IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Turatie motor..

This topic is about Turatie motor.., the author, _Daniel_, wrote about: Nu stiu cat se integreaza acest subiect aici eu insa incerc sa deschid un versus de genul .. -2000 rpm ? ...2000 - 3000 ? ..+3000 ? Care sa fie turati ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Turatie motor..
_Daniel_
post Jul 23 2007, 03:13 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 151
Joined: 22-May 07
From: Craiova
Member No.: 106.750



Nu stiu cat se integreaza acest subiect aici eu insa incerc sa deschid un versus de genul ..
-2000 rpm ? ...2000 - 3000 ? ..+3000 ?

Care sa fie turatia la care sa conduci un motor benzina si diesel si in ce regim ?

Din ce am inteles eu pana acum cum functioneaza motoarele am inteles ca toate se uzeaza mai repede daca au joc de turatii mari mici.Un motor nou trebuie mers cu el cat de putin subturat ca si un motor pe timp de iarna..( de asta nici nu se incalzeste motorul la relanti ).

Diesel nu stiu cum se merge cu el ..

Pe benzina eu as zice ( cel putin la cel de 1.4 al meu ) .. ca imi place cum merge la 2500 nu e nici supra si nici subturat.

Cu totii stim ca desi carburantul se consuma motorul va ramane mereu pe masina asa ca e cazul sa ne dam cu parerea fiecare cum sa le intretinem mai bine.Va invit sa comentati.

Numai bine :cheers: :wave:


--------------------
Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Jul 23 2007, 03:24 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



pai in general "benzina" se conduce la ture mai mari, diesel mai jos...
dar la niciunul nu trebuie mers subturat, dar nici la turatia maxima, turatia de cuplu maxim e ideala, cel putin in teorie


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin200693010
post Jul 23 2007, 05:59 PM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 181
Joined: 21-November 06
From: Romania
Member No.: 93.003



QUOTE(_Daniel_)
Nu stiu cat se integreaza acest subiect aici eu insa incerc sa deschid un versus de genul ..
-2000 rpm ? ...2000 - 3000 ? ..+3000 ?

Care sa fie turatia la care sa conduci un motor benzina si diesel si in ce regim ?

Din ce am inteles eu pana acum cum functioneaza motoarele am inteles ca toate se uzeaza mai repede daca au joc de turatii mari mici.Un motor nou trebuie mers cu el cat de putin subturat ca si un motor pe timp de iarna..( de asta nici nu se incalzeste motorul la relanti ).

Diesel nu stiu cum se merge cu el ..

Pe benzina eu as zice ( cel putin la cel de 1.4 al meu ) .. ca imi place cum merge la 2500 nu e nici supra si nici subturat.

Cu totii stim ca desi carburantul se consuma motorul va ramane mereu pe masina asa ca e cazul sa ne dam cu parerea fiecare cum sa le intretinem mai bine.Va invit sa comentati.

Numai bine :cheers: :wave:




La diesel se trece in urmatoarea treapta de viteza intre 2500-3000rpm.Nu este sanatos sa rulezi sub 1500rpm deoarece este afectat catalizatorul si motorul.La benzina no comment.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MotorHead
post Jul 23 2007, 06:20 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 600
Joined: 25-June 06
Member No.: 80.834



Oare de ce nu scrie in niciun manual de utilizare (cel putin nu in cele citite de mine) ca mersul subturat produce probleme?


--------------------
GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Daniel_
post Jul 23 2007, 06:24 PM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 151
Joined: 22-May 07
From: Craiova
Member No.: 106.750



La mine in cartea tehnica imi zice sa schimb vitezele cat de curand posibil insa 2 mecanici amici si seful din service-ul "lui peste" Rucom mi-au zis ca sa nu imi fie frica sa merg putin mai turat pentru ca ... zic ei .. arderile se realizeaza mai bine, in ceea ce priveste realizarea amestecului aer carburant


--------------------
Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MotorHead
post Jul 23 2007, 06:26 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 600
Joined: 25-June 06
Member No.: 80.834



Da, cam asa scrie in toate cartile... si eu inclin sa le dau dreptate, ca doar nu or fi tocmai producatorii nebuni.


--------------------
GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Daniel_
post Jul 23 2007, 06:30 PM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 151
Joined: 22-May 07
From: Craiova
Member No.: 106.750



Da si nu .. eu cel putin sub 2000 nu as merge deloc in regim de drum lung.. pentru ca simt cum se forteaza masina sub mine.. iar peste 3000 iar simt ca nu e chiar comod pentru motor..poate mai mult dupa sunet pentru ca puterea o simti ..

Sa nu uitam ca eu vorbesc de intretinerea motorului prin turatia la care il folosesti in prisma a 200 000- 400 000 km..


--------------------
Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MotorHead
post Jul 23 2007, 06:38 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 600
Joined: 25-June 06
Member No.: 80.834



Depinde de masina.. GTI-ul meu merge foarte bine la 1500 rpm, nu tremura deloc.

QUOTE(_Daniel_)
Sa nu uitam ca eu vorbesc de intretinerea motorului prin turatia la care il folosesti in prisma a 200 000- 400 000 km..
Ai mers subturat cu un motor vreo 200,000 si a picat? tongue.gif


--------------------
GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Daniel_
post Jul 23 2007, 06:41 PM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 151
Joined: 22-May 07
From: Craiova
Member No.: 106.750



smile.gif Nu !..

Sa mergi cu el astfel ca la 200 - 400 sa ai dauna cat mai mica..


--------------------
Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MotorHead
post Jul 23 2007, 06:45 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 600
Joined: 25-June 06
Member No.: 80.834



Pai s-ar putea sa ai dauna mai mica daca mergi la 2000rpm, pentru ca dai bani mai putini la benzina smile.gif


--------------------
GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GST
post Jul 23 2007, 07:23 PM
Post #11


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 22-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 95.362



Cand va duceti la ITP va face test la motor de cateva secunde la turatie maxima. Acum vorbesc despre diesel. Un motor mers lesinat cu el subturat la acel test va umple camera de fum negru. Venise un nene trecut prin viata....destul de mult... cu un clio dci.... au inceput mecanicii sa faca misto de el...asta dupa ce a umplut de cenusa tot service-ul.
Un motor care a mers normal, la turatie optima va scoate putin fum negru la acel test dar nu prea mult...putina funingine tot e ca de...e diesel. iar daca mergi cu el la rosu tot timpul iti scoate un fum in toate culorile...
Turatie optima zic eu maxim 3.000 la diesel. majoritatea nici nu mai trag bine peste 3.500 deci ce rost are..?


--------------------
1.3 DDIS 1.9 DDIS
si Opel Astra Classic 1.7 DTI alb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
20krpm
post Jul 23 2007, 07:43 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.278
Joined: 22-February 07
From: in traffic
Member No.: 100.009



am... nu le interpretati ca sfaturi, dar turatia la viteza mea de croaziera e in jur de 4000rpm, de obicei schimb cam pe la 5500-6000, iar daca am nevoie de un pic de humpf, la 7000. o fi de la masina?... biggrin.gif


--------------------
allinol IS EVIL!

2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Jul 23 2007, 07:51 PM
Post #13


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Cred ca intram deja in categoria miturilor auto. Pentru care, btw, exista topic separat. biggrin.gif
Eu inclin sa cred ca acest mit dateaza de pe vremea carburatoarelor. La un amestec controlat de computer, presupun ca acesta stie sa regleze debitele in asa fel incat sa obtina un amestec cat mai corect si implicit o ardere cat mai buna.
Important e sa nu schimbi viteza superioara plecand dintr-o turatie insuficienta, pentru ca risti sa cazi in treapta prea subturat si sa nu beneficiezi de puterea motorului. Acest lucru il fac de regula incepatorii care in mijlocul depasirii schimba superior si de multe ori nu le ajunge "vana" pantru a termina depasirea la timp. Valabil si pentru conducatorii de masini care s-au invatat sa mearga "la consum". smile.gif
Eu personal schimb vitezele in functie de situatie, de la 2500 in sus, oricum. De regula, pe la 3000, iar in panta chiar 3500. Asta desigur, daca nu sunt intr-o situatie de depasire, unde turatia urca pana unde e nevoie, dar nedepasind 4000 pentru ca de acolo in sus eficienta scade si nu mai e rentabil sa urci. (vorbesc despre motorul meu)


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jul 23 2007, 08:19 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



La mine la amindoua masinile e cam la fel ca la 20krpm (ma rog, pastrind proportiile, eu n-am S2000). Turatia de croaziera e peste 3000, iar la civic e peste 3500 daca vorbim de viteze decente (~130-140). Cind conduc normal schimb in intervalul 3-4000, cind am nevoie de mai bine, 4-5000. De 5000 trec rar, dar o fac din cind in cind. Mazda cere turatie si aia, ii place.
Relatia dintre condusul subturat si uzura e simpla: atit la motoarele turbo (diesel sau cu benzina) cit si la cele aspirate, presiunea uleiului e proportionala cu turatia. Daca conduci subturat fortele in motor sint mari (treapta superioara de viteza) in timp ce presiunea la ulei e fleoasca => nu se fac ungeri ca lumea dar frecarile sint mari. Poate asta nu e asa teribil la motoarele NA dar e ucigator la turbine care se bazeaza pe presiunea mare a uleiului ca sa faca ungerea ca lumea. Daca uleiul nu are presiune mare, turbina fiind foarte incinsa, arde uleiul care e folositl la ungere => depozite de carbon, ungere proasta si urmeaza distrugerea turbinei.
Fix din acelasi motiv motoarele turbo nu trebuie oprite dintr-o data, mai ales daca ai tras de el. Trebuie lasat motor la relanti o vreme sau mers incet inainte de oprire ca sa nu se opreasca uleiul in turbina incinsa. De altfel sint dispozitive pe masinile turbo care tin motorul pornit dupa ce ai iesit din masina inca vreo citeva minute.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MotorHead
post Jul 23 2007, 08:37 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 600
Joined: 25-June 06
Member No.: 80.834



QUOTE(ozz86651)
Relatia dintre condusul subturat si uzura e simpla: atit la motoarele turbo (diesel sau cu benzina) cit si la cele aspirate, presiunea uleiului e proportionala cu turatia. Daca conduci subturat fortele in motor sint mari (treapta superioara de viteza) in timp ce presiunea la ulei e fleoasca => nu se fac ungeri ca lumea dar frecarile sint mari. Poate asta nu e asa teribil la motoarele NA dar e ucigator la turbine care se bazeaza pe presiunea mare a uleiului ca sa faca ungerea ca lumea.
Din ce motiv nu ar scrie asa ceva la carte? Eu asta nu inteleg.

QUOTE(ozz86651)
Fix din acelasi motiv motoarele turbo nu trebuie oprite dintr-o data, mai ales daca ai tras de el. Trebuie lasat motor la relanti o vreme sau mers incet inainte de oprire ca sa nu se opreasca uleiul in turbina incinsa. De altfel sint dispozitive pe masinile turbo care tin motorul pornit dupa ce ai iesit din masina inca vreo citeva minute.
Exact asta scrie si in cartea mea, sa o las sa se linisteasca dupa forjare, sa nu o opresc brusc.

Eu chair cred ca daca i-ar dauna mersul subturat te-ar atentiona producatorul.


--------------------
GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Daniel_
post Jul 23 2007, 09:26 PM
Post #16


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 151
Joined: 22-May 07
From: Craiova
Member No.: 106.750



Nu stiu care cum si pe unde se unge biggrin.gif

Eu personal in oras cel mai mult merg pe la 2200 rpm cu treapta a 4 a ca sa nu ating 60 /h , iar in afara sau la drumuri lungi 3500.In depasiri de regula schimb dupa 5000 in afara orasului si 3000 in oras .

Ma gandeam doar daca e regimul optim de functioare..

In carte scrie clar aia cu motorul la rece si relanti-ul asa ca pe asta o puteti crede..


--------------------
Opel ASTRA Classic II 1.4 Twinport 90 Cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cipp
post Jul 23 2007, 09:51 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.135
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.040



QUOTE(> T u d o r <)
Eu personal schimb vitezele in functie de situatie, de la 2500 in sus, oricum. De regula, pe la 3000, iar in panta chiar 3500.

Cred ca ai vrut sa spui "in rampa". Tatal meu mi-a spus ca o uzura foarte mare a cutiei se produce la accelerarea violenta in panta, adica la vale!


--------------------
FIAT Albea Dynamic 2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Jul 23 2007, 09:53 PM
Post #18


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Rampa, rampa biggrin.gif Am gresit exprimarea, e logic sa nu accelerezi la vale daca nu ai un motiv serios. smile.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Jul 23 2007, 10:59 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Panta nu poate sa fie si in sus? de cind? In panta insemna inclinat, fara referire la coborire sau urcare.
Rampa nu e o simpla chestie mai mult sau mai putin suspendata, care poate sa urce sau sa coboare? Cind te urci pe o platforma, urci pe o rampa, cind cobori, folosesti aceeas rampa.
Eu cred ca inventati limba romana. Sau varianta 2, n-am stiut-o eu niciodata biggrin.gif.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jul 23 2007, 11:03 PM
Post #20


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Sau varianta 3, limbajul folosit in regulament ne influenteaza vorbirea despre masini wink.gif


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 12:41 AM