Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje |
This topic is about Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje, the author, Mircea104901, wrote about: /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> n-am apucat sa fac poze, dar vad ca le-au pus cei de la atelier: ht ... To read more just scroll down
Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje |
Sep 10 2009, 02:53 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
http://www.ecokraftbest.ro/index.php?s=11&...step=1&pg=7 Link-ul nu ramane complet si duce pe prima pagina, asa ca am salvat pozele: 20090909164349.jpg ( 67.71K ) Number of downloads: 47 20090909164412.jpg ( 42.47K ) Number of downloads: 39 20090909164434.jpg ( 57.35K ) Number of downloads: 62 20090909164549.jpg ( 91.39K ) Number of downloads: 47 This post has been edited by Mircea104901: Sep 10 2009, 02:51 PM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Sep 10 2009, 09:40 PM
Post
#22
|
|
sofer Group: Membri Posts: 71 Joined: 5-October 07 From: Suceava Member No.: 114.947 |
Ce-o fi asa periculos si rusinos sa ai Subaru pe gpl?! Faptul ca de vreo 3,4 ani incoace dealerii din Anglia, Italia, Germania si poate or mai fi si altii vand masinile de noi cu instalatie lpg (bifuel, ecomatic), iar modelele 2,5 turbo au cam disparut, cu exceptia lui wrx si sti, nu ar trebui sa ne ofere niste raspunsuri? Ba mai mult, chiar si cei care au motoare turbo au facut conversia - e plin pe la italieni si nemti. Conteaza foarte mult in vestul Europei sa poti face economie la banii din buzunar si sa fii mai putin poluant, aspect care se vede si la taxele aplicate (Londra si, daca nu ma insel, Milano si chiar Atena).
In Romania si SE Europei Forester XT se vinde lejer in continuare, este o masina exceptionala, dar ... exista si alte variante, pentru toate mofturile si buzunarele. Puteti arunca un ochi si in germania, italia, anglia. -------------------- Forester 2.0X 2006
|
|
|
Sep 11 2009, 10:09 AM
Post
#23
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
In Italia cred ca mai mult de jumatate din masinile Subaru pe benzina (Legacy/OBK, Forester) se vand bi-fuel: benzina/GPL. Nu e nimic rusinos sa-ti cheltui mai cu atentie banii din buzunar si doar la noi poti sa vezi parcate la scara blocului de garsoniere supermasini turbo cu 300cp sub capota. Au si ei asa ceva insa in general le parcheza in garajul de langa vila.
Si de aici poti intelege gradul de civilizatie al unei natiuni. Nemtii cumpara Logan in draci iar noi mai-mai ca vomitam de scarba cand auzim de el. LE: apropos de poze: nu inteleg eu ce e acolo insa se vede ca este lucrat ingrijit. This post has been edited by hdi: Sep 11 2009, 10:10 AM -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Sep 11 2009, 11:51 AM
Post
#24
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
- In prima, se vede mufa de alimentare GPL. Am preferat sa o puna langa cea de benzina, sa nu gauresc spoilerul sau aripa, si sa fie un pic protejata. - In a doua este rezervorul de GPL in locul rotii de rezerva. Pe centrul rezervorului este capacul cu garnitura (despre care spuneam mai sus), astfel incat arata uniform, fara tevaraie si fire pe afara, si, DACA (scriu asa pentru ca nu as accepta asa ceva) ar exista scapari de gaze, nu ar intra in masina, ca ar iesi pe sub ea, pe langa tevile de alimentare GPL. - In a treia se vede comutatorul b/g (benzina/gaz) care are si indicatorul cu led-uri al rezervorului. Foloseste la comutarea manuala intre benzina si GPL (cand ai chef) sau daca vrei sa lasi masina pe benzina (sa opresti instalatia GPL). In mod normal, totul se face automat de catre computerul GPL. Mentionez ca locul de montaj a fost ales de mine (se poate pune oriunde vrei) 20090909164549.jpg ( 141.59K ) Number of downloads: 55 - Injectoarele GPL s-au pus acolo pentru ca lungimea conductelor care merg de la rampa de injectie GPL in galerie langa injectoarele de benzina sa fie aproximativ aceeasi. Celelalte repere nu sunt vizibile (cativa senzori pe care nu stiu sa-i descriu) LE: a, computerul GPL e pus cu "fundul" in sus pt ca initial pusesera altul cand au confectionat suportul de prindere, si ala avea mufa invers. Asta ar fi singurul "complain" This post has been edited by Mircea104901: Sep 11 2009, 11:55 AM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Sep 11 2009, 12:02 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Oricum, acum sunt sigur ca pot sa merg macar 700-800 km (minim garantat indiferent de conditii) pana la urmatoarea alimentare This post has been edited by Mircea104901: Sep 11 2009, 12:03 PM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Sep 11 2009, 03:16 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Mircea, merci pentru informatii si poze. Tine-ne la curent cu impresiile tale GPL-iste.
In curand trebuie sa apara si pe la noi modelul 2010 iar daca e la fel de urata ca in poze atunci voi pastra masina actuala inca un timp si voi monta instalatia de GPL. -------------------- |
|
|
Sep 11 2009, 04:50 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
In curand trebuie sa apara si pe la noi modelul 2010 iar daca e la fel de urata ca in poze atunci voi pastra masina actuala inca un timp si voi monta instalatia de GPL. Modelul care va veni la noi, are cateva modificari de design by SMT. Va fi chiar frumoasa masina. Deci pregateste-te pentru un Diesel impunator cu 6 viteze. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Sep 11 2009, 06:27 PM
Post
#28
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
-------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Sep 25 2009, 01:58 PM
Post
#29
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
In primii 2000 km pe GPL:
- impresii negative: deocamdata niciuna; - consum: intre 12 si 15,6%. In general se incadreaza la: consum benzina + 15-20% (diferenta mai mari cand se merge "tare"), deci computerul de la STAG300+ isi face treaba bine, pentru ca aprox.20% este diferenta energetica intre GPL si benzina. Ca sprint, in turatii mari este ceva mai vioaie si mai responsiva pe benzina, dar asta se simte doar in "blana"; in rest, la turatii mici, e mai sprintena pe GPL. Andrei poate confirma (a stat in spatele meu prin Budapesta, si chiar el a remarcat treaba asta). Ca si costuri de carburant: cam la 55% din costul pe benzina. This post has been edited by Mircea104901: Sep 25 2009, 02:01 PM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Sep 26 2009, 07:11 PM
Post
#30
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 25-April 09 From: Constanta Member No.: 119.833 |
Frate subarist,nu*ti face griji,este facuta pentru America.D-aia arata asa de rau. Pentru europa o sa arate mult mai bine!Speram sa se "bage" si varianta Outback STi A?Sau e o utopie.... -------------------- SUBARU.FRIENDS INCLUDED.
|
|
|
Oct 6 2009, 11:44 AM
Post
#31
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Azi am fost la RAR pentru mentionat instalatie GPL in CIV. Cost total: 160 ron. Timp: 2,5h. Fara probleme.
Ce am observat la masuratorile de la gazele de esapament: Pe GPL, intr-adevar, poluarea cu CO2 este mai mica cu 10-15%, emisiile de CO sunt 0,00%, iar CH-ul(CH4 sau C3H8) a iesit de aproximativ 3 ori (~210ppm fata de ~70ppm) mai mare decat la benzina (normal, doar arde gaz ) . La benzina apare si CO, in cantitate mica (0,01-0,02%), e drept, dar sunt si alti compusi care se elibereaza in atmosfera. -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Nov 22 2009, 10:06 AM
Post
#32
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Unde gasesc o lista actualizata cu statii GPL pentru Romania ?
Pentru Germania(Europa?) am gasit urmatorea pagina: http://www.gas-tankstellen.de/menu.php -------------------- |
|
|
Nov 22 2009, 11:34 AM
Post
#33
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Aici
Recomandabil ar fi sa alimentezi cu gaz de la benzinarii (Lukoil/Mol/OMV) sau retele de statii GPL cunoscute(Crimbo/Butan). Restul de distribuitori au tendinta de a vinde si aer pe langa gaz. Sapt asta mi-am luat o mica teapa la capitolul asta. Am alimentat de o la statie noua, no-name, care imi e in drum spre casa si gazul e foarte foarte prost! -------------------- |
|
|
Nov 22 2009, 11:38 AM
Post
#34
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Nu inteleg de ce isi fura astia caciula singuri! Ok, tie ti-au dat tzeapa odata, a doua ora nu te mai prind, mai fraieresc 100-200 de insi, dupa care m-astept sa bata vantu'! Oare ce au ei in cap???
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Nov 22 2009, 11:57 AM
Post
#35
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Mike, merci pentru informatii.
Dupa drive testul cu OBD 2010 am ajuns la concluzia ca modelul precedent imi place mai mult. Voi pastra inca un timp masina actuala si saptamana viitoare va urma instalarea sistemului GPL. Doresc sa ma documentez din timp si despre statiile GPL care vand gaz de calitate. Nu inteleg de ce isi fura astia caciula singuri! Ok, tie ti-au dat tzeapa odata, a doua ora nu te mai prind, mai fraieresc 100-200 de insi, dupa care m-astept sa bata vantu'! Oare ce au ei in cap??? "Aer pe langa gaz" cum a observat si Mike. -------------------- |
|
|
Nov 22 2009, 12:13 PM
Post
#36
|
|
sofer Group: Membri Posts: 71 Joined: 5-October 07 From: Suceava Member No.: 114.947 |
Unde gasesc o lista actualizata cu statii GPL pentru Romania ? Pentru Germania(Europa?) am gasit urmatorea pagina: http://www.gas-tankstellen.de/menu.php Pt Romania nu-ti trebuie, vei vedea ca te impiedici de ele. La cel putin 50-100 km ai cate o statie de renume (Lukoil/Mol/OMV/Butan). Europa - http://new.eurogasauto.egm.it/en/egmsearch/findbusiness - nu stiu cat este de actualizata Europa - http://www.gps-data-team.com/poi/country/ - alegi Country, apoi petrol, apoi lpg , e interesant ca de regula arata si o harta a zonei unde este statia UK - http://www.drivelpg.co.uk/map/index.php - e plin IT - http://www.prezzibenzina.it/ - e plin FR - http://stations.gpl.online.fr/appli/index.php Austria - cam saraca, ~11 statii, dar suficiente pt a trece in Italia sau Germania Elvetia - nu am vazut nici una, dar pb e ca in vest nu mai vezi tankurile alea mari ca la noi, e pur si simplu pompa similara cu benzina si diesel. Ideea e ca poti face lejer cam toata Europa pe GPL. Pt HU, A, IT pistonul de alimentare se potriveste cu "mufa" montata la noi, am inteles ca pt Germania, Olanda, Belgia, UK arata altfel, dar e posibil sa le aiba personalul statiei. Pt HU stiu sigur ca sunt la Szolnok, Gyor, Tatabanya chiar langa autostrada. -------------------- Forester 2.0X 2006
|
|
|
Nov 22 2009, 12:32 PM
Post
#37
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Din cate am testat, cel mai ok a fost de la doua firme: Rompetrol si Bulrom. Rompetrol include si statiile Crimbo. Din ce am vazut pana acum au gaz foarte bun. De la ceilalti nu mi-a placut. A mai fost ok de la Mol , dar nu am gasit decat in Ungaria, la cele de la noi (cel putin in Ardeal) nu au GPL.
Pista, vezi ca au aparut rezervoare toroidale de 61 l parca (mai mari decat am eu). Iti recomand sa pui cat mai mare Nu prea exista o harta corecta cu statii GPL. Cel mai greu e la inceput sa le "ochesti" pe cele care-ti plac, dupa care nu mai sunt probleme. This post has been edited by Mircea104901: Nov 22 2009, 12:33 PM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Nov 22 2009, 03:09 PM
Post
#38
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Nu inteleg de ce isi fura astia caciula singuri! Ok, tie ti-au dat tzeapa odata, a doua ora nu te mai prind, mai fraieresc 100-200 de insi, dupa care m-astept sa bata vantu'! Oare ce au ei in cap??? Asa fac unii afaceri! Statia de la care am alimentat si ma plang e deschisa de maxim 1 luna, deci macar la inceput puteau sa fie si ei corecti. Nu am stat sa ma documentez cum e in alte orase dar cel putin la noi in CT 90% din taximetristii cu motoare pe benzina au si instalatii GPL, deci piata de desfacere exista @Mircea: ai un mol la intrare in BV(vizavi de Mc'Donalds) spre exemplu si am mai vazut unul cu GPL la intrare in Gheorgheni dinspre Praid @Pista: partea amuzanta e ca asta vara cand am plecat la munte mi-am facut lista cu benzinarii care au GPL sau statii GPL, pe rute, distante, bla bla bla. Si in mod evident am uitat foaia acasa Dar m-am descurcat si am gasit la discretie pe oriunde m-am dus. Cum mi-am dat eu seama ca gazul e prost: Eram in afara orasului 3500rpm, acceleram si brusc motorul a avut lag. Mai ceva ca la unul cu turbina! Cam 1 sec motorul n-a avut viata, apoi si-a dat drumul si a mers normal. This post has been edited by mike.omega: Nov 22 2009, 03:10 PM -------------------- |
|
|
Nov 22 2009, 04:09 PM
Post
#39
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Mie nu imi este clar: acest GPL nu scade consumul de benzina ? Corect ? Este doar o alternativa de combustibil mai ieftina dar mai cancerigena ?
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 22 2009, 04:36 PM
Post
#40
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Nu, nu scade consumul pentru ca are cifra octanica mai mica. Consumul creste dar prea putin in comparatie cu diferenta de pret. GPL-ul e cam la 60% din pretul benzinei
Cat despre ideea ta de a fi cancerigen iti raspund in doua moduri: 1. QUOTE Its advantage is that it is non-toxic, non-corrosive and free of tetra-ethyl lead or any additives, and has a high octane rating (108 RON). It burns more cleanly than petrol or diesel and is especially free of the particulates from the latter. SURSA 2. Testul suprem. Am bagat masina in garaj, am inchis garajul si dupa 10 min inca mai existam pe langa masina cu motorul pornit. Am incercat acelasi lucru si cu motorul mergand pe benzina, am deschis repede usa, mai ales ca eu am Euro 2 -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 01:35 PM |