Probleme cu ambreiajul, Outback diesel |
This topic is about Probleme cu ambreiajul, the author, kroko, wrote about: QUOTE (andrei5130 Aug 12 2009, 1037 PM) ...... Chiar nu stie nimeni nimic despre ambreiajul de STI, se potriveste? Poate da, impreuna cu volanta, dar ... To read more just scroll down
Probleme cu ambreiajul, Outback diesel |
Aug 12 2009, 11:52 PM
Post
#21
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
...... Chiar nu stie nimeni nimic despre ambreiajul de STI, se potriveste? Poate da, impreuna cu volanta, dar nu sunt sigur. Ideea e ca la STI, rulmentul de presiune "trage" de soare si nu impinge ca la majoritatea ambreiajelor ( si la evo e la fel ). Vezi si tu pe forumurile de afara poate gasesti informatii legate de subiectul asta. Poate chiar cei de la SMT stiu daca se poate si ce implica. Oricum, simplu/ieftin nu e. This post has been edited by kroko: Aug 12 2009, 11:53 PM -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 12 2009, 11:58 PM
Post
#22
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Pun si eu intrebare de inginer (electronist... ): ce treaba are volanta cu prefectura? Vorbim de aceeasi volanta? aia care mentine sensul de rotatie al motorului intre doua aprinderi?
-------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Aug 13 2009, 12:23 AM
Post
#23
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
Ai o scuza ca esti elctronist. Volanta e aia pe care sta ambreiajul
l.e. Si da, face si ce spui tu.... This post has been edited by kroko: Aug 13 2009, 12:24 AM -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 13 2009, 12:55 AM
Post
#24
|
|
pilot Group: Membri Posts: 391 Joined: 3-January 08 From: St.Etienne Member No.: 115.952 |
...... Chiar nu stie nimeni nimic despre ambreiajul de STI, se potriveste? Poate da, impreuna cu volanta, dar nu sunt sigur. Ideea e ca la STI, rulmentul de presiune "trage" de soare si nu impinge ca la majoritatea ambreiajelor ( si la evo e la fel ). Vezi si tu pe forumurile de afara poate gasesti informatii legate de subiectul asta. Poate chiar cei de la SMT stiu daca se poate si ce implica. Oricum, simplu/ieftin nu e. O volanta si un kit de ambreiaj de benzinar sa se potriveasca pe un diesel ar fi incredibil ... cel putin ptr mine. Dar ca sa fii sigur trebuie sa ai un program de indentificare a pieselor dupa cod reprez. Subaru il au,ceva in genul Etka de la Audi,am atasat un foto in alt topic. Cum va spuneam cand la pornirea de pe loc o sa trepideze bordul puternic sa va ganditi si la volanta. This post has been edited by iulian_1976: Aug 13 2009, 12:58 AM -------------------- Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________ ,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho. _______________________________________________ |
|
|
Aug 13 2009, 12:58 AM
Post
#25
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
-------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 13 2009, 01:47 AM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Ambreiajul se calca BRUSC si se elibereaza LIN in tandem cu apasarea acceleratiei. Cine il elibereaza rapid sau brusc a trecut prin scoala ca rata prin apa.
Daca ai ajuns sa schimbi ambreiajul la 25.000 ori masina aia este foarte slab construita ori maniera ta de a conduce are o nevoie disperata de imbunatatiri. Un pic de legatura are, pentru ca, la cele cu tractiune pe 2 roti, un soc mai puternic asupra ambreiajului este atenuat de derapajul (scartaitul rotilor). La 4x4 socul este absorbit complet de ambreiaj. Daca ar fi sa ma iau dupa explicatia ta, ar trebui sa cred ca intregul sistem AWD cu componentele sale , nu este capabil sa prelucreze, implicit sa preia, distribuie si trimite forta primita in mod diferit la celelalte roti. Nu de alta dar tocmai ai transferat Symmetrical AWD intr-un simplu cardan... Si binenteles ca nu asa stau lucrurile, fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC... si faptul ca ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD... Iar AWD nu este imun, derapeaza si el... -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Aug 13 2009, 03:08 AM
Post
#27
|
|
pilot Group: Membri Posts: 391 Joined: 3-January 08 From: St.Etienne Member No.: 115.952 |
Treaba este mai complicata si explicatiile sunt multe.
Preocuparea actuala a producatorilor este sa nu se strice kitul de ambreaj +volanta prea devreme pentru ca apar procese pe rol,nervi etc ...dar nici foarte tarziu pentru ca ar da faliment Sachs,Valeo etc Eu pot sa va spun solutia extrema uzitata de Audi, sub pretextul unui upgrade de soft , se rescrie ECU astfel se va modifica cuplul in special la plecarea de pe loc, ca asta este in fapt durerea ,plecarea de pe loc. Asta este pentru a prelungi durata cat de cat ...sa treaca de garantie. Este procesul oarecum invers care se face la tuning. Poate Andrei este un caz izolat -------------------- Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________ ,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho. _______________________________________________ |
|
|
Aug 13 2009, 07:10 AM
Post
#28
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Daca ai ajuns sa schimbi ambreiajul la 25.000 ori masina aia este foarte slab construita ori maniera ta de a conduce are o nevoie disperata de imbunatatiri. Curand ne vom lamuri care dintre ele. Cred ca cei mai multi km cu un LegyD/OBD i-a facut @vlademir (40000). Citeam pe forumul italienilor de o revizie la 60000km insa for no particular reason au inchis site-ul ala. Oricum, nu tin minte de probleme semnalate la ambreiaj si erau destul de multi posesori de diesel inscrisi. In orice caz, uzura prematura poate fi favorizata si de folosirea intensiva a masinii in regim urban, mai ales cand e vorba de Bucuresti unde poti pleca de pe loc de 100 de ori in 500m. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Aug 13 2009, 08:38 AM
Post
#29
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
............. In orice caz, uzura prematura poate fi favorizata si de folosirea intensiva a masinii in regim urban, mai ales cand e vorba de Bucuresti unde poti pleca de pe loc de 100 de ori in 500m. Foarte adevarat. Si daca mai si gresesti de citeva ori ( macar ), viata ambreiajului de subaru se scurteaza rau de tot. QUOTE Iar AWD nu este imun, derapeaza si el... Daca un golf de 1.4 si 80 cai il faci usor sa scoata fum din roti la plecare, o impreza de 1.5 la 90 sau 100 cai ( habar n-am cit are ) tre sa fii criminal sa-i poti da un "scirtz" de citiva cm .... -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 13 2009, 08:44 AM
Post
#30
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
kroko tu ai tot Boxer Diesel? Cati km? De ce schimbi ambreiajul, ce s-a intamplat?
Din cate stiu la unele modele "KIT-ul" contine si volanta deci trebuie schimbata obligatoriu. Nu stiu daca din ratiuni tehnice sau doar ca sa ajunga si altii la preturile SMT. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 13 2009, 09:03 AM
Post
#31
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
Multumesc pentru explicatii, dar tot nu prea pricep ce draq se poate strica la volanta aia.
Si ca tot veni vorba, mai am o alta curiozitate: cand e chinuit ambreiajul, de ce naiba miroase, tot ansamblul asta nu e inchis cumva ermetic? Ca daca iese mirosul nu inseamna ca poate sa intre si vitzavercea mizerie inauntru? -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Aug 13 2009, 09:06 AM
Post
#32
|
|
novice Group: Membri Posts: 43 Joined: 26-January 09 From: Iasi Member No.: 119.079 |
Daca ar fi sa ma iau dupa explicatia ta, ar trebui sa cred ca intregul sistem AWD cu componentele sale , nu este capabil sa prelucreze, implicit sa preia, distribuie si trimite forta primita in mod diferit la celelalte roti. Nu de alta dar tocmai ai transferat Symmetrical AWD intr-un simplu cardan... Si binenteles ca nu asa stau lucrurile, fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC... si faptul ca ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD... Iar AWD nu este imun, derapeaza si el... In primul rand exista 3 sau 4 tipuri de AWD la ora actuala, iar fiecare categorie are si ea cateva subcategorii depinzand te tipul diferentialelor folosite. Asta inseamna ca fiecare versiune de AWD este gandita pt un alt scop: AWD de pe STI sau Legy 3.0R nu are aproape nici o legatura cu cel de pe Forester 2.0 si cu atat mai putin cu cel de pe AT-uri. Dar prezumtia de la care pleci tu este putin gresita deoarece in conditii de aderenta scazuta cuplul poate fi distibuit cate o singura roata sau punte, depinde iarasi de implemeentarea AWD-ului. Incerca sa pleci de la premiza ca toate rotile au aderenta maxima si vrei sa pleci brusc de pe loc. In cazu de fata SUBARU au proiectat ambreiajul intentionat ca cea mai slaba veriga, deoarece, si aici vorbesc in special de motoarele puternice, la un soc puternic ai dori sa-ti pice ambreiajul decat cutia in sine sau vre-un diferential, care e mult mai scump. Si da , AWD-ul poate sa derapeze, dar ai nevoie de un motor puternic ca sa faci asta. Partea naspa este ca derapajul la 4x4 in general nu face bine la ambreiaj si in special la diferentiale. Cat despre kit-ul de STI pe diesel, nu stiu ce sa zic. Stiu sigur ca se protriveste pe majoritatea benzinarelor (Legy , Forester, Impreza) cu cutii manuale. Singura problema e ca este f scump in comparatie cu un kit de ambreiaj obisnuit. Kit-ul de STI e pe undeva pe la 7000 RON. -------------------- AWD saves airbags :)
|
|
|
Aug 13 2009, 09:11 AM
Post
#33
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Zetics volanta nu mai este doar un disc gros metalic. Contine si ceva cauciuc si realizeaza un cuplaj elastic. Costa o caruta de bani acum si uneori te obliga sa schimbi tot.... Nu se mai fac masini ca pe vremuri
Solutia e cea cunoscuta, depasirea si liniuta se fac din mers apasand puternic pe acceleratie. In treapta in care te prinde BMW-ul adica 2-3-4 sau 5. This post has been edited by GLC120: Aug 13 2009, 09:12 AM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 13 2009, 09:31 AM
Post
#34
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Daca ar fi sa ma iau dupa explicatia ta, ar trebui sa cred ca intregul sistem AWD cu componentele sale , nu este capabil sa prelucreze, implicit sa preia, distribuie si trimite forta primita in mod diferit la celelalte roti. Nu de alta dar tocmai ai transferat Symmetrical AWD intr-un simplu cardan... Si binenteles ca nu asa stau lucrurile, fara sa mai mentionam si TCS (ASR) ori in cazul tau VDC... si faptul ca ambreiajul ala a fost gandit pentru AWD... Iar AWD nu este imun, derapeaza si el... Daca ar fi sa ma iau dupa tine, sistemul AWD de dupa cutia de viteze ar avea jocuri sau ar avea cuplaje elastice. TCS/ASR/VDC taie din puterea motorului cand simte derapaj, deci automat scade puterea/turatia motorului, si implicit frecarea nedorita care uzeaza ambreiajul. Cand o sa scartai (asa, burnout, nu 1/2 secunda) tu un AWD sub 300CP, sa filmezi sa ne arati si noua. -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Aug 13 2009, 09:40 AM
Post
#35
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
kroko tu ai tot Boxer Diesel? Cati km? De ce schimbi ambreiajul, ce s-a intamplat? Din cate stiu la unele modele "KIT-ul" contine si volanta deci trebuie schimbata obligatoriu. Nu stiu daca din ratiuni tehnice sau doar ca sa ajunga si altii la preturile SMT. Boxerul meu e benzinar, am 22.000 km si ambreiajul stiu clar ca l-am "belit"eu. Nu ma dau la liniutze si nu fortez masina. In schimb, m-am "surprins" de citeva ori ca l-am patinat mai mult decit ar fi trebuit. Am fost constient ca l-am fortat, dar asta e, suntem oameni si mai gresim. Important e sa invatam din greselile noastre Kiturile care necesita schimbare completa cu volanta sunt cele la care volanta e de tip "dual mass". Legacy benzinar are asa, la Diesel habar n-am cum e. La ambreiajele clasice, volanta o schimbi doar daca e uzata. De regula, la al 2-lea schimb de ambreiaj se recomanda si schimbarea volantei. Dar nu e obligatoriu daca e inca in stare buna. -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 13 2009, 09:43 AM
Post
#36
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
OK, ne-am mai linistit. Deci la Diesel e numai o problema cu ambreiajul. Exceptia care confirma regula ca masina e fiabila ?
-------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 13 2009, 09:52 AM
Post
#37
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
OK, ne-am mai linistit. Deci la Diesel e numai o problema cu ambreiajul. Exceptia care confirma regula ca masina e fiabila ? N-as zica ca e o problema nici cu ambreiajul. Dupa parerea mea, ambreiajele pica prematur exclusiv din vina utilizatorului. Masinile subaru sunt erau renumite ( in trecut ) pentru fiabilitate. Cum dpdv constructiv diferente mari intre cele "vechi" si astea noi nu prea sunt, nu vad de ce n-ar fi la fel de fiabile This post has been edited by kroko: Aug 13 2009, 09:56 AM -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 13 2009, 10:05 AM
Post
#38
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Stati linistiti. Cunosc pe cineva care a belit ambreiajul (Subaru nou) in doar 5000km
-------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Aug 13 2009, 10:12 AM
Post
#39
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
Rebel, nu te contrazic pentru ca nu vreau sa transform si topicul asta in combat, dupa cum am spus masina nu a avut parte de o exploatare "normala" a fost fortata pana aproape de limite pe drumuri forestiere,plecari in rampe abrupte (25-40grade) de cele mai multe ori 4-5 persoane + bagaje, combinat cu lipsa mea de experienta in legatura cu o tractiune integrala, trafic de Bucuresti (7-9 dimineata si 18-20) cand intradevar e posibil sa ai si 100 de plecari de pe loc, sa nu mai zic de retrogradari din 4 in 5 pe la 160 unde patina ambreiajul, frane de motor de aproape scartaiau rotile, la care se adauga cateva experiente mai putin dragute, am tratat masina ca pe un tanc sovietic, nu e nici o tragedie un schimb de ambreiaj, tragic este un diferential, o turbina, un motor, eu ma declar nultumit pana la ceri si inapoi de masina si de cum rezista, daca citeai cu atentie tot ce s-a scris nu cred ca era nevoie sa iti repet prin ce atrecut masina...
Am spus si mai repet si pentru tine, modul in care schimbam vitezele era unul defectuaos, drept pentru care depun eforturi ca pana schimb ambreiajul sa nu mai procedez ca pana in prezent (nu toti ne nastem invatati). ----------- Ma asteptam ca pretul unui ambreiaj de STI sa fie mai mare. Din ce am cautat pana acum nu am gasit pe nimeni care sa fi pus nu astfel de ambreiaj pe un disel, speram sa fi auzit macar unul dintre voi, probabil ca atunci cand are sa aparea un disel mai puternic au sa scoata si un ambreiaj pe masura... -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Aug 13 2009, 10:13 AM
Post
#40
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Astea noi cu rama la geam nu stiu daca sunt la fel de fiabile.
-------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 01:00 PM |