IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Sisteme AWD, care e cel mai bun?

This topic is about Sisteme AWD, care e cel mai bun?, the author, Iulian HondaFan, wrote about: QUOTE(Valentin50014) Adica exact ceea ce faceau ceilalti, numai ca aici Subaru este din nou inaintea tuturor. Ceea ce "uita" ei sa spuna este ca fragm ... To read more just scroll down

13 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Sisteme AWD, care e cel mai bun?
Iulian HondaFan
post Nov 22 2005, 01:07 AM
Post #81


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Valentin50014)
Adica exact ceea ce faceau ceilalti, numai ca aici Subaru este din nou inaintea tuturor. Ceea ce "uita" ei sa spuna este ca fragmentul al doilea este valabil doar cu cutie automata (ma rog, este o steluta acolo). Daca in primul caz critica concurenta, in cel de-al doilea caz aduce elogii unui sistem care nu functioneaza decat cu cutie automata, asta in timp ce concurenta ofera acelasi lucru cu ambele transmisii. Adica noi suntem mai tari decat oricine ca oferim ESP pe transmisii automate, in timp ce ceilalti sunt slabi ca folosesc electronica. Pai ce, ESP-ul de pe Subaru e mecanic? Cum ramane cu AWD-ul concuretei compatibil cu cutiile manuale?
Pana la urma intelegi cat de usor poti fi pacalit de marketing?


cred ca la imposibilitatea tehnica de a dota Symmetrical AWD cu VSC ai dreptate.

ma intreb daca este chiar posibil sa folosesti VDC cu LSD? prob ca da dar fara a avea o functie de EDL care este superflua si cumva imposibila ( pe masura ce franezi mai mult o roata LSD-ul iti va trimite si mai mult. cuplu)...

referitor la "imperfectiunea" symmetrical AWD al Subaru intr-adevar testerii din USA ( dar si f1anatic in discutia cu mine) au sesizat ca Legacy GT are tendinta de a "fugi de fund" ( "slide the tail"). asta nu se intampla la un vehicul cu ESP/VDC/cum-s-o-mai-chema. asta este insa un avantaj pe circuitele de raliu dar un dezvantaj in viata de zi cu zi cu soferi obisnuiti. totusi cine isi cumpara un Legacy GT este un pasionat ( si da, cred ca este un cunoscator cu buget limitat) si se poate instrui sa isi cunoasca limitele masinii si folosi acest fenomen in avantajul sau...

oricum ne-am uita Legacy-ul GT este o masina deosebita, originala si cu performante exceptionale chiar comparat cu masini mult mai scumpe...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Nov 22 2005, 01:19 AM
Post #82


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(f1anatic)
Pai daca tu pui intrebarea asta...si tzie itzi este neclara functzionarea diferentzia.lelor. Sorry to say it.

Prietene, probabil ai intesles corect functionarea diferentialelor deschise, dar nu o intelegi pe cea LSD VC. Este exact aceeasi situatie. Prin faptul ca transmite 100% din cuplul disponibil nu insemna neaparat ca transmite 100% din cuplul motorului acolo, ci din cat este posibil in acel moment.

Pai cum functioneaza VC, stimabile? Axa cu tractiune nu "imprumuta" din cuplul axei fara tractiune? Cu alte cuvinte, pentru a transfera cuplul de la roata care patineaza (fara tractiune), nu este necesar ca aceasta sa se invarta, =>frecare mare cu lichidul siliconic, acesta se incalzeste, devine mai gros si "angreneaza" cu el si cealalta roata cu tractiune, dar care era imobila? Cuplul motorului nu este impartit tot in doua parti?

QUOTE
It's the poor man's LSD. (Some people dislike my characterization of it, as it can be very finely tuned, but it's still very cheap to implement and has some reliability problems.)

Explicatia am dat-o acum cateva pagini. De fapt tu ai amintit-o pentru prima data, eu am completat. Solutia o reprezinta diferentiale blocabile (prin franare automata sau EDL).
Se pare ca ai ignorat pasajul urmator din articolul postat de tine:

QUOTE
A simple braking trick helps though. (Note, the EDL system discussed above, actually works pretty well with a torsen diff. It activates rarely, but allows for much greater torque transfer when it does.)

It is capable of going from an open differential to say 60% locked differential condition absolutely instantly (zero lag), so many would argue that it's about as close to perfect as it gets for performance driving. There are no clutches to wear out. Several AWD systems like the Quattro system put a torsen diff in the center of the car to control slip between front and rear wheels. This system does not have the problem the VC does with the ABS. A torsen diff only distributes torque when it's under load. When it's freewheeling all the wheels can turn at different speeds as the ABS may desire.
(Note: It looks like the current Audi Quattro system only uses the torsen diff in the center, and some other LSD or EDL at the axles. )

The disadvantages are that the mechanism is a bit heavier, more mechanically complicated thus expensive, and can't be tuned or adjusted dynamically. Plus, it reacts so fast and is so even handed that it literally makes a torsen diff equipped AWD car boring when you'd really like to hang it all out. If you want to go 100mph in the snow nothing beats Quattro. If you want to slide sideways or spin and recover, forget it. I've heard that VW's new 4motion system is much more fun because of its electronic control.

Nu despre asta vorbeam? Torsen este foarte scump, este clar. Poate LSD-ul de pe Subaru face 90% din torsen la bani mai putin, insa cel mai performant tot quattro ramane...


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Nov 22 2005, 02:00 AM
Post #83


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



Iulian, in general sunt de acord cu tine, mai putin cu urmatoarele afirmatii...

1.
QUOTE(Iulian HondaFan)
in concluzie: Torsen al Quattro permite o distributie mai buna a cuplului fata-spate in timp ce STI ( si Legacy GT) permite o distributie mai buna a cuplului stanga dreapta.

Probabil te referi la EDL. Ei bine, EDL se foloseste pe modelele entry-level (asa cum la Subaru pe acelseasi modele se foloseste diferentialele deschise). Pe variantele sportive se intalneste LSD (a nu se confunda cu LSD VC cum este la Subaru). Tu ai comparat modelul de varf de la Legacy cu cel mai slab model de quattro (existent pe Audi).

De asemenea, mai sus se mai face o referire la LSD-urile Audi, dar fara vascocuplaj. Vascocuplajul este o solutie excelenta, numai ca induce o mica intarziere si are interfernta aceea cu ABS-ul.

2
QUOTE(Iulian HondaFan)
oricum un Legacy GT limited ( cu aprox aceeasi greutate si aceeasi putere) este semnificativ mai rapid ( 5.9sec) decat un A4 quattro 3.2l FSI (255CP) = 6.4 sec si decat un BMW 330xi= 6.4 sec care sunt muuult mai scumpe. e marginal mai putin manevrabil decat un 330xi dar par cu A4-le similar motorizat...

Aici faci aceeasi eroare. Compari cel mai bun Legacy cu un Audi mediu. A4 cu aceasta motorizare nu se vrea un concurent pentru Legacy GT. Un motor aspirat nu se poate compara cu un motor turbo chiar daca performantele sunt apropiate pe hartie. Distributia cuplului la motorul turbo este net favorabila acestuia, de aici avantajul. Incerca sa compari A4 cu motorul de 3.0 l aspirat de la Subaru. Performantele sunt aproximative, Audi are avantaj, dar si 0-100 este superior nemtilor.
Repet, A4 nu se poate compara cu Legacy GT...


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 22 2005, 02:02 AM
Post #84


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



eu in general ma straduiesc sa compar masini de preturi apropiate. normal ca un RS4 de 80K tre' sa fie mai bun decat un Legacy GT de 26K...

comparatia mea este intre masini de mase si putere/cuplu nominale f. apropiate. V6-le Audi are 255CP si 243lb.ft iar Legacy are 250CP si 250lb.ft. diferentele de putere cuplu sunt neglijabile.

nu compar ce are mai bun Audi cu ce are mai bun Subaru. Audi are masini muult mai bune, fara discutie. si deja A4 la aceasta motorizare este baza cu cateva mii mai scump... cu ce ma incalzeste ca exista RS4 daca majoritatea propritarior de Audi cumpara A4 la preturi sub 40K care asta ofera...

si putem sa comparam de ex. TT Quattro si STI... mai ieftin fiind STI-ul il spulbera ( e drept are 300CP in timp ce TT-ul are max 250CP)...


QUOTE(Valentin50014)
Nu despre asta vorbeam? Torsen este foarte scump, este clar. Poate LSD-ul de pe Subaru face 90% din torsen la bani mai putin, insa cel mai performant tot quattro ramane...


ce inseamna performant?

iata ca Legacy GT cu 250CP este mai rapid decat A4 quattro cu 255CP? este intr-adevar mai sigur pentru ca are ESP...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Nov 22 2005, 02:48 AM
Post #85


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(Iulian HondaFan)
Valentin, ce inseamna performant?

iata ca Legacy GT cu 250CP este mai rapid decat A4 quattro cu 255CP? este intr-adevar mai sigur pentru ca are ESP...

Iulian, am mai spus. Diferentele dintre doua masini nu sunt justificate doar in diferentele constructive ale celor doua transmisii.
Nu este corect sa compari un motor turbo cu unul aspirat. Principalul avantaj al motorului turbo il constituie netezirea curbei de cuplu pe intreaga turatie disponibila, precum si disponibilitatea cuplului la turatii joase. De aici diferentele.
Daca nu ma crezi, uitat-te la diferentele de performante intre:

Audi A4 3123 cc aspirat
255 CP
330 Nm
0-100: 6,4 s
1540 Kg

Legacy 3000 cc aspirat
245 CP
297 Nm@4200
0-100: 6,9 s
1515 Kg

Legacy 2.5 l turbo
250 CP
340 Nm
0-100: 5.9 s (eu nu am gasit pe situl lor. Oare nu scrie?)
1495 Kg.

Sunt 5 CP diferenta intre Legacy 2.5 turbo si Legacy3.0 aspirat. Cum explici diferenta de 1 secunda intre cele doua modele, prin 40 Nm?

Deci
Audi are in plus fata de 3.0 10 CP si 33 Nm - dar este mai perf. cu 0,5 s
2,5 turbo are in plus 5 CP si 43 Nm - dar este mai perf. cu 1 s.

Oare este meritul transmisiei sau al motorului turbo?

D.p.d.v. al transmisiei, quattro este mai performant. Am adus suficiente argumente. daca doresti mai putem continua smile.gif. Quattro de pe A4 nu reprezinta ultima generatie. S4/RS4 benefeciaza de ultima generatie. Nu luam in considerare pretul, inainte de a porni aceatsa dicutie voi toti considerat ca AWD-ul lui Subaru "smoke" quattro. Ei bine nu e asa nici macar cu penultima generatie de quattro...


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 22 2005, 03:22 AM
Post #86


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



5.7sec 0-60mph este timpul obtinut de car&driver si de motor trend. In USA f. putini producatori pun acceleratiile pe site-urile lor.

chiar si ultima generatie de quattro nu mi se pare chiar asa de convingatoare. sa luam etalonul BMW ( care nu prea e batut de nimeni la rapiditatea masinilor sale la un nr. x de CP):

de ex. RS4 cu 418CP accelereaza numai marginal mai rapid fata de BMW M3 cu numai 333CP. Legacy GT accelereaza la fel de rapid ca un BMW 330i cu 255CP...

http://www.caranddriver.com/article.asp?se...p;page_number=6

parerea mea e ca la banii dati Subaru ofera performante pe care la Audi le iei cu 3-5K mai mult ( nu neg ca banii nu se merita, prob ca da pentru ca sunt si elementele de comfort si rafinament unde indiscutabil Audi "delivers").


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Nov 22 2005, 04:18 AM
Post #87


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Probabil este cazul sa intram pe teritoriul STi ca sa il convingem pe Valentin de superioritatea sistemului AUDI.

Pai sa vedem...tu consideri ca acel viscocuplaj ca fiind dependent de un lichid siliconic care trebuie sa se incalzeasca pt. a putea fi transferata puterea de pe o punte pe alta. Hmmm...deci sa intzeleg ca DCCD (Driver Controlled Center Differential) de pe Subaru Impreza WRX STi este practic o rezistentza care incalzeste fluidul acela citeva grade incit...soferul poate regla raportul cuplului pe punte in voie. M-ai dat gata. A-pro-pos...Subaru STi amintit are cutie manuala.

Uite mult apreciatule...citeste tu aici...si pe urma spune in continuare despre quatro. Ah...comparam cel mai performant Subaru cu cel mai fraier AUDI...Ah...comparam aia cu ailalta...Ah...ca ala de pe A4 nu e de ultima generatzie...Ah...ca ar trebui sa il comparam de pe S4 si RS4 cu Legacy (uitaram ca e vorba de alt fel de masina si altzi bani). UITE ASTA ESTE CEL MAI PERFORMANT SUBARU ! Si spunemi unde zice de visco cuplajul lui peste. Pe masina cu cutie manuala...SI SPER CA VEI CITI TOT ! Nu cred ca nu potzi intzelege...cred ca nu vrei sa intzelegi...

Si da...quattro are avantajul asupra visco-coupling prin faptul ca nu afecteaza vehicle stability prgm. Visco-coupling permite trasnferul lateral mai bun. Dar acum...lasind visco-cuplul deoparte...cu ce e mai performant quattro de pe RS-14 fatza de STi DCCD & co. ?

http://www.canadiandriver.com/articles/jk/031210.htm

QUOTE
Subaru brings rally car technology to the street
by Jim Kerr
Photos by Grant Yoxon

Some of the technology that makes Subaru all wheel drive vehicles handle so well comes from their many years of World Rally Car experience. Subaru has excelled in this form of racing and recently offered some of their hot technology to us in the form of the WRX STi. This rally-inspired street car features a 300 horsepower intercooled, turbocharged four cylinder engine, a six speed manual transmission and dramatic styling. Another important feature of this quick and fun to drive sports car is its DCCD driveline.

DCCD stands for Driver Controlled Centre Differential. The WRX STi used three differentials. The front axle is a cam type limited slip unit. The rear axle differential is a mechanical limited slip unit, and the third differential is located at the rear of the manual transmission and can be controlled by the driver. This centre differential can automatically vary the ratio of the power split between the front and the rear axles, or the split can be set by the driver with a switch on the console.

Subaru WRX STi

Subaru WRX STi

Subaru WRX STi

Subaru WRX STi

Subaru WRX STi

Subaru WRX STi
Click image to enlarge
With the DCCD selector switch set in Auto mode, the torque split between the front and rear is 65% front and 35% rear. This torque split ratio is a result of the gear ratio of the planetary gear set that makes up the centre differential. Because of the torque split in the differential and the balance of the car, the Subaru WRX STi tends to oversteer. According to Subaru, this car was "built for people who want to drive".

A manual selector switch on the console enables the driver to control the torque split. Set it at 100% and the 100 indicator on the dash display lights up. This represents fully locked which is actually a 50/50 torque split in the centre differential. Several other torque splits can be selected for different road conditions or car balance conditions the driver wishes, all the way down to 0% or completely unlocked.

Inside the DCCD housing, two cam plates with ramps between them and small balls in the ramps are located at the rear of the differential. The Subaru system energizes a computer-controlled magnetic clutch to vary the torque split. When the coil assembly is energized, one of the cam plates is slowed, causing the balls to roll up the ramps, forcing the planetary gear set forward. A multi-plate limited-slip clutch at the front end of the planetary gear set is forced together by the end thrust inside the unit, locking the parts of the planetary gear set together. With the planetary gear set locked, the torque split is 50% to the front and 50% to the rear.

Several inputs enable the computer to calculate the amount of torque split desired and apply the clutch. The main sensor is a lateral G sensor located in the centre of the car. Lateral acceleration or the cornering force of the car is balanced by varying the torque split. The throttle position is also monitored so the differential can be locked during acceleration. The stop light switch sends a signal to unlock the differential so the four channel ABS braking is optimized.

A parking brake switch signals the computer to unlock the differential, enabling drivers to do "handbrake turns" during rally-type driving. Finally, a rear differential temperature sensor is used so that if the rear differential overheats, the centre differential will unlock. During extended periods of driving aggressively with the centre differential locked, the load on the drivetrain can cause differentials to overheat, so the rear axle temperature is monitored as a safety factor.

Let's look at how the system responds automatically if the driver is aggressively navigating a hairpin corner. As the car enters the corner, the brakes are applied and the differential unlocks for optimum braking with the ABS system. As the driver turns into the corner, the differential provides a 65/35% front to rear torque split for optimum traction and continues to vary the torque split until the gripping point of the corner is reached. Then the differential locks up in response to throttle opening for straight line stability and acceleration.

DCCD is Subaru's most performance-oriented All-Wheel Drive system. It provides optimum traction, straight-line stability and enables the driver to adjust the car so it can match both the road conditions and the driver's needs. Rally inspired systems like this make the WRX STi a fun, responsive car to drive.

Jim Kerr is a master automotive mechanic and teaches automotive technology. He has been writing automotive articles for fifteen years for newspapers and magazines in Canada and the United States, and is a member of the Automotive Journalist's Association of Canada (AJAC).


Ia compara-l si pe asta cu Quattro ? Sa vedem care pe cine "smoke".


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei55037
post Nov 22 2005, 10:24 AM
Post #88


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 5-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.030



f1natic mai devreme spuneai ca nu prea ai incredere in electronica, dar din cate am citit in ultimul tau post am inteles ca si AWD de la Sti are asa de multa electronica incat cred ca nici nu ai vrea sa te urci in ea.


--------------------
Octavia 1.8T
Avensis 2.2 D-4D
Octavia II 2.0 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Nov 22 2005, 11:14 AM
Post #89


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(Iulian HondaFan)
5.7sec 0-60mph este timpul obtinut de car&driver si de motor trend. In USA f. putini producatori pun acceleratiile pe site-urile lor.
Mai inainte spuneai ca scoate 5.9, acum ai gasit un test in care scoate mai putin? Cand compar timpii 0-100 eu ma iau dupa datele anuntate de producator.

QUOTE(Iulian HondaFan)
chiar si ultima generatie de quattro nu mi se pare chiar asa de convingatoare. sa luam etalonul BMW ( care nu prea e batut de nimeni la rapiditatea masinilor sale la un nr. x de CP):

de ex. RS4 cu 418CP accelereaza numai marginal mai rapid fata de BMW M3 cu numai 333CP. Legacy GT accelereaza la fel de rapid ca un BMW 330i cu 255CP...


M3 5,2
RS4 4,8

Oricum, pentru mine aceste comparatii nu au nici o valoare. Repet pentru ultima data: Performantele unei masini depind de foarte multi factori. Vad ca tu nu iei in considerare greutatea, CV etc. Eu am comparat aici sistemul de transmisie quattro cu sisteme similare. M-urile au transmisie integrala?

QUOTE(Iulian HondaFan)
parerea mea e ca la banii dati Subaru ofera performante pe care la Audi le iei cu 3-5K mai mult ( nu neg ca banii nu se merita, prob ca da pentru ca sunt si elementele de comfort si rafinament unde indiscutabil Audi "delivers").
Si ce legatura este intre acest topic si ceea ce spui tu aici? Probabil ai dreptate, dar aici discutam de performanta AWD si atat. Asa cum se spunea in unul din link-uri, necitit probabil, Torsen este cel mai performant dar si cel mai scump. Probabil LSD-ul de pe Subaru are un raport calitate/pret mai bun, dar nu mai intereseaza acest aspect in acest context...

@f1anatic: parerea ta reprezinta un exemplu de ipocrizie transferata de la marca adulata, la tine. Ieri BMW-ul (Haldex-ul si, probabil, multi altii) erau niste fraieri care nu erau in stare sa faca un sistem AWD fara electronica si azi, dintr-o data, Subaru realizeaza ceva magnific, o adevarata opera de arta asistata electonic.
Imi insiri o serie de cuvinte care habar n-ai ce reprezinta, amesteci diferite tipuri de diferentiale intre ele si ma contrazici la fiecare pas si total aiurea. Nu exista post de-al tau in care sa nu aduci vorba de masina saracului, BMW si Audi rulz, tractoare (cum le-ai adus in discutie vis-a-vis de Legacy GT, nu stiu), sisteme fraiere etc.
Acestea sunt ultimele mele cuvinte care iti sunt adresate tie pe acest forum... pentru multa vreme de acum inainte. Interventia mea s-a vrut oportuna pentru a va mai domoli elanul "fanatic" de a considera celelalte sisteme AWD depasite de capodopera Subaru. In celelalte incluzand Audi, BMW, Lexus, Mazda, Ford etc care folosesc torsen sau ceva echivalent AWD (ex. BMW)


P.S. Apropo, cate STI-uri au ESP standard sau optional? Aha, inteleg. Nu e nevoie...

later edit: am editat postul pentru a corecta cateva greseli de exprimare.


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Nov 22 2005, 11:58 AM
Post #90


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



valentin , de curiozitate , ai condus un subaru vreodata ?

si TDI urile sunt tractoare ... tzaca tzaca tzaca iti spune ceva ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosS
post Nov 22 2005, 12:27 PM
Post #91


specialist
******

Group: Membri
Posts: 877
Joined: 10-December 04
From: Bucuresti
Member No.: 37.032



Dar fanatic sau tu george ati condus vreodata un 4,2 quattro?Sau chiar un 3,0TDI quattro tzaca tzaca... biggrin.gif

Oricum nu e destul de frustrant ca un tzaca tzaca sa treaca fluierand pe langa tine?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Nov 22 2005, 12:43 PM
Post #92


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(G e o r g e)
valentin , de curiozitate , ai condus un subaru vreodata ?

si TDI urile sunt tractoare ... tzaca tzaca tzaca iti spune ceva ?

Nu Geroge, nu am condus si iti spun sincer ca mi-ar placea s-o fac vreodata. Poate chiar am sa-mi cumpar unul, nu se stie niciodata. Insa, in mod cert nu voi deveni fanatic.


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Nov 22 2005, 02:58 PM
Post #93


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



Iulian, nu inteleg de ce tot compari performantele unui A4 cu Legacy GT, sau RS4 cu M3 si Legacy GT. Ce legatura are cu ce discutam noi acum? Vrei sa discutam de quattro sportiv? Ok. Este de departe cel mai invidiat sistem AWD care a existat vreodata. Vrei sa-ti amintesc de clasa B, clasa cea mai sportiva ever a camplionatiului de raliuri, unde quattro a castigat 4 titluri in 4,5 ani, dupa care s-a retras. Vreti sa dicutam de BTCC unde quattro a fost eliminat datorita faptului ca sistemul quatro "dezechilibra" lupta? Sau de faptul ca dupa ce Audi cu quatrro castiga 7 campionate din 7 la clasa Touring si SuperTouring (Germania, Suedia, UK, Africa de Sud, Italia, Belgia, Spania, Noua Zelanda) este eliminata din aceste competitii datorita victoriilor zdrobitoare (the quattro system was banned because Audi was unbeatable in the competition)? Vreti sa discutam de castigatorii ultimilor ani la "Le Mans" unde Audi are 5 titluri din 6, cel pierdut a fost in fata un Bentley cu motor si transmisie Audi? Sau poate sa dicutam de recordul mondial de accelerare la o masina de raliu (Audi quattro 2,3 s pana la 100 Km/h). Dar aste e... sunt unii care daca si-au luat o masina cu doua diferentiale isi inchipuie ca au cel mai evoluat OZN de la Enterprise incoace.

Audi A4 are un alt rol decat acela de a termina primul la semafor. As dori sa incheiem polemica bazata pe tabele de timpi, CP etc si sa discutam strict de sistemele AWD.

QUOTE(Iulian HondaFan)
chiar si ultima generatie de quattro nu mi se pare chiar asa de convingatoare.
Uite un tabel comparativ intre sistemele AWD disponibile pe piata, facut de mult apreciatii redactori americani. Te rog sa acorzi o atentie deosebita repartitiei cuplului intre axe, precum si daca este posibil sa ai tractiune doar cu o singura roata.

Cum sta VAG fata de Subaru?
Sunt fair-play si adaug ca STI-ul poate si el iesi daca are o roata cu tractiune, dar este singurul modele de la Subaru care este capabil de asa ceva. Si oricum, tot quattro castiga datorita distributiei mai largi a cuplului pe axe.



Am modificat sa se vada mai bine link-ul. Nu reusesc sa terg imaginea mai mare, sorry


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 22 2005, 02:58 PM
Post #94


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Valentin, eu nu am nimic cu Audi. just bought one, actually biggrin.gif . daca vorbim de cele mai bune sisteme AWD sa spunem ca nu toate Quattro sunt egale si ca alte sisteme pot fi mai bune decat unele Quattro.

la RS4 ma refeream strict la acceleratie.

din tabelul NYT se poate remarca ca toate germanele vin cu ESP-ul Bosch si dovedeste ca ideea e f. buna din moment ce realizeaza dezideratul tractiunii cu o roata. lipsesc sistemele Infiniti/Nissan si cel nou al Acurei RL/Honda Legend.

QUOTE(Valentin50014)
QUOTE(Iulian HondaFan)
5.7sec 0-60mph este timpul obtinut de car&driver si de motor trend. In USA f. putini producatori pun acceleratiile pe site-urile lor.
Mai inainte spuneai ca scoate 5.9, acum ai gasit un test in care scoate mai putin? Cand compar timpii 0-100 eu ma iau dupa datele anuntate de producator.


pai, nu am alte date decat testele respective. 0-60mph=0-97km/h, am corectata +0.2sec pentru asta. sunt 2 teste independnte. poate mai are f1anatic alte date.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Nov 22 2005, 04:01 PM
Post #95


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



Iulian, am mai spus: Audi are si LSD-uri dar nu cu VC. La VC a renuntat de la "syncro", iar din 1986 foloseste Torsen.
Atentie, xDrive-ul si 4matic-ul sunt similare sistemului Haldex (de pe Golf, Octavia, A3, S3 etc) si nu celui torsen. Acolo totul este controlat electronic. Torsen este pur mecanic fiind ajutat, in unele cazuri de LSD-uri si EDL-uri.

Tabelul ala trebuie sa fie o idiotenie. Adica Passatu' cromatu', ciuca tuturor batailor oricarei Corolle in materie de stabilitate in curbe, poate avea un sistem AWD mai tare decat Subaru... cu doua diferentiale deschise? No way, chiar si asa Subaru smoke torsen.
"torsen" asta trebuie sa fie numele aluia care are un Audi si un Passat :bash: (cand putea sa-si ia 4 Subaru cu aceeasi bani si-l tineau si mai mult)

QUOTE(f1anatic)
QUOTE(G e o r g e)
hai cu filmuletul


George nu il ai tu ? FLAINE ? Un Subaru STI alb, filmul parea francez ? A aparut prin Februarie 2005 ? Un Sti alb mergind la munte si cobora FOARTE repede un drum acoperit cu zapada ?
Un film care nu are nici o insemnatate pentru discutia de aici. Acel film nu face decat sa arater maiestria unor piloti in controlarea unei masini pe zapada, dar este un film frumos, fara indoiala.
Daca vrei insa sa cunosti o parte a ISTORIEI si ceea ce insemna PERFORMANTA, iti propun sa te uiti la acest film. Cea mai spectaculoasa si cea mai puternica clasa de raliu a tuturor timpurilor si cel mai de seama castigator al ei:

AUDI quattro®

http://rapidshare.de/files/5464569/group_b...4u_net.wmv.html


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Nov 22 2005, 05:04 PM
Post #96


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Valentin...observ la tine...acelasi caracter de primadona de la baietzii cu BMW: Tu ai "opera de arta" , o "bijuterie" de AWD si asa mai departe.

QUOTE
Cea mai spectaculoasa si cea mai puternica clasa de raliu a tuturor timpurilor si cel mai de seama castigator al ei:


Mama mama...si eu care credeam ca era Lancia Delta S4 care avea 450 de CP... Si dupa ce au fost citeva accidente soldate cu mortzi, s-au schimbat regulile Grupei B de raliuri. Si interesant...AUDI s-au retras dupa aceea ...si continua sa nu ia parte in Campionatul de Raliuri...si dupa 20 de ani. Cu asa meserie de AWD.

Imi povestesti cu atita zel despre AUDI cistingind Le Mans. Ce legatura are asta cu tehnologia masinilor de strada ? Ah...putem sa le legam cind vorbim despre FSI. In rest esti pe cimp onarabilule...Masinile alea RS-8 nu au AWD.

QUOTE
Este de departe cel mai invidiat sistem AWD care a existat vreodata.


Pai de ce nu reusesc si ei sa faca o "opera de arta" ca BMW-ul ? Ce sint mai fraieri ? Sincer...eu nu il invidiez. Ai ocolit subiectul STi cu multa agilitate...
QUOTE
dar este singurul modele de la Subaru care este capabil de asa ceva (sa aiba tractziune numai pe o roata si sa avanseze)

Dar din cite am intzeles nu toate AWD-urile puse de VAG "are created equal". Din cite se pare cel de pe A4 nu e cine stie ce de capul lui. Iar cind il comparam cu Subaru ...brusc nu mai este "fair play" in opinia ta pt. ca comparam ce au ei mai bun cu ceva - si aici incepi sa spui cite ceva despre generatziile quattro - una peste alta trebuie sa ne raportam la S4 si RS4. Per concluzie personala si proprie raspundere...cind o oferi si AUDI ceva similar DCCD-ului sa ma anuntzi...Pina atunci putetzi sa il invidiatzi voi.

Cind spun ca nu am incredere in electronica...nu inseamna sa traiesc ca Amish. Dar nici nu vreau sa aud de EDL. Am diferentziale mecanice al caror miscare/angrenare etc este decisa de catre silicon. Fine. Si senzori de la rotzi am suficientzi de multzi chiar si pe cutia manuala. Pentru mine electronica nu este solutzia la tot ce misca. Tzin ritmul cu ea...dar prefer anumite chestii sa ramina mai clasice cel putzin o bucata de vreme pina se dovedesc a fi fiabile si viabile.

Vad ca ai comentat despre un filmuletz frumos care nu dovedeste nimic.
QUOTE
Un film care nu are nici o insemnatate pentru discutia de aici. Acel film nu face decat sa arater maiestria unor piloti in controlarea unei masini pe zapada, dar este un film frumos, fara indoiala.


Un film pe care eu/George nici nu l-am pus. Iar acum tu te asteptzi ca noi sa cadem in extaz la link-ul (filmul) pus de tine ? Hai sa fim seriosi... Potzi sa itzi folosesti propriul citat - ca raspuns al meu. Sau ca sa pun sumarul...Nu ma intereseaza...nu imi dovedeste nimic.


Subaru sint ipocritzi cind comenteaza asupra sistemelor altora. Si ulterior ajungi la consensul ca nici un sistem nu este cu adevarat pro-active.

QUOTE
Despre sistemele proactive:
Asta este o alta inventie a marketingului. Practic nu exista nici un sistem care sa anticipeze cu adevarat momentul cand se pierde aderenta (la fel ca la ABS)


Dar nu te-ai sfiit sa spui asta de-abia cind am aratat ca si Subaru "pretinde" la fel. Cit a fost discutzia despre X-Drive-ul de la BMW nu ai facut aceasta afirmatzie. Double standards ? De ce nu spui pe sleau ca de fapt totzi sint ipocritzi si isi etaleaza produsele sa para mina lui Dumnezeu...iar concurentza e pe malul alalalt ? Well ?

QUOTE
@f1anatic: parerea ta reprezinta un exemplu de ipocrizie transferata de la marca adulata, la tine. Ieri BMW-ul (Haldex-ul si, probabil, multi altii) erau niste fraieri care nu erau in stare sa faca un sistem AWD fara electronica si azi, dintr-o data, Subaru realizeaza ceva magnific, o adevarata opera de arta asistata electonic. You got that right champ. Cuvintzul magic l-ai spus chiar tu ASISTAT ELECTRONIC. Nu este EDL, nu este bazat pe electronica, nu necesita ABS-ul,...este ajutata de electronica. E o mica diferentza
Imi insiri o serie de cuvinte care habar n-ai ce reprezinta, amesteci diferite tipuri de diferentiale intre ele si ma contrazici la fiecare pas si total aiurea. Nu exista post de-al tau in care sa nu aduci vorba de masina saracului, BMW si Audi rulz, tractoare (cum le-ai adus in discutie vis-a-vis de Legacy GT, nu stiu), sisteme fraiere etc.
Acestea sunt ultimele mele cuvinte care iti sunt adresate tie pe acest forum... pentru multa vreme de acum inainte. Interventia mea s-a vrut oportuna pentru a va mai domoli elanul "fanatic" de a considera celelalte sisteme AWD depasite de capodopera Subaru.


Bai meserie. Eu am pus un citat direct de pe site-ul firmei. Tzi l-am pus sa il citesti. Nu cred ca am comentat ca e o capodopera...asta ar trebui sa apreciezi singur. Cit despre alte pareri personale...potzi sa tzi le tzii. Nu ma preocupa parerile tale despre mine.

Iar despre referintzele la masina saracului - ce oi vrea sa spun. Cind e vorba de masinile nemtzesti...NU se compara. In astea nemtzesti stai in lux, in sigurantza, in comfort, motoarele sint o bijuterie, sistemele AWD sint invidiate de toata lumea. E clar ca daca nu mi-am cumparat...sint sarac si conduc o masina corespunzatoare. Credeam ca ai citit ultimul thread Subaru vs. Toata viatza am sa-mi doresc sa pipai un DSG ? Remember ? Fii tu fericit cu Torsen... e tot ce imi doresc...pt. mine...it is the little things in life that matter !

Pa si La Multzi Ani ! Si be safe cu Torsen AWD !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Nov 22 2005, 06:21 PM
Post #97


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



nu cred ca sunt fanatic. doar ca vreau sa fie recunoscute anumite lucruri .

oricum stiu eu un forum cu oameni fanatici smile.gif

eu , spre deosebire de ei , recunosc ca mai exista si alte masini .


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DragosS
post Nov 22 2005, 06:56 PM
Post #98


specialist
******

Group: Membri
Posts: 877
Joined: 10-December 04
From: Bucuresti
Member No.: 37.032



Da,dar cei de acolo alcatuiesc o comunitate in adevaratul sens al cuvantului.Am fost de cateva ori la intalnirile lor si chiar m-am simtit bine.Chiar daca am masina non-VAG.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Nov 22 2005, 07:43 PM
Post #99


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(f1anatic)
Valentin...observ la tine...acelasi caracter de primadona de la baietzii cu BMW: Tu ai "opera de arta" , o "bijuterie" de AWD si asa mai departe.

Nu pot sa nu remarc faptul ca fiecare scandal de pe acest forum te-a avut printre initiatori. Eu sunt in stare sa recunosc meritele BMW-ului, Mecedes-ului, Skodei sau mai stiu eu cui, desi mi-ar placea ca marca preferata (Audi) sa fie cea "mai tare". Diferenta dintre noi este ca mie mi-ar placea acest lucru iar tu crezi acest lucru. Acest lucru nu ar fi neaparat rau, daca uneori nu ti-ai jigni interlocutorii...


QUOTE(f1anatic)
Mama mama...si eu care credeam ca era Lancia Delta S4 care avea 450 de CP... Si dupa ce au fost citeva accidente soldate cu mortzi, s-au schimbat regulile Grupei B de raliuri. Si interesant...AUDI s-au retras dupa aceea ...si continua sa nu ia parte in Campionatul de Raliuri...si dupa 20 de ani. Cu asa meserie de AWD.
Nu prea are importanta ce credeai tu. Delta S4 a avut maxim 550 CP, Audi a stabilit acel record (de 2,3 s) cu S1, un quattro cu 600 CP. Ulterior au realizat un motor de 1000 CP care insa nu a vazut niciodata vreo cursa deoarece era masina nu putea fi controlata.

QUOTE(f1anatic)
Imi povestesti cu atita zel despre AUDI cistingind Le Mans. Ce legatura are asta cu tehnologia masinilor de strada ? Ah...putem sa le legam cind vorbim despre FSI. In rest esti pe cimp onarabilule...Masinile alea RS-8 nu au AWD.
Nu au nici o legatura, era doar o exemplificare a posibilitatilor diviziei sport. Unde am spus ca aveau quattro? Din cate stiu, nu exista nici o masina RS-8, probabil te referi la R8.

QUOTE(f1anatic)
Ai ocolit subiectul STi cu multa agilitate...
Nu l-am ocolit, l-am amintit.

QUOTE(f1anatic)
Dar din cite am intzeles nu toate AWD-urile puse de VAG "are created equal". Din cite se pare cel de pe A4 nu e cine stie ce de capul lui. Iar cind il comparam cu Subaru ...brusc nu mai este "fair play" in opinia ta pt. ca comparam ce au ei mai bun cu ceva - si aici incepi sa spui cite ceva despre generatziile quattro - una peste alta trebuie sa ne raportam la S4 si RS4.
Ai inteles prost. De la A4 quattro in sus, Audi are cel putin diferential torsen dotat cu EDL. Subaru are pe modelele corespondente diferntiale deschise, care trasforma un AWD intr-un 2WD, in anumite situatii. Pe "varful de lance" al Legacy, GT-ul, au mai inlocuit un diferential deschis cu un LSD. Chiar cu aceasta minune tehnologica, Legacy GT poate fi depasit lejer prin zapada de un jaf cu 4motion, 4matic, xDrive sau torsen. Tocmai ei, cei care au inventat cele 4 roti la o masina.

QUOTE(f1anatic)
Cind spun ca nu am incredere in electronica...nu inseamna sa traiesc ca Amish. Dar nici nu vreau sa aud de EDL. Am diferentziale mecanice al caror miscare/angrenare etc este decisa de catre silicon. Fine. Si senzori de la rotzi am suficientzi de multzi chiar si pe cutia manuala. Pentru mine electronica nu este solutzia la tot ce misca. Tzin ritmul cu ea...dar prefer anumite chestii sa ramina mai clasice cel putzin o bucata de vreme pina se dovedesc a fi fiabile si viabile.
Pai cum ramane cu citatul pe care l-ai postat tantos? Acolo era buna electronica, ceilalti nu stiu s-o foloseasca si poate moare cineva din cauza lor, nu?

QUOTE(f1anatic)
Un film pe care eu/George nici nu l-am pus. Iar acum tu te asteptzi ca noi sa cadem in extaz la link-ul (filmul) pus de tine ? Hai sa fim seriosi... Potzi sa itzi folosesti propriul citat - ca raspuns al meu. Sau ca sa pun sumarul...Nu ma intereseaza...nu imi dovedeste nimic.
Filmul pe care vrei sa-l pui l-am vazut, am spus ca este ok, dar nu are importanta in acest context. Ceea ce face acel sofer cu Subaru, poate face cu multe din masinile AWD care se comercializeaza pe piata. Daca stii sa stapanesti o masina la fel de bine ca el este foarte usor s-o rotesti sau sa iei curbele in acelasi mod. Daca tu esti extaziat de acest lucru, este alta poveste. Filmul meu arata ce poate face numai quattro, din moment ce are cele mai multe titluri in cea mai puternica grupa care a existat vreodata. Acum ai inteles?


QUOTE(f1anatic)
Subaru sint ipocritzi cind comenteaza asupra sistemelor altora. Si ulterior ajungi la consensul ca nici un sistem nu este cu adevarat pro-active.
Nu sunt ipocriti pentru ca intr-ul loc critica ce fac altii, iar in alt loc spun ca fac la fel. Din acest motiv tu esti la fel de ipocrit.
Sistemele proactive sunt intr-adevar o inventie a marketingului. Sunt numite asa cele care au o viteza mai mare decat celelalte. LSD-urile cu vascocuplaj nu vor fi niciodata proactive deoarece pentru a transfera cuplul este nevoie ca aderenta sa se piarda si lichidul sa se incalzeasca. xDrive, 4matic, Haldex si LSD-ul cu ambreiaj Subaru sunt considerate proactive

QUOTE(f1anatic)
Dar nu te-ai sfiit sa spui asta de-abia cind am aratat ca si Subaru "pretinde" la fel. Cit a fost discutzia despre X-Drive-ul de la BMW nu ai facut aceasta afirmatzie. Double standards ? De ce nu spui pe sleau ca de fapt totzi sint ipocritzi si isi etaleaza produsele sa para mina lui Dumnezeu...iar concurentza e pe malul alalalt ? Well ?
Acesta este rostul marketingului, sa "pacaleasca" cumparatorii.
Prin faptul ca l-au numit proactive nu este o dovada de ipocrizie. Am spus mai sus ce insemna ipocrizia. Nu am reactionat la BMW pentru ca proactive sau nu, era mai rapid decat diferentialul tau central.

QUOTE(f1anatic)
Iar despre referintzele la masina saracului - ce oi vrea sa spun. Cind e vorba de masinile nemtzesti...NU se compara. In astea nemtzesti stai in lux, in sigurantza, in comfort, motoarele sint o bijuterie, sistemele AWD sint invidiate de toata lumea. E clar ca daca nu mi-am cumparat...sint sarac si conduc o masina corespunzatoare. Credeam ca ai citit ultimul thread Subaru vs. Toata viatza am sa-mi doresc sa pipai un DSG ? Remember ? Fii tu fericit cu Torsen... e tot ce imi doresc...pt. mine...it is the little things in life that matter !

Pa si La Multzi Ani ! Si be safe cu Torsen AWD !
Stilul acesta ti-l recunosc mai bine...


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
geeoo30
post Nov 22 2005, 08:09 PM
Post #100


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 261
Joined: 6-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.926



f1anatic frate acu te iei de audi....? maine o sa spui ca subaru e mai bun ca navele spatiale de la nasa


--------------------
Masinile germane fac regulile....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Pages V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th April 2024 - 07:39 PM