Acura TL |
This topic is about Acura TL, the author, iHondafan, wrote about: motorul purcelului e de 3.7l -300CP/365Nm... nu scoate decat la vale sub 12l%... ... To read more just scroll down
Acura TL |
Oct 4 2012, 02:13 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
-------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Oct 4 2012, 06:11 PM
Post
#22
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Este evolutia vechiului 3.5L 261CP sau un motor nou ?
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Oct 4 2012, 08:12 PM
Post
#23
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
mda, e din aceeasi familie de motoare V6 a Honda care merge de la 2.5 la 3.7l. proiectate in California si facute in Ohio. toate au acelasi bloc motor de aluminiu, cu 24 valve, SOHC, VTEC. in ultimii 4-5 ani numai cele de 3.5l si cele de 3.7 mai sunt productie ( in afara Americii de Nord vand foarte putine V6-uri). pe TL am avut varianta de 3.2l cu 258CP.
cele de 3.7 au si camasa cilindrului din aliaj de aluminiu si toate au VCM - variable cilinder management - pot merge in 3, 4 si 6 cilindri dupa nevoie. asta de pe MDX este tunat pentru cuplu si nu are distributie variabila decat pt valvele de admisie nu si pentru cele de evacuare, d-aia e ceva mai energofag. cealalta varianta folosit pe RL/Honda Legend si TL au iVTEC ( distributie variabila si pe admisie si pe evacuare) si sunt o idee mai eficiente termic. ultimul sughitz anul asta la cele de 3.5l ( care au mers pana la 290CP pentru RL/Legend 2005-2008) este si injectia directa. asta e prima oara la aceasta familie de motoare (Honda a avut injectie directa inca de prin 2003-2004 pe motoare in 4 cilindri de pe piata japoneza). cu asta Honda se lauda ca va avea cele mai eficiente motoare V6 normal aspirate de pe piata (la ora asta Toyota si Nissan stau mai bine). primele Accord americane cu acest motor au fost deja livrate - au 278CP si 342Nm. pentru noua generatie TL, RL/Legend vor fi duse spre 310-320CP ( desi nu imi e clar daca le vor folosi pe cele de 3.7 sau vor ramane pe cele de de 3.5). deocamdata raportul de compresie este inca relativ mic 11.2/1 - neschimbat fata de cele injectie port, dar castiguri de eficienta pot face de acum incolo doar daca cresc rapoartele de compresie. daca cresc rapoartele de compresie vor trebui sa bage camasi de otel pt cilindri. Honda inca refuza sa bage turbo ( au avut doar un singur motor de 2.3l si 240CP turbo cu injectie port) pe scara larga, dar anunta un nou sistem hibrid cu 2 ( iar pentru viitorul MDX chiar 4) electromotoare - cate unul la fiecare roata motrice. oricum interesant care va fi calea lor pentru ca se straduiesc sa fie originali. This post has been edited by iHondafan: Oct 4 2012, 08:15 PM -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Oct 5 2012, 12:36 PM
Post
#24
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Oct 7 2012, 05:42 PM
Post
#25
|
|
pilot Group: Membri Posts: 356 Joined: 13-April 07 From: Cluj-Napoca / Galway(Irlanda) Member No.: 103.845 |
|
|
|
Nov 20 2012, 05:16 AM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
E90 - detalii sunt pe firul celalt...
-------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Mar 19 2014, 03:40 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
in sfarsit s-a anuntzat noul TLX ( care va inlocui atat TL cat si TSX=aka Accord european):
http://www.caranddriver.com/news/acura-tlx...s-and-info-news varianta entry level va avea o versiune mai performanta a motorului de 2.4l cu injectie directa de pe Accordul american ( probabil pe 190-200CP) cuplat cu o transmisie tip DSG in 8 trepte. varianta V6 va avea motorul de 3.5l probabil in jur de 280-290CP cuplat cu o transmisie automata (hidraulica) cu 9 trepte. motorul va avea injectie directa si actualul VCM - Variable Cylinder Management care permite functionarea in 3 sau 4 cilindri cand sarcina este redusa. pe MDX-ul meu functioneaza dar nu stiu cat de multa diferenta face la consum ( consumul mediu e 19-20mpg/11.7-12.l% la mine). il simt discret la mersul pe tempomat la viteze moderate ( 90-110km/h) - motorul sta in aceeasi turatie dar imperceptibil se schimba tonalitatea din cand in cand - ex pante usoare. toate versiunile FWD vor veni se pare cu Precision All-Wheel Steer (P-AWS) system - sistem actionat electric care imbunatateste atat manevrabilitatea cat si economia de carburant, deja introdus pe RLX/Legend. varianta V6 va avea ca optional si sistemul SH-AWD ( super handling -AWD; sistem vectorial care trimite cuplu suplimentar la roata exterioara pe spate corectand caracterul subvirator al arhitecturii de baza care e FWD) - acest sistem este realizat in colaborare cu Borg-Warner si asta va fi a doua generatie - va fi mai usor cu 25% si se anunta mai eficient. si sistemul actual functioneaza foarte bine dar e cam energofag - ex Acura TL actuala are performante similare A6 Quattro dar cu consum mai mare la greutate ceva mai mica. masina este proiectata in California ( Torrance, imediat langa LA) si va fi asamblata in Ohio langa Columbus. transmisia in 9 trepte este proiectata de ZF in Germania si asamblata in Carolina de Sud - masinile grupului Fiat-Chrysler le vor folosi de asemenea. interesanta transmisia in 9 trepte si pt faptul ca e un hibrid intre DSG si automatele obisnuite. de asemenea dupa ZF promite eficienta cu 11-15% mai buna decat a transmisiilor de top in 8 trepte pe care le fac pentru alde BMW si Audi. mai multe detalii aici. CONCLUZIE: era si timpul. Honda antes the game up to the Teutons. generatia actuala este demodata de vreo 2-3 ani, TSX-ul are inca transmisie automata in 5 trepte. si vad ca nici o schimbare in Europa la Accord inca. Honda nu e inca moarta. This post has been edited by iHondafan: Mar 19 2014, 03:41 PM -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Mar 19 2014, 03:49 PM
Post
#28
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
-------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Mar 19 2014, 09:05 PM
Post
#29
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Modelul asta m-a bagat in boala de cativa ani...si vad ca arata din ce in ce mai...apetisant, damn it, ce pacat ca nu avem oportunitatile SUA/Canada la legislatia auto si piata auto de acolo
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th March 2024 - 02:09 PM |