Tuning vectra 1.7td |
This topic is about Tuning vectra 1.7td, the author, Claudiu67480, wrote about: Pun aici pasi pentru tuning la un motor 1.7td isuzu tc4ee1 Initial se da jos galeria de admisie pentru a putea avea acces la pompa de injectie Sub gal ... To read more just scroll down
Tuning vectra 1.7td |
Apr 5 2007, 04:05 PM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Initial se da jos galeria de admisie pentru a putea avea acces la pompa de injectie Sub galeria de admisie se vede pompa de injectie. Pe pompa de injectie(sus) se afla un capac prins in 4 surube de 10mm, care are atasat un furtun de cauciuc Furtunul de cauciuc se poate scoate cu mana, se desfac cele 4 surube de 10mm. Odata ce capacul este dat jos, in interiorul lui se vede o gropita chiar in mijloc. Se pune capacul pe ceva drept si tare (menghina, ) si se ciocaneste gropita pana ce devine dreapta, trebuie doar cateva lovituri de ciocan pentru a obtine asta. Inapoi la masina acum. Sub capacul pe care l-am luat jos se afla o diafragma din guma, aceasta se deslipeste usor cu ajutorul unei surubelnite.Se pune un semn la diafragma cu markerul pentru a nu ii modifica pozitia la remontare. Se ridica diafragma in sus pana ce atinge galeria de admisie. Cu ajutorul unei lanterne, se observa printre golurile galeriei de admisie ca sub aceasta diafragma se afla un inel alb. Se tine de diafragma in sus cu o mana , cu cealalta mana se ia un cutit (cuter) si se taie inelul alb intr-o parte, se ia clestele si se trage inelul afara. Se pune capacul inapoi si se reataseaza furtunul. In spatele pompei de injectie se afla surubul de reglaj al debitului de combustibil. Acesta este acoperit de un capac de culoare argintie sau aurie. Se indeparteaza capacul cu ajutorul unei surubelnite, unui patent si a unui ciocan. Este destul de greu de scos acest capac. Odata ce capacul este scos, se observa directie pe care cade taietura de surubelnita din capul surubuilui de reglaj si se margheaza aceasta directie pe pompa cu vopsea sau un marker.( asta doar pentru a sti starea initiala in cazsul in care se doreste revenirea). Se slabeste piulita de siguranta , se roteste surubul cu ½ in directia acelor de ceasornic, se strange piulita de siguranta. Acum mergem la partea cu turbina. In fata motorului se apla evacuarea si turbina. In partea dreapta a turbinei se vede un furtun de cauciuc . Se desfac colierele si se scoate furtunul.O parte a furtunului se desface pe deasupra masini cealalta pe dedesupt. Acest furtunas se inlocueste cu unul mai lung pe care se monteaza o supapa de evacuare prin intermediul caruia se regleaza presiunea dorita pentru turbina. Presiunea de boost la turbina se regleaza la 1 bar. Cu ajutorul unui barometru se masoara presiunea inaintea montarii robinetului si dupa. Se observa ca supapa de siguranta din interiorul galeriei de admisie (sub filtrul de aer) se deschide in jurul valorii de 1.1 bar, de aceea se limiteaza presiunea la 1 bar. Inainte de modificare turbo dadea 0.5bar (7 psi) , dupa modificare 1.2 bar (17psi) Like I said on the message board the car is greatly improved, smoother reving, seems quieter to me, less smoke and boy does she go, at 2500 rpm it just revs up so fast, 2nd and 3rd gear is amazing, motorway acceleration is also much improved. Relantiul trebuie redus deoarece acesta va creste odata cu rotirea surubului de reglaj al debitului. Se regleaza si relantiul pornirii la rece.[img][/img]
Attached File(s)
|
|
|
Apr 5 2007, 04:31 PM
Post
#2
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
nu stiu cum sa pun imagini help care stiti
cui ii tb imaginile sa dea adresa de mail sa le trimit ca altfel nu stiu merci
Attached File(s)
|
|
|
Apr 5 2007, 05:14 PM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
|
|
|
Apr 5 2007, 05:14 PM
Post
#4
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
|
|
|
Apr 5 2007, 05:15 PM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
|
|
|
Apr 5 2007, 05:16 PM
Post
#6
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
|
|
|
Apr 8 2007, 08:19 PM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 117 Joined: 22-December 06 From: Zalau (Salaj) Member No.: 95.375 |
Am si eu o astra din 2001 cu motor isuzu de 1.7 , pot face acest lucru?
Se merita? Cat de mult schimba puterea motorului? Tu esti multumit? Masina ta din ce an e? Mersi! -------------------- astra 1.7 dti
ma declar multumit! |
|
|
Apr 10 2007, 08:55 AM
Post
#8
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Salut cristian95382. Modificarea respectiva este pentru motorul de isuzu X17DT (TC4EE1). Modelul tau este modelul mai nou derivat din acesta, cu injectie electronica. Deci la tine acelasi lucru se poate face prin chip tuning.
|
|
|
Apr 11 2007, 10:38 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
am avut si eu motorul asta pe o astra F. probabil e cel de 83 CP care odata nu introducerea normelor euro 3 s-a facut de 75.
ceea ce spui tu acolo e destul de periculos. e destul de greu reglat debitul corect al unei turbine. am auzit si eu de chestii din astea. dar putin diferit. daca chiar se vrea o crestere de putere se dezlipeste chipul si se inlocuieste cu altul . operatiunea de dezlipire este la randul ei putin riscanta, dar zic eu mai putin riscanta decat in soluti apropusa de tine. la tine a mers? ce crestere de putere ai obtinut? consumul? -------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Apr 11 2007, 07:11 PM
Post
#10
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Florin motorul despre care vorbesc eu nu este cu cip... ci cu injectie mecanica. Eu am tradus doar ce au facut alti de pe un forum englez. Sper sa am timp sa fac si eu chestia asta, pentru ca inca nu am reusit sa o fac.
O sa va anunt ce rezultate o sa am. Sper pe sambata sa reusesc sa fac asta. |
|
|
Apr 16 2007, 09:14 AM
Post
#11
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Am facut treaba cu modificarea presiunii in turbo. Si functioneaza :bandit:
Masina trage ca nebuna de la aprox 2000 de ture in sus. Mai trebuie sa fac modificarea la pompa de injectie. Daca aveti nelamuriri puteti sa ma intrebati. |
|
|
Apr 22 2007, 02:32 PM
Post
#12
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 12-March 06 From: Bacau (Bacau) Member No.: 70.587 |
salut. m-ar interesa si pe mine "tunning-ul" asta. dar as vrea mai multe date...se poate strica ceva la motor sau la turbina ca urmare a acestor modificari? tu zici ca ai facut modificarea la turbo..cam care e diferenta de putere? cum e consumul ? cu cat a crescut? multumesc
|
|
|
Apr 23 2007, 07:46 PM
Post
#13
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Eu mi-am facut modificarea la turbo si nu am marit foarte mult presiunea ... de la 0,7bar la ~1bar...am marit debitul la pompa cu 1/3 ture... si iti spun eu ca e diferenta ca de la cer la pamant. Cand trece acul de la turbo de 0.5 bari te baga in scaun . La consum nu am vazut nici o diferenta inca... nu este mai mare in nici un caz decat inainte.. pt ca masina ajunge mult mai repede la cuplul maxim... Nici nu stiu daca o sa mai fac modificarea cu White ring-ul (inelul acela din pompa care scoate limitarea debitului) pentruu ca mie imi ajunge :boxing: (deocamdata) cat de bine trage. Documentatia am luat-o de pe un forum englezesc si respectivii care au facut acest tuning au ajuns pana la 125 HP cu modificari de admisie si evacuare si filtru de aer sport si la un cuplu de 225 Nm ceea ce e avion man. Discutia pe forum era de prin 2003 si erau discutii si in prezent si nimeni nu s-a plans de efecte secundare ...
Mai vorbim... |
|
|
Apr 23 2007, 09:42 PM
Post
#14
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 12-March 06 From: Bacau (Bacau) Member No.: 70.587 |
ok...m-am cam hotarat sa fac aceasta modificare.
1. de unde gasesc o supapa de evacuare la care sa pot regla presiunea de deschidere? vreo sugestie? 2. tu ai modificat si relantiul? ca ma gandesc, ca se tureaza masina oleaca si la relanti..de unde se regleaza acest lucru? |
|
|
Apr 24 2007, 12:43 PM
Post
#15
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Eu am cautat supa dar nu am gasit asa ca am cumparat un robinet de aragaz ca are reglajul fin si nici nu a fost scump. Relantiul se regleaza cu motorul cald. Vezi ca sunt doua surube de reglaj unul pt relantiul la cald si unul pentru relantiul la rece(shocul). Desfaci surubul pt relantiul la rece si il dai inapoi mai mult... apoi se regleaza relantiul la calt la aprox 800rm. Dupa asta se strange surubul relantiului la rece si se lasa o toleranta de 1,5 mm intre el si tija acceleratie.
|
|
|
May 2 2007, 09:22 PM
Post
#16
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Cum ai folosit robinetul de aragaz?
Poti sa dai detalii te rog? :bash: |
|
|
May 3 2007, 12:22 PM
Post
#17
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Furtunul care intra in wastegate se inlocuieste cu unul mai lung. Se taie in doua si se oune un teu (T). LA teul respectiv se conecteaza robinetul de la aragaz. Cu ajutorul acestui robinet se regleaza cata presiune sa scape inainte de wastegate astfel inacat turbina sa ajunga la 1 bar. Adica "fentezi" wastegateul sa deschida mai tarziu :bash:
|
|
|
May 15 2007, 04:54 PM
Post
#18
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
[Unde pot gasi cartea tehnica pt Opel Astra 96 cu motur Isuzu 1.7 TD?] :bash:
|
|
|
May 24 2007, 04:24 PM
Post
#19
|
|
novice Group: Membri Posts: 26 Joined: 6-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 67.473 |
Tin sa va anunt ca am facut tuningul respectiv .. fara sa mai scot acel "white ring". Masina are nerv, consumul nu simt sa se fi modificat, si probleme nu au aparut. Nu pot sa spun cati cai am in plus pentru ca nu am unde sa fac testul. Daca mai vreti detalii intrebati.
|
|
|
May 28 2007, 01:58 PM
Post
#20
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 1-May 07 From: Timisoara Member No.: 105.168 |
Poate n-ar fi rau daca poti sa pui si niste poze cu modificarile facute la turbina :bash:
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 09:37 PM |