IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Alternative la benzina

This topic is about Alternative la benzina, the author, Vasile26083, wrote about: Eu am deschis topicul asta ca sa discutam din punctul de vedere al soferului de rand. De aceea am si dat exemplul cu cost/km, cost combustibil la pomp ... To read more just scroll down

8 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Alternative la benzina
Alternative la benzina
Diesel [ 65 ] ** [78.31%]
GPL [ 18 ] ** [21.69%]
Total Votes: 164
Guests cannot vote 
Vasile26083
post Nov 17 2004, 03:07 PM
Post #21


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



Eu am deschis topicul asta ca sa discutam din punctul de vedere al soferului de rand. De aceea am si dat exemplul cu cost/km, cost combustibil la pompa.
Ma intereseaza mai putin problemele globale ale omenirii.

Mi se pare rentabil si GPL si dieselul. DE fapt prin calculul facut de mine reiese ca este cam la fel de ieftin sa mergi cu GPL sau Diesel. Acum depinde de fiecare ce prefera sa conduca motor cu comportament diesel sau unul cu comportament de benzinar.
Mai trebuie calculat si costul de achizitie si costul de intretinere etc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 17 2004, 03:11 PM
Post #22


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Vasile26083)
Vad ca eu degeaba iti explic care-i punctul meu de vedere ca tu tot nu intelegi (poate ca esti mai greu de cap).


care e explicatia ta Vasilica? ca studiile sunt manarite? spune-mi pe ce te bazezi cand spui asta?

din acest moment eu nu mai fac remarci referitoare la nivelul tau de inteligenta. te las pe tine sa-l descrii cu propria-ti manuta pe taste.

si in fond totul se rezuma la intrebarea:

care marca este mai FIABILA in medie: Toyota sau Fiat ( ori Lexus sau Alfa Romeo).

daca poti sa raspunzi corect si argumentat la intrebarea asta ai 100$ de la mine.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 17 2004, 03:15 PM
Post #23


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Si mie imi plac masinile italiene... imi place faptul ca sunt bazate pe inginerie desteapta si nu gadgeturi electronice. Au in general o tinuta de drum de invidiat fara sa mai aiba nevoie de esp si alte prostii.... vezi diferenta intre o Alfa si un Golf.
Diferente de fiabilitiate de la 2 la 4 procente pare enorm daca te gandesti asa... cu alte cuvinte ai dublu de sanse sa ai o problema cu fiat decat cu honda. Insa trebuie vazuta si marja de eroare a statisticilor... sau "zgomotul" masuratorilor, daca vrei.
Oricum, nu am spus ca nu am incredere in statisticile respective. Am spus doar ca diferentele sunt minore si simplul fel in care sunt facute poate influenta cele cateva procente care despart marcile intre ele.
Pentru mine mai convingator este faptul ca am oarecare contact cu firme care fabrica componente pentru mai multe marci, si stiu ca japonezii sunt foarte pretentiosi la calitate. Asta m-ar face sa-mi iau o masina japoneza, mai degraba decat statisticile. Insa intre Fiat si Peugeot de exemplu nu m-as baza pe datele alea ca sa fac o idee.... Si cum Fiat mi-a oferit o garantie de 6 ani si 250.000 i-as alege fara sa ezit, mai ales ca la concurenta asta nu e disponibil nici ca optiune.
Si mai o chestie... statisticile arata ca masinile germane nu mai sunt ceea ce erau. Insa piata reactioneaza greu.... daca intrebi pe cineva pe strada care sutn cele mai bune masini ai doua sanse din trei sa-ti spuna ca cele germane. Sau frantuzesti laugh.gif Ceea ce e chiar stupid.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 17 2004, 03:35 PM
Post #24


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



marja de eroare este de sutimi de procent. ex. rata defectiunilor la Toyota este de 2-3 ori mai mica decat la VW, deci nu e ca sunt diferente de cateva procente cum ar fi intre Toyota sau Honda.

gandeste-te ca in studiul CR sunt sute de mii de raspunsuri, probabil cel putin cateva mii pentru VW si aprox 80000 pt. Toyota ( 800000 participanti x 10% cota de piata a Toyota in USA).

asta e si motivul pentru care aduc aceste statistici in dezbatere pt. ca perceptiile comune sunt defazate cu realitatea, cel putin asa cum e dezvaluita de aceste studii, care, repet, nu sunt perfecte dar sunt cea mai buna estimare a realitatii.

in USA aceste studii au un impact destul de mare asupra trendului vanzarilor si al valorilor reziduale.

ex. Ford Focus care a aparut in 2000 aici, initial a avut vanzari f. bune gratie reclamei Ford si a faptului ca masina a fost dezvoltata de divizia Ford din Europa. au urmat cateva recall-uri ale Ford si din 2001 studiile CR, iar vanzarile s-au plafonat la nivelul de dinainte ale Escortului, desi Ford a corectat cateva chestii si pe 2003 fiabilitatea a crescut la media segmentului. valorile reziduale la 5 ani si 75000mile sunt 30% din pretul initial pt. Focus si 50% pt. Corolla.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Nov 17 2004, 03:42 PM
Post #25


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



Lasa ca si italienii sunt pretentiosi...Cei care lucreaza prin fabrici in Romania mi-au spus ca patronii italieni sunt cei mai pretentiosi.
Si daca pica ceva de pe un Fiat (desi nu cred ca pica mai repede decat de pe o toyota) e chestie de maruntis. De fapt la o masina conteaza cel mai mult felul cum o exploatezi.
Iar chestia cu tinuta de drum asa este, nimic nu se compara cu o masina italieneasca. Cunoscatorii stiu la ce ma refer.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 17 2004, 03:50 PM
Post #26


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



E clar. Piata americana e cu totul altceva decat cea europeana. Si masinile se devalorizeaza mult mai repede... aici zgarcitii de francezi ar incerca sa-ti vanda o masina folosita mai scumpa decat noua. Am vazut cazuri....
Si cei mai importanti factori sunt legendele, si nu studiile de fiabilitate. Din motivul asta un Peugeot 205 din 89 si 200.000 km costa la fel ca un hyundai accent din 98 si 80.000km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 17 2004, 03:50 PM
Post #27


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



pt. F1:

ideea este ca politica guvernamentala in orice tara trebuie sa incurajeze masinile economice si minim poluante si sa descurajeze ( in special fiscal) masinile energofage si poluante, ceea ce administratia bush nu a facut si nici nu o va face probabil.

pt. US primul pas ar fi sa se creasca inca putin pretul la benzina ( 75-80% din cel din Europa) si sa se aduca cerintele de consum pt. masinile catalogate ca "truck" cel puitin gradual la standardele cerute pt. turisme. ar trebui sa se faca o exceptie pt. truck-urile cu bena mare si doar un rand de locuri care sunt intr-adevar folosite si de multe afaceri mici in scop economic si care este mai putin probabil ca vor fi cumparate pt. uz personal. in rest piata isi va spune cuvantul sigur.

problema mare este ca trioul din Detroit ar fi pus in faliment pt. ca profiturile lor vin tocmai din truck si SUV mari, ceea ce desigur nu e de dorit, dar masurile se pot aplica gradual si esalonatpe 5-10 ani. in acest fel si producatorii autohtoni vor avea timp sa se puna la punct si sa fie competitivi cu japonezii. partea buna este ca marcile straine vor atinge 40% din productia interna a USA de autovehicule asta insemnand sute de mii de slujbe pt. statele din sud si in consecinta influenta politica similara cu a celor 3 presupunand ca DCX va avea o pozitie intermediara datorita faptului ca sunt totusi sub control german.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 17 2004, 03:59 PM
Post #28


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Vasile26083)
Lasa ca si italienii sunt pretentiosi...Cei care lucreaza prin fabrici in Romania mi-au spus ca patronii italieni sunt cei mai pretentiosi.
Si daca pica ceva de pe un Fiat (desi nu cred ca pica mai repede decat de pe o toyota) e chestie de maruntis. De fapt la o masina conteaza cel mai mult felul cum o exploatezi.
Iar chestia cu tinuta de drum asa este, nimic nu se compara cu o masina italieneasca. Cunoscatorii stiu la ce ma refer.


earsay.

daca opiniile lui nea Costel care a lucrat 6 luni in Italia sunt dovada ca Fiat face masini la fel de fiabile ca Toyota tu le iei ca bune si nu care sunt problemele masinilor in speta asa cum sunt descrise ele de proprietari, eu nu pot trage decat o concluzie.

din nefericire Alfa a disparut de pe piata americana la inceputul anilor 90 tocmai pt. ca au fost proaste si nu se mai vindeau destule ca sa fac sens investitia grupului Fiat in reteaua de dealeri. in vremea asta Toyota si-a triplat vanzarile si cota de piata in USA.

nu pot testa o Alfa pana cand voi face o vacanta in Italia si o sa inchiriez una.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 17 2004, 04:02 PM
Post #29


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Descurajarile fiscale risca sa duca la "europenizare". cu alte cuvinte sa se introduca taxe peste taxe ca sa aduca bani la buget, nu ca sa descurajeze masinile gurmande. Cred ca pentru americani asta e un subiect sensibil... fiscalitatea. Nu sunt convinsa ca e atat de usor de rezolvat problema, mai ales intr-o perioada cand cresterea economica e indoielnica. Nici eu sa fiu Bush n-as mari vre-o taxa in asemenea situatie... Dimpotriva:)
Insa o luam rau de tot off-topic. Deocamdata nimeni nu a votat in pollul initial smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 17 2004, 04:06 PM
Post #30


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(MR28673)
E clar. Piata americana e cu totul altceva decat cea europeana. Si masinile se devalorizeaza mult mai repede... aici zgarcitii de francezi ar incerca sa-ti vanda o masina folosita mai scumpa decat noua. Am vazut cazuri....
Si cei mai importanti factori sunt legendele, si nu studiile de fiabilitate. Din motivul asta un Peugeot 205 din 89 si 200.000 km costa la fel ca un hyundai accent din 98 si 80.000km.


se pare totusi ca europenii au inceput sa inteleaga. vanzarile marcilor coreene si japoneze sunt in crestere, se vor deschide mai multe capacitati de productie in Europa ale acestor marci in urmatorii cativa ani.

fiat si opel inchid uzine, Peugeot lucreaza sub capacitate, VW la fel. singura marca europeana care face progrese este BMW si asta si pt. ca fiabilitatea lor este f. apropiata de cea a japonezilor.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Nov 17 2004, 04:11 PM
Post #31


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



Am zis de cei care lucreaza in Romania la patroni italieni...iar nu te-ai prins :roll:
Ideea e ca produsele italienesti sunt de calitate...Cel putin asa cred eu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 17 2004, 04:17 PM
Post #32


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



cu atat mai departat de subiect, atunci. iar pt. romani cred ca orice patron strain e exigent. si in general daca vrei sa faci bani trebuie sa fii exigent si sa tii ochii deschisi.

nu ma pot pronunta asupra produselor italiene in ansamblu, unele sunt bune ( ex pielarie si eu am ales canapele de piele si pantofi italienesti) dar cand vine vorba de masini, fara sa neg plusurile grupului Fiat ( multijet find cred cel mai mare) treaba nu e roza deloc.

nu vrei totusi sa raspunzi la intrebare? nu vrei sa faci 100$ repede?


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Nov 17 2004, 04:28 PM
Post #33


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



Bah tu crezi ca noi astia din Romania acum ne-am coborat din bananier?
Ce crezi ca daca ai ajuns in America l-ai prins pe D-zeu de un picior?
Tu te consideri mai mult american sau mai mult roman?
Crezi ca daca fluturi 100$ ma dai gata?
:evil:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Nov 17 2004, 05:00 PM
Post #34


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



de unde ai tras tu concluziile astea?

iti dai singur de gol complexele de inferioritate! eu as accepta o provocare similara chiar daca am bani. ce e rau in asta?

si din nou ataci persoana si nu ideea...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Nov 17 2004, 11:11 PM
Post #35


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Intradevar Gpl are puterea calorica ceva mai mica decit benzina , dar depinde foarte mult de procentul de propan din gazul preparat. Retetele
care se folosesc uzual au aprox25% propan ,vara si pina la 35% iarna.
Gazul, in schimb creaza o umplere mult mai buna a cilindrilor si are o rapididate mult mai mare de expansiune a frontului de flacara. Pierderea apare catre finele cursei de destindere unde scade mult presiune specificea pe piston. Totusi, (si asta o spun din proprie experienta )cu cat este mai performanta instalatia de gaz,(inca Vialle detine maximul in controlul de gestiune gaz),cu atat consumul de gaz se apropie ca valoare de cel de benzina. Destinderea cu pierdere de putere spre final,duce la
o urcare exponentiala mult accentuata la gaz fata de benzina odata cu cresterea vitezei de rulare . Dar daca se conduce calm si la viteze de pana la 100 Km/h , va asigur ca iesiti mult mai bine cu gaz decat cu aceeasi cilindree diesel raportat la buzunar. Ramane in schimb dezavantajul mare al spatiului (butelia) si cel si mai mare al operarii instalatiilor in necunostinta de cauza (ati vazut acea solenza unde si-a
aruncat pavilionul).
sunt si eu foarte curios unde va ajunge policarburarea si ce combustibil va iesi invingator. Cred ca hidrogenul este solutia suprema,
sau celulele de combustie simultane cu motorul electric.
Exista foarte multe inventii si solutiiin domeniul policarburarii ce sunt folosite pe autovehicule militare ( in timp de razboi alimentezi ce gasesti)
dar mai trec 10 ani pana ajung in constructiile civile.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Nov 17 2004, 11:17 PM
Post #36


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



rectificare la "o urcare exponentiala mult accentuata la gaz fata de benzina odata cu cresterea vitezei de rulare" adica "accentuata a curbei de consum orar la gaz fata de benzina "
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 18 2004, 11:35 AM
Post #37


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Malin, am o intrebare idioata insa trebuie sa o pun... cine intreaba e prost un minut, cine nu toata viata. Am vazut ca dai raspunsuri documentate si nu dupa ureche.... deci:
Exista vre-o problema de principiu impotriva unor motoare cu aprindere prin compresie alimentate cu gpl sau chiar benzina? Nu ma refer la probleme tehnologice, ci la probleme principiale.
Referitor la hidrogen suntem cred toti de acord aici... ramane de rezolvat problema producerii lui ieftin. Revenim deci la fuziune nucleara, eolian, maree blabla.... Si pila de combustibil+recuperarea energiei=eficienta la greu :cheers:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Nov 18 2004, 12:02 PM
Post #38


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



Eu cred ca nu trebuie sa te jenezi sa intrebi ceva. In fond "curiozitatea e o masura a inteligentei".
Din cate stiu eu benzina si gazul au punctul de aprindere mai ridicat decat motorina. Deci le-ar trebui scanteie ca sa se aprinda...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vasile26083
post Nov 18 2004, 12:23 PM
Post #39


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 375
Joined: 21-May 04
Member No.: 26.076



QUOTE(malin34426)
Pierderea apare catre finele cursei de destindere unde scade mult presiune specificea pe piston... Destinderea cu pierdere de putere spre final,duce la
o urcare exponentiala mult accentuata la gaz fata de benzina odata cu cresterea vitezei de rulare . Dar daca se conduce calm si la viteze de pana la 100 Km/h , va asigur ca iesiti mult mai bine cu gaz decat cu aceeasi cilindree diesel raportat la buzunar.


Malin, explica-mi si mie de ce la finele cursei de destindere scade mult presiunea specifica pe piston,(de ce mai mult decat pe benzina).
Si de ce odata cu cresterea vitezei de rulare avem o crestere exponentiala la gaz fata de benzina.
Nu cumva te-ai referit la cresterea turatiei motorului si nu la viteza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 18 2004, 02:20 PM
Post #40


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Benzina este aditivata ca sa nu puna probleme de autoaprindere la rapoarte de compresie de 10-11... asa ca la 20 cat au diselele nu vad de ce nu s-ar aprinde.... in fine. Chiar as vrea sa aflu un raspuns documentat la asta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 11:11 AM