IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Benzina VS Diesel

This topic is about Benzina VS Diesel, the author, Skywalker, wrote about: Va propun un topic (poate mai e unu da' nu l-am gasit) despre masini, exclus SUV sau masini de teren, cu motoare pe benzina sau diesel - pareri pro be ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Benzina VS Diesel
Skywalker
post Sep 10 2005, 08:11 AM
Post #1


Marinar
******

Group: Membri
Posts: 1.450
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



Va propun un topic (poate mai e unu da' nu l-am gasit) despre masini, exclus SUV sau masini de teren, cu motoare pe benzina sau diesel - pareri pro benzina / contra diesel sau pro diesel / contra benzina.

Eu ma declar fan motoare pe benzina.

Voi.....................


--------------------
Audi A6 2.5 TDI V6 132kw AKE
EX: Chevrolet Aveo 1.4 benzina aspirat (TAXI); Dacia Logan 1.5dCi (TAXI); BMW 525i benzina aspirat; Opel Astra G Caravan 2.0 DTI (TAXI); Opel Vectra A 1.6i benzina aspirat - 2006; Renault Clio Williams 2.0 benzina compresor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 10 2005, 09:15 AM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.266
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



Fan GPL biggrin.gif

Mie-mi plac toate, cu conditia sa fie de ultim racnet. Si functie de numarul de km rulatie e fiecare, fie dieselul fie benzina are avantajele ei.


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 10 2005, 10:20 AM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.660
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Un mare avantaj al dieselarelor e ca se conduc mai comod... nefiind la fel de galagioase ca suratele benzinare... da! stiu ca suna ciudat dar pt a obtine aceleasi performante un benzinar trebuie turat mai tare (mult mai tare) decat un diesel... si zgomotul va fi mult mai mare... nu ca nu ar fi "frumos" biggrin.gif sunetul motorului turat... dar din punct de vedere al comfortului un diesel va fi mai usor de condus si zgomotul interior (mai ales la motoarele de generatie noua) va fi mai redus...

Eu as fi ales benzina (la A3-ul care va veni probabil in noiembrie) dar din pacate nu exista motorizare satisfacatoare pe benzina (1.6 102 cp e prea anemic, 1.6 FSI e gurmand, pretentios si nu exceleaza la performante (cuplu mic), 2.0 FSI era cu 1500 mai scump si nu aveam nevoie de atata putere... nemaivorbind de pretul motorinei. Nici cei 105 cp ai TDI-ului nu ma incanta dar motorul e mai performant decat 1.6-le (mai ales cuplu), mai ieftin decat FSI-ul... si sper sa pot obtine un ciptuning la reprezentanta ca sa nu pierd garantia...

De altfel in cazul Audi/VW nici macar 2.0 FSI-ul nu e o afacere rentabila deoarece 2.0TDI-ul care are doar 10 cp mai putin si un cuplu mult mai mare costa cu doar 500 euro mai putin...

Cu toate acestea dieselul are si multe probleme:
- calitatea combustibilului din Romania
- lipsa de constanta (dupa 3000 de ture nu mai trage la fel ca inainte, dar daca vrei sa faci "o liniuta" tot trebuie sa duci motorul undeva la 4000 si ceva de ture pt ca altfel risti sa intrii in turbo-lag... cu alte cuvinte pierzi secunde importante cu turatul masinii...)
- intretinere mai scumpa (consumabile mai scumpe)

Benzina iti permite un comportament mult mai sportiv... V6-le lui maica-mea efectiv explodeaza peste 5000 de ture si te "baga in scaun" chiar daca esti la 140... dar la turatia aceea ai impresia ca mergi intr-un elicopter (zgomotul e frumos... dar foarte puternic)...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
geeoo30
post Sep 10 2005, 10:47 AM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 261
Joined: 6-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.926



Eu sunt fan diesel in primul rand din prisma consumului. La viteze mari consumul de benzina creste ametitor in timp ce la un diesel abia se simte diferenta, plus ca la drumuri lungi cu benzina treb sa opresti mai des sa alimentezi deci sa bagi mana mai des in buzunar. Daca mi-as permite binenteles ca mi-as dori numai motoare pe bezina de peste 200 ponei dar deocamdata consumul reprezinta, pt mine, un criteriu de luat in calcul la alegerea masinii.


--------------------
Masinile germane fac regulile....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post Sep 12 2005, 01:41 AM
Post #5


Marinar
******

Group: Membri
Posts: 1.450
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



Dar ce zici de benzina + GPL este mai rentabil decat motorina.
Motoarele inventate de Rudolf Diesel le sta mai bine pe vapoare, camioane, masini de teren, locomotive (vezi USA) in nici un caz pe autoturisme, autoturismele sunt mai rentabile pe benzina ca sa nu zic de GPL care este mai ieftin si mult mai putin poluant decat benzina sau motorina.


--------------------
Audi A6 2.5 TDI V6 132kw AKE
EX: Chevrolet Aveo 1.4 benzina aspirat (TAXI); Dacia Logan 1.5dCi (TAXI); BMW 525i benzina aspirat; Opel Astra G Caravan 2.0 DTI (TAXI); Opel Vectra A 1.6i benzina aspirat - 2006; Renault Clio Williams 2.0 benzina compresor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
C Z R
post Sep 12 2005, 08:26 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 697
Joined: 1-August 05
Member No.: 52.386



clar benzina, chiar daca a merge cu o astfel de masina necesita mai multi bani pe benzina, dar costurile de intretinere sunt mai mici fata de cea pe motorina!am mers cu mercedes caroserie 124 si mi s-a parut extrem de lenesa, am mers cu passat tdi fiind alta tehnologie masina mi s-a parut ca zboara, zgomotul interior vorba lui halba fiind foarte redus fata de un benzinar! concluzie: benzina sau motorina in functie de caz, poti avea ca masina personala una pe benzina si la serviciu una pe motorina si invers deci poti fi pus in situatia sa le ai pe amandoua(sau si varianta sa ai chiar tu in proprietate personala una pe benzina si una pe motorina)! smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 12 2005, 08:55 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.660
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



GPL... in Romania ? :thumbdown:
Am auzit de masini care aveau instalatie GPL montata in fabrica (opel si peugeot mi se pare... ambele aduse din olanda)... La una s-a stricat motorul la alta instalatia GPL...

In zona in care locuiesc in Oradea nu exista conducte de gaz, deci aragazul functioneaza pe butelie... intr-o zi m-am dus sa schimb butelia si din comoditate m-am dus la o statie GPL sa puna gaz in butelii... abia ardea gazul ala... deci va dati seama ca nu poate fi foarte bun pt o masina cu combustie interna. Plus ca in afara am vazut multe parcari subterane care nu permiteau accesul masinilor cu GPL... Nu sunt expert si poate ma insel dar faptul ca GPL-ul are o putere mult mai mica decat benzina ar putea duce la un amestec disproportionat aer/combustibil... chestie ce ar putea cauza distrugerea motorului... nu sunt sigur de aceasta teorie dar oricum, nu poate fi sanatos pt un motor sa bagi in el GPL...

Daca ai piciorul greu, si iti place sunetul motorului turat, atunci cea mai buna varianta e benzina... daca nu atunci motorina is just fine... desigur depinde foarte mult de masina care o cumperi, respectiv ofertele de motorizare... in cazul VAG spre exemplu nu prea renteaza sa cumperi FSI-ul de 150 cp cand pt 500 euro in plus poti avea TDI-ul de 140 cp cu un cuplu mult mai generos... daca diferenta ar fi de 1000 de euro atunci lucrurile ar sta un pic altfel...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei55037
post Sep 12 2005, 09:14 AM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 5-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.030



Eu am si masina diesel si pe benzina ambele de 150CP. Dpdv economic si al utilizarii zilnice in special in oras dar si pt drumuri lungi sunt pt diesel. Cu Octavia mea pe benzina ma distrez insa mult mai mult. Asa ca pt fun driving benzina este cea mai tare.


--------------------
Octavia 1.8T
Avensis 2.2 D-4D
Octavia II 2.0 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Sep 12 2005, 09:51 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



din punct de vedere al consumului si al confortului la condus motorina merita iar cu noile tehnologii poti conduce chiar sportiv chiar daca senzatia nu a aceiasi ca la benzina. ma mers de curand cu o honda pe motorina si m-am impresionat mai ales faptul ca tragea ff tare mai ales dupa 2000 2500 de ture exact ca le benzina si se ducea pana turometrul intra pe rosu spre desebire de alte dieseluri care dau tot pana in 3000 de ture.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Sep 12 2005, 09:53 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



din punct de vedere al consumului si al confortului la condus motorina merita iar cu noile tehnologii poti conduce chiar sportiv chiar daca senzatia nu a aceiasi ca la benzina. ma mers de curand cu o honda pe motorina si m-am impresionat mai ales faptul ca tragea ff tare mai ales dupa 2000 2500 de ture exact ca le benzina si se ducea pana turometrul intra pe rosu spre desebire de alte dieseluri care dau tot pana in 3000 de ture.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Sep 12 2005, 09:53 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



din punct de vedere al consumului si al confortului la condus motorina merita iar cu noile tehnologii poti conduce chiar sportiv chiar daca senzatia nu a aceiasi ca la benzina. ma mers de curand cu o honda pe motorina si m-am impresionat mai ales faptul ca tragea ff tare mai ales dupa 2000 2500 de ture exact ca le benzina si se ducea pana turometrul intra pe rosu spre desebire de alte dieseluri care dau tot pana in 3000 de ture.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 12 2005, 10:00 AM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.266
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



QUOTE(HalbaSus)
... abia ardea gazul ala... deci va dati seama ca nu poate fi foarte bun pt o masina cu combustie interna. Plus ca in afara am vazut multe parcari subterane care nu permiteau accesul masinilor cu GPL... Nu sunt expert si poate ma insel dar faptul ca GPL-ul are o putere mult mai mica decat benzina ar putea duce la un amestec disproportionat aer/combustibil... chestie ce ar putea cauza distrugerea motorului... nu sunt sigur de aceasta teorie dar oricum, nu poate fi sanatos pt un motor sa bagi in el GPL...
...



Ei, nu e chiar asa de tragic. Nici benzina nu arde foarte violent in stare lichida, ci face urat doar in stare de vapori. GPL-ul cand iese din butelie, trebuie incalzit pentru a ramane in stare pur gazoasa, alfel prin destindere temperatura poate scadea sub punctul de roua, si arde cu totul alfel decat in stare gazoaza pura. Nici daca pui benzina la aragaz, nu e musai sa iasa ciorba mai repede smile.gif

Chestia cu interzisul in parcari exista si afara, insa este ILEGALA cam de 5 ani. Prin 98 s-a dat legea asta, insa apoi a aparut o vana de securitate, iar legea s-a modificat interzicand accesul masinilor fara vana aia. Din 2001, toate masinile, chiar si cele vechi sunt obligate sa o aiba, iar la legea care le interzice accesul in parcare s-a renuntat. Cu toate astea, inca mai exista semne ruginite care interzic accesul celor cu gpl in parcare... inclusiv in parcarea de la blocul meu smile.gif

GPL-ul are entalpie mai mica, si se amesteca cu aerul in alt raport decat benzina. Insa fiind pur gazos, nu dupune nimic pe supape, nu spala pelicula de ulei, multe studii (greu de spus daca sunt sau nu corecte) spun ca de fapt e mai sanatos pentru motor decat benzina. Gazul de esapament e mai curat, si asta nu inseamna doar ca masina e mai verde, ci si ca tine mai mult calalizatorul, supapa EGR se infunda mai rar etc
Eu cand am inceput sa-mi caut masina, am vazut multe masini pe GPL care aveau 250-300.000km si aveau controlul tehnic trecut. Unele asiatice, gen Daewoo, altele europene, de exemplu multe Renault Espace.
Nu cred deci ca GPL-ul mananca motoare pe paine.

In ceea ce priveste economia de carburant, depinde cred de tara daca merita sau nu. In Belgia e o afacere fata de diesel. Faceti calculul. Pe autostrada, la 130km/h, rabla mea papa cam 10% pe gaz, cu tot cu clima si faruri. Litrul de gaz e intre 40 si 43 eurocenti, iar daca te chinui il gasesti si la 38. Motorina, e 1.1€ (iar benzina de 98 a depasit deja 1.5€...). Un diesel ar fi mai economic daca ia sub 4% pe autostrada, si nu cred ca sunt multe diesele (chiar si mai slabe, nu neaparat 130CP) capabile de performanta asta. In plus, in belgia, taxele anuale de drum sunt la cel mai parlit diesel (opel corsa de ex) peste 250€, in timp ce pentru GPL sunt 60€. In plus, din nou, la masinile mai noi de 3 ani, daca iti instalezi GPL, statul iti ramburseaza aproape integral cheltuiala prin scutiri de impozite.
La francezi nu mai e atat de evident, taxele nu prea depind de carburant, motorina e cam 1.05€ iar GPL-ul 65 centi, asa ca nu mai e musai ca GPL-ul sa fie mai economic. Belgia e o tara GPL-izata comparativ cu Franta, probabil datorita economiei. Nemtii si austriecii sunt cei mai cocotati,aproape nici n-au auzit. De departe, campionii la GPL sunt italienii, care papa anual de 8 ori mai mult GPL decat francezii.


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 12 2005, 10:23 AM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.660
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE(florin55503)
din punct de vedere al consumului si al confortului la condus motorina merita iar cu noile tehnologii poti conduce chiar sportiv chiar daca senzatia nu a aceiasi ca la benzina. ma mers de curand cu o honda pe motorina si m-am impresionat mai ales faptul ca tragea ff tare mai ales dupa 2000 2500 de ture exact ca le benzina si se ducea pana turometrul intra pe rosu spre desebire de alte dieseluri care dau tot pana in 3000 de ture.


Nu exista dieseluri care dau totul pana in 300 de ture... Puterea maxima la dieseluri e undeva intre 3800 si 4500... cuplul e alta poveste... dar pt a "da totul" si cu dieselul trebuie sa mergi peste 4000...

MR: totusi gazul care se baga deobicei in buteliile de aragaz arde mai bine (desi practic tot aia e)...

QUOTE
GPL-ul are entalpie mai mica, si se amesteca cu aerul in alt raport decat benzina.


La asta ma refeream si eu... un motor care a fost gandit pt a merge cu benzina + aer si se trece pe GPL + aer... ma gandesc ca poate rezulta un amestec prea sarac in benzina si oxigenul nears poate cauza probleme...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 12 2005, 10:41 AM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.266
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



Pai nu ramane oxigen nears. ECM-ul original decide sa injecteze o anumita cantitate de benzina... cantitatea aia e tradusa de electronica instalatiei de GPL intr-o cantitate echivalenta de gaz, si se comanda injectoarele de gaz. In final, se obtine tot un raport optim (mai mult sau mai putin) iar pierderile de putere sunt nesesisabile. Daca ecm-ul decide sa se injecteze 1g de benzina, instalatia GPL injecteaza sa zicem 1.3g gaz.

La un test facut de o revista franceza, pe o Laguna cu motor de 2L, viteza maxima obtinuta pe GPL a fost cu doar 2km/h mai mica decat pe benzina, iar reprizele 80-120km/h identice.

Insa consumul este cam cu 30% mai mare, tocmai datorita diferentei de entalpie si de cantitate injectata in raport cu cea de benzina.

Chestia cu aragazul, pot fi si alte explicatii. Punctul de roua la metan e mult mai coborat decat la GPL (la gpl daca nu ma insel e vreo -30 grade celsius). Iesind din butelia, temperatura GPL-ului poate scadea sub punctul asta de roua, iar metanul nu, si poate de aia metanul arde mai bine la aragaz.
Habar n-am ce entalpie are metanul fata de GPL

La masini, gazul iesit din rezervor e incalzit in "plaman", cu antigelul din circuitul de racire ca sa ramana gaz, si nu "ceata"

Oricum, pe mine daca ma tine motorul 250-300.000 km cum am vazut ca-i tine pe altii, o sa fiu tare multumit:)


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th September 2014 - 01:36 AM