IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ignis 4x4 versus 4x2 - o mare intrebare

This topic is about Ignis 4x4 versus 4x2 - o mare intrebare, the author, Silvius113522, wrote about: Va rog lamuriti-ma, de ce merita cumparata o masina cu tractiune 4x4? Fac naveta pe 40 de km de sosea nationala plus km buni intr-un oras in care desz ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Ignis 4x4 versus 4x2 - o mare intrebare
Silvius113522
post Sep 8 2007, 05:23 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 7-September 07
From: Lipova (Arad)
Member No.: 113.515



Va rog lamuriti-ma, de ce merita cumparata o masina cu tractiune 4x4?

Fac naveta pe 40 de km de sosea nationala plus km buni intr-un oras in care deszapezirea e o notiune abstracta.

Ma va ajuta un Ignis 4x4 sa ajung la servici mai bine decat unul 4x2? Pe gheata, sau zapada, e chiar o diferenta asa de mare intre cele doua masini?

Multumiri anticipate!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alexandru
post Sep 8 2007, 06:43 PM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 176
Joined: 30-November 99
From: Bucuresti
Member No.: 3.620



QUOTE(Silvius113522)
Va rog lamuriti-ma, de ce merita cumparata o masina cu tractiune 4x4?

Fac naveta pe 40 de km de sosea nationala plus km buni intr-un oras in care deszapezirea e o notiune abstracta.

Ma va ajuta un Ignis 4x4 sa ajung la servici mai bine decat unul 4x2? Pe gheata, sau zapada, e chiar o diferenta asa de mare intre cele doua masini?

Multumiri anticipate!


Ai perfecta dreptate,nu ai nevoie de asa ceva. 4x4 e pentru impatimitii de off-road, sau pentru cei care circula frecvent pe drumuri grele sau neamenajate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea109037
post Sep 9 2007, 04:27 PM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 157
Joined: 25-June 07
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 109.030



Ignis 4x4 nu e pt "impatimitii de offroad". Nu se va compara niciodata cu o masina de teren adevarata, nici macar cu un SUV mai mare (cu jante de 18+ inch). Se descurca bine pe teren accidentat dar nu e facuta pentru mers prin hartoape cu ea.
INSA tractiunea integrala de pe Ignis te va ajuta foarte mult iarna, mai ales daca spui ca deszapezirea nu se prea face la voi. Si te va ajuta si la stabilitatea in curbe, pentru ca totusi Ignis este o masina inalta si la viteze mari are tendinta sa devina instabila.
Sa te gandesti bine inainte, s-ar putea sa regreti ca totusi nu ti-ai luat varianta 4x4....


--------------------
****************************************
Suzuki Ignis 1.3 4WD GLX A/C
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stefan80241
post Sep 9 2007, 04:59 PM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 18-June 06
From: Bucuresti
Member No.: 80.234



QUOTE(Mircea109037)
dar nu e facuta pentru mers prin hartoape cu ea.


Intr-adevar. Pt asa ceva s-a facut Dacia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut-35
post Sep 12 2007, 09:28 AM
Post #5


sofer
***

Group: Membri
Posts: 77
Joined: 30-November 99
From: Constanta
Member No.: 3.420



Pot sa zic ca te scoate cu incredere din zapada si noroiul de pe drumurile de tara, iar in oras n-am avut probleme. Nu e 4x4 profesional, dar e prietenul care se cunoaste la nevoie si pana acum nu am ramas intepenit cu ea desi frecventez in perioade dificile (ploi, zapezi) drumirile de tara.


--------------------
Suzuki Ignis 1.5 AWD, 16v, 99CP
Ford Focus 1.8 TDCI, 100CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Sep 12 2007, 12:58 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Ce stabilitate mai mare? blink.gif Ca doar nu are motor de 200+ de cai sa zici ca ar avea probleme in punerea cailor pe sosea si asa are 4x4 sa fie mai stabila...? Stabilitatea la la Ignis e dictata de arcuri, de amortizoare, de sasiu, inaltimea centrului de greutate, de cat de rigid e sasiul si caroseria, intra multe in aceasta ecuatie dar 4WD nu prea are un cuvant important de zis.
Este adevarat ca te ajuta mult in zapezi si noroaie, dar cam atat ca din restu te poate scoate si un FWD.


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea109037
post Sep 12 2007, 02:57 PM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 157
Joined: 25-June 07
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 109.030



Ufff... eu ziceam de stabilitatea in curbe. Ignisul, avand centrul de greutate mai sus decat restul masinilor din clasa sa, prezinta unele mici probleme, fiind sensibil la vant lateral. Avand tractiune pe toate patru rotile va avea alt comportament intr-o curba decat o masina cu doar 2 roti tractoare. Asta in caz ca intrii in curba cu viteza prea mare si pierzi aderenta rotilor fata...


--------------------
****************************************
Suzuki Ignis 1.3 4WD GLX A/C
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Sep 13 2007, 07:40 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Stai sa ma gandesc.....
Nu am intrat in viata mea intr-o curba cu viteza atat de mare, incat sa imi derapeze fata fara sa vreau... de ce? pentru ca este o senzatie foarte nasoala si nu am in plan sa rastorn vre-o masina prea curand . Cand intru tare in curbe si simt cum merge cauciucul pe partea laterala(se simt rizurile) atunci ori frana de motor ori accelerez cat pot de tare ca sa imi rupa aderenta pe fata astfel in cat mai bine sa ma duc un pic in lateral decat sa se desprinda cauciucul de janta sau sa muste janta din asfalt si sa ma trezesc cu capul in jos. Tot ce am zis este valabil pt ignis cu rotile stock.
Bineinteles ca e folositor si 4WD la ignis, ar fi ceva daca s-ar putea intra in derapaj controlat intr-o curba (depinde de repartitia puterii fata/spate), atunci DA! as zice ca e folositor 4wd pe sosea. Dar daca nu faci sport extrem cu ignisul pe sosele la ce iti trebuie...?, lasand la o parte capitolul offroad.
Una peste alta e o chestie buna ca altfel nu s-ar mai fi bagat si in mod sigur lumea nu si-ar mai dorii Ignis cu 4WD. Dar pe sosea uscata ma indoiesc.


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut-35
post Oct 4 2007, 02:17 PM
Post #9


sofer
***

Group: Membri
Posts: 77
Joined: 30-November 99
From: Constanta
Member No.: 3.420



Cand am cuparat masina am citit pe net si mi s-a confirmat de la reprezentanta ca puntea spate este cuplata automat de catre diferentialul central doar cand puntea fata pierde aderenta la viteze de pana in 40km/h, peste aceasta viteza masina este FWD.
Curbele trebuiesc abordate cu calm pentru ca are un centru de greutate ridicat si poate induce o tendinta subviratoare. Oricum nu-i o masina de curse, dar pentru ce a fost construita se descurca de minune, adica pentru soselele din Romania si drumurile de tara.


--------------------
Suzuki Ignis 1.5 AWD, 16v, 99CP
Ford Focus 1.8 TDCI, 100CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surviver
post Oct 11 2009, 12:05 PM
Post #10


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 11-October 09
Member No.: 121.077



QUOTE (Ionut-35 @ Oct 4 2007, 03:17 PM) *
Cand am cuparat masina am citit pe net si mi s-a confirmat de la reprezentanta ca puntea spate este cuplata automat de catre diferentialul central doar cand puntea fata pierde aderenta la viteze de pana in 40km/h, peste aceasta viteza masina este FWD.
Curbele trebuiesc abordate cu calm pentru ca are un centru de greutate ridicat si poate induce o tendinta subviratoare. Oricum nu-i o masina de curse, dar pentru ce a fost construita se descurca de minune, adica pentru soselele din Romania si drumurile de tara.


Prostii, eu am ignis 1.3 4WD pe benzina si tractiunea ramane cuplatat tot timpu si la 10 km/h si la 140 km/h si in plus de asta am vazut eu ce poate aceasta cum mie imi place sa ii spun "tartacutza" si sunt foarte multumit , cand am cumparato si mam uitat la ce roti inguste are si inaltimea am spus clar cu asta eu ma rastorn " prostii, are o aderenta masina 4WD fata de cea normala de nui adevarat am luat curbe unde in siguranta intrai cu 70 eu leam luat cu 120 aproape lejer ,am decuplat abs-ul sa vad daca merge in o alunecare controlata si vreau sa va spun ca fata de alte masini e incredibil de fiabila , si pe off-road am bagato numai eu stiu pe unde si intradevar nu e extraordinara nui o masina de offroad dar pe astfalt cu 4WD ii "aur curat"

This post has been edited by Surviver: Oct 11 2009, 12:06 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 04:57 AM