IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

GPL sau motorina

This topic is about GPL sau motorina, the author, Eduard RO, wrote about: Intentionez sa cumpar un Logan si am o nedumerire:sa il iau pe benzina si sa ii pun GPL sau sa il iau pe motorina?Pe mine ma intereseaza ca masina sa ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> GPL sau motorina
Eduard RO
post Feb 25 2006, 03:12 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



Intentionez sa cumpar un Logan si am o nedumerire:sa il iau pe benzina si sa ii pun GPL sau sa il iau pe motorina?Pe mine ma intereseaza ca masina sa consume cat mai putin, fiinca o sa fie masina pentru firma.
Initial am zis sa o iau pe motorina dar am auzit ca motorul consuma cam mult chiar si diesel fiind.
Ce sugerati care varianta sa o aleg?Repet tot ce ma intereseaza e sa consume cat mai putin(poate sa mearga si cu max 50 km la ora numai sa consume putin biggrin.gif ).Masina o voi lua pe leasing si va fi folosita preponderent in oras.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Feb 25 2006, 04:13 PM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Sugestia mea: Logan 1.4 75CP sau Renault Clio Symbol 1.5 dCi 65CP.
Daca mai cauti printre comparative, gasesti un topic apropiat unde parerile sunt multe, insa in final Logan diesel nu este o alternativa buna, este la fel de neinspirat ca si Solenza diesel. Verifica si AMS din ian 2006 parca.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eduard RO
post Feb 27 2006, 05:33 PM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



Clio pe motorina incepe de la 9200 de euro si la cati o sa frece masina asta pur si simplu nu se merita.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Feb 27 2006, 05:43 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Daca te intereseaza un consum cat mai mic,profit si eu de ocazia sa ma laud cu un consum greu de crezut(desi in carte e 3,6 l/100km)...Clio din semnatura,consum mediu afara,de la OMV Baneasa pana la Cabana Trei Brazi si inapoi, 3,9 l/100 km,asta sambata,cu 2 persoane si 2 copii,fara bagaje aproape,o geanta si o sanie.Viteza maxima pana in localitati 70-80 km/h in localiati si 90-100 afara,daca o calcam 100-110 km/h,crestea consumul.


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eduard RO
post Feb 27 2006, 05:51 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



Felicitari eddie!
Dar repet masina e pentru firma nu pentru mine.Nu o sa o conduc eu ci altii si stii vorba aia cand nu e a ta...Asa ca nu se merita sa iau ceva mai bun(ma scump) ca si asa in 2 ani o fac astia praf.Pe mine ma interesa din variantele astea 2 care sa le aleg:logan 1,4 GPL sau 1,5 diesel.Adica am auzit ca dieselu nu e chiar asa de reusit si consuma chiar multisor iar varianta de 1,4 cica e deja submotorizata, daca ii mai pun si GPL ma tem ca o sa traga saracu motor la greu si tot o sa consume mult.
Voi ce ati alege?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Feb 27 2006, 05:55 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



As alege 1,5 Dci,chiar daca e de numai 65 c.p.
Problemele avute de motorul asta au fost rezolvate,asa ca eu zic ca merita in defavoarea benzinarului care e deja destul de vechi.


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eduard RO
post Feb 27 2006, 06:06 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



Si crezi ca ar consuma mai putin decat unu de 1,4 cu GPL?
Masina si asa o iau pe leasing asa ca am si garantie si casco pe ea.Stiu ca poate is enervant dar ma intereseaza foarte mult consumu.Masina asta o sa umble 24 de ore din 24(ma rog nu chiar in continu) si in 95% din cazuri in oras asa ca orice economie se muliplica de multe ori...

P.S. Nu stiu daca e relevant dar nu o sa fie folosita ca taxi ci la altceva.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Feb 27 2006, 06:22 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Performante Dacia Logan Preferance 1.4 K7M
Acceleratie: 0-100 km/h 11,5 s
Viteza maxima: 175 km/h

Consum la 100 km Dacia Logan Preferance 1.4 K7M
Consum urban: 10,0 litri
Consum extraurban: 5,8 litri
Consum mixt: 7,3 litri

Cred ca un motor 1,5 Dci e mult mai economic,chiar daca pui acestui 1,4 GPL ! Consumul la Logan Diesel nu l-am mai gasit exact dar nu era mai mare de 4,1-4,3 afara si 5,8-6 in oras,sper sa nu fi gresit prea mult.Oricum,dupa ce faci calculul la raportul motorina /GPL,poate ne spui si noua care e rezultatul !?


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabi4
post Feb 27 2006, 08:03 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 565
Joined: 25-March 04
From: roman-is-bucuresti
Member No.: 22.923



cred ca ai gresit oleak datele...1.4 75CP, 11.5 s pan' la 100? biggrin.gif si 175km/h vit max? biggrin.gif


--------------------
SLZ Scala 1.4 MPI :D
CFR SUCKS!
Pro cee'd
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Feb 27 2006, 08:08 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Sorry,

Acceleratie: 0-100 km/h 13,0 s
Viteza maxima: 162 km/h


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Feb 27 2006, 08:27 PM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Eu zic sa faci un calcul. Formula ar trebui sa fie ceva de genul:

Consum Logan Diesel = (Consum declarat + 10% ) x pret diesel
Consum Logan GPL+Benzina = (consum declarat + 100%) x pret GPL

Apoi calculezi in cat timp se amortizeaza diferenta de pret...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eduard RO
post Feb 27 2006, 08:31 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



QUOTE
Consum Logan Diesel = (Consum declarat + 10% ) x pret diesel
Consum Logan GPL+Benzina = (consum declarat + 100%) x pret GPL

Da de unde sa iau consumurile ca nu am gasit nici macar la diesel dapoi la GPL... :nope: down.gif
Si de ce spui la GPL + 100%? blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Feb 27 2006, 09:16 PM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Da de unde sa iau consumurile ca nu am gasit nici macar la diesel dapoi la GPL... nope down
Si de ce spui la GPL + 100%?


La consumul de diesel adaugam 10% pt ca nici o masina nu consuma cat declara producatorul (vezi ca este un topic despre asta).

La GPL adaugam am exagerat cu 100%... oricum ma raportam la consumul declarat de BENZINA (nu exista logan GPL din fabrica)... daca folosesti GPL in loc de benzina masina va consuma mult mai mult (fiindca gaz-ul nu "arde" la fel de bine ca benzina) nu chiar de 2x ori mai mult dar trebuie sa prevezi ca se va mai folosi si benzina (la pornire + alte situatii). Hai sa zicem un 50-60% in plus.

Dar sa revenim la calculul nostru:
Logan diesel = consum declarat urban 5.8 + 10% = 6.38 x 3.23 RON (pret diesel euro 4 la petrom) = 20.6 RON

Logan GPL = consum declarat urban 9.2 + 50% = 13.8 x 1.79 = 24.7 RON

Pret Logan 1.4 Laureate = 7630 euro
Pret Logan 1.5 DCI Laureate = 8850 euro

Diferenta de 1220 euro o recuperezi in 29756 km (+/- 10.000 km)... avand in vedere costul instalatiei GPL... cred ca e preferabil loganul diesel. Momentan... spun momentan pt ca tendinta generala in uniunea europeana e ca dieselul sa fie suprataxat in timp ce pretul GPL sa fie sub taxat, uneori chiar subventionat (in anglia pana si rolls-urile casei regale merg pe GPL :puke:, in plus guvernul plateste o parte din pretul instalatiei celor care isi instaleaza GPL)....

Asta a fost partea "matematica".

Acum ceva vreme si firma noastra a avut nevoie de o masina de firma, si s-a facut alegerea (proasta) de a cumpara o solenza 1.4 MPI... pe langa faptul ca nu consuma extrem de putin viziteaza service-ul cel putin o data la 2 luni... bucse, amortizoare, macara electrica, inchidere centralizata, cauciucuri, ambreaj, etc... chiar azi s-a constatat ca masina trage greu, maine va merge din nou in service... toate astea in 60.000 km si unicul motiv pt care s-a ales dacia a fost "masina noua, garantie, nu ai probleme cu ea"... Eu recomand un SH... trebuie sa fii foarte ghinionist sa ai atatea probleme ca si cu o dacie...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eduard RO
post Feb 27 2006, 10:42 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



Deci diesel ar fi mai avantajos.Mersi de ajutor.
SH e greu in banii astia.Si eu am un golf 4 luat sh si sunt super multumit de el da loganu vreau sa il iau cat mai chel posibil si in banii astia mai greu gasesc ceva ca lumea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 27 2006, 11:22 PM
Post #15


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pe GPL consumul nu e cu 50-60% mai mare decat pe benzina. Teoretic e cu 26% fara sa existe pierderi de putere. Cu o pierdere mica de putere, cam 10% in plus.
Mie personal Nubira cu motor de 2kile si o instalatie GPL depasita imi ia 10-11% pe GPL, si nu un reglaj super-economic al instalatiei (depasesc pe gaz 200km/h). La ultimul plin, am mers 450km cu 47L gaz. E drept, in trafic mai bun decat in Bucuresti, dar drumuri relativ scurte si deci regim termic prost.
Logan cu motor de 1.4 si o instalatie GPL moderna cu injectie secventiala ar trebui sa fie mult mai economic.

Parerea mea ca avantajul GPL-ului este faptul ca nu ai emotii prea mari legate de motorina botezata. Cel mai rau lucru care se poate intampla e sa mearga prost, insa nu ai emotii ca poate crapa o pompa de injectie care costa cat juma' de masina.
Calculul economic nu stiu sa-l fac ca habar n-am care mai sunt preturile in Ro... nici la gaz, nici la motorina, nici la revizii...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Feb 28 2006, 09:02 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Pe GPL consumul nu e cu 50-60% mai mare decat pe benzina. Teoretic e cu 26% fara sa existe pierderi de putere. Cu o pierdere mica de putere, cam 10% in plus.


Stiu ca nu e 50% dar am presupus ca nu se va merge doar cu GPL, se va folosi si benzina, aceasta fiind mai scumpa... pt a simplifica calculele am marit consumul de GPL (poate am exagerat un pic).

Cel mai chel logan diesel costa 7390 euro dar acesta nu are nici macar servodirectie... cu servo ajunge la 7795. La banii astia deja gasesti un second hand acceptabil zic eu... Golf IV e mai scump dar exista diferente imense intre Golf si logan...

Avand in vedere ca masina va fi folosita la firma loganul nu mi se pare o solutie extrem de buna... Dupa cum ziceam si la noi la firma este o solenza care e tot de firma si e folosita de toata lumea... ceea ce se pare ca a afectat masina foarte tare... aceste masini nu au fost facute sa indure asa ceva biggrin.gif (cel putin solenza, poate loganul e mai bine facut desi sincer ma indoiesc). Poate gasesti la un pret asemanator o fabia (masina destul de fiabila) sau o corsa in stare buna (nu tocmai cea mai fiabila dar are piese destul de ieftine)... E adevarat ca "mitul masinii germane" a murit, dar in continuare raman mult mai fiabile decat cele italiene, frantuzesti sau frantuzesti facute in romania blush.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 28 2006, 10:59 AM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pentru o masina pe care o alearga altii, merge si GPL (logan sau alta) wink.gif
Asta poate fi gatuit din vaporizator (si/sau LCS sau ECM), abia se taraie, insa scoate un super-consum. (sa nu se ajunga totusi la limita la care la care detoneaza si-ti arunca filtrul de aer in cap). Sunt tipi cu Cielo care scot sub 7.5 pe gaz, iar Cielo nu e renumit pentru economie.
Eu nu mi-as face asemenea reglaj, insa daca merg altii cu ea, si platesc eu, de ce nu.... :angel:


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cioaba
post Feb 28 2006, 06:26 PM
Post #18


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 321
Joined: 7-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 62.942



QUOTE(Eduard56801)
Masina o voi lua pe leasing si va fi folosita preponderent in oras.


pt oras clar disel. diferenta de consum e mare. in afara se simte putin intre anumite limite, dar in oras e mare. rau. plus ca in oras nu te va deranja f tare lipsa de putere de la 1.5dci/65cp de pe logan

sau sh, ceva fin, dar daca e pt altii mai bine lasa.....


--------------------
supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eduard RO
post Feb 28 2006, 08:36 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



Deci toata lumea ma indruma catre diesel.Mersi mult.Cred ca o sa ramana logan nu pentru ca as fi impotriva sh-urilor(chiar le sustin) dar banii sunt pur si simplu prea putini. blush.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabi63320
post Feb 28 2006, 10:42 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 144
Joined: 11-December 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 63.313



Eu am vazut Logan pe gpl in Iasi. L-am intrebat pe sofer cat consuma si mi-a zis 12 in oras si 8-9 afara. Problema e ca mi-a spus ca a renuntat la garantie, caci Caremil dealer-ul din Iasi de unde o cumparase, nu a fost de acord sa mentina garantia. Oricum masina avea vreo 60.000 km si nu avusese mari probleme, asa inat nu il afecta prea tare chestia cu garantia, mai avea putin pana la 100.000. Problema a fost alta, din cate mi-a spus, costul instalatiei gpl foarte mare, de 30 mil lei.

Gpl este o solutie foarte buna, mai ales la pret si noxe. Eu am economisit la Cielo, dupa calculul facut de mine, pentru 30.000 km, 21 mil lei vechi. Ce spuneti, merita? Eu zic ca da (calculul ia in seama si costul benzinei pe care o folosesc la pornire). Adica, am mers in medie 100 km cu 230 - 240 mii lei, folosind gpl + benzina, fata de 310 - 330 mii la suta folosind doar benzina, plus ca nu am avut probleme cu pornirea la -25 C. La inceput eram sceptic cand auzeam de gpl, acum sunt chiar fan. La Cielo instalatia m-a costat 11 mil lei, deci am avantaj curat de 10 mil intr-un an jumatate. Asa incat, in ritmul asta, pana la 200.000 km cat sper sa o tin, o sa economisesc peste 3000 euro, pe putin. Apropo, un priten a facut calculul asemanator pentru o Dacie de 7 ani si 130 000 km si concluzia a fost ca si-a scos deja banii pe masina.
La diesel costul e cam ca la gpl, tinand cont de consumul scazut, dar intretinerea e mai grea (1 mil in plus la fiecare 10.000 km), asigurarea CASCO mai scumpa cu 50-150 euro pe an si asa mai departe......


--------------------
Renault Laguna II 1.6 16 V
Cielo Executive GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 06:47 AM