IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Probleme cu ambreiajul

This topic is about Probleme cu ambreiajul, the author, kroko, wrote about: QUOTE (Mircea104901 Aug 13 2009, 0905 AM) Stati linistiti. Cunosc pe cineva care a belit ambreiajul (Subaru nou) in doar 5000km /smile.gif" style="ver ... To read more just scroll down

21 Pages V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Probleme cu ambreiajul, Outback diesel
kroko
post Aug 13 2009, 10:15 AM
Post #41


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 09:05 AM) *
Stati linistiti. Cunosc pe cineva care a belit ambreiajul (Subaru nou) in doar 5000km smile.gif

Multi belesc ambreiajele, chiar daca pe masina scrie altceva decit subaru.


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vlademir
post Aug 13 2009, 10:51 AM
Post #42


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 338
Joined: 5-October 07
From: Suceava/Bucuresti
Member No.: 114.935



QUOTE (kroko @ Aug 13 2009, 11:15 AM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 09:05 AM) *
Stati linistiti. Cunosc pe cineva care a belit ambreiajul (Subaru nou) in doar 5000km smile.gif

Multi belesc ambreiajele, chiar daca pe masina scrie altceva decit subaru.

Am dat masina unui om pentru un drum scurt, Sovata Bai - Praid si inapoi, dupa care am constatat un miros puternic/fierbinte care nu era de frane. Sunt absolut convins ca stilul de condus, mai ales daca vii de pe benzina pe diesel, poate duce la belirea ambreiajului. De asta nici nu are garantie. Au descoperit altii roata inaintea mea.


--------------------
Actual Subaru Outback Diesel ZS
Fost Toyota AVENSIS 2.0 D-4D SOL din 2006 de pe Iuliu Maniu, sector 6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Aug 13 2009, 11:16 AM
Post #43


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Daca cineva are vreo explicatie pentru acest miros de la ambreiajul incins ar fi interesant. L-am simtit si la SOD si la Landcruiser.

Sa fie mai prost ambreiajul? Sa fie un semnal ca masina e chinuita ? Sau pur si simplu fiind masini mai capabile toata lumea se catara cu ele, ceea ce nu face cu masinile de strada obisnuite?


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Aug 13 2009, 11:24 AM
Post #44


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



Citisem undeva ca ar fi un material ecologic. Cum nimic nu e perfect, e ecologic da' pute. Habar n-am daca e adevarat.
Pe de alta parte e bine pt. ca este un semnal de alarma. Pute, o lasi mai usor. Oricum, pentru a buli ambreiajul ar trebui depus destul de mult efort, nu ar trebui sa se intample asa, doar ca ai patinat si tu un pic si inteleg de la Andrei ca a fost nevoie de 25000km si mult patinoar pentru a se ajunge aici. Nu-mi fac griji cel putin pana cand nu va veni cineva (eu sau altul) sa spuna ca s-a bulit ambreiajul desi nu ar fi avut de ce.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Aug 13 2009, 11:29 AM
Post #45


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



Am mai zis odata ca ambreiajele japoneze put urit cind se incing din cauza compozitiei ferodoului. Oricum toate se incing. Diferenta intre astea japoneze si restul, e mirosul smile.gif

QUOTE (hdi @ Aug 13 2009, 10:24 AM) *
.....Nu-mi fac griji cel putin pana cand nu va veni cineva (eu sau altul) sa spuna ca s-a bulit ambreiajul desi nu ar fi avut de ce.


Primul semn ca e pe duca ( adica a fost supraincalzit ), sunt trepidatiile la plecarea usoara de pe loc si/sau cuplarea cind pedala e foarte jos.


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei5130
post Aug 13 2009, 04:21 PM
Post #46


Prieten cu WMZ-ul mare
******

Group: Membri
Posts: 623
Joined: 16-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.002



QUOTE (kroko @ Aug 13 2009, 11:29 AM) *
Primul semn ca e pe duca ( adica a fost supraincalzit ), sunt trepidatiile la plecarea usoara de pe loc si/sau cuplarea cind pedala e foarte jos.


... exact asta se intampla cand ma vaitam dupa ce a ramas sotia cu ea suspendata, cred ca achinuit masina mult mai tare de cat a spus ea, am fost cu masina atunci la o inspectie si mecanicul a spus ca e de la ambreiaj si ca nu am ce sa ii fac isi revine sau pica, cu timpul a disparut trepidatul, acum a inceput sa patineze, am sa merg cu ea pana nu mai vre de loc sau pana cand am sa cedez nervos pana atunci pa revedere depasiri la limita si fugareli pe autostrada...


am constatat ca trage bine pana la 2500 dupa care incepe nebunia, cu a 1-a nu mai urvca la 60 ci ramane pe la 45-50, cu a 2-aacum in loc de 80 ramane la 70, a 3-a 120 in loc de 140, destu nu am avut unde sa le probez, stau eu si ma intreb nu cumva si faptul ca duceam fiecare trapta de viteza pana intra aproape pe rosu sa fi contribuit la aceasta uzura "prematura"?


--------------------
Subaru, Subaru si dinnou Subaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 13 2009, 04:25 PM
Post #47


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



QUOTE (andrei5130 @ Aug 13 2009, 05:21 PM) *
am constatat ca trage bine pana la 2500 dupa care incepe nebunia, cu a 1-a nu mai urvca la 60 ci ramane pe la 45-50, cu a 2-aacum in loc de 80 ramane la 70, a 3-a 120 in loc de 140, destu nu am avut unde sa le probez, stau eu si ma intreb nu cumva si faptul ca duceam fiecare trapta de viteza pana intra aproape pe rosu sa fi contribuit la aceasta uzura "prematura"?


sa o luam cu inceputul . ambreiajul e bucata aia de inginerie dintre motor si cutie. acest mic fenomen al tehnologiei este uzat DOAR in momentul cuplarii treptelor . doar atunci patineaza si da, patineaza la orice cuplare de treapta !
in rest , cu el cuplat , poti sa mucifici motorul ca ambreiajul n-are nici pe dracu.

PS: pot sa te postez pe funny quotes ?

LE: ca o nota aside. la legacy l-am schimbat la 50 000 km. dar inca nu patina ! incepuse sa scartaie si sa trepideze usor. mai puteam treage de el . dar la legy stiu ca eu l-am omorat la plecarile in forta . daca nu faci plecari in forta si tot pica , atunci problema este undeva intre scaun si volan ... trebuie gasita si remediata !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei5130
post Aug 13 2009, 05:17 PM
Post #48


Prieten cu WMZ-ul mare
******

Group: Membri
Posts: 623
Joined: 16-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.002



QUOTE (G e o r g e @ Aug 13 2009, 05:25 PM) *
QUOTE (andrei5130 @ Aug 13 2009, 05:21 PM) *
am constatat ca trage bine pana la 2500 dupa care incepe nebunia, cu a 1-a nu mai urvca la 60 ci ramane pe la 45-50, cu a 2-aacum in loc de 80 ramane la 70, a 3-a 120 in loc de 140, destu nu am avut unde sa le probez, stau eu si ma intreb nu cumva si faptul ca duceam fiecare trapta de viteza pana intra aproape pe rosu sa fi contribuit la aceasta uzura "prematura"?


sa o luam cu inceputul . ambreiajul e bucata aia de inginerie dintre motor si cutie. acest mic fenomen al tehnologiei este uzat DOAR in momentul cuplarii treptelor . doar atunci patineaza si da, patineaza la orice cuplare de treapta !
in rest , cu el cuplat , poti sa mucifici motorul ca ambreiajul n-are nici pe dracu.

PS: pot sa te postez pe funny quotes ?

LE: ca o nota aside. la legacy l-am schimbat la 50 000 km. dar inca nu patina ! incepuse sa scartaie si sa trepideze usor. mai puteam treage de el . dar la legy stiu ca eu l-am omorat la plecarile in forta . daca nu faci plecari in forta si tot pica , atunci problema este undeva intre scaun si volan ... trebuie gasita si remediata !

George,

Eu sunt convins ca ca ambreiajul din vina mea nu functioneaza corect in prezent, prin arogante eu inteleg plecari in forta in special liniute, exista si o problema intre volan si scaun pe care incrc sa o remediez, cand au aparut trepidatiile am intrebat la service daca e cazul sa schimb chitul dar baieti au zis sa astept sa pice de tot ....

din ce imi aduc eu aminte ambreiajul nu are nici un fel de dinti , striuri sau alte denivelari care sa il tina fix in momentul in care este cuplat, problema apare in momentul in care suprafetele se "lustruiesc" si mu mai au o aderenta buna, daca cuplul este mai mare de cat aderenta ambreiajului atunci cele doua componente vor avea viteze de invartire diferite, asta fiind problema, cuplul de la motor nu mai ajunge in cutie si de acolo mai departe ....

l.e. poza este de la un ambreiaj de SOD

This post has been edited by andrei5130: Aug 13 2009, 05:18 PM
Attached File(s)
Attached File  ScreenHunter_01_Aug._13_17.14.jpg ( 55.44K ) Number of downloads: 25
 


--------------------
Subaru, Subaru si dinnou Subaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 13 2009, 05:22 PM
Post #49


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (andrei5130 @ Aug 13 2009, 12:17 PM) *
din ce imi aduc eu aminte ambreiajul nu are nici un fel de dinti , striuri sau alte denivelari care sa il tina fix in momentul in care este cuplat, problema apare in momentul in care suprafetele se "lustruiesc" si mu mai au o aderenta buna, daca cuplul este mai mare de cat aderenta ambreiajului atunci cele doua componente vor avea viteze de invartire diferite, asta fiind problema, cuplul de la motor nu mai ajunge in cutie si de acolo mai departe ....


Da, ai dreptate, dar se aplica atunci cand ai ambreiajul deja uzat. Deci, va patina si cand este cuplat si motorul este in sarcina; uzura va creste si mai mult. Din momentul in care incepe sa patineze, viata ambreiajului va scadea abrupt, si nu vei face foarte multi km pana cand nu vei mai pleca de pe loc.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei5130
post Aug 13 2009, 05:30 PM
Post #50


Prieten cu WMZ-ul mare
******

Group: Membri
Posts: 623
Joined: 16-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.002



QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 06:22 PM) *
Da, ai dreptate, dar se aplica atunci cand ai ambreiajul deja uzat. Deci, va patina si cand este cuplat si motorul este in sarcina; uzura va creste si mai mult. Din momentul in care incepe sa patineze, viata ambreiajului va scadea abrupt, si nu vei face foarte multi km pana cand nu vei mai pleca de pe loc.


exact asta spuneam si eu cand am zis ca nu mai atinge vitezele maxime pa care le atingea in fiecare treapta, dupa ce trece de punctul maxim de aderenta al ambreiajului incepe sa patineze, pentru moment exersez mersul batranesc, plecat incet de la semafor, mers agale, schimbat sub 2800, evitat aglomeratia (cam dificil), pana una alta astept raspuns din Germania in legatura cu chitul sa vad la ce banuti e la ei si in cat timp pot sa pun mana pe el daca il comand la ei, va tin la curent cu preturile...



--------------------
Subaru, Subaru si dinnou Subaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Aug 13 2009, 05:40 PM
Post #51


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



QUOTE (andrei5130 @ Aug 13 2009, 04:21 PM) *
... exact asta se intampla cand ma vaitam dupa ce a ramas sotia cu ea suspendata, cred ca achinuit masina mult mai tare de cat a spus ea, am fost cu masina atunci la o inspectie si mecanicul a spus ca e de la ambreiaj si ca nu am ce sa ii fac isi revine sau pica, cu timpul a disparut trepidatul, acum a inceput sa patineze, am sa merg cu ea pana nu mai vre de loc sau pana cand am sa cedez nervos pana atunci pa revedere depasiri la limita si fugareli pe autostrada...

am constatat ca trage bine pana la 2500 dupa care incepe nebunia, cu a 1-a nu mai urvca la 60 ci ramane pe la 45-50, cu a 2-aacum in loc de 80 ramane la 70, a 3-a 120 in loc de 140, destul blink.gif nu am avut unde sa le probez, stau eu si ma intreb nu cumva si faptul ca duceam fiecare trapta de viteza pana intra aproape pe rosu sa fi contribuit la aceasta uzura "prematura"?


Putem verifica daca e defect de fabricatie sau nu. De exemplu ma gandesc sa va imprumut masina, pentru o tura scurta pana la Piatra Arsa in week-end. Daca apar aceleasi simptome, e problema cu stilul de condus pe platou. Daca nu, poate era o problema de fabricatie.

Cred ca s-ar putea face si un episod pentru TopGear, in continuarea cladirii demolate cu masina pe acoperis: "Hilux New Generation" sau "Andrei vs Hilux". starwars.gif

Andrei ati mai supus vreo masina la acest tratament pe perioada-km comparabili?

Eu cred ca schimbarea treptelor des la 4000-4500 uzeaza evident mai mult ambreiajul (de 12 ori.... 87 era exagerat) decat schimbarea duminicala dupa triunghiulet. BTW, asta si mie mi se pare exagerat dar m-am luat dupa el la cateva drumuri.




--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Aug 13 2009, 06:33 PM
Post #52


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Am si eu o intrebare legata de ambreiajul de pe SOD:

Nu vi se pare ca ambreiajul SOD-ului e reglat sa "tina" foarte jos? Adica la mine cel putin 3/4 din cursa pedalei nu face nimic. Eu obisnuiesc sa calc ambreiajul cand schimb sau cand plec de pe loc pana la fund de tot si atunci cand ii dau drumul incet deja dupa eliberarea a 1/4 din cursa pedalei pot lua linistit piciorul brusc de pe ea ca e ok. Merita reglata treaba asta sau nu?

Din cauza asta masina necesita putin timp pentru acomodare si daca nu te prinzi de faza si nu ai un picior "fin" pai o tot opresti nene cand pleci de pe loc de o ia draq. Mi sa intamplat cand i-am dat-o unui prieten f bun conducator sofer de BMW ce dupa primele plecari de pe loc nu a fost in stare sa o miste fara sa opreasca motorul - i-am spus - stai linistit ca mi s-a intamplat si mie la inceput, insa ce era in mintea mea ............... sick.gif

Ma rog, dupa ce am "invatat-o" nu mai am problema asta, dar uneori, mai ales in traficul din Bucuresti cand tot pleci de pe loc poate deveni enervanta. Mai ales cand o mai imprumuta si sotzia.........

Deci in loc de concluzie - cand o mai dati pe mana altora trebuie instructaj solid legat de problema asta !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Aug 13 2009, 06:53 PM
Post #53


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



Ambreiajul nu se poate regla, e hidraulic.
Cind trebuie sa apesi mult pedala, inseamna ca placa de presiune se ridica neuniform. Adica soarele are duritate diferita pe circumferinta lui, cel mai probabil din cauza unei incalziri excesive, sau e chiar fisurat. Cind soarele e in toate mintile lui, placa se "departeaza" uniform la apasarea pedalei, cuplarea/decuplarea neavind nevoie de cursa mare.


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Aug 13 2009, 07:00 PM
Post #54


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 05:31 AM) *
QUOTE (Rebel @ Aug 12 2009, 08:47 PM) *
Daca ar fi sa ma iau dupa explicatia ta, ar trebui sa cred ca intregul sistem AWD cu componentele sale , nu este capabil sa prelucreze, implicit sa preia, distribuie si trimite forta primita in mod diferit la celelalte roti. Nu de alta dar tocmai ai transferat Symmetrical AWD intr-un simplu cardan...

Si binenteles ca nu asa stau lucrurile, fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC... si faptul ca ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD...

Iar AWD nu este imun, derapeaza si el...


Daca ar fi sa ma iau dupa tine, sistemul AWD de dupa cutia de viteze ar avea jocuri sau ar avea cuplaje elastice. no.gif

TCS/ASR/VDC taie din puterea motorului cand simte derapaj, deci automat scade puterea/turatia motorului, si implicit frecarea nedorita care uzeaza ambreiajul.
Cand o sa scartai (asa, burnout, nu 1/2 secunda) tu un AWD sub 300CP, sa filmezi sa ne arati si noua.


Ce voiam sa spun este faptul ca symmetrical awd are capacitatea de a prelua din forta ce ii este trimisa si sa o trimita in functie de aderenta la roti fiind mai generos cu cele ce au cea mai mare aderenta. O mare parte din forta pusa in sistem este prelucrata deci declaratia ta ca "La 4x4 socul este absorbit complet de ambreiaj" este gresita. Poate cuvantul COMPLET nu este cea mai fericita exprimare. Nu doar la 4X4 ci si la 4X2 socul este absorbit de ambreiaj insa in cazul 4X4 este intr-o mai mica masura intrucat sistemul este capabil sa preia altfel inputul, sa il prelucreze si sa il distribuie in mod egal la 4 roti in loc de 2 deci avantaj 4X4 (deci mai putina putere pe roata). Si da, daca vrei exista "elasticitate" in aceste sisteme (nu exista sitem fara sa fie gandit sa preia un anumit grad de soc si sa "absoarba" ceva), asa cum (plastic vorbind) si ambreiajul este un elastic mecanic.
Si daca ar fi sa ma iau dupa ce spui tu, ar insemna ca nu exista nici un fel de pierderi in rest si masina s-ar baza doar pe ambreiajul care conform spuselor tale ar prelua COMPLET toata forta respectiva; in acest caz stimabile, masina aia ar pleca ca sageata de pe loc fara sa aiba ABSOLUT NICI O PIERDERE si ar papa un ambreiaj la 20 de plecari... ca sa fac asa o analogie, gandirea ta este similara cu anvelopele de Formula 1: pun cat mai multa forta primita pe sosea (nici acolo nu-i COMPLET) si se papa in cateva sute de km. Mai gandeste-te. Nu intamplator eu spun "ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD... "

Cat despre TCS/ASR/VDC exact asta spuneam si eu: "fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC". Deci daca mai luam in consideratie si VDC-ul de la Subaru, atunci realizam ca pe langa un sistem apt sa preia altfel puterea mai avem si acest VDC care este capabil sa reduca din puterea motorului pentru a proteja restul componentelor. Binenteles ca ambreiajul este cel care va fi totusi cel mai putin fiabil, nimeni nu cred ca a contestat chestia asta, este o lege mecanica in industria auto care spune clar ca, componenta care este cea mai ieftina si necostisitoare pentru a fi schimbata trebuie sa aiba un material mai slab decat restul. Insa sa spui ca "socul este complet absorbit de ambreiaj" este gresit.

QUOTE (Mircea104901 @ Aug 13 2009, 05:31 AM) *
Cand o sa scartai (asa, burnout, nu 1/2 secunda) tu un AWD sub 300CP, sa filmezi sa ne arati si noua.


Ce bine si confortabil te-ai ascuns tu dupa cei 300 CP! smile.gif Tocmai de-aia un FWD sau RWD poate face un burnout sub 300 CP pentru ca toata puterea este distribuita doar la 2 roti si nu la 4. Insa pe masura ce la un AWD poti da aceeasi cantitate de putere pe roata ca si la FWD/RWD, si cu AWD porti face burnout. Doar TCS o sa mai faca diferenta. Ori eu am spus, "AWD derapeaza si el" nu m-am referit nicidecum la putere. Ca sa nu mai spun ca a "a derapa" nu include doar "burnout".

Si un burnout cu Impreza STI


This post has been edited by Rebel: Aug 13 2009, 07:03 PM


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Aug 13 2009, 07:12 PM
Post #55


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



QUOTE (kroko @ Aug 13 2009, 06:53 PM) *
Ambreiajul nu se poate regla, e hidraulic.
Cind trebuie sa apesi mult pedala, inseamna ca placa de presiune se ridica neuniform. Adica soarele are duritate diferita pe circumferinta lui, cel mai probabil din cauza unei incalziri excesive, sau e chiar fisurat. Cind soarele e in toate mintile lui, placa se "departeaza" uniform la apasarea pedalei, cuplarea/decuplarea neavind nevoie de cursa mare.



Pai tocmai asta am spus si eu - cursa necesara pentru a schimba vitezele este foarte mica insa este foarte jos.

"Cind trebuie sa apesi mult pedala, inseamna ca placa de presiune se ridica neuniform. Adica soarele are duritate diferita pe circumferinta lui, cel mai probabil din cauza unei incalziri excesive, sau e chiar fisurat."

Sa inteleg ca un ambreiaj "normal" cu placa de presiune normala, nu necesita apasarea pedalei pana la fund ??? Pai tocmai asta ma invatza instructorul acum vreo 14 ani - "sa nu care cumva sa nu apesi ambreiajul pana la fund ca te ia mama draq...."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Aug 13 2009, 07:20 PM
Post #56


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



QUOTE (bogcot76 @ Aug 13 2009, 06:12 PM) *
.....
Sa inteleg ca un ambreiaj "normal" cu placa de presiune normala, nu necesita apasarea pedalei pana la fund ??? Pai tocmai asta ma invatza instructorul acum vreo 14 ani - "sa nu care cumva sa nu apesi ambreiajul pana la fund ca te ia mama draq...."


Evident ca un ambreiaj corect necesita cursa mai mica la pedala. Ca e indicat sa apesi mai mult pedala, e foarte adevarat ca e mai bine, pentru a evita decuplarea incompleta.

De ex. eu mi-am dat seama ca al meu e pe duca, cind a inceput sa "ceara" mai multa pedala pentru decuplare completa.

This post has been edited by kroko: Aug 13 2009, 07:25 PM


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 13 2009, 07:40 PM
Post #57


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (Rebel @ Aug 13 2009, 02:00 PM) *
Si da, daca vrei exista "elasticitate" in aceste sisteme (nu exista sitem fara sa fie gandit sa preia un anumit grad de soc si sa "absoarba" ceva), asa cum (plastic vorbind) si ambreiajul este un elastic mecanic.

Din cate stiu eu nu prea exista cuplaje elastice dupa ambreiaj pana la roata. (ca sa nu zic nu exista). Si da, tot socul tranzitiei transmisiei puterii de la axul motor(aflat in miscare) catre roti (care pot fi pe loc sau in miscare) este preluat de ambreiaj. Pentru ca de-aia e acolo, de-aia a fost facut, si ala e rolul lui.
Ca VDC,ASR, etc fac o chestie electronica si mai taie din putere, aia e alta mancare de peste.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Aug 13 2009, 07:56 PM
Post #58


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



QUOTE (Rebel @ Aug 13 2009, 06:00 PM) *
.....
Si daca ar fi sa ma iau dupa ce spui tu, ar insemna ca nu exista nici un fel de pierderi in rest si masina s-ar baza doar pe ambreiajul care conform spuselor tale ar prelua COMPLET toata forta respectiva; in acest caz stimabile, masina aia ar pleca ca sageata de pe loc fara sa aiba ABSOLUT NICI O PIERDERE si ar papa un ambreiaj la 20 de plecari...
....


D-aia integralele cu puteri importante pleaca de pe loc ca trase cu prashtia... thumbsup.gif
Daca puterea masinii nu reuseste sa invirta bine rotile la o plecare "in forta" si motorul e "pus in fund", belesti ambreiajul si nici nu pleci tare, ca n-ai cu ce... rolleyes.gif
Secretul unei plecari corecte ( indiferent ca e in forta sau nu ), e sa cuplezi ambreiajul cit se poate de repede.
Daca n-ai integrala, vrei sa pleci tare, si puterea masinii depaseste capacitatea anvelopei de a pune puterea respectiva JOS ( adica aderenta insuficienta ), scoti fum din roti, stai pe loc sau pierzi timp bun, dar scapa ambreiajul rolleyes.gif . Pentru a evita situatia asta, s-au inventat sistemele de control a tractiunii care reduc puterea motorului cind s-a pierdut aderenta. Oricum nu poti pleca mai tare, dar menajezi anvelopele si ambreiajul.
Concluzia e ca daca n-ai putere, nu incerca sa pleci tare cu integrala, ca-i belesti ambreiajul instant .....


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Aug 13 2009, 08:07 PM
Post #59


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Acum o cam dai la intors cum se zice...

textul tau era acesta:
Un pic de legatura are, pentru ca, la cele cu tractiune pe 2 roti, un soc mai puternic asupra ambreiajului este atenuat de derapajul (scartaitul rotilor). La 4x4 socul este absorbit complet de ambreiaj.

Prin comparatia cu FWD si explicatia data, tu sustii ca la AWD rotile practic nu s-ar misca deloc iar ambreiajul ar prelua totul, pe cand la FWD rotile se misca si au pierderi iar ambreiajul nu preia totul.
Ori in textul cu pricina expus anterior, nu era vorba de "socul tranzitiei transmisiei puterii de la axul motor catre roti" (ca asta stie toata lumea), ci de cum se opun rotile...
Si daca tot l-ai pus aici si pe asta, atunci te intreb la FWD de ce n-ar fi preluat tot de catre ambreiaj? wink.gif

In fine, mai bine ai recunoaste ca ai incercat sa aloci superioritate lui AWD printr-o explicatie puerila gresita si basta.





--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Aug 13 2009, 08:16 PM
Post #60


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



Tu cui ai raspuns acum ?


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

21 Pages V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th April 2024 - 07:28 PM