Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje |
This topic is about Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje, the author, pista, wrote about: Cristi si Mircea, va multumesc pentru informatii, sugestii. F1anatic, GPL = Gazul Petrolier Lichefiat este un amestec de propan (C3H8) si butan (C4H10 ... To read more just scroll down
Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje |
Nov 22 2009, 05:30 PM
Post
#41
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
F1anatic, GPL = Gazul Petrolier Lichefiat este un amestec de propan (C3H8) si butan (C4H10), care la presiune atmosferică se găseste în stare gazoasă, dar se poate lichefia foarte usor, în acest fel într-un volum mic se poate transporta si stoca o cantitate mare de energie. Este o alternativa de combustibil mai ieftina pentru motoarele pe benzina. GPL e mai ecologic si uzeaza mai putin motorul (daca e instalat corect). Mike, GPL nu are cifra octanica mai mica, vezi in pct.1 citat de tine. Consumul mai ridicat fata de benzina se datoreaza puterii calorice mai mici. -------------------- |
|
|
Nov 22 2009, 06:00 PM
Post
#42
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Am interpretat eu gresit
@Pista: ce tip de instalatie vei monta? Tomasetto Stag300?! Eu am Stag 200 numai ca am inteles ca si cele Stag200 in carcase metalice( cum am eu) ar fi Stag 300 dar prea putin ma intereseaza Ideea era alta, iti recomand ca pe timp de iarna sa setezi temperatura de trecere pe gaz la 50 de grade, am observat ca motorul functioneza optim pe gaz abia pe la temperatura asta -------------------- |
|
|
Nov 22 2009, 06:21 PM
Post
#43
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Banuiam ca ai interpretat gresit, dar nu am rezistat tentatiei.
Cred ca va fi Tomasetto Stag-300 plus. Temperatura am inteles ca se seteaza la vreo 40 de grade, voi intreba daca nu ar fi mai bine la 50. Eu folosesc masina cel mai mult extraurban iar temperatura lichidului de racire atinge in scurt timp temperatura de 90 de grade. Astfel nu as pierde mult de partea de consum. E posibil totusi ca noua instalatia secventiala sa functioneze bine si sub 50 de grade. Trebuie sa intreb acest aspect de la Mircea si Cristi. -------------------- |
|
|
Nov 22 2009, 06:53 PM
Post
#44
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Am bagat masina in garaj Minti, masina ta nu incape in garaj Altfel, confirm si aici ca vaporu lu Mike trage la fel cu orice tip de pacura si nu miroase funny cand te plimbi pe langa utilaj. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Nov 22 2009, 07:15 PM
Post
#45
|
|
sofer Group: Membri Posts: 71 Joined: 5-October 07 From: Suceava Member No.: 114.947 |
E posibil totusi ca noua instalatia secventiala sa functioneze bine si sub 50 de grade. Trebuie sa intreb acest aspect de la Mircea si Cristi. A mea este setata la 30 de grade si nu am absolut nici o problema. Am simtit totusi prin Harghita, in primele 2 luni de la instalare cand temperatra era sub -15, ca nu mergea cum trebuie, probabil ca cele 30 de grade ale lichidului de racire nu erau suficiente, ori gpl-ul nu era calitativ, adica la o accelerare mai brusca comuta pe benzina si mergea asa pana se incalzea mai bine, apoi revenea pe gaz. Dar de atunci nu s-a mai intamplat. Sunt de parere ca poti lasa la 30-40 si daca vei vedea ca nu-i prieste, mergi din nou la inginer sau la BV la Zoli si ti-o modifica din laptop. Pana la ce turatie lasi instalatia? -------------------- Forester 2.0X 2006
|
|
|
Nov 22 2009, 10:26 PM
Post
#46
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Esti intrebat in legatura cu turatia ?
Limitarea la 2.5i e putin peste 6000rpm. La depasiri mai stranse folosesc plaja 4000-6000rpm, e adevarat nu foarte frecvent dar o folosesc. -------------------- |
|
|
Nov 22 2009, 11:18 PM
Post
#47
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Turatia in mod normal se autoregleaza dupa turatia maxima a motorului, pe benzina. Daca tu vrei altceva am impresia ca se poate dar nu cred ca e necesar
-------------------- |
|
|
Nov 22 2009, 11:27 PM
Post
#48
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Citez din postul #14:
.......................................................................... Rezultatele s-au vazut: iarna daca bruscam pedala nu comuta automat pe benzina (cu exceptia momentului cand motorul nu era suficient de cald), iar la revizie am setat ca admisia de gpl sa se faca pana la 7000 ture (la montaj au setat la 6000). -------------------- |
|
|
Nov 23 2009, 01:05 AM
Post
#49
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Nu, nu scade consumul pentru ca are cifra octanica mai mica. Consumul creste dar prea putin in comparatie cu diferenta de pret. GPL-ul e cam la 60% din pretul benzinei Cat despre ideea ta de a fi cancerigen iti raspund in doua moduri: 1. QUOTE Its advantage is that it is non-toxic, non-corrosive and free of tetra-ethyl lead or any additives, and has a high octane rating (108 RON). It burns more cleanly than petrol or diesel and is especially free of the particulates from the latter. SURSA 2. Testul suprem. Am bagat masina in garaj, am inchis garajul si dupa 10 min inca mai existam pe langa masina cu motorul pornit. Am incercat acelasi lucru si cu motorul mergand pe benzina, am deschis repede usa, mai ales ca eu am Euro 2 Cristi si Mircea, va multumesc pentru informatii, sugestii. F1anatic, GPL = Gazul Petrolier Lichefiat este un amestec de propan (C3H8) si butan (C4H10), care la presiune atmosferică se găseste în stare gazoasă, dar se poate lichefia foarte usor, în acest fel într-un volum mic se poate transporta si stoca o cantitate mare de energie. Este o alternativa de combustibil mai ieftina pentru motoarele pe benzina. GPL e mai ecologic si uzeaza mai putin motorul (daca e instalat corect). Mike, GPL nu are cifra octanica mai mica, vezi in pct.1 citat de tine. Consumul mai ridicat fata de benzina se datoreaza puterii calorice mai mici. Si eu va multumesc pt raspunsuri. Cu doua mentiuni: Din articolul Wikipedia citat de Mike Omega. Wikipedia nu este intotdeauna sursa cea mai potrivita. HC = hydrocarbons (hidrocarburile) sint compusi carcinogenici (cancerigeni); in special Polycyclic Aromatic Hydrocarbons. Si nu stii ce iese pe teava, ca sa nu mai zic de aia halogenati. IARC - International Agency for Research on Cancer http://monographs.iarc.fr/ENG/Meetings/92-pahs.pdf NIOSH/CDC - LPG http://www.cdc.gov/niosh/npg/npgd0372.html Target Organs: respiratory system, central nervous system (si asta FARA sa il "arzi") TReaba cu testul suprem: -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 23 2009, 07:34 AM
Post
#50
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Pe teava nu ies chestii mai toxice(ca si miros cel putin) decat la benzina, asta e clar
Am avut ocazia sa stau pe langa o Leganza cu esapamentul modificat(facut din inox) fara catalizator. Aia putea groaznic! Desi nu am timp sa citesc acum toate studiile prezentate de tine, in cel din PDF spune clar ca sursa principala de Polycyclic Aromatic Hydrocarbons d'aia e tutunul urmat de diverse procese tehnologice ale carbunelui. Si da, si wiki dar si alte site-uri afirma ca GPL-ul are mai multe Hidrocarburi decat benzina(sper sa fi inteles eu bine) insa nimeni nu spune cu cat cum si in ce fel. -------------------- |
|
|
Nov 23 2009, 12:57 PM
Post
#51
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Si eu va multumesc pt raspunsuri. Cu doua mentiuni: Din articolul Wikipedia citat de Mike Omega. Wikipedia nu este intotdeauna sursa cea mai potrivita. HC = hydrocarbons (hidrocarburile) sint compusi carcinogenici (cancerigeni); in special Polycyclic Aromatic Hydrocarbons. Si nu stii ce iese pe teava, ca sa nu mai zic de aia halogenati. IARC - International Agency for Research on Cancer http://monographs.iarc.fr/ENG/Meetings/92-pahs.pdf NIOSH/CDC - LPG http://www.cdc.gov/niosh/npg/npgd0372.html Target Organs: respiratory system, central nervous system (si asta FARA sa il "arzi") TReaba cu testul suprem: Raspuns la mentiunile tale: 1. Benzina e un mixt complex de HC = hydrocarbons (hidrocarburi) si contine aromatici. Ce iese pe teava se poate masura foarte precis. Gazele de esapament rezultate din arderea benzinei sunt daunatoare sanatatii, cele de la LPG foarte putin. Nox e 20% fata de benzina, HC nearse sunt la 50% fata de utilizarea benzinei. LPG nu contine materiale nocive. 2. NIOSH/CDC - Benzina http://www.cdc.gov/niosh/npg/npgd0299.html Target Organs: Eyes, skin, respiratory system, central nervous system, liver, kidneys Pai combustibilul se arde (LPG-ul mai complet si mai curat) in motor si nu se consuma de catre oameni. Recomand un alt test suprem: pregateste mancarea in bucatarie folosind benzina in loc de aragaz(propan-butan=PB). In foarte scurt timp vei observa diferenta. Obs. compozitia LPG e aproape identic cu PB. -------------------- |
|
|
Nov 23 2009, 04:57 PM
Post
#52
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Raspuns la mentiunile tale la mentiunile mele fata de postul lu' nu-mai-stiu-cine
Arderea de substante organice in motoare nu elibereaza doar aromatice si oxizi de azot NOx ci si o gramada de metale generate din " blocul motor/pistone" (Fe, Al, Mn, V) si din convertoarele catalitice (mai ales Pt, Pd, Rh) care sint dovedite a fi toxice. link. LPG are o temperatura de combustie de 2-3 ori mai mare ca benzina. link Nu zic ca nu este un combustibil mai curat - in anumite aspecte dar nu este un combustibil ideal si nu va rezolva problemele omenirii. Bauniesc ca prin arderea LPG - ce genereaza temperaturi mai ridicate - gazele de esapament contin un % crescut de metale. Toate aceste noxe sint in general sub 2.5 um in diametru, si sint direct inspirate pina in alveole (plamini), de unde pe urma intra in sistem. Iar toxicitatea metalelor asupra sistemului respirator (si nu numai) este ceva stiut la fel de bine ca si faptul ca Subaru are symmetrical all wheel drive. link This post has been edited by f1anatic: Nov 23 2009, 05:00 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 23 2009, 05:26 PM
Post
#53
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
f1anatic, daca gpl-ul ar fi mai poluant, nu cred ca autoritatile din Londra l-ar mai promova atat (reducere la taxe si impozite + suportarea unei parti din contravaloare). Si nu ar mai fi atat de puternic curentul eco imprimat instalatiilor gpl. ( http://www.subaru-ecomatic.de/index2.php )
eu am scris ceva mai sus masuratorile efectuate de RAR la mine si pe benzina si pe GPL. Pe GPL valorile erau mai mici (CO = 0 si CO2 cu 10-15%mai putin parca) mai putin valorile la CH-uri (care erau ceva mai mari). Normal ca nu a venit nimeni cu spectrometrul ca sa-ti pot demonta teoria, dar nici tu nu ma poti convinge ca e mai poluant doar prin presupunerea ca noxele contin mai multe particule de metal (la nivel de micrometri, in cateva mii de km, motorul ar fi scos pe teava de esapament dupa teoria ta). -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Nov 23 2009, 05:29 PM
Post
#54
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Nu cred ca are cineva in cap sa salveze planeta ca-si pune GPL, sa fim seriosi
Ideea era ca e mai putin poluant decat benzina si mult mai ieftin. This post has been edited by mike.omega: Nov 23 2009, 05:32 PM -------------------- |
|
|
Nov 23 2009, 05:40 PM
Post
#55
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
Eu am avut acum citiva ani un BMW 323 luat din Italia cu instalatie de gaz. Sincer, nu mi-a placut cum merge, si am dat jos instalatia. Orice s-ar spune, pe gaz nu va merge niciodata ca pe benzina.
-------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Nov 23 2009, 05:48 PM
Post
#56
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Eu am avut acum citiva ani un BMW 323 luat din Italia cu instalatie de gaz. Sincer, nu mi-a placut cum merge, si am dat jos instalatia. Orice s-ar spune, pe gaz nu va merge niciodata ca pe benzina. N-a afirmat nimeni treaba asta. Doar ca diferentele sunt mici, chiar foarte mici (insesizabile chiar la mersul zilnic). Si cu cat computerul GPL e mai performant, cu atat scad diferentele. -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Nov 23 2009, 06:07 PM
Post
#57
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
f1anatic, daca gpl-ul ar fi mai poluant, nu cred ca autoritatile din Londra l-ar mai promova atat (reducere la taxe si impozite + suportarea unei parti din contravaloare). Si nu ar mai fi atat de puternic curentul eco imprimat instalatiilor gpl. ( http://www.subaru-ecomatic.de/index2.php ) eu am scris ceva mai sus masuratorile efectuate de RAR la mine si pe benzina si pe GPL. Pe GPL valorile erau mai mici (CO = 0 si CO2 cu 10-15%mai putin parca) mai putin valorile la CH-uri (care erau ceva mai mari). Normal ca nu a venit nimeni cu spectrometrul ca sa-ti pot demonta teoria, dar nici tu nu ma poti convinge ca e mai poluant doar prin presupunerea ca noxele contin mai multe particule de metal (la nivel de micrometri, in cateva mii de km, motorul ar fi scos pe teava de esapament dupa teoria ta). Mai documenteaza-te in ceea ce priveste poluarea cu metale cit si despre poluarea de la esapament in general. Cit despre noxe, chiar tu ai spus-o: CO, CO2 mai mic, HC mai mare. Probabil Londra (Environmental agency UK; Health & Safety Executive UK) au o strategie comuna prin care urmareste o reducere de CO, CO2 de la traffic de autovehicule usoare; HC de la diesel si NOx; SOx; de la fabrici si termocentrale (pe carbune si pacura). Sa zicem doar ca vorbesc in cunostiinta de cauza. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 23 2009, 08:36 PM
Post
#58
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
....... N-a afirmat nimeni treaba asta. Doar ca diferentele sunt mici, chiar foarte mici (insesizabile chiar la mersul zilnic). Si cu cat computerul GPL e mai performant, cu atat scad diferentele. Diferentele sunt mari. Daca nu as fi avut asa ceva ( masina facuta afara, nu la noi ) poate credeam. Oricine simte imediat daca benzina nu e de calitate, darmite gaz... Hai sa fim seriosi -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Nov 23 2009, 09:48 PM
Post
#59
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
F1anatic, la aspectul ce priveste poluarea suplimentara cu metale in cazul LPG nu m-am gandit. Nu am auzit despre aceast aspect negativ.
In schimb cu urmatoarea afirmatie totusi nu pot fi de acord: ...LPG are o temperatura de combustie de 2-3 ori mai mare ca benzina... Temperatura de ardere(si nu de autoaprindere care are legatura cu CO) a LPG-ului e mai ridicata cu 100-150 grade fata de benzina care arde la peste 2500 grade. Diferenta e de cca.5%. Propunerea mea e sa ne documentam noi inainte sa indemnam pe altii. P.S. e bine ca mi-ai atras atentia asupra poluarii cu metale, chiar daca in acest caz nu este relevant. Kroko, "Orice s-ar spune, pe gaz nu va merge niciodata ca pe benzina". Depinde ce ai gandit. Sigur nu va merge ca pe benzina fiindca merge pe GPL, dar poate merge la fel de bine ca pe benzina(noile VSI) http://www.prinsautogas.com/en/products/vsi-lpg/vsi-lpg.html sau chiar mai bine in cazul celor care injecteaza direct GPL in forma lichida. In acest caz ECU propriu comanda procesul. P.S. pe vremea cand ai avut BMW 323 nu existau aceste sisteme si performantele masinii tale au avut de suferit. This post has been edited by pista: Nov 23 2009, 09:52 PM -------------------- |
|
|
Nov 23 2009, 09:59 PM
Post
#60
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 18th April 2024 - 01:09 AM |