IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Biodiesel, bioetanol - combustibili sau aditivi?

This topic is about Biodiesel, bioetanol - combustibili sau aditivi?, the author, Sorin104552, wrote about: Ce mai bagam in motoare, ce alimentam la pompe? Din 2007, o data cu intrarea in UE, sintem si noi obligati sa utilizam combustibili bio. Am inteles ca ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Biodiesel, bioetanol - combustibili sau aditivi?
Sorin104552
post Sep 9 2007, 12:40 PM
Post #1


sofer
***

Group: Membri
Posts: 88
Joined: 22-April 07
From: Timisoara
Member No.: 104.545



Ce mai bagam in motoare, ce alimentam la pompe?
Din 2007, o data cu intrarea in UE, sintem si noi obligati sa utilizam combustibili bio. Am inteles ca, progresiv, de la 2% incepind, targetul fiind spre 25% in citiva ani, toata Europa este obligata sa utilizeze combustibili petrolieri in amestec cu cei vegetali.
Stiu ca, de doi ani, linga Oradea, la Sacuieni, s-a deschis o fabrica ce produce Biocetan(biodiesel). La acea vreme am tot sperat sa incerc cum merge, dar astia lucrau exclusiv export, 'ca la nemti e bataie pe biodiesel' - mi s-a spus. Pe atunci aveam o Tempra 1.9D; nu facea mofturi la combustibili. Nu am reusit nici mai tirziu, cind la TM s-au facut niste teste de biodiesel din floarea-soarelui. Mai apoi, am auzit de o fabrica, pe la Calarasi, de bioetanol(de fapt alcool, pt benzinare), ceva gen mass-production, mai ceva ca la chinezi.
Problema cu toti bio-combustibilii e ca pretul de fabricatie e mai mare decit la petrol, dar, din metode de mediu, nu sint impozitati, ajungind pe piata mai ieftin decit cei fosili.
Ce altceva mai contin combustibilii 'la pompa' nu am habar, dar stiu ca, motor diesel din 2007, 12.000 km, Euro4, scoate un fum, la pornire, in sarcina, de zici ca e tractor.
O zi buna,
S.


--------------------
2007 Suzuki Ignis 1.3DDIS GLX Z13DT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iasi105023
post Sep 13 2007, 03:22 PM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 87
Joined: 29-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 105.016



hai, ma, nu stie nimeni sa raspunda la aceasta problema?
sunt si eu interesat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cod
post Sep 13 2007, 04:12 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 434
Joined: 17-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.180



Intotdeauna va fi mai ieftin sa iei ceva de-a gata (a se citi extrage titei din pamant) decat sa produci ceva echivalent (bio-diesel). Pretul de extractie al petrolului este infim, limitarea stocului disponibil pe piata face ca pretul titeiului sa fie atat de mare. La asta se adauga taxe de la tara la tara, plus adaosul comercial (si pretul aditivilor) ale lanturilor de benzinarii.

Concluzia naturala a expunerii de mai sus este ca bio-combustibilul ajunge mai ieftin decat cel normal doar in tarile unde se doreste asta explicit. In SUA nu cred bio-combustibilul va deveni o afacere profitabila prea curand (cei care locuiesc peste ocean poate ma corecteaza)

Cat despre aditivii adaugati de catre lanturile de distributie, fiecare are formula ei pe care se straduie sa o tina secreta. Eu am observat ca Ibiza mea e mai sprintena cu motorina EVO de la Moll.


--------------------
Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan104277
post Oct 9 2007, 12:07 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 539
Joined: 18-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.270



Ce fel de fum scoate?
Ca asta este foarte important si ai omis sa specifici (alb, negru , albastrui)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cocos79
post Oct 24 2007, 03:11 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 10-October 07
From: RESITA
Member No.: 115.030



Am vazut ca cei de la Nissan au scos pe noul tiida si un motor cu bioetanol.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 24 2007, 07:10 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In Brazilia masinile merg cu etanol de 30 ani. Problema e ca Europa nu-i brazilia, sfecla nu-i ca trestia de zahar sa o recoltezi de 3 ori pe an. Pana n-or sa reusesca sa faca biocombustibil din celuloza (aka paie, rumegus, etc) o sa fie cam aspru pe aici cu biocombustibilii.

This post has been edited by James Kilowatt: Oct 24 2007, 07:12 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Oct 25 2007, 09:57 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



Exista un procedeu prin care se obtine diesel de sinteza din deseuri petrochimice (mase plastice, rasini sintetice, uleiuri industriale uzate etc.). Se numeste (parca) termo-conversie catalitica (oricum, fiecare companie foloseste denumirea proprie). In Polonia (sau Cehia, nu mai tin bine minte) functioneaza deja o asemenea rafinarie (era prezentata pe BBC World in cadrul unei emisiuni despre GreenTech).


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 25 2007, 06:51 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Trebuie vazut si care-i randamentul... cuvantul "temo" ma duce cu gandul la "energofag" wink.gif Adica e fain ca recicleaza deseurile ne-biodegradabile, insa e posibil ca randamentul energetic sa fie negativ. Sa pierzi mai multa energie ca sa obtii un litru de motorina decat obtii arandu-l. De exemplu la biodiesel, luand in calcul energia necesara cultivarii rapitei si cea pierduta la diesterificare randamentul e putin cam negativ...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drabisan
post Oct 25 2007, 06:56 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.326
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.001



QUOTE(James Kilowatt @ Oct 24 2007, 08:10 PM) *
In Brazilia masinile merg cu etanol de 30 ani. Problema e ca Europa nu-i brazilia, sfecla nu-i ca trestia de zahar sa o recoltezi de 3 ori pe an. Pana n-or sa reusesca sa faca biocombustibil din celuloza (aka paie, rumegus, etc) o sa fie cam aspru pe aici cu biocombustibilii.


Trebuie sa mai iei in calcul ceva: sfecla se recolteaza automatizat pe la noi, iar trestia de zahar practic exclusiv manual, inclusiv in Brazilia, in ani buni si de 4 ori pe an!!! De aici un micro-pret al materiei prime!


--------------------
I am still busy, but this is easy!
Ex posesor de Avensis 2.0 pe benzina si nu pe bere, cum spun unii oameni 'rai'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Oct 27 2007, 03:25 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



QUOTE(James Kilowatt @ Oct 25 2007, 07:51 PM) *
Trebuie vazut si care-i randamentul... cuvantul "termo" ma duce cu gandul la "energofag" wink.gif Adica e fain ca recicleaza deseurile ne-biodegradabile, insa e posibil ca randamentul energetic sa fie negativ. Sa pierzi mai multa energie ca sa obtii un litru de motorina decat obtii arandu-l. De exemplu la biodiesel, luand in calcul energia necesara cultivarii rapitei si cea pierduta la diesterificare randamentul e putin cam negativ...

Randamentul e oricum negativ in cam orice proces cu exceptia fisiunii tip 'breeder'. Tanti entropia are grija de asta. teehee.gif Deci punctul asta nu e foarte important. Reformularea deseurilor petrochimice are trei mai puncte pentru:
1. Elimina niste nasulenii care se degradeaza al naibii de incet singure si care produc toxine in timp ce se degradeaza;
2. Elibereaza locatia unde sunt stocate nasuleniile susmentionate;
3. Creeaza un produs util/necesar.
Chiar daca procesul ar necesita, sa zicem, trei unitati de energie pentru a produce una, efectele derivate l-ar mentine viabil (avand in vedere ca energia sub forma de electricitate poate fi 'stoarsa' prin mai multe procedee). Cum deseurile utilizate contin cam 85-95% hidrocarburi, randamentul 'tehnic' e cam de ~90% (din 100 de unitati de materie prima se obtin 90 de unitati de motorina de sinteza). Daca o parte din produsul obtinut este folosit pentru auto-generarea de electricitate (generatoare diesel), randamentul 'final' scade (~65-70%), insa eficienta creste, deoarece aportul extern de electricitate scade (nu sunt sigur daca este anulat complet).

Cat despre agricultura, asa cum a spus si drabisan, singurul caz in care este cu adevarat eficienta este daca ai cateva sute bune de negri ("Disclaimer: Actual skin colour irrelevant") sa-ti lucreze plantatia si nu folosesti absolut nici un fel de '-cide' (toate sunt produse din/cu petrol); ingrasamant evident caca de vaca ('or equivalent') only. Si cam singura planta fezabila pe-aici (conditii climatice 'n' stuff) ar fi canepa var. ruderalis (adica 'de shantzuri'); e uimitor de rezistenta cam la absolut orice.


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin104552
post Nov 25 2007, 02:49 AM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 88
Joined: 22-April 07
From: Timisoara
Member No.: 104.545



@Bogdan - Pe suzuki am deschis un topic cu DDIS-ul.
Am fost putin in concediu, timp in care am umblat ceva.
In topic: Anul trecut si anul acesta am fost campioni, noi romanii, in a exporta biodiesel brut(nerafinat - avand apa in concentratie prea mare).
Nu reusim sa-l aducem in standarde, profitabil, asa ca il vindem ieftin, ca mat. prima. Asa au ajuns nemtii si austriecii sa nu mai aiba nevoie de subventii pe biodiesel. Am vazut ca se vinde in austria cam la 1euro/l, fiind cel mai ieftin diesel.
Despre etanol, de fapt alcool. Aici e o alta poveste. Alcoolul etilic de 98% poate fi folosit fara probleme pe benzinare. Totusi, cum poti lamuri un producator de alcool ca nu o sa mai scoata 10 euro pe litrul de alcool procesat (accizele sint si ele mari), ci spre 1euro/l, adica sub pretul benzinei minerale.
Mai exista un factor, randamentul agricol al procesului. Conteaza cit alcool/ masa vegetala scoti la hectar.Una e sa cultivi soia si sorg(chinezii baga la greu sorg, avind randament agricol mare. Americanii - porumb, englezii - soia -au cea mai mare fabrica de biodiesel din Europa), alta e sa reusesti sa scoti profit din asta pe piata combustibililor.
Sa nu fiu gresit inteles: nu numai ca am produce combustibili bio, dar chiar sint mai putini agresivi cu motoarele, mediul, necontinind sulf. Asta e unul din motivele pt care se aditiveaza combustibilii minerali cu bio. Altul - bio se regenereaza, avind nevoie de soare, apa si codoi.
Asa ca dam tot mai multi bani pe petrol scump, vindem ulei de floare ieftin, pe care -se pare- il cumparam ca fiind 'aditivi speciali' de la pompa.
O zi buna tuturor,
S.


--------------------
2007 Suzuki Ignis 1.3DDIS GLX Z13DT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Nov 27 2007, 09:48 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



QUOTE
Randamentul e oricum negativ in cam orice proces


E cum dracu... petrolul ia mult mai putina energie sa fie scos din pamint si rafinat decit cit scoti din ardere. Evident vorbesc de zacaminte relativ usor accesibile. La astea "bio" randamentul se invirte in jur de 1, posibil sub, posibil ceva deasupra, depinzind de clima, an etc.
Benzina se poate face si din carbune din care inca exista rezerve uriase. Problema e ca din pdv CO2 si poluare e un proces dezastruos.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Nov 27 2007, 05:35 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



Extractia =/= productie.


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 01:17 PM