Aer in pompa de injectie |
This topic is about Aer in pompa de injectie, the author, Tic31055, wrote about: Am un Citroen BX 1.9D TRD si am urmatoarea problema. Daca in timpul mersului, sau in stationare, maresc turatia motorului peste 3000 rpm si masina est ... To read more just scroll down
Aer in pompa de injectie |
Aug 20 2004, 08:48 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 19-August 04 From: Timisoara (Timis) Member No.: 31.048 |
Daca in timpul mersului, sau in stationare, maresc turatia motorului peste 3000 rpm si masina este scoasa din viteza, motorul se opreste si am probleme in a-l reporni ( trebuie sa reamorsez pompa de fiecare data). Totodata, motorul se auto-tureaza la rotatii foarte mari ( > 4000 rpm )timp de cateva secunde bune ( chiar si un minut ), dupa care, fiind turat pe 3000 rpm se opreste si iar am greutati in a-l reporni ( trebuie sa reamorsez pompa ). Deseori motorul se tureaza cand stau la un stop intr-o intersectie, dupa care se opreste si nu porneste pana nu amorsez pompa. Am observat ca la orice turatie in furtunul de la filtrul de motorina la pompa de injectie apar bule de aer care sunt cu atat mai numeroase cu cat turatia creste. Am mai observat conditiile in care se autotureaza motorul: - numai cand este cald afara ( 30 grade C ), dimineata sau seara nu s-a turat niciodata - cand iau o curba mai stransa cu o viteza mai mare ( forta centrifuga mai mare ) Am fost la un pompagiu crezand ca problema e cu pompa sau injectoarele. Acesta mi-a spus ca motorul se auto-tureaza din cauza aerului care intra in pompa de injectie. Va rog sa ma ajutati si pe mine cu idei, sfaturi chiar rezolvari. Multumesc, Razvan |
|
|
Aug 20 2004, 09:15 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Motoarele diesel se auto-tureaza rau de tot daca intra ulei in cilindri. De obicei, asta se intampla daca nivelul de ulei este prea mare, si sunt aspirati vapori odata cu aerul, insa am auzit ca ar putea ajunge ulei in cilindri si altfel.
Cand se intampla asta, de multe ori turatia se duce dincolo de zona rosie... puterea dezvoltata fiind mai mare decat cea normala a motorului... Ai grija cu figura asta, ca nu e de joaca. In anumite cazuri limita, in care nivelul e chiar exagerat, poti sa si tai contactul ca tot nu ajuta, nu se opreste, esti obligat sa bagi in viteza si sa pui piciorul pe frana ca sa opresti motorul.... |
|
|
Aug 20 2004, 09:28 AM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 19-August 04 From: Timisoara (Timis) Member No.: 31.048 |
Pana acum nu a trecut niciodata de zona rosie la mine, si intotdeauna s-a oprit cand am intors cheia. Din cate am observat eu ( nu ma pricep deloc la motoare ) am impresia ca auto-turarea asta este strans legata de faptul ca intra aer in pompa de injectie. Am stat mult timp in fata motorului si am vazut ca in momentul in care tragea o anumita cantitate de aer, motorul se tura.
Se poate sa gresesc, dupa cum am spus nu ma pricep deloc la motoare. Multumesc pentru idee, o sa ma interesez. Astept si alte sfaturi, poate, poate o sa ii dau de cap Multumesc, Razvan |
|
|
Sep 14 2004, 07:37 PM
Post
#4
|
|
novice Group: Membri Posts: 31 Joined: 28-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.521 |
|
|
|
Sep 17 2004, 08:44 AM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 142 Joined: 6-November 02 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 7.653 |
De ce se tureaza? Foarte simplu, pompa de injectie are un regulator de turatie ce are rolul de a regla turatia. Regulatorul functioneaza cu motorina. Daca pompa trage aer, atunci ea se goleste de motorina si regulatorul nu isi mai face rolul. Recomandare: verifica/schimba furtunele de tur si retur la pompa, filtru si rezervor, asigura bine furtunele cu coliere. Verifica/schimba filtrul de motorina. Eventual inlocuieste toata bateria de filtru. Ideal ar fi sa poti lua bateria de filtru cu totul de la un prieten al carui masina functioneaza corect si sa mergi o perioada. Daca nu mai ai probleme, atunci ai gasit si rezolvarea. Chestia e ca iti face figuri uneori si nu tot timpul. Numai cand masina e la punctul mort. In cazul in care ai montate mai multe filtre in serie, sau nu ai filtrul/bateria de filtru normala pentru masina ta si asta poate fi una din cauze. Cat de veche e masina? Ar fi bine daca i-ai demonta si rezevorul si l-ai goli complet. De spalat la interior iti recomand sa il clatesti prin agitare tot cu motorina curata. Nici nu stii ce mizerie poti gasi acolo si chiar si apa. Toate astea iti infunda rapid filtrul si iti uzeaza pompa si injectoarele. Spor la treaba! |
|
|
Mar 17 2005, 01:04 AM
Post
#6
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 5-February 05 From: Bucuresti Member No.: 39.861 |
Salut!
Sunt unii pe aici care daca nu stiu nu se baga si prefera sa-ti recomande un mecanic sau service,dar,sunt si unii care scot numai aberatii OK Ptr inceput tre sa verifici toata instalatia dar sa tii cont de urmatoarea:aerul se prinde de la rezervor la pompa de alimentare,de la pompa de alimentare este impins pina la pompa de injectie. Daca tu ai spus ca atunci cind vrei sa accelerezi peste 3000 de ture trage aer inseamna ca undeva de la rezervor la pompa de alimentaer nu este etansat bine sau este vreo fisura mica pe conducte sau furtune Iar ceea ce tine de regulatorul de presiune el munceste in functie de debitul de motoina pe care il are. Nu e asor ,o sa ai ceva treaba dar parerea mea e ca nu ai ce umbla la pompe |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 04:30 PM |