IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cine a ucis masina electrica?

This topic is about Cine a ucis masina electrica?, the author, James Kilowatt, wrote about: Pai vaporii de apa sunt responsabili pentru 90% din efectul de sera /thumbsup.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":thumbsup:" border="0" alt="th ... To read more just scroll down

8 Pages V  « < 6 7 8  
Reply to this topicStart new topic
> Cine a ucis masina electrica?, Moartea EV1
Rating 4 V
James Kilowatt
post Mar 13 2013, 06:25 PM
Post #141


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pai vaporii de apa sunt responsabili pentru 90% din efectul de sera thumbsup.gif Asa zic mogulii IPCC-ului, si face parte din mecanismele climatice de feedback pozitiv.

Sunt de acord ca taxarea distorsioneaza piata. Absolut. Insa piata nu e raspunsul la tot, uneori trebuie sa fie distorsionata, insa si daca o distorsionezi la nesfarsit, risca sa plesneasca si sa te paleasca in bot smile.gif
Mie mi se pare acceptabil sa distorsionezi piata TEMPORAR ca sa permiti unei tehnologii promitatoare sa ajunga la dimensiunea critica care sa ii permita sa devina competitiva (productia sa fie industriala si nu artizanala, sa apara infrastructura necesara, etc). O sprijini intr-o forma sau alta, si apoi o taxezi ca pe oricare alta (si daca e atat de performanta aduce si un profit sanatos). Insa nu-s de acord cu subventiile eterne, daca ele sunt necesare inseamna ca ideea respectiva a fost proasta de la inceput si trebuie lasata sa moara.

Mai mult, piata in sine in general urmareste interese pe termen scurt, ori noi vorbim aici de chestii care se intind peste generatii intregi. Insa piata financiara de exempul urmareste interese pe termene de ordinul milisecundelor... asa ca, putina distorsiune nu e in mod necesar daunatoare, daca societatea considera ca scopul final e unul onorabil.

Problema cu curatatul seamana oarecum cu legea a doua a termodinamicii, nu poti curata ceva fara sa murdaresti altceva (intr-un sistem izolat). Insa poti sa murdaresti totul fara sa cureti nimic. Mizeria asta insa are un cost (ca sa o stochezi/izolezi, sau sa o re-transformi in parfum de flori de camp, sa zicem printr-un proces biologic gen fotosinteza), si cinstit ar fi sa fie platit de cel care o produce.

This post has been edited by James Kilowatt: Mar 13 2013, 06:26 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Mar 13 2013, 10:41 PM
Post #142


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



categoric nu as introduce CO2 si apa la "mizerie"... astea sunt parte din ecosistemul terestru. putem discuta de emisii de CO2 la nivel macro si e rezonabil sa le limitezi prin carbon tax dar nu sunt in aceeasi liga cu fumul si DDT-ul..

btw, DDT-ul a avut si efecte pozitive la un moment dat - a limitat tifosul exantematic in WW2 si a dus la eradicarea malariei in multe tari inclusiv Ro si sudul USA ca si limitarea probelemei in multe tzari tropicale. desigur are si efecte cancerigene dar in cazul tifosului exantematic la nivelul WW2 ai salvat probabil cateva zeci de milioane de vieti in acei ani cu pretul a catorva sute de mii de cancere/leucemii 20-30 de ani mai tarziu. desigur acum avem alternative mai bune si nu e beneficial sa il mai folosim ( desi in tzari sarace africane inca renteaza).

This post has been edited by iHondafan: Mar 13 2013, 10:44 PM


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 21 2013, 11:50 AM
Post #143


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Am vizitat ieri reprezenta tesla din bxl smile.gif au de vânzare doar limuzina.

Apropo, am văzut o reclamși interesanta la Nissan leaf. Idee e ca o iei în leasing, avans+169/luna, și curentul cică te costa 2e/100km. Iar în banii ăștia intra și 4 săptămâni de închiriat o mașină normala de la hertz. Ideea mi se pare interesanta, pentru mers la birou și supermarket autonomia ajunge, iar pentru câteva drumuri lungi anual ai mașină închiriată. Plus ca asta o poți folosi și local.... Adică iei avionul pana la Budapesta și pe euroring te dai cu BMW -ul de la hertz.

This post has been edited by James Kilowatt: Jul 21 2013, 11:51 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jul 22 2013, 04:16 PM
Post #144


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Am citiva prieteni cu Leaf si unul cu Tesla limuzina.
Tesla e evident un moft ca sa arati ca ai bani si esti verde.
Leaf e ok, dar aici primesti 7000$ subventie care reduce rata la leasing si e curent gratuis in multe locuri (multe companii au incarcatoare moaca) si chiar si asa nu prea merita (sau e la limita) daca nu ai panouri solare.

This post has been edited by former_ozz: Jul 22 2013, 04:16 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Jul 22 2013, 04:38 PM
Post #145


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



Tesla nu e f scumpa in leasing... cu incentives & stuff iesi pe la 600$ pe luna pt sedan la 65kW ( 100CP). nu e putin dar e competitiv. nu stiu cat de stabile vor fi incentivele respective dar pe moment mi se pare atractive. nu as cumpara una dar daca as sta in oras si ar fi timpuls aimi upgradez motorizarea m-as gandi serios sa lizez una... la noi e una in garaj din cate am inteles a unuis anestezist.

This post has been edited by iHondafan: Jul 22 2013, 04:40 PM


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jul 23 2013, 02:39 AM
Post #146


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



65kw sint 60kwh, energia bateriei nu puterea masinii. Mai e o varianta de 85kwh si aia parca e mai poluara desi n-am facut o statisca, doar ochiometric.
Problema cu Tesla e ca eu depasesc zilnic 5-10 e (relativ populara pe aici)... adica mi se pare ca toti merg incet cu ele. Cam ciudat pentru o masina care face 4-6s pina la 60mph depinzind de model. Nu cred ca toti sint de-aia care vor sa economiseaca curentul (sau or fi naiba stie), ci mai degraba imi par ca el tzitzie fundul sa nu ramina fara baterie in drum.
Nu m-am gidint la leasing, evident daca se poate la Leaf se poate si la Tesla.
Aopropo de Tesla, imi pare bine ca lupta sa sparga tagma asta jegoasa de dealeri, paraziti care nu aduc nici o valoare adaugata si care au ca singura afacere pacalirea oamenilor. Interesant e ca dealerii primesc cel mai mult suport in statele astea "pro business" in timp ce Tesla are magazine la comunisti.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 23 2013, 10:17 AM
Post #147


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Mie imi place de Tesla ca vrea sa sparga imaginea ghei a masinilor electrice. Si ca au ales sa faca asta facand o masina sport electrica, nu un SUV electric ... inca biggrin.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Jul 23 2013, 10:29 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jul 23 2013, 10:29 AM
Post #148


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Vine si ala, nimeni nu rezista tentatiei...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Jul 23 2013, 12:43 PM
Post #149


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



QUOTE (former_ozz @ Jul 23 2013, 01:39 AM) *
65kw sint 60kwh, energia bateriei nu puterea masinii. Mai e o varianta de 85kwh si aia parca e mai poluara desi n-am facut o statisca, doar ochiometric.
Problema cu Tesla e ca eu depasesc zilnic 5-10 e (relativ populara pe aici)... adica mi se pare ca toti merg incet cu ele. Cam ciudat pentru o masina care face 4-6s pina la 60mph depinzind de model. Nu cred ca toti sint de-aia care vor sa economiseaca curentul (sau or fi naiba stie), ci mai degraba imi par ca el tzitzie fundul sa nu ramina fara baterie in drum.
Nu m-am gidint la leasing, evident daca se poate la Leaf se poate si la Tesla.
Aopropo de Tesla, imi pare bine ca lupta sa sparga tagma asta jegoasa de dealeri, paraziti care nu aduc nici o valoare adaugata si care au ca singura afacere pacalirea oamenilor. Interesant e ca dealerii primesc cel mai mult suport in statele astea "pro business" in timp ce Tesla are magazine la comunisti.


daca asunt 65kwh inseamna ca nu mergi cu ea decat 5-10min la putere maxima (calcand-o la blana)... banuiesc ca d-aia merg aia incet cu ele - ori merg incet si mai mult ori merg putin si mai repede/agresiv...

tu crezi ca vanztoriide Tesle nu au/or sa aiba si ei vreun incentive sa vanda mai multe fiare si cat mai profitabil? dealerul e un targovetz... dau mai ieftin sau mai scump dupa client, dupa oferta. 'om vedea daca modelul de vanztor angajat direct de compania producatoare e mai bun. din cate stiu magazinele Gostat nu au spart piata alimentara si faceau acelasi lucru care il face Tesla - aia cu cartofii si ceapa astia cu teslele... e cumva ca si cum ai zice ca ce faina ar fi savana fara hiene. orice vietuitoare traieste pen'ca are nisa ei. la fel si cu meseriile - exista pentru ca indeplinesc o cerinta a pietei ( inclusiv drug dealeri, proxeneti si prostituate).

This post has been edited by iHondafan: Jul 23 2013, 12:47 PM


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 23 2013, 02:09 PM
Post #150


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Tesla SUV e pe vine... Sau cel putin era, acum vreo jumatate de an, conform dealer'ului local.

Nissan Leaf este un moft. Am o colega care are unul - de fapt sotul ei, inginer electronist. M-am dat si eu cu el, nu stiu daca mai am pozele. Insa recent, colega mi-a raportat ca au fost in Down Town Chicago la o petrecere si nu au avut suficienta "zeama" in baterie pt a se intoarce si au trebuit sa stea pina tirziu, pentru a se putea incarca bateria (in centru au aparut si la noi statii din acestea de incarcat bateria la masinile electrice), sotul ei verificind pe telefon nivelul.

Eu nu as accepta o asemenea limitare. Cu un Chevy Volt; Ford Fusion Plug In Hybrid sau un ...Fisker Karma m-as mai incurca dar cu ceva strict electric in nici un caz.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jul 25 2013, 07:18 AM
Post #151


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
tu crezi ca vanztoriide Tesle nu au/or sa aiba si ei vreun incentive sa vanda mai multe fiare si cat mai profitabil? dealerul e un targovetz... dau mai ieftin sau mai scump dupa client, dupa oferta. 'om vedea daca modelul de vanztor angajat direct de compania producatoare e mai bun.


Irelevant, nu ar trebui sa lasi piata sa decida? Ce treaba are statul cu canalul prin care imi vind eu produsele? Treaba asta e profund si evident gresita. Daca e asa bine sa ai dealeri, de ce trebuie sa puna aia spaga mina de la mina ca sa puna polticienii la votat impotriva?

Oricum, la obiect, nu cred ca o sa fie exact la fel pentru ca pretul o sa fie public, cu eticheta... masina X cu optiunile YZT face cit face. Sistemul actual cu pret secret (= asimetrie de informatii, in alte domenii intri la puscarie pentru asta) si tirguiala e hotie pe fata. De ce sa imi ia cumparatul unei masini mai mult timp decit cumparatul unul televizor? Evident si ala poate sa impinga o optiune in plus sau modelul superior dar asta e fair game.

QUOTE
la fel si cu meseriile - exista pentru ca indeplinesc o cerinta a pietei ( inclusiv drug dealeri, proxeneti si prostituate).


Exact, O CERINTA A PIETEI, nu o reactie a monopolului de dealeri care-si vad scaunelul caldut zdruncinat si a spagarilor politici care-si se vad lasati fara cotizanti.
Nu intimplator, apropo de drug dealeri, tot statele astea sint alea care nu lasa nici iarba la liber smile.gif.


QUOTE
daca asunt 65kwh inseamna ca nu mergi cu ea decat 5-10min la putere maxima (calcand-o la blana)... banuiesc ca d-aia merg aia incet cu ele - ori merg incet si mai mult ori merg putin si mai repede/agresiv...


E, nu chiar 5-10 minute dar teoretic nu mai mult de 20... numai ca e imposibil sa mergi pe drumul public la blana la puterile alea. Nici macar pe circuit nu cred ca stai ma mult de 30% din timp la blana si se mai si recuperezeaza la frinari.
In mod normal cum eu cu o masina de 140CP nu merg la blana desi merg destul de alert, ca sa se miste si ei ca mine cu masini mult mai performante nu ar trebui sa mearga deloc la blana. Poate ca le-ar taia range-ul la 100 de mile, e si ce.. e suficient pentru o tura dus intors de la munca... altfel de ce iti iei o masina de 80k$ cu 4s la suta?

In orice caz dupa ce i-am vazut pe astia am ramas cu doua idei in cap:
1. Ori asa e si ramin fara baterie. Naspa.
2. Ori sint toti mosi, nici asta nu e bine.
Poate nici una nu-i adevarata dar asta e imaginea formata.

@F1: ideea e e evident sa ai inca o masina si asta sa o folosesti la naveta... se incarca in parcare la lucru, se poate incarca peste noaptea acasa, daca ai panouri solare se incarca chiar ieftin (=gratis), si oricum majoritatea oamenilor n-au nevoie de mai mult de doua incarcari pe saptamina. Nu e o idee asa rea, astia pe care ii stiu eu sint relativ incintati. Iar aici cu masina electrica poti folosi si banda aia speciala de masini cu pasageri, poate fi un mare avantaj.

This post has been edited by former_ozz: Jul 25 2013, 07:19 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 25 2013, 08:19 AM
Post #152


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Iti trebuie un panou solar marisor ca sa o poti incarca intr-o singura zi.

Chestia e ca eu nu-mi fac iluzii prea mari despre cat timp va fi masina electrica o afacere interesanta. Cand (si daca) vor deveni majoritare probabil accizele la carburanti se vor aplica la curent. Motive pentru a o vor face sunt nenumarate, pui taxa pe CO2, pe productia de particule (in tari bananiere gen Germania sau US care folosesc carbune pentru curent), pe productia de deseuri nucleare, pe orice.

Asta e o cursa care ca individ nu poti decat sa o pierzi, insa esti obligat sa intri in ea. Energie scumpa -> trebuie sa faci economii (de cele mai multe ori pe banii tai, cumperi masini hibride, izolezi, etc). .Iar daca in timp daca scade consumul datoria economiilor va creste pretul incat probabil tot atat vei cheltui. Cand masinile consumau mult benzina era ieftina, acum masinile consuma putin insa benzina e scumpa. Casele erau prost izolate insa incalzirea era ieftina, acum casele sunt ceva mai bine izolate insa caldura e exorbitanta. Si esti obligat sa intri in cursa asta, intrucat nu iti poti sa iti permiti caldura exorbitanta cu o casa neizolata.
In tari asa-zise avansate din Europa de V exista termenul de precaritate energetica, exista familii care nu isi pot permite caldura (intretinerea costa un sfert din venit sau cam asa ceva) si care au ajutoare de la stat ca sa plateasca accizele la stat...

Si un banc din Charleroi:
- Taticule, de ce stam in frig?
- Pentru ca nu avem bani sa cumparam carbune, e prea scump.
- Si de ce n-avem bani de carbune?
- Pentru ca m-au dat afara din mina si am ramas somer
- Si de ce te-au dat afara din mina?
- Pentru ca era carbunele prea ieftin pe piata mondiala...

This post has been edited by James Kilowatt: Jul 25 2013, 08:28 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jul 25 2013, 07:48 PM
Post #153


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
Iti trebuie un panou solar marisor ca sa o poti incarca intr-o singura zi.


Ideea de "gratis" a fost evident o exagerare majora.
La panouri solare sistemul functioneaza asa: cit produci in plus bagi in retea. Cind ai nevoie iei. Problema e ca daca balanta iese pozitiva (adica consumi mai putin decit produci) primesti un mizilic pentru curentul vindut in retea (ceva in genul 10% din cit iti cer ei tie). Daca insa "se intimpla" sa ai un surplus de electrictate din panouri, o masina electrica nu e o idee asa rea. Nu trebuie sa ai un panou sa incarci masina intro zi, daca o incarci numai o data pe saptamina de acasa e suficient sa ai surplusul asta de electricitate adunat pe parcusrul unei saptamini.
Ajutra si faptul ca orele de virf pentru "renel" sint in timpul zilei (a/c, industrie, birouri), adica exact cind iti merg panourile in plin si nu esti acasa. Altfel, fara ajutor de la retea, stocarea energiei si acoperirea virfurilor ar fi o problema mult prea mare.
Mai e si chestia ca in California pretul creste cu consumul, deci cu cit ai casa mai mare si consumi mai mult cu atit merita mai tare.. o masina electrica ajuta la consum smile.gif.
Oricum in statele in care panourile solare nu sint o idee buna (lipsa subventii sau clima) ramine faptul ca sint multe incarcatoare gratis la locul d emunca, si chiar si alea cu bani nu sint asa scumpe. Dincolo de economie ramine insa problema ca bateriile actuale care se pot pune pe o masina tin numai citiva zeci de KWh la un pret inca foarte piparat. Dar masinile elctrice au potentialul sa devina mainstream pentru deplasarile de zi cu zi (job-casa-magazin-scoala/gradinita). Din cauza ca ai nevoie de 2 masini economic n-are cum sa fie decit daca se dau moaca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Jul 25 2013, 11:54 PM
Post #154


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



QUOTE (former_ozz @ Jul 25 2013, 06:18 AM) *
QUOTE
tu crezi ca vanztoriide Tesle nu au/or sa aiba si ei vreun incentive sa vanda mai multe fiare si cat mai profitabil? dealerul e un targovetz... dau mai ieftin sau mai scump dupa client, dupa oferta. 'om vedea daca modelul de vanztor angajat direct de compania producatoare e mai bun.


Irelevant, nu ar trebui sa lasi piata sa decida? Ce treaba are statul cu canalul prin care imi vind eu produsele? Treaba asta e profund si evident gresita. Daca e asa bine sa ai dealeri, de ce trebuie sa puna aia spaga mina de la mina ca sa puna polticienii la votat impotriva?

Oricum, la obiect, nu cred ca o sa fie exact la fel pentru ca pretul o sa fie public, cu eticheta... masina X cu optiunile YZT face cit face. Sistemul actual cu pret secret (= asimetrie de informatii, in alte domenii intri la puscarie pentru asta) si tirguiala e hotie pe fata. De ce sa imi ia cumparatul unei masini mai mult timp decit cumparatul unul televizor? Evident si ala poate sa impinga o optiune in plus sau modelul superior dar asta e fair game.

QUOTE
la fel si cu meseriile - exista pentru ca indeplinesc o cerinta a pietei ( inclusiv drug dealeri, proxeneti si prostituate).


Exact, O CERINTA A PIETEI, nu o reactie a monopolului de dealeri care-si vad scaunelul caldut zdruncinat si a spagarilor politici care-si se vad lasati fara cotizanti.
Nu intimplator, apropo de drug dealeri, tot statele astea sint alea care nu lasa nici iarba la liber smile.gif.



discutam dar nu ne intelegem.. si nu vreau sa mai intru in politica. sunt absolut de acord ca piata sa decida. imi exprimam doar scepticismul ca desfacerea directa de catre producator va schimba semnificativ detaliile problemei.

pretul e public daca stii unde sa te uiti ( invoice, MRSP, sales incentives ale producatorului in vigoare la data respectiva si pt o suma modica poti obtine si pretul mediu de vanzari locale - ex ConsumerReports pt 50$ pe an iti da mura in gura - exact pretul mediu la care masina X cu optiunile a, b si c se vinde in zona metro Chicago sau SF sau Phila si iti dau inclusiv dealerii care accepta sa vanda la pretul respectiv; Edmunds are ceva similar gratis dar e de mai mica acuratete); daca ai suficienta stiinta de artimetica, ai informatia respectiva, stapanesti limba engleza la un nivel minim si oleaca de tupeu nu ai cum sa fii jecmanit de dealer.

cel putin mie nu mi s-a intamplat. tine hartiile cu numerele tale in fata, nu te lasa deraiat de aburelile lui si vei pleca de acolo cu pretul pe care ti l-ai stabilit. unde am luat plasa o data ( in 2007 cand am luat Civica Si) a fost cand desi i-am spus financiarului de la dealer ca nu vreau nu stiu ce garantie suplimentara el tot a pus-o; nu ne-am uitat cu atentie la tzidula inainte sa o semnam si a trebuit dupa aia sa ma tziganesc cu ei sa anuleze respectiva tranzactie vreme de cateva saptamani, dar pana la urma au returnat banii. de atunci cand imi pune hartiile in fatza sa semnez, las pixul jos, iau hartia in mana ma dau pe spate si ma uit la ele tacticos cu atentie. si daca sunt nerabdatori le spun ca m-am fript o data cu un coleg de-al lor si ca nu semnez nimic pana nu citesc.

This post has been edited by iHondafan: Jul 25 2013, 11:55 PM


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jul 26 2013, 07:31 AM
Post #155


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
imi exprimam doar scepticismul ca desfacerea directa de catre producator va schimba semnificativ detaliile problemei.


Eu cred ca alta e problema, si anume ca cei care cumpara la pret mic acum prin negociere severa si informatii se prea poate sa plateasca mai mult cind pretul va fi egal pentru toti (acum fraierii platesc mai mult si desteptii mai putin, daca il ingheti undeva la medie desteptii pierd).

QUOTE
pretul e public daca stii unde sa te uiti ( invoice, MRSP, sales incentives ale producatorului in vigoare la data respectiva si pt o suma modica poti obtine si pretul mediu de vanzari locale - ex ConsumerReports pt 50$ pe an iti da mura in gura - exact pretul mediu la care masina X cu optiunile a, b si c se vinde in zona metro Chicago sau SF sau Phila si iti dau inclusiv dealerii care accepta sa vanda la pretul respectiv; Edmunds are ceva similar gratis dar e de mai mica acuratete); daca ai suficienta stiinta de artimetica, ai informatia respectiva, stapanesti limba engleza la un nivel minim si oleaca de tupeu nu ai cum sa fii jecmanit de dealer.


Iulian, lumea asta e plina de oameni care abia stiu ce e ala internet. Poti sa spui ca e treaba lor, dar ramine inselatorie. Daca la banca poti sa afisezi dobinda in clar si costurile, daca la un tricou sau un televizor e pretul pe eticheta de ce la masini e un proces obscur?
Si apoi internetul e relativ recent, acum 10 ani sa te fi vazut de unde luai informatiile astea.
Orice restrictie a accesului la informatie e o incercare de golaneala.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iHondafan
post Jul 27 2013, 12:32 AM
Post #156


specialist
******

Group: Membri
Posts: 874
Joined: 3-October 12
From: PA
Member No.: 139.632



acum fraierii platesc mai mult si la tricouri si la televizoare si la orice... mergi prin cateva magazine sau site-uri online si vei vedea ca sunt diferente de pret si acolo ( poate chiar mai mari procentual/relativ vorbind). la masini se simte mai mult ca e vorba de sume mai mari. in mare e acealsi lucru ca si la masini. targuiala ca si reclama fac parte din comert.


--------------------
235i, S60, MDX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jul 27 2013, 09:00 AM
Post #157


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Argumentele astea sint pe linia "ce coteaza ca l-am omorit dom judecator, murea oricum peste citiva ani".

Eu personal urez moarte in chinuri clasei de paraziti care vind masini, chiar daca cred ca nu o sa am un beneficiu financiar din asta. Deja lucrurile se misca in directia asta, Tesla are magazine de fabrica, la ceilalti poti sa cumperi masina pe internet acum, ori de pe anumite siteuri ori de la dealer dar prin email (eu ultima masina am fost la un pas de a lua pe internet dar nu era nicaieri disponibila fiind model foarte nou, pina la urma am luat-o de la dealer prin email). In curind dealerii o sa ia calea agentiilor de turism si a chioscurilor de reparatii radio-tv, numai ca aia chiar faceau o munca cinstita si produceau un serviciu.
Daca iti poti face o configuratie pe internet si poti vedea/conduce masinile itr-un showroom chiar nu exista vreun motiv sa interactionezi cu un vinzator, asa cum nu exista motiv sa stochezi 5000 de masini in parcari in orase... masinile se pot livra cite 20 cu camionul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RadioClick
post Feb 17 2015, 05:32 PM
Post #158


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 17-February 15
Member No.: 145.905



Si eu cred ca din cauza unor interese nu se accelereaza productia hibridelor ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Sep 13 2017, 03:41 PM
Post #159


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Off, ce vremuri, cum se mai certa lumea. smile.gif) Ce parere mai aveti acum? In cate limbi avem reclame cu masini "all electric"?

Salutare, gashca!


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Sep 14 2017, 01:18 PM
Post #160


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Dacia cu carburator electric tongue.gif http://0-100.hotnews.ro/2017/09/14/despre-...groupe-renault/


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Pages V  « < 6 7 8
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th April 2024 - 11:07 AM