IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Turbo suflanta

This topic is about Turbo suflanta, the author, cristina.boros, wrote about: Buna Am fost weekendul asta la un drum lung cu Golful IV 2001 1,9 TDI al socrilor mei... La un moment dat, in timpul unei depasiri, puterea motorului ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Turbo suflanta, Curatare turbosuflanta
cristina.boros
post Mar 25 2008, 09:34 AM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 28-February 08
Member No.: 116.511



Buna

Am fost weekendul asta la un drum lung cu Golful IV 2001 1,9 TDI al socrilor mei... La un moment dat, in timpul unei depasiri, puterea motorului a cazut brusc, cu acceleratia calcata la maxim ..... mai nimic. Am sunat un mecanic care mi-a spus ca daca, dupa ce opresc motorul si il pornesc din nou, masina isi revine e turbosuflanta si ca trebuie curatata. Asa a si fost. Acuma, intrebarile mele sunt:
1. A mai patit cineva asa ceva? Cum s-a rezolvat? Mecanicul mi-a spus ca exista sanse ca dupa ce o duc la curatat sa nu mai functioneze deloc confused.gif Una noua costa 1000 euro si parca second nu prea avem curaj sa luam....
2. Stie cineva un mecanic bun in zona Mures - Cluj?
Multumesc mult in avans
Cristina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
::::AL3X::::
post Mar 25 2008, 04:52 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 20-January 07
From: Galati (Galati)
Member No.: 97.285



Nu te lua dupa mecanici....ce e drept prima metoda de a rezolva problema e sa cureti turbina...problema e des intalnita si se numeste limp mode mai poate fi actuatorul, Maf , si alte posibilitati cel mai bine e de pus masina pe tester...


--------------------
VW GOLF IV 1,9 TDI 90cp
ex:Kia Capital 1,5i 75cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cristina.boros
post Mar 25 2008, 05:13 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 28-February 08
Member No.: 116.511



QUOTE(::::AL3X:::: @ Mar 25 2008, 02:52 PM) *
Nu te lua dupa mecanici....ce e drept prima metoda de a rezolva problema e sa cureti turbina...problema e des intalnita si se numeste limp mode mai poate fi actuatorul, Maf , si alte posibilitati cel mai bine e de pus masina pe tester...


Mersi mult de raspuns. Din pacate azi am aflat ca problema s-a mai prezentat si acum cateva saptamani si din nou dupa oprirea motorului si pornirea la cateva secunde, masina si-a revenit. Masina a fost pusa pe tester saptamana trecuta si totul a iesit ok, de-asta am crezut ca putem pleca linistiti cu ea....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian_1976
post Mar 25 2008, 05:20 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 391
Joined: 3-January 08
From: St.Etienne
Member No.: 115.952



Singura metoda este sa fie curatata turbosuflanta.Oricum in timp va cade de tot .In general cad de tot dupa 200 de mii de km depinde si modul cum a fost intretinuta masina.
Recomandare ptr Romania schimbati filtrul de aer mult mai devreme decat este specificat,la 5 mii de km.
In acest fel protejati debitmetru, turbina etc thumbsup.gif


--------------------
Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________
,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho.
_______________________________________________
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cucuci
post Apr 1 2008, 08:24 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 153
Joined: 19-February 08
Member No.: 116.429



iulian, nu sunt deacord cu tine.
pe la aproximativ 200.000 o turbina necesita curatare dupa care mai merge inca 100.000 linistit

cristina: la masina au facut si test in mers? asa poti vedea ce probleme are turbina daca are, oricum curatarea turbinii ar cam necesita daca a mai intrat in limp mode.


--------------------
Pentru nesimtitii care aprind proiectoarele sau stopul de ceata desi NU e ceata: stii ca e FOARTE deranjant pentru ceilalti sa-ti vada proiectoarele in oglinzi sau stopul de ceata?! Fii OM si NU le aprinde!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristi2
post Apr 18 2008, 06:04 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 522
Joined: 4-March 03
From: Bistrita (Bistrita)
Member No.: 9.856



foarte putini 'meseriasi' fac teste in mers. la reprezentante, as baga mana in foc ca niciunul.
iar o turbina nu mai costa de mult 1000 de euro.
la reprezentanta, da, poate si mai mult.
smile.gif


--------------------
VW GOLF VI 1.6 102 CP TORNADO RED
SUPERB COMBI 2.0TDI 170cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cristina.boros
post Apr 18 2008, 08:06 AM
Post #7


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 28-February 08
Member No.: 116.511



QUOTE (cucuci @ Apr 1 2008, 06:24 PM) *
iulian, nu sunt deacord cu tine.
pe la aproximativ 200.000 o turbina necesita curatare dupa care mai merge inca 100.000 linistit

cristina: la masina au facut si test in mers? asa poti vedea ce probleme are turbina daca are, oricum curatarea turbinii ar cam necesita daca a mai intrat in limp mode.


Nu au facut test in mers... Imi spuneti ce ar presupune un asemenea test? Iar la tester, dupa cum am mai spus, nu a iesit nimic confused.gif Sa speram ca dupa curatare e asa cum zici tu si mai merge 100000

This post has been edited by cristina.boros: Apr 18 2008, 08:07 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cucuci
post Apr 18 2008, 09:27 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 153
Joined: 19-February 08
Member No.: 116.429



logul se face astfel:

se selecteaza grupurile 3, 10, 11 ... termperatura motorului sa fie 80-100 grade C, in treapta a 3-a de viteze de la 1500 incepi logul pana la 3500 (de la 1500 cu pedala apasata la maxim pana la 3500) dupa care poti opri logul.


--------------------
Pentru nesimtitii care aprind proiectoarele sau stopul de ceata desi NU e ceata: stii ca e FOARTE deranjant pentru ceilalti sa-ti vada proiectoarele in oglinzi sau stopul de ceata?! Fii OM si NU le aprinde!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristi2
post Apr 20 2008, 10:20 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 522
Joined: 4-March 03
From: Bistrita (Bistrita)
Member No.: 9.856



log care se face prin intermediul programului VAG COM.
smile.gif
colegu cucuci a uitat se mentioneze.


--------------------
VW GOLF VI 1.6 102 CP TORNADO RED
SUPERB COMBI 2.0TDI 170cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ShooterX
post May 19 2008, 03:41 PM
Post #10


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 22-April 08
Member No.: 116.960



Dute sa-ti curete turbina.Am patit exact asa ceva la Passat am curatat turbine si zici ca e noua.Se depun tot felul de prostii de la motorina noastra de calitate si mersul subturat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
valideceanu
post Jun 23 2008, 12:26 PM
Post #11


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 23-June 08
Member No.: 117.361



Salutare !

Am un Passat 1,9 TDI si am aceeasi problema .De 10 luni ma chinui si nu ai dau de cap.Primul lucru am schimbat presostatul de la aer caci mi s-a spus ca e defect .L-am schimbat ,a mers doua zile si iar ...la demaraj brusc (kick down) motorul se plafoneaza.Adica apare eroarea in calculator si nu mai supra alimenteaza turbina.Mi s-a sps ca trebuie curatata turbina.Am curatat-o si pe asta.Alti bani alta distractie.Cam intr-o luna defectul iar apare.Verifica furtunasele de presiune de la turbina si ajungem la conclusia ca turbina trebuie curatata iar(poate nu s-a curatat bine prima data).Acum au adus un spray special de curatat turbina.Merge o luna si iar apare defectul.merg la alt service care imi spune ca defecta e electrovalvula de vacum EPR.O schimb si pe asta.Intr-un fel acum merge,daca nu o bruschez si acelerez treptat(am cutie automata),dar daca acelerez brusc fenomenul apare iar.Eu de meserie sunt mecanic motoare navale.Poate nu au nimic in comun cu masinile dar:parerea mea este ca nu avem inca meseriasi in Romania.
Nu stiu cui sa ma mai adresez.As cumpara o turbina noua dar mi s-a spus ca e foarte buna turbina,rotorul nu are joc.
Cred ca acuatorul e totusi problema.,valva pneumatica care actioneaza mecanic turbina.Probabil la presune mare ,daca are vreo fisura membrana aceasta nu mai actioneaza in parametri de timp turbina si da eroare in calculator.Sau se mai poate sa se fi dereglat reglajul de pe tija de la acuator(asta in timp) si meseriasii nostri nu se pricep la asemenea reglaje.Ei propun o turbina noua.(asta vine cu tot cu acuator care e reglat pe turbina).
Deci poate stiti voi cum ma puteti ajuta,caci tin prea mult la masinuta asta si nu as vrea sa o vand.

Multumesc anticipat !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex63fanVW
post Jun 23 2008, 05:54 PM
Post #12


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 18
Joined: 17-June 08
From: Mioveni- Arges
Member No.: 117.324



Problema aceasta a avut-o fratele meu la Golf IV TDI 110 cp. A inceput cu aceleasi simptome, s-a dus cu ea la reprezentanta Skoda la Pitesti, unde i-au spus că trebuie schimbată, după ce i-au pus testerul pe masina. A ingitit in sec, a scos 1000 si cativa euro din buzunar, i-au montat o turbosuflanta nouă, originala "Made in Romania", iar la 3 zile dupa isprava asta masina avea aceleasi simptome.
Sa cada pe jos si mai multe nu! S-a dus la reprezentanta intai cu duhul blandeții, i-au mai surubarit ceva pe acolo, i-au pus din nou testerul pe masina si l-au convins ca nu turbina este de vina.


--------------------
ex-VW Golf I 1,6 GTI 110 cp
ex-VW Golf II 1,6 D
ex-VW Golf IV Variant 1,9 SDI
actual Nissan Terrano II(un off-road de excepție)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex63fanVW
post Jun 23 2008, 06:20 PM
Post #13


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 18
Joined: 17-June 08
From: Mioveni- Arges
Member No.: 117.324



QUOTE (cristina.boros @ Mar 25 2008, 07:34 AM) *
Buna

Am fost weekendul asta la un drum lung cu Golful IV 2001 1,9 TDI al socrilor mei... La un moment dat, in timpul unei depasiri, puterea motorului a cazut brusc, cu acceleratia calcata la maxim ..... mai nimic. Am sunat un mecanic care mi-a spus ca daca, dupa ce opresc motorul si il pornesc din nou, masina isi revine e turbosuflanta si ca trebuie curatata. Asa a si fost. Acuma, intrebarile mele sunt:
1. A mai patit cineva asa ceva? Cum s-a rezolvat? Mecanicul mi-a spus ca exista sanse ca dupa ce o duc la curatat sa nu mai functioneze deloc confused.gif Una noua costa 1000 euro si parca second nu prea avem curaj sa luam....
2. Stie cineva un mecanic bun in zona Mures - Cluj?
Multumesc mult in avans
Cristina






Problema aceasta a avut-o fratele meu la Golf IV TDI 110 cp. A inceput cu aceleasi simptome, s-a dus cu ea la reprezentanta Skoda la Pitesti, unde i-au spus că trebuie schimbată, după ce i-au pus testerul pe masina. A ingitit in sec, a scos 1000 si cativa euro din buzunar + turbosuflanta veche, i-au montat o turbosuflanta nouă, originala "Made in Romania", iar la 3 zile dupa isprava asta, masina avea aceleasi simptome.
Sa cada pe jos si mai multe nu! S-a dus la reprezentanta intai cu duhul blandeții, i-au mai surubarit ceva pe acolo, i-au pus din nou testerul pe masina si l-au convins ca nu turbina este de vina, ci un senzor pe care a mai dat 100 euro. A mers cu masina la Nurvil Rm Valcea, care probabil sunt cei mai buni, au un inginer acolo cu constiinta de neamt, si i-a spus acela cu precizie de unde este buba.
Inginerul de la Nurvil l-a intrebat din prima daca a testat turbosuflanta veche in mers pe masina. Raspunsul a fost: nu
Aceasta era prima operatiune dupa testul "in gol"
S-a dus din nou la cei care i-au luat banii DEGEABA, DEGEABA, DEGEABA .... cerandu-le sa-i rezolve problema. După un scandal monstru, cu amenintari si toate cele, intrucat ii spusesera din nou ca totul este OK, au acceptat sa faca un test in sarcina, si au constatat ca de fapt nu era nici turbosuflanta, nici senzorul, si nici altceva decat capsula vacuumatica prin care este comandata intrarea in sarcina a turbosuflantei.

Concluzii:
- a cheltuit aproape 1500 euro și 2 saptamani pentru o problema pe care un profesionist a "citit-o" din zbor.
-cei mai multi mecanici de pe la reprezentante nu sunt cu nimic mai sus decat cei de la SMA
-cei mai multi dintre ei se uita la tester exact cum se uita cockerul meu la mine cand ma apuc eu sa cant
-mai toti sunt pusi pe castigat bani nemunciti
-trebuie sa cascam ochii pentru ca altfel snapanii astia ne iau chifteaua din farfurie mai repede ca Iosefini

Mi-am varsat naduful!

Bafta!


--------------------
ex-VW Golf I 1,6 GTI 110 cp
ex-VW Golf II 1,6 D
ex-VW Golf IV Variant 1,9 SDI
actual Nissan Terrano II(un off-road de excepție)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Oprea Dan
post Apr 16 2009, 06:01 PM
Post #14


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 16-April 09
From: Oradea
Member No.: 119.763



QUOTE (cucuci @ Apr 1 2008, 09:24 PM) *
iulian, nu sunt deacord cu tine.
pe la aproximativ 200.000 o turbina necesita curatare dupa care mai merge inca 100.000 linistit

cristina: la masina au facut si test in mers? asa poti vedea ce probleme are turbina daca are, oricum curatarea turbinii ar cam necesita daca a mai intrat in limp mode.

Buna. Am un Passat 1.9 TDI 116 cp din 2001 si sambata merg la mecanic sa imi schimbe turbo. Am curatat turbo o data si nu a avut nici un efect. Masina are 250000 km dar e intretinuta. La 200000 de km am curatat tubo si acum il schimb. Deci oricat de intretinuta ar fi masina, un turbo rar rezista atatia km. Iar in legatura cu curatatul turbinei, nu cred ca are mare efect. Parerea mea e ca decat sa iti arunce tot uleiul afara, mai bine achizitionezi un turbo nou, cu garantie atat pt piesa cat si pt manopera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius*
post Apr 16 2009, 06:39 PM
Post #15


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 218
Joined: 4-May 08
From: Craiova
Member No.: 117.024



Serios?
Si cum iti explici ca am avut un G4 cu motorizare ALH care a depasit 350 000 km si nu am umblat niciodata la turbina?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Apr 16 2009, 10:47 PM
Post #16


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.969
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Un motor turbo se conduce si se intretine dupa reguli stricte - asta daca doresti sa te bucuri de acea masina pt timp cat mai indelungat.
De aici si diferentele de km rulati de soferi diferiti pe maisni diferite... thumbsup.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Oprea Dan
post Apr 18 2009, 12:42 PM
Post #17


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 16-April 09
From: Oradea
Member No.: 119.763



QUOTE (Marius* @ Apr 16 2009, 07:39 PM) *
Serios?
Si cum iti explici ca am avut un G4 cu motorizare ALH care a depasit 350 000 km si nu am umblat niciodata la turbina?

Mi-e greu sa cred ca turbina a functionat la fel de bine. Ai facut peste 3500 000 km dar depinde si cum, pe ce drumuri si in ce regim. Situatii de genu tau eu zic ca sunt rare. Am un coleg care si el ca si mine, doar ca la un Ford Focus din 2003 , deja i-a schimbat turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Apr 18 2009, 03:46 PM
Post #18


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.969
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Pai am explicat mai sus DE CE se poate...logic, soferi diferiti pe masini diferite, cu stiluri de condus si cunostinte diferite de utilizare !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cucuci
post Apr 19 2009, 07:20 PM
Post #19


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 153
Joined: 19-February 08
Member No.: 116.429



Oprea Dan: depinde ... eu la un passat din 2000 am curatat turboul la aproximativ 250.000 de km pentru ca intra in limp-mode. Acuma masina are undeva la 350.000 si nici o problema la turbo. Nici un limp-mode dar in schimb ocazional proprietarul merge cu ea mai turat (3500-4000 rpm) pentru curatarea depunerilor care le acumuleaza la mersul subturat prin oras.

Eu la a mea am 170.000 km dar in afara ca merg mai sportiv nu am intervenit la turbina. Mentionez ca la mine (din ce am vazut sunt un caz norocos) nici EGR-ul nu scuipa ulei si e EGR-ul din fabrica. Toti care vad ca e curat ma-ntreaba daca l-am curatat eu sau l-am schimbat. Dar asa e de la mama lui din fabrica fara scapari de ulei.

Concluzie: in majoritatea cazurilor curatarea unui turbo are efect.


--------------------
Pentru nesimtitii care aprind proiectoarele sau stopul de ceata desi NU e ceata: stii ca e FOARTE deranjant pentru ceilalti sa-ti vada proiectoarele in oglinzi sau stopul de ceata?! Fii OM si NU le aprinde!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikiy
post Apr 30 2009, 08:50 PM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 29-April 09
From: sighisoara
Member No.: 119.866



pai daca ai citeva chei potrivite..... nu sint mare meserias dar o pot curata si singur(turbo suflanta ) . daca pot eu puteti si voi ...insa cum a spus si DORU depinde de .... fiecare stil de condus si ....!!!!
e bun forumul asta ca ... nu ne mai prostesc chiar toti "mecanicii din service "... !
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 22nd December 2014 - 12:10 AM