IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Electric Supercharger

This topic is about Electric Supercharger, the author, G e o r g e, wrote about: recunosc ca m-am chinuit sa citesc posturile lui catalliin ... nu de alta .. dar ... scriusul.. de ...genul...asta...e..a...l...dracu..de...citit..si. ... To read more just scroll down

6 Pages V  « < 4 5 6  
Reply to this topicStart new topic
> Electric Supercharger, tuning la motor aspirat
Electric Supercharger ca metoda de tuning la motoare NA
Credeti ca functioneaza ?
Da [ 12 ] ** [42.86%]
Nu [ 16 ] ** [57.14%]
Total Votes: 28
Guests cannot vote 
G e o r g e
post Oct 21 2009, 11:18 AM
Post #101


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



recunosc ca m-am chinuit sa citesc posturile lui catalliin ... nu de alta .. dar ... scriusul.. de ...genul...asta...e..a...l...dracu..de...citit..si...sa...nu...mai...zic..obosit
or


in fine , gluma gluma , scrie omule normal altfel sterg posturie, si 2 te rog pune si tu niste poze cu minunatia aia de care zici . eventual un dyno cu ea si fara ea pe masina se poate ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
catalliin
post Oct 21 2009, 09:04 PM
Post #102


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 13-October 09
From: bucuresti
Member No.: 121.100



Ok George! o sa las punctuletele acasa sa nu va mai chinui cu ele ,am si eu o damba la punctulete (si gaurele) biggrin.gif deci! niste teste dyno nu se poate pt ca asa cum am spus in posturile anterioare am cam abandonat proiectul cu montatul pe masina a 'jucariei' chiar cind am terminat dracia de facut (mi-au venit alte idei intre timp) astfel ca jucarica zace abandonata intr-un raf ,dar niste poze cu turbina cit si etapele construirii ei as putea pune insa nu reusesc (cu copy/paste nu merge am lipsa multe elemente multimedia in calculator si altfel nu ma pricep) poate decit sa trimit unuia dintre voi prin mail ca se le afiseze aicea sa le poata vedea toti .Acum referitor la constructia turbinei cit si circulatia aerului prin ea este simplu de explicat(mai greu de realizat).Turbina este in totalitate dintr-un plastic gros de 5mm si este lucrat/modelat la cald (flacara deschisa) la fel si lipiturile sunt facute tot la cald cu letconul electric (exclus lipiciurile si alti adezivi care nu au nicio eficienta) la fel si elicia cu palele ei in nr de 8 ,insa aceasta este dintr-un fel de plexiglas mult mai subtire 2mm ,flexibil si usor faþa de carcasa si componentele ei fixe ,practic turbina este identica cu a uneia de aspirator doar numarul mai mare al palelor (8) difera (se pot adauga chiar un nr mai mare) turbinele de aspiratoare au de regula cite doua elicii aflate pe acelasi ax dar separate in cite un compartiment al turbinei in spatele fiecarui elice aflindu-se o alta piesa fixa numita colector de aer asemanatoare elicei rotative (jucaria mea are numai o singura elice si un singur colector) este extrem de dificil sa faci ceva perfect ca turbina de aspirator,necesita mult mai multa munca si precizie in reglajul si echilibrarea ei ,nu incercati sa folositi turbinele gata facute de aspiratoare ca nu vor da nici un efect ceea ce am eu este cam de 10 ori mai mare .Toata sfirleaza asta a fost montata pe axul electromotorului pe care l-am prelungit cam 7 cm prin sudura cu un ax filetat ,iar elementele inutile ale elctromotorului gen bendix precum si cele din interiorul lui gen; pirghie,ambreiaj cuplare ..e.t.c au fost eliminate ,inca odata spun tot ceea ce am facut este de fapt o turbina aproape identica de aspirator dar cu mult mai mare ,insa pt a va lamurii mai bine puteti vizualiza pozele daca ma ajuta cineva sa le posteze aici yes.gif (sper ca n-am mai pus atit de multe puncte ca sa nu-l supar pe ºefu) 39110506.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Oct 24 2009, 06:46 AM
Post #103


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Mi-e si frica sa comentez altceva decit ca apreciez spiritul inventiv si perseverenta de care dai dovada.
Dar, la fel ca si colegii mei, te sfatuiesc sa incerci si alte proiecte mai putin ambitioase.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
catalliin
post Oct 24 2009, 11:10 PM
Post #104


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 13-October 09
From: bucuresti
Member No.: 121.100



sper sa reusesc citeva poze !
Attached File(s)
Attached File  pictureme001.jpg ( 455.12K ) Number of downloads: 3
Attached File  pictureme002.jpg ( 396.56K ) Number of downloads: 4
Attached File  pictureme003.jpg ( 365.46K ) Number of downloads: 6
Attached File  pictureme004.jpg ( 501K ) Number of downloads: 4
Attached File  pictureme006.jpg ( 407.31K ) Number of downloads: 4
Attached File  pictureme008.jpg ( 555.36K ) Number of downloads: 4
Attached File  pictureme009.jpg ( 357.22K ) Number of downloads: 7
Attached File  pictureme010.jpg ( 355.54K ) Number of downloads: 6
Attached File  Picture_me_052.jpg ( 334.53K ) Number of downloads: 4
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Oct 25 2009, 10:45 AM
Post #105


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Asa, acum discutam la subiect biggrin.gif

1. Din ce material e facut compresorul?
2. Care este greutatea rotorului?
3. Cat timp ii ia motorului electric sa ajunga la turatie maxima?
4. Ce consum are la turatie maxima?
5. Ai vreun sistem de reglare a turatiei?
6. Ce debit estimezi ca are? cum ai estimat?
7. Planuiesti sa instalezi jucaria asta pe motorul de 2.0 de pe Kadett?

PS: pe langa punctuatie, incearca sa iti imparti ideile in paragrafe separate.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
catalliin
post Oct 25 2009, 05:50 PM
Post #106


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 13-October 09
From: bucuresti
Member No.: 121.100



Offff sper sa ma descurc cu paragrafele pt ca sincer nu prea le am cu www-urile (sunt cam incepator) iar inainte sa pun pozele recunosc ca m-am temut putin ca o sa iasa ceva varza
[/left]1. Pai am explicat totusi intr-un post anterior cum si din ce este facuta turbina,dintr-un fel de plastic gros si ff elastic de 5mm grosime pe care l-am modelat/lucrat si lipit la cald la flacara deschisa iar lipiturile cu letconul electric iar elicea este mult mai subtire (2mm) si mai elastica
2. Greutatea numai a rotorului de la compresor n-o stiu dar stiu ca tot ansamblul cintareste 7 kg ceea ce am adaugat eu in plus la greutatea rotorului sunt cei 7 cm in plus de ax filetat cit si elicea turbinei care sunt fff usoare (nesemnificative)
3. Turbina practic n-are nevoie de timp prea mare ca sa ajunga la turatia ei maxima poate doar cel mult o secunda
4. Daca te referi la consumul electric al turbinei sincer nu stiu ,iar a motorului de pe masina pai prefer sa nu va spun pt a nu va speria ..cit poate sa consume o masina de 2000cm pe benzina care mai este si hidramata in doar 3 trepte de viteza?
5. Sistem de reglare a turatiei n-am insa m-am gindit si la asta un fel de potentometru reglabit at tensiunii electrice de 12V, dar la care nu voi mai lucra de unul singur ci impreuna cu un amic electronist (nu le stiu chiar pe toate)
6. Debitul de aer pe secunda,minut,ora nu l-am calculat insa l-am raportat la diametrul de 5 cm pe care il are busonul de refulare de la turbina si presiunea statica pe care o scoate si care am masurat-o deja cu un ceas barometru si scoate maxim 1 bar (atunci cind bateria este incarcata ff bine) -probabil montata la masina si in mers sa mai scoata ceva in plus datorita alternatorului care mai baga si el ceva[left]
7. De montat inca n-am apucat sa montez 'jucaria' pe masina pt ca ulterior mi-a atrasa atentia altceva pe care sa-l experimentez la motor (un sistem de montare al turbosuflantei fara sa modific galeria sau tubulatura) dupa care daca nu-mi va reusi voi reveni la dracia asta electrica DAR intr-o alta versiune MULT mai eficienta pe care am descoperit-o recent
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Oct 25 2009, 08:39 PM
Post #107


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Din poze am avut impresia ca palele sunt din aluminiu sau ceva mai greu smile.gif

Pentru masurarea consumului trebuie sa inseriezi un ampermetru cand faci un test. Nu stiu ce scara de valori sa folosesti. Probabil ceva peste 10A. De unde ai motorul electric? Ce specificatii are?


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
catalliin
post Oct 26 2009, 08:31 PM
Post #108


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 13-October 09
From: bucuresti
Member No.: 121.100



[quote name='Diesel' date='Oct 25 2009, 09:39 PM' post='338758']
Din poze am avut impresia ca palele sunt din aluminiu sau ceva mai greu smile.gif

Pentru masurarea consumului trebuie sa inseriezi un ampermetru cand faci un test. Nu stiu ce scara de valori sa folosesti. Probabil ceva peste 10A. De unde ai motorul electric? Ce specificatii are?
[/Carcasa turbinei ca si palele elicei sunt din plastic dar le-am suflat atit in interior cit si pe exterior cu bronz argintiu tip spray-crom f lucios pentru a reflecta si disipa temperatura degajata de motor care poate s-o incalzeazca astfel ca tot timpul sa fie rece 'jucaria' ,iar electromotorul este de la o dubita 12V parca de W sau Merþan nu mai stiu exact insa este ceva mai marisor decit electromotorul de pe masina mea Opel rekord de 2000 cm , si maiales ca nu este nou ci second cumparat din talcioc acum 1 an cu 1ooo.ooo de lei la care am inlocuit doar carbunii si l-am uns putin si merge 'brici'.Pentru marirea eficientei eu recomand adaugarea cu inca 2 pale la elice,adica 10 in loc de 8 cite am eu si apropo de ceea ce spunea cineva ca electromotoarele sunt concepute sa functioneze doar la pornire si atit ,pai la pornire consuma cu mult mai multa energie si suporta o sarcina mult mai mare ca sa puna in miscare tot arborele cu pistoane ...e.t.c, care sunt mult mai grele de imvirtit decit o pîrlita de elice de turbina precum cea pe care o am eu ,iar ca timp de functionare poate functiona mai mult decit cele citeva secunde de care are nevoie electromotorul ca sa porneasca masina ,spre exp. eu odata cind ma intorceam acasa la un moment dat cind eram in mers s-a declansat electromotorul de la masina functionind in gol (niste contacte uzate au ramasa lipite) si am mers asa timp de 20 de minute pina am ajunsa acasa fara sa opresc masina sa incer sa vad ce are pt ca riscam sa n-o mai pot porni(masina e hidramata) ,astfel ca draciile astea electrice pot functiona mai mult timp decit 1 min sau 2 , dar atita timp cit nu suporta o sarcina ff mare precum cea prin care imvirte volanta de pornire
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Oct 27 2009, 10:12 AM
Post #109


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



yes.gif arigato.gif felicitari! e ingenios facut, recunosc ca aveam dubii. incerca sa folosesti alt motor care sa consume mai putin.
nu zic ca nu se poate sa mergi cu electromotorul blocat, spun ca sint foarte mari sansele sa iei foc.

mai mult, poti face o fulie si sa-l faci mecanic. daca esti atent cu demultimplicarea, o sa obtii niste turatii acceptabile.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
catalliin
post Oct 28 2009, 12:31 AM
Post #110


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 13-October 09
From: bucuresti
Member No.: 121.100



Da!,cu contactele intradevar nu este de glumit ,nu se accepta firicele de sirma subtirele si fara legaturi lipite cu fludor sau o simpla imfasurare ,ci numai cabluri groase multifilare de tipul celor pe care le are chiar electromotorul de la masina proprie ,iar conexiunile se fac prin nituire ori prin suruburi ,in rest personal nu as incerca sa merg cu dracia asta mai mult de un minut care cred eu ca inseamna suficient pt o depasire in scurt sau un demaraj la semafor ,m-am gindit cindva si la ideea superchargerului cu fulie care e mai simplu fara intercooler si fara sisteme de racire ,insa pina una alta daca tot am facut rost recent de o turbosuflanta destul de bunicica(reconditionata) cu racire pe apa voi incerca s-o montez sa vad ce face si asta ,dupa care ma las de supraalimentari si alte jucarele si ma resemnez cu ceea ce am thumbsup.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 28 2009, 10:13 AM
Post #111


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Postul lui Air mi-a adus aminte de o chestie smile.gif Pai care demultiplicare, turbinele "dedicate" se invart mult mai repede decat motorul. Unele de peste 30 ori mai repede thumbsup.gif De compresoare habar n-am.

Din motivul asta, o turbosuflanta invartita de ceva extern (gen motor electric) care merge si el acolo la cateva sute/mii rpm trebuie sa fie mult mai mare ca sa aiba acceasi putere ca una care se invarte la 150krpm smile.gif Adica e posibil ca daca iei o turbina de Golf TDI si o invarti cu un motor electric la 1500rpm sa zicem efectul s-ar putea sa fie fix pix.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Pages V  « < 4 5 6
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 20th April 2024 - 01:05 AM