IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Motorul se opreste in mers

This topic is about Motorul se opreste in mers, the author, catalinglodeanu, wrote about: Salut, Am un VW Polo din 97 la care am o problema extrem de deranjanta si anume mi se opreste motorul in mers cand apas ambreiajul (in decelerare, chi ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Motorul se opreste in mers, VW Polo 1997 , benzina 1.4
catalinglodeanu
post Apr 30 2011, 11:24 AM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.162



Salut,
Am un VW Polo din '97 la care am o problema extrem de deranjanta si anume mi se opreste motorul in mers cand apas ambreiajul (in decelerare, chiar si cand vreau sa schimb treapta de viteza). Se opreste fara sa se resimta nici o smucitura sau zgomot...foarte lin incat nici nu simt ca s-a oprit...de cele mai multe ori imi dau seama de asta ca vad martorii de bord aprinsi. Daca o las putin la relanti si sunt nevoit sa schimb treapta de viteza, cand apas ambreiajul se opreste.

Uneori se intampla doar sa se aprinda martorii de bord iar turometrul sa aiba niste oscilatii foarte anormale si mari, insa nu se opreste si daca calc acceleratia la timp nu se mai opreste...insa nu toate cazurile sunt asa de fericite si se opreste cand ti-e lumea mai draga...de regula, in cele mai nasoale intersectii.

Este extraordinar de deranjant si am fost pus de cateva ori in situatii la limita accidentului...in mai toate intersectiile sunt nevoit sa folosesc ambreiajul, cand trebuie sa acord prioritate (ex. mi s-a oprit de cateva ori cand viram la stanga si eram de-a curmezisul in mijlocul intersectiei). Trebuie de fiecare data sa repornesc motorul, lucru care necesita timp pretios cand esti in mijlocul unei intersectii. Sunt inca incepator si problema asta ma da pe spate...de multe ori nu ma pot concentra la trafic pentru ca trebuie sa fiu atent la cum pot sa fac sa nu folosesc ambreiajul, sa nu mi se opreasca motorul in mijlocul intersectiei.

V-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta cu ceva sfaturi in prinvinta problemei mele..daca mai sunt si altii pe aici care au patit asta sau daca ati mai auzit de problema asta si cum s-a rezolvat.

Recapitulare "simptome":
-motorul se opreste foarte lin (fara smucituri sau zgomot) la decelerare cand folosesc ambreiajul (de regula dupa ce o las putin la relanti) atat cand merg drept sau la viraje si chiar si in pante.
-cand se opreste, se blocheaza si volanul...iar daca sunt intr-o curba trebuie sa trag foarte tare de el sa pot mentine directia de mers
-uneori se aprind martorii de bord si turometrul are niste oscilatii repetate foarte ciudate - sunt rapide si acul ajunge aproape de zero - insa motorul nu se opreste, sau, odata ce se aprind martorii de bord cred ca s-ar putea spune ca se opreste si porneste singur
-la unele viraje luate la viteza mica si relanti (de regula prin parcari) masina are niste trepidatii foarte puternice iar pedala de acceleratie parca se apasa singura repetat (are niste jocuri/batai foarte mari pe care le simt la picior) - asta se intampla si in treapta 1 si a 2-a de viteza...deci nu este din cauza unei viteze nepotrivite pentru treapta de viteza introdusa.
[LE] nu stiu cat de important poate fi si asta, insa am uitat sa mai mentionez ca intra greu in treapta 1 de viteza si marsarier (de vina cica ar fi un cautator in cutia de viteze pe care nu am apucat inca sa-l schimb)

Nu pot sa circul cu ea in starea asta si astept sa ajung intr-un service bun. Am fost deja intr-un service, dar cu totii cred ca stim conditiile in care esti tratat si priceperea/implicarea multora dintre acestea. Rezultatul nu cred ca mai are rost sa-l mai spun din moment ce am apelat la un forum.

Motivele pentru care am apelat la acest forum nu este sa-mi repar singur masina, ci sa sa aflu din experientele altora cu ce s-au confruntat ei, si eventual, sa nu fiu o "victima de service". Am programare la un service recomandat de un prieten la sfarsitul saptamanii viitoare...dar nefiind un experimentat in mecanica auto, consider ca m-ar ajuta foarte mult daca as afla de la cineva care a avut aceasta problema cum a rezolvat-o si cu ce costuri ma voi confrunta la reparatie.

Multumesc foarte mult...si sper ca topicul acesta sa foloseasca si altora care poate mai au aceeasi problema.

[PS] As fi recunoscator daca ati tine discutiile pe cat posibil aproape de subiect. Multumesc

Tinand cont de tipul problemei, credeti ca o diagnoza auto m-ar putea ajuta sa gasesc problema?

This post has been edited by catalinglodeanu: Apr 30 2011, 11:29 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Apr 30 2011, 12:53 PM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.923
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (catalinglodeanu @ Apr 30 2011, 11:24 AM) *
Salut,
Am un VW Polo din '97 [...]

Recapitulare "simptome":
-motorul se opreste foarte lin (fara smucituri sau zgomot) la decelerare cand folosesc ambreiajul (de regula dupa ce o las putin la relanti) atat cand merg drept sau la viraje si chiar si in pante.
-cand se opreste, se blocheaza si volanul...iar daca sunt intr-o curba trebuie sa trag foarte tare de el sa pot mentine directia de mers
-uneori se aprind martorii de bord si turometrul are niste oscilatii repetate foarte ciudate - sunt rapide si acul ajunge aproape de zero - insa motorul nu se opreste, sau, odata ce se aprind martorii de bord cred ca s-ar putea spune ca se opreste si porneste singur
-la unele viraje luate la viteza mica si relanti (de regula prin parcari) masina are niste trepidatii foarte puternice iar pedala de acceleratie parca se apasa singura repetat (are niste jocuri/batai foarte mari pe care le simt la picior) - asta se intampla si in treapta 1 si a 2-a de viteza...deci nu este din cauza unei viteze nepotrivite pentru treapta de viteza introdusa.
[LE] nu stiu cat de important poate fi si asta, insa am uitat sa mai mentionez ca intra greu in treapta 1 de viteza si marsarier (de vina cica ar fi un cautator in cutia de viteze pe care nu am apucat inca sa-l schimb)

[...]

Tinand cont de tipul problemei, credeti ca o diagnoza auto m-ar putea ajuta sa gasesc problema?


Buna, sa luam pe rand problemele reclamate:
- pot fi probleme cu senzorul de turatie al motorului
- volanul se intareste pt ca exista servodirectie mecanica ce funct doar cu motorul pornit
- motorul este benzina carburatie sau injectie ?
- in privinta cutiei de viteza cred ca sunt probleme cu ceva sincroane, dar posibil si la volanta...nu e firesc sa tremure in mers la relanti si sa simti socuri in pedala sau masina.

Recomandari:
NU sunt probleme minore, recomand o diagnoza pe tester (pe modul motor se poate, ai mufa OBD sau doar cu 2 pini ?) si apoi vazut ce apare acolo.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 30 2011, 09:09 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.313
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



In '97 nu se mai faceau cu carburatie, nu poate fi decat cu injectie.
De chestia cu volanta nu stiu la benzinare, e din aia simpla, la care nu prea are ce sa se strice. De stricat se mai strica aia bimasica folosita la diesele.

Pot fi multe chestii care sa dea simptomele astea. Ai idee ce fel de interfata de diagnoza are si ce scanner merge? Cu asta cred ca ar trebui sa incepi.


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post May 1 2011, 11:37 AM
Post #4


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.923
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Pai indiferent de tipul de mufa (eu cred ca este ce a cu model 2x2) orice tester aproape poate interoga modulul Engine, singurul care ii va merge, avand in vedere anul de fabr al masinii.

Astept raspuns cu privire la tipul de aprindere...


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 1 2011, 01:20 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.313
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



Ce raspuns astepti cu aprinderea? unsure.gif


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post May 1 2011, 01:26 PM
Post #6


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.923
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Scuze, Sorin, vorbesc in dodii biggrin.gif

Spuneam daca masina asta are carburator sau injectie (monopunct sau MPI). whistling.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 1 2011, 01:57 PM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.313
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



99% are injectie multipunct, in '97, si e probabil Euro2 (era cred obligatoriu in '97), ceea ce e imposibil cu carburator.
Si OBD2 parca a devenit obligatoriu in '96, e posibil sa aiba si din asta.

Seat avea deja injectie multipunct din '92, si era deja in VAG, deci probabil si la Polo e la fel.


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post May 1 2011, 02:54 PM
Post #8


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.923
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Nu stiu, de aceea am intrebat. thumbsup.gif

Mufa OBD II stiu ca a aparut in 1996 la Audi pt inceput. Nici aici nu stiu exact gradul de implementare la modelele anilor '90...


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post May 2 2011, 10:55 AM
Post #9


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Cea mai simpla chestie, pe care o poti face singur intr-o ora, ar fi sa verifici bujiile si fisele de bujii. Poate ai 1-2 cilindri care nu dau scanteie.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th October 2014 - 08:18 AM