca sa scapi de problema parcurge macar 50 de km pe autostrada pe cruise control, astfel incat sa franezi cat mai putin. Nu este neaparat nevoie sa mergi foarte turat, doar sa apuce sa-si termine ciclul de curatare.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlademir
post Jul 5 2011, 09:25 AM
Post #44


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 338
Joined: 5-October 07
From: Suceava/Bucuresti
Member No.: 114.935



Când am preluat Outbackul vânzătorul mi-a pus în vedere foarte serios ca odată pe lună cel puțin să o scot la plimbare că e ca un cal nărăvaș care nu mai dă performanțe dacă nu-l alergi puțin. Plimbarea trebuie să fie cum a spus Seri la viteză constantă, măricică și destul de lungă. Eu o turez ori de câte ori am ocazia pe drumurile din afară.


--------------------
Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 01:14 AM