IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Frane spate pe disc

This topic is about Frane spate pe disc, the author, corin-6, wrote about: Pe scurt as vrea sa stiu cat de mult conteaza sa ai si pe spate discuri ca si efiicienta, dar si ca trainicie pt ca se stie ca tamburii mai fac proble ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Frane spate pe disc
corin-6
post Dec 30 2006, 10:45 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 24-January 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 20.275



Pe scurt as vrea sa stiu cat de mult conteaza sa ai si pe spate discuri ca si efiicienta, dar si ca trainicie pt ca se stie ca tamburii mai fac probleme.
PS. mai nou pe toate masinile tari se pun pe spate discuri.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Costanza86138
post Dec 30 2006, 11:18 PM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-September 06
From: Iasi
Member No.: 86.131



chestia cu discurile e relativa... cred ca tine si de greutatea masinii! Eu am 307 cu 70 de cai diesel si 1,2 tone si am discuri pe spate! Octavia de 90 diesel are tamburi si e si mai grea! Nu stiu de ce nu are tamburi... Meganul iarasi are discuri inca de la cel de 80 si prb mai sunt si alte exemple!


--------------------
Peugeot 307 1.4HDi - user
Toyota Yaris or Mazda 2 - coming next year
Honda CR-V 2.2 CTDi - first on my wish list
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Dec 30 2006, 11:22 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Frana disc pe spate este pusa la diferite modele in functie de motorizare(mai degraba in functie de puterea motorului).La puteri mai mari se merge pe disc si pe spate. Asta nu inseamna ca franele cu tambur nu-si fac foarte bine treaba.In concluzie (si in opinia mea nu conteaza foarte mult sa ai discuri si pe spate).
Tamburii daca sint bine reglati nu fac mari probleme( faceau pe vremuri la Dacie, de aici si mitul tamburilor ce se blocheaza etc....). Tocmai de aceea se recomanda folosirea franei de mana in sensul actionarii ei la parcare.In felul asta se evita ancrasarea cablului de frana, ruginirea ghidajului si de asemenea se asigura functionarea corespunzatoare a cilindrilor de frana si mecanismelor de actionare.


--------------------
Skoda Octavia I, 1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
corin-6
post Jan 1 2007, 02:42 PM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 24-January 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 20.275



Merci de raspunsuri dar cred ca aici se mai pot adauga multe si am sa va expun experientele mele:
Frane Dacia 1XXX -- Ba se bloca repartitorul de pe spate, ba cablul de frana de mana, ba pistoanele din interiorul tamburilor, cert este ca nu puteam scoate niciodata rezultat bun la testul de frane de la VT.
Frane Damas -- Transmisia prin cardan pe spate. Uleiul de la transmisie trecea de semeringul de pe butucul rotii si se scurgea in interiorul tamburului de frana. Problema fara solutie pt. ca nu se rezolva cu schimb de semering.
Frane Espero -- Tamburul rotii spate dreapta se blocheaza din cauza imbacsirii cu praf si pilitura de ferodoo. Dupa ce se blocheaza se supraincalzeste, se dilata, se blocheaza si mai tare, scoate fum etc => vizita la service cand ti-e lumea mai draga in concediu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
corin-6
post Jan 1 2007, 02:48 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 24-January 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 20.275



As vrea daca poate cineva sa-mi spuna eventuale inconveniente la discuri pe spate.
Merci Anticipat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Jan 1 2007, 04:51 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Pai nu prea exista cata vreme nu exista si pe fata.Sau oricum nu vad altele.


--------------------
Skoda Octavia I, 1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jeff
post Jan 1 2007, 10:38 PM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 169
Joined: 10-July 06
From: Timisoara
Member No.: 82.075



Din cate stiu eu producatorii sunt obligati sa puna si pe spate disc pentru motorizari ce depasesc 100CP. Daca pun si pe motorizari mai mici, e alegerea lor, dar nu e obligatoriu.


--------------------
Mitsubishi EVO IX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Jan 1 2007, 11:20 PM
Post #8


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Cam asa ceva....adica daca firma se respecta si isi permite, poate sa puna discuri pe spate si la masini cu puteri mai mici de 100 CP! Asta e cam ca si faza cu norma de poluare Euro 3, care normal si obligatoriu trebuia sa intre in vigoare pe absolut toate masinile incepand cu 01.01.2001, dar au fost producatori care au pus Euro 3 pe masini inca din 1999 si chiar 1998....


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
corin-6
post Jan 5 2007, 11:23 PM
Post #9


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 24-January 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 20.275



Cu siguranta se gaseste si pe multe modele sub 100 CP si pare a fi mai mult o chestiune optionala (cred ca nu mult mai scumpa fata de tamburi).

Eu sunt curios care este mecanismul de actionare al franei de mana
"ca doar nu o sa tragi cu cablu de etrierii din spate"
Si inca ceva: se pot modifica cele cu tamburi in sensul ca sa se inlocuiasca cu discuri?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jan 18 2007, 01:46 AM
Post #10


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(corin-6)
Cu siguranta se gaseste si pe multe modele sub 100 CP si pare a fi mai mult o chestiune optionala (cred ca nu mult mai scumpa fata de tamburi).

Eu sunt curios care este mecanismul de actionare al franei de mana
"ca doar nu o sa tragi cu cablu de etrierii din spate"
Si inca ceva: se pot modifica cele cu tamburi in sensul ca sa se inlocuiasca cu discuri?


Frinele pe spate, cu etriera, sint mai fiabile, se auto-regleaza, permit o forta de frinare mai mare (mai multe pistonase, actionind pe o placuta de frina mai mare), rezista mai bine la caldura, sint mai uniforme, permit reglarea "brake-bias" - cum este distribuita forta de frinare intre punti.
(ma rog, nu inseamna ca multe din cele enumerate mai sus nu sint posibile cu frinele cu tamburi; insa cele pe etriera fac job-ul mai bine). Principalul avataj este faptul ca frinele pe disc disispeaza caldura mult mai bine; frinarea raminind eficienta...pe cind la cele cu tambur, caldura ramine in interiorul "oalei".

Frinele cu etriera pe spate au frine cu tamburi in interiorul lor (pe butuc). Acestea preseaza pe interiorul discului de frina. Cind scoti discul de frina pe spate, devine totul clar.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marty
post Feb 6 2007, 12:32 AM
Post #11


novice
**

Group: Membri
Posts: 32
Joined: 30-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.166



QUOTE(f1anatic)
Frinele cu etriera pe spate au frine cu tamburi in interiorul lor (pe butuc). Acestea preseaza pe interiorul discului de frina. Cind scoti discul de frina pe spate, devine totul clar.

S-avem pardon, nu e o regula! Ceea ce descrii tu acolo e sistemul folosit de Opel (GM) pentru frina de mina. Spre exemplu, Renault are frina de mina pe aceleasi placute.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 6 2007, 05:48 PM
Post #12


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Marty)
S-avem pardon, nu e o regula! Ceea ce descrii tu acolo e sistemul folosit de Opel (GM) pentru frina de mina. Spre exemplu, Renault are frina de mina pe aceleasi placute.


Pai sa avem pardon. Toate japonezele pe care le stiu eu au acest sistem - nu e ceva tipic Opel / GM. E posibil sa fie alte masini la care cind tragi frina de mina, se introbaga automat un bat intre spite. Regula nu o fi...dar e ce am intilnit eu cel mai des aici.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cso96419
post Mar 10 2007, 09:54 PM
Post #13


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 155
Joined: 10-January 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 96.412



acest sistem este folosit si la BMW.
discul de frana inglobeaza si exteriorul tamburului. sistemul din interior este folosit exclusiv la frana de mana.
probabil este mai simplu acest sistem (chiar daca nu pare) pt a face frana de mana sa functioneza, intrucat aceasta este mecanica, pe cand frana de serviciu este hidraulica.


--------------------
Golf IV Variant TDI Comfortline
ex Ford Mondeo Tourer
ex Wartburg 1.3 Kombi :D :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Mar 18 2007, 01:30 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



Nu cred ca e o regula chestia cu masina mai puternica de 100cp sa aiba discuri pe spate. La navara cu toate ca am 180 de cai are tamburi.


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan104277
post May 23 2007, 11:29 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 539
Joined: 18-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.270



Navara este utilitara, adica un camion usor (light truck), adica se preteaza la solutii constructive mai ieftine si mai putin performante.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bakero
post Jul 17 2009, 08:18 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 432
Joined: 25-April 09
From: Constanta
Member No.: 119.833



si eu am 158 si am tot tamburi....


--------------------
SUBARU.FRIENDS INCLUDED.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 22nd November 2017 - 08:45 PM