Legacy diesel |
This topic is about Legacy diesel, the author, Spinteoc, wrote about: Buna ziua tuturor, Sunt posesor de Subaru Legacy Boxer Diesel din 30 dec. 2010. Am ales aceasta masina dupa o finala cu Mazda 6, motor diesel 2,2l, 16 ... To read more just scroll down
Legacy diesel |
Jun 13 2011, 11:14 AM
Post
#41
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 13-June 11 Member No.: 133.044 |
Sunt posesor de Subaru Legacy Boxer Diesel din 30 dec. 2010. Am ales aceasta masina dupa o "finala" cu Mazda 6, motor diesel 2,2l, 163 CP, din 3 motive: rafinament al motorizarii, consum redus si tinuta de drum (la drive testul din Otopeni spre Ploiesti si inapoi pana la sediul SMT, aprox. 40 km, am avut un consum incredibil de 4,6 litri fara sa menajez excesiv masina). In primele luni (pana pe la 4700 km) masina a mers perfect, cu un consum mediu la suta de 5 l in extraurban si aprox. 7,6 l in oras. De atunci au inceput problemele: mers usor neregulat, motorul "caraie" uneori ca un diesel de pe vremuri, cutia de viteze este super-dura, iar consumul mediu pe ultimii 2500 km este de 7,4 l la suta (si cam 9,6 l in oras). Masina este luata in leasing, deci e inca in garantie. Cei de la Tubman Auto, dealerul Subaru din Cluj, mi-au spus ca masina nu-si regenereaza filtrul de particule, care sta "infundat" cam la 50%, adica exact atat cat sa nu se aprinda becul de filtru particule de pe bord. Au facut resoftare, upgrade de soft, etc., dar masina e aceeasi dupa max. 2-3 zile. Acum isi pun problema sa schimbe injectoarele, dar - fiindca vorbim de un motor Boxer - trebuie sa dea jos motorul pentru asta. Eu unul nu ma prea pricep la constructia masinilor, ci doar la condus , dar nu pot sa nu-mi pun urmatoarele intrebari logice: - Intrucat becul din bord nu se aprinde, nu cumva vorbim de un ciclu de curatare incomplet al filtrului de particule? Cine ar fi responsabil de un ciclu incomplet, un eventual senzor sau direct computerul care da comanda de curatare a filtrului? E posibil ca filtrul de particule sa nu se incalzeasca la cele 350 grade Celsius nominale? Nu ar fi indicata mai degraba schimbarea filtrului de particule, si/sau a computerului de bord? - Care ar fi indicatorii de pe tester care ar putea indica nevoia schimbarii injectoarelor? Nu cumva este o actiune inutila, si data fiind "dibacia" mecanicilor romani, ma voi trezi cu multiple alte probleme dupa operatiunea de ridicare/remontare a motorului? Astept cu interes opiniile membrilor acestui forum, mai ales ca am vazut destule pareri avizate. PS. Mentionez ca merg destul de mult cu masina in oras, din cei 7500 km facuti in 5 luni, doar jumatate sunt extraurbani. Mi se pare totusi un motiv insuficient pentru comportamentul masinii... |
|
|
Jun 13 2011, 11:23 AM
Post
#42
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
La cate ture mergi cu ea in linie dreapta? Adica cruising?
Le revizia la cat ai facut o? C ulei ai pus? Motorina de unde pui? This post has been edited by G e o r g e: Jun 13 2011, 11:32 AM -------------------- |
|
|
Jun 13 2011, 12:48 PM
Post
#43
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Pentru a curata filtrul de particule acesta trebuie incalzit la 600 de grade. Pentru a obtine asta se schimba automat mapa de management al motorului din ECU, pentru a injecta motorina in momentul evacuarii. Este normal ca in acest mod sa consume mai mult.
Problema apare in oras deoarece nu apuca sa-si termine ciclul si sa revina la mapa normala. Practic ajungi sa circuli tot timpul cu mapa aceasta ineficienta. Aceeasi problema ai fi avut-o si cu Mazda 6. Ca sa scapi de problema parcurge macar 50 de km pe autostrada pe cruise control, astfel incat sa franezi cat mai putin. Nu este neaparat nevoie sa mergi foarte turat, doar sa apuce sa-si termine ciclul de curatare. -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Jul 5 2011, 09:25 AM
Post
#44
|
|
pilot Group: Membri Posts: 338 Joined: 5-October 07 From: Suceava/Bucuresti Member No.: 114.935 |
-------------------- Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6 |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 01:14 AM |