IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Subaru AWD

This topic is about Subaru AWD, the author, pista, wrote about: Eu cred ca aici ar trebui sa discutam cunostintele legate de diferentialele Subaru. E o tematica care se refera in general la AWD Subaru. ISTORIA OFIC ... To read more just scroll down

17 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Subaru AWD, (tipuri de transmisie & diferentiale)
pista
post Jan 12 2009, 12:48 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Eu cred ca aici ar trebui sa discutam cunostintele legate de diferentialele Subaru.
E o tematica care se refera in general la AWD Subaru.

ISTORIA OFICIALA a sistemelor AWD pe masinile Subaru

http://home.comcast.net/~a6n6d6y/andy/Subaru%20AWD.pdf

Va rugam folositi serverul nostru, adica dati click pe fisierul atasat, nu pe al lor !

This post has been edited by f1anatic: Jan 29 2009, 10:09 PM
Attached File(s)
Attached File  Subaru_AWD.pdf ( 4.97MB ) Number of downloads: 45
 


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Jan 12 2009, 12:55 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Aici gasiti descrieri si poze, animatii referitoare la diferite tipuri de diferentiale.
http://auto.howstuffworks.com/differential.htm

This post has been edited by pista: Jan 12 2009, 12:56 PM


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jan 12 2009, 12:59 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Bravo Pista!

Stie cineva cu certitudine ca are pe Subaru LSD pe spate? Ce tip? Se pare ca unele modele sunt dotate cu asa ceva, in timp ce majoritatea au diferential normal - open differential - pe spate.

Mai interesant este pentru modelele cu ceva pretentii off-road adica Outback si Forester.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Jan 12 2009, 01:03 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Pe fata sigur ca au diferential deschis.
Ma documentez pe un forum Subaru vecin si revin cu raspuns.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Jan 12 2009, 01:50 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



La Outback 3.0R 5AT dotat cu VDC si VTD, diferentialul central comandat electronic distribuie cuplul variabil intre puntile fata-spate astfel incat rotile sa aiba aderenta maxima.
VDC-ul in caz de nevoie franeaza individual rotile si reduce admisia de combustibil.

La Forester cu cutie automata este tot diferential central VTD /Variable Torque Distribution/.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jan 12 2009, 04:16 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



In acest weekend am reusit sa raman cu Foresterul intepenit intr-o zapada adanca (pentru aceasta masina in orice caz). Mai exact, drum cu zapada mare usor batatorita de alte utilaje mari, la un moment dat m-a furat un sleau si am ajuns cu partea dreapta in zapada "virgina", dar care era cu crusta inghetata deasupra si cam "zaharisita" dedesubt. Ideea e ca mi se invarteau ambele roti pe dreapta, niciuna pe stanga, evident n-am iesit singur (eram cu inca cineva cu Landrover Defender si m-a scos persoana respectiva din rahat).

Am incercat putin si chestia cu frana, dar n-a parut sa functioneza, oricum si daca aveam VDC nu cred ca functiona.
Forester MY 2007
Attached File  PICT7747.JPG ( 213.87K ) Number of downloads: 42


PS: Roti pe 15", cauciucuri de iarna 205/70R15 (asta ca fapt divers, voiam sa zic ca aveam cauciucurile o idee mai inguste decat originalele 215/60R16, dar tot n-a ajutat)

This post has been edited by Zetics: Jan 12 2009, 04:19 PM


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Jan 12 2009, 04:29 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



In caz ca o "pui bine pe burta", daca forta de frecare de pe burta e mai mare decat aderenta rotilor, nici cu diferentiale blocabile nu o mai scoti. Numai tractata. In cazuri ca asta nu ajuta decat o garda la sol de camion ninja.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Jan 12 2009, 04:35 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



alte link-uri:

http://www.difflock.com/offroad/4x4explained.shtml
http://www.difflock.com/offroad/4x4glossary.shtml



--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jan 12 2009, 04:47 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



QUOTE (Zetics @ Jan 12 2009, 04:16 PM) *
Ideea e ca mi se invarteau ambele roti pe dreapta, niciuna pe stanga, evident n-am iesit singur

Am incercat putin si chestia cu frana, dar n-a parut sa functioneza, oricum si daca aveam VDC nu cred ca functiona.


Inseamna ca nu are decat LSD central, iar pe spate este normal. Si nu are control al tractiunii, care ar franat rotile din dreapta. Daca o roata fata si una spate pierd aderenta game over.

Mai ales prin padure IARNA vreau neaparat sa stiu ce fel de diferentiale are masina si cum functioneaza.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Jan 13 2009, 01:00 AM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



QUOTE (Zetics @ Jan 12 2009, 11:16 AM) *
In acest weekend am reusit sa raman cu Foresterul intepenit intr-o zapada adanca (pentru aceasta masina in orice caz). Mai exact, drum cu zapada mare usor batatorita de alte utilaje mari, la un moment dat m-a furat un sleau si am ajuns cu partea dreapta in zapada "virgina", dar care era cu crusta inghetata deasupra si cam "zaharisita" dedesubt. Ideea e ca mi se invarteau ambele roti pe dreapta, niciuna pe stanga, evident n-am iesit singur (eram cu inca cineva cu Landrover Defender si m-a scos persoana respectiva din rahat).

Am incercat putin si chestia cu frana, dar n-a parut sa functioneza, oricum si daca aveam VDC nu cred ca functiona.
Forester MY 2007
Attached File  PICT7747.JPG ( 213.87K ) Number of downloads: 42


PS: Roti pe 15", cauciucuri de iarna 205/70R15 (asta ca fapt divers, voiam sa zic ca aveam cauciucurile o idee mai inguste decat originalele 215/60R16, dar tot n-a ajutat)


Nu-mi dau seama dar din poza masina pare a fi complet pe burta.
Ce cauciucuri sunt alea Nexen? Sunt de iarna?

In alta ordine de idei, trecand de-a latul peste niste santuri facute de tractoare, am observat la Outbackul meu ca se transfera in permanenta cuplul la roti in functie de aderenta, in sensul ca uneori se invart numai cele din fata, alte ori numai cele din spate iar alteori numai o roata. Asta cu controlul tractiunii activat.

Oricum, pe cei care vor merge la intalnirea Subaru, ii rog sa faca astfel de experimente interesante.


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jan 13 2009, 07:37 AM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Se pare ca statea putin si pe burta, pentru ca dupa ce am tras masina de acolo am vazut locul netezit, ca si cum burta Foresterului nivelase totul.
N-aveam pretentia sa ies de acolo, imi imaginam insa ca pe spate se va pune vreun pic de cuplu si pe roata cu aderenta!

Nexen sunt niste cauciucuri coreene, eu am modelul Winguard SUV. Din reviewurile facute de uzeri (nu de reviste de "specialitate") sunt destul de ok, eu sunt super multumit, tinand cont de bugetul pe care l-am avut la dispozitie. Pe zapada aderenta este foarte buna, de exemplu pe un drum dezapezit dar cu strat de zapada batatorit ramas dupa lama (probabil din cauza neregularitatilor drumului au tinut lama mai sus) am avut probleme cu ruperea aderentei la plecarea de pe loc (treapta 1 cu reductor). Pe drumul forestier care urca la statia de pompare de sus de la Ciunget, la coborare, acelasi Defender care m-a scos din zapada era sa se duca intr-o rapa din cauza aderentei slabe (nu stiu ce General Grabber all seasons are pe el), in timp la mine nu se sesiza in vreun fel scaderea aderentei! (erau vreo -8 grade) rolleyes.gif



--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Jan 13 2009, 09:45 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (GLC120 @ Jan 12 2009, 10:47 AM) *
Inseamna ca nu are decat LSD central, iar pe spate este normal. Si nu are control al tractiunii, care ar franat rotile din dreapta. Daca o roata fata si una spate pierd aderenta game over.

Mai ales prin padure IARNA vreau neaparat sa stiu ce fel de diferentiale are masina si cum functioneaza.


Depinde de model. La Forester, chiar numai cel mai slab dotat nu are LSD si pe spate. In rest, celelalte 2 variante au 100% si pe spate.
In principiu, da, la incrucisare de punti cam ramai acolo cu Foresterul. Dar cam depinde de sofer, pt ca se poate folosi inertia(daca nu esti suspendat pe burta) si franarea manuala(de mana sau de picior).


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Jan 13 2009, 09:49 AM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



QUOTE (Mircea104901 @ Jan 13 2009, 09:45 AM) *
Depinde de model. La Forester, chiar numai cel mai slab dotat nu are LSD si pe spate. In rest, celelalte 2 variante au 100% si pe spate.
...


That sucks! Daca stiam asta, ma mai scormoneam de 2500E sa iau versiunea urmatoarea, care credeam ca are doar briz-briz-uri in plus (jante aluminiu, proiectoare, comenzi pe volan, scaune incalzite, magazie 6CD-uri)


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V_I_C_T_O_R
post Jan 13 2009, 10:00 AM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 590
Joined: 5-December 08
From: ARAD, ROMANIA
Member No.: 118.699



Cu alte cuvinte daca avea LSD pe spate putea sa iasa singur din zapada in cazul prezentat mai sus?? Sau e doar o presupunere??


--------------------


BMW 530XD MY2007
BMW 320i MY 2006
Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09
Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006

Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jan 13 2009, 10:22 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



E pacat ca la Subaru aceste date tehnice importante sunt greu de obtinut. Probabil ca nici ei nu stiu dar cu sigurnta ar putea sa se intereseze.

Un LSD si pe spate era bun, ar fi transmis cuplu la ambele roti chiar daca una se invarte in gol.

Marian, ce fel de Outback ai? Daca se invart rotile pe rand (inteleg de aici ca celelalte stau pe loc) inseamna ca au pierdut aderenta si controlul tractiunii ar trebui sa le franeze. Pana acum nu am vazut vreun raspuns daca acest sistem exista si functioneaza. E vorba de un sistem simplu, inversul ABS, cand una din roti de pe o punte se invarte mai repede, va fi franata. Implicit se duce cuplu la cealalta. Unii producatori de origine teutona numesc asta LSD, Electronic LSD.....


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin35722
post Jan 13 2009, 11:11 AM
Post #16


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 107
Joined: 12-November 04
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 35.715



Cam vechi datele, dar... http://www.northursalia.com/techdocs/trann...rannychart.html

Si asta e destul de interesanta

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f6...xplained-45312/

Mai "sap" cand o sa am timp...


--------------------
vali ctza
Once Subaru, allways Subaru
Forester 2.5XT 230cp 4EAT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Jan 13 2009, 04:00 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



@GLC120
Cred ca in postul nr.5 am scris ca VDC-ul franeaza individual rotile in caz de nevoie...Sper ca asa este. Nu pot verifica, pt. ca eu am OBK 2.5i cu transmisie manuala si reductor


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Jan 13 2009, 05:13 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Daca este in dotare functioneaza la fel pe toate masinile. Roata care patineaza ar trebui sa fie franata foarte rapid. Multe filme pe youtube (nu ca ar fi mare sursa de informare unsure.gif ) arata ca roata ridicata se invarte ca lumea.

Credeam ca ati putut verifica si voi, mai ales cei zambitori cu Outback Diesel..... eu zambesc numai cand ma gandesc la masina asta.... daramite cand vad ce o laudati.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Jan 13 2009, 05:27 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894




http://www.youtube.com/watch?v=K8O_-iWURkg

discutiile sunt interesante la clipul asta smile.gif) cam ce discutam si noi teehee.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin35722
post Jan 13 2009, 06:23 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 107
Joined: 12-November 04
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 35.715



Din ghidul de service (pentru mecanici / reparatii) FMY06

http://mkva.ru/Forester1124/Forester2007/index.html

Pentru mecanici sunt o groaza de detalii interesante...


--------------------
vali ctza
Once Subaru, allways Subaru
Forester 2.5XT 230cp 4EAT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

17 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 10:29 AM