IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

DRIVE-TEST - impresii personale fiecaruia din noi

This topic is about DRIVE-TEST - impresii personale fiecaruia din noi, the author, DORU, wrote about: In acest week am condus cateva modele Skoda, prin bunavointa unui prieten caruia ii multumesc si pe aceasta cale: Octavia 2 Combi 4x4 1.9TDI-PD 105CP ... To read more just scroll down

5 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> DRIVE-TEST - impresii personale fiecaruia din noi
DORU
post Jun 25 2006, 11:18 PM
Post #1


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



In acest week am condus cateva modele Skoda, prin bunavointa unui prieten caruia ii multumesc si pe aceasta cale: Octavia 2 Combi 4x4 1.9TDI-PD 105CP si Fabia RS full tuning ABT ~ 165CP !
Ca o paranteza, anul trecut in vara am testat si Octavia 2.0 TDI 140CP.

Octavia 2 4x4 are cateva atuuri importante fata de Octavia 1 4x4 si aici nu ma gandesc la motorizari, ci la alte aspecte practice sau de confort :
- suspensie modificata in sensul cresterii confortului interior la deplasarea pe drumuri denivelate, cu gropi chiar; amortizoarele sunt aceleasi, deci drumurile precare nu reprezinta vreun impediment pt masina
- directie electromecanica, nu hidraulica > castig putere de ~3kW, denivelarile drumurilor nu se mai transmit in volan, manevrabilitate crescuta si progresiva cu viteza
- sist de monitorizare a presiunii din pneuri (TPM)
-senzori parcare fata/spate, f necesari avand in vedere linia masinii.

In privinta Fabiei RS, ei bine, luati un model RS de serie, modificati la ABT performantele masinii si veti avea sub fund ceva rapid, ce ofera senzatii tari...ce mai conteaza restul? Oricum, FUN masina, dar neaparat inca una
spatioasa in garaj, daca nu sunteti singuri...

Invit deci pe cei interesati de aceste masini sa adreseze intrebari punctuale. Voi reveni cu raspunsuri concrete!
Si, asa cum spune si titlul, invit pe cei care au facut drive-test, sa-si scrie impresiile pt a putea veni in ajutorul celor interesati. Ma refer la cei interesati de Skoda, desigur... biggrin.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu40187
post Jun 26 2006, 10:53 AM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 75
Joined: 10-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.180



Cele legate de aspectele practice - confort design nu sunt neaparat legate de 4x4. Designul in interior, aspectele practice (multe spatii de depozitare) spatiul mai degajat apar si la restul. (octi 1 versus octi2). Ar fi fost necesar un benzinar echivalent cu ce ai tu (180 CP).
La capitolul putere, demaraj probabil ai fost dezamagit. Contrar parerii multora 105 CP diesel 4x4 nu difera mult fata de 105 fwd (in sensul ca demarajul nu este cu mult redus - aproape insesizabil) in schimb valentele practice sunt.... Eu am mers pe un drum forestier dupa ploaie (am si niste filmulete) si s-a comportat impecabil. In unele situatii merge mai bine fara esp & Co.


--------------------
Seat Leon 1.9 TDI PD 2006
Seat Cordoba 1.9 SDI 2001
Renault 16 (an fabr 1967)

Peugeot 206 VANDUT
Vw Bora 1.9 TDI 2005 VANDUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian72846
post Jun 28 2006, 08:23 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 677
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.839



Foarte interesant subiectul Doru , asteptam aprecieri , critici si impresii de la cei care testeaza sau au testat modele Skoda ! Numai in urma unui test drive puteti constata calitatile si defectele masinilor pe care doriti a le cumpara , restul ...... pareri subiective ! Multumesc .


--------------------
SKODA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu40187
post Jul 4 2006, 12:48 PM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 75
Joined: 10-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.180



QUOTE(DORU)
In acest week am condus cateva modele Skoda, prin bunavointa unui prieten caruia ii multumesc si pe aceasta cale: Octavia 2 Combi 4x4 1.9TDI-PD 105CP si Fabia RS full tuning ABT ~ 165CP !
Ca o paranteza, anul trecut in vara am testat si Octavia 2.0 TDI 140CP.
Octavia 2 4x4 are cateva atuuri importante fata de Octavia 1 4x4 si aici nu ma gandesc la motorizari, ci la alte aspecte practice sau de confort :
- suspensie modificata in sensul cresterii confortului interior la deplasarea pe drumuri denivelate, cu gropi chiar; amortizoarele sunt aceleasi, deci drumurile precare nu reprezinta vreun impediment pt masina
- directie electromecanica, nu hidraulica > castig putere de ~3kW, denivelarile drumurilor nu se mai transmit in volan, manevrabilitate crescuta si progresiva cu viteza
- sist de monitorizare a presiunii din pneuri (TPM)
-senzori parcare fata/spate, f necesari avand in vedere linia masinii.
biggrin.gif


1. suspensia + caroseria -mai bune (acelasi sentiment)
2. directia electro-mecanica - mai buna, precisa + f. important nu necesita intretinere / completare lucru pe care nu l-ai mentionat; ca un defect (la masinile cu motoare mici 60-70 CP daca stai cu masina pe loc si invarti de volan pilpiie intensitatea luminii farurilor - in sensul ca servo are nevoie de mult curent si fura de unde apuca); La motoare mari e insesizabil.
3. TNP - daca nu ma insel e optional (fara indoiala util)
4. senzori - iar utili dar sunt optionali

Pe unde ma insel sunt convins ca voi fi adus pe drumul cel bun bicycle.gif


--------------------
Seat Leon 1.9 TDI PD 2006
Seat Cordoba 1.9 SDI 2001
Renault 16 (an fabr 1967)

Peugeot 206 VANDUT
Vw Bora 1.9 TDI 2005 VANDUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian72846
post Jul 4 2006, 12:54 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 677
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.839



Silviu , pe Octavia II , nu exista motoare mai mici de 75 CP , iar ceea ce mentionezi tu este valabil pentru servodirectia electro hidraulica , si nu este cazul la Octavia II care beneficiaza de servodirectie electromecanica . Consumul de energie este minim pentru acest model de servodirectie . Doru a specificat clar Octavia II Co 4x4 .
TPM este intr-adevar optional 46 euro DDP .


--------------------
SKODA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jul 4 2006, 01:22 PM
Post #6


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE(silviu40187)
Pe unde ma insel sunt convins ca voi fi adus pe drumul cel bun bicycle.gif


Silviu, multumesc pt completari...si dupa cum banuiai, Lucian te-a adus imediat pe alocuri pe drumul cel drept...


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu40187
post Jul 4 2006, 01:39 PM
Post #7


sofer
***

Group: Membri
Posts: 75
Joined: 10-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.180



Iar eu evident faceam referire la skoda fabia cind ma refeream la motoarele mici (ai dreptate cofuzia mea - la partea cu fabia doar ca nu am mentionat - desi la fabia ma gandeam - dar la partea cu electro-hidraulica ai dreptate).


--------------------
Seat Leon 1.9 TDI PD 2006
Seat Cordoba 1.9 SDI 2001
Renault 16 (an fabr 1967)

Peugeot 206 VANDUT
Vw Bora 1.9 TDI 2005 VANDUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Butnaru71161
post Jul 4 2006, 01:41 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 131
Joined: 18-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 71.154



TPM - nu este foarte util, mai ales ca nu-ti zice la ce roata ai presiunea mai mica (fara maxidot), si oricum pe drumurile din romania se aprinde becul mereu.
senzori de parcare fata/spate - cei din spate sunt foarte utili pina te obisnuiesti cu masina.


--------------------
Octavia 2 1.6.MPI(102CP)Elegance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian72846
post Jul 4 2006, 03:37 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 677
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.839



Dupa parerea mea TPM - ul este foarte util mai ales daca masina este echipata cu jante din aliaj si ne mai si intereseaza soarta lor .......!!


--------------------
SKODA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jul 10 2006, 02:57 PM
Post #10


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



In week trecut am realizat un nou drive-test cu modele Skoda: Fabia Sedan 1.2 HTP 64CP si Superb Extended 1.9 TDI-PD 131 CP. Multumesc din nou persoanei care mi-a pus la dispozitie aceste modele pt amabilitate !

Pareri Fabia:
- contrar parerilor preconcepute, masina sedan in 3 cilindri dar cu 12v trage binisor la raportul ei greutate/putere. Consider ca este ideala pt o domnisoara sau un tanar care circula preponderent in oras. Motorul urca frumos in ture, la 4000 rot/min este destul de silentios (!) iar ca manevrabilitate, directia electro-hidraulica este f buna.
- am testat masina cu AC pornit intr-o depasire, nu mi s-a parut ca doarme sub fundul meu (atentie, conteaza cu ce ganduri urci la volan - daca vrei sportivitate, ai gresit adresa...insa daca stii la ce sa te astepti de la ea, iti adaptezi rapid stilul de mers pt o deplasare in siguranta!)
- este o masina corecta dpdv performante/pret, eu am testat o echipare sumara, fara ABS, dar franarea pe 4 canale este f eficienta pe uscat (din pacate, nu a plout sa vad comportamentul pe asfalt ud)
- acces ingust la portbagaj (3 volume)
- scaune standard bune, nu te legeni la viraje

Pareri Superb:
- echiparea Extended justifica cei 20.000 euro ceruti pe aceasta masina (ABS+EDS+ASR+MSR, 4xairbag, Climatronic, jante 16" + anvelope Pirelli 205 indice viteza W, full electric, pachet piele, CatVision, etc)
- motor arhicunoscut, cutie viteze 5 trepte setata lung, ca pt un familist cu gust pt confort > Superb nu este pt mers sportiv, cel putin nu cu aceasta motorizare, se simte masa mare a masinii. In plus, scaunele standard sunt moi, asta mi-a displacut (nu am reusit sa-mi gasesc locul la volan)
- cu ASR decuplat, scartiie repede la demaraj fortos, chiar cu anvelopele pe 205
- in tr. a V-a, in panta, acceleratia la podea, urca binisor
- zgomot interior sesizabil de la motor
- la actionarea Climatronicului, sunt prezente bip-uri de tonalitati diferite pt confirmarea comenzilor (f util!)
- torpeduoul coboara lin, nu cade ca la Octavia/Fabia
- spatiul in spate este regesc (!), guri ventilatie proprii, portbagaj identic cu al Octaviei 1, dar are doza 12V
- directia este hidraulica, ca la Octi 1

Cine are intrebari punctuale despre aceste 5 modele testate de mine pana in prezent este invitat sa posteze aici...


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu40187
post Jul 10 2006, 03:10 PM
Post #11


sofer
***

Group: Membri
Posts: 75
Joined: 10-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.180



Doru - dezvolta CatVision - nu stiu ce este.
Ref. la superb: Eu am ramas cu impresia ca trage destul de bine tdi-ul de 130 CP. (poate un echivalent de la octi 1 ar fi motorul de 110). In ciuda greutatii mai mari masina sta f. bine in curbe (poate nu ai mers suficient sa te obisnuiesti cu reactiile - daca le cunosti te poti baza pe ea). Dezavantajul greutatii este potentat la plecatul de pe loc. La viteze mai mari 80-140 km/h) motorul te ajuta in depasiri.
Dezavantaj: daca dai cu masina in gropi la 2-3 luni tre' sa schimbi anvelopele fata. (in special la jante mari 16-17').

De fabia ce sa zic - in viziunea mea as pune minim motor de 75 CP. In caz contrar va da satisfactii doar in oras....


--------------------
Seat Leon 1.9 TDI PD 2006
Seat Cordoba 1.9 SDI 2001
Renault 16 (an fabr 1967)

Peugeot 206 VANDUT
Vw Bora 1.9 TDI 2005 VANDUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jul 10 2006, 03:21 PM
Post #12


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Cat Vision este un sistem de ilumiare interioara, preluat de la Audi A6... noaptea este de efect!

Motorul de 131CP a fost pus si la Octi1 intre 2002-2003 deci are acelasi corespondent biggrin.gif Pe caroseria de Octavia 1 face furori, pe Superb este doar bun, datorita greutatii suplimentare.
Desigur eu nu am depasit 100km/h asa ca nu te pot contrazice in privinta depasirilor spre 140km/h, pot doar sa banuiesc...si oricum, cine a re Superb merge si in oras asa ca am adoptat un stil mixt de conducere.

Cat priveste Fabia, aceasta este si parerea mea, exprimata deja: 1.2 HTP este bun pt oras. Insa poti sa-ti permiti si iesiri afara cu 2 pers si ceva bagaj fara sa te faci de rusine.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silviu40187
post Jul 10 2006, 03:27 PM
Post #13


sofer
***

Group: Membri
Posts: 75
Joined: 10-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.180



Stai ca nu m-am facut inteles cu motorul ala:
Ca si comportament o octi 1 ( 110 CP TDI) are aproximativ acelasi demaraj ca si un superb cu motor de 130 CP; Probabil nu si la pornirea de pe loc. Practic cei 20 CP in plus consider eu ca acopera greutatea suplimentara.
O octavia 1 cu 130 cp ar echivala cu un superb de 160 CP. etc

Stiu ca era o formula de calcul - daca am 200 kg in plus cu cat tre sa fie motorul mai puternic sa compenseze.


--------------------
Seat Leon 1.9 TDI PD 2006
Seat Cordoba 1.9 SDI 2001
Renault 16 (an fabr 1967)

Peugeot 206 VANDUT
Vw Bora 1.9 TDI 2005 VANDUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jul 10 2006, 03:30 PM
Post #14


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



De acord cu tine! arigato.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian72846
post Jul 10 2006, 08:31 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 677
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.839



Doru a subliniat cel mai important lucru ,.... important este sa stim ce vrem de la masina si sa o pozitionam in clasa din care face parte . Sfatul meu este sa testati personal inainte de a cumpara . Restul ...... pareri subiective , rautacioase de cele mai multe ori . Strugurii sunt acrii cand nu sunt la tine pe masa !!!!


--------------------
SKODA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stefan82512
post Jul 17 2006, 02:58 PM
Post #16


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 16-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.505



Am reusit sa testez o Fabia Hatchback 1.2 (64CP). Pentru oras pot spune ca masina merge bine. Apar probleme in momentul in care deschizi aerul conditionat, trage ca un Matiz si porneste destul de greu de pe loc. In schimb lucrul care m-a dezamagit nu a fost motorul ci design-ul interior. Desi masina avea varianta de echipare Elite, tot interiorul dadea impresia de ceva ieftin si te duce cu gandul la dacie. Scaunele din spate incomode si ai impresia ca stai intr-o cabina ceva mai sus decat soferul.
In concluzie la raportul calitate pret am ramas destul de dezamagit de skoda chiar daca are motor de volkswagen.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan74859
post Jul 18 2006, 11:35 AM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 28-April 06
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 74.852



Am mers cu o Octavie Tour echipare clasica .. (nu actuala sport) .. cred ca era pe la nivelul vechii Ambiente, motor 1,9 90 CP. M-a dezamagit. la 130 KM/H parca nu mai avea suflu. se simtea turbina intrand pe la 2000 de ture .. un spor micut de putere ..da .. avea. in rest parca prea se chinuia motoru ala sa traga dihania de caroserie. Si cam parca trancanea motoru ala .. la numai 15000 de km .. cat avea masina blink.gif + ca vibra pedala aia de la ambreaiaj .. simteam vibratiile motorului pana in genunchi. . Acu o jumatate de an am mers cu Corola D-4D de 100.000 de km !!! si torcea motoru. nu-l auzeam. sad.gif
la noul focus un 2.0 litri 136 CP porneste pe tacute .. nu vibra nika pe masina aia (ce-i drept, erc noua .. nici 2000 km facuti cu ea).
nu mai stiu ce sa cred. cert este ca octavia tour nu cred ca mai merita la motorizari diesel, odata ce piata ofera atatea modele cu motorizari mai noi ca generatie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jul 18 2006, 01:31 PM
Post #18


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Cred ca ai nimerit o masina complet neingrijita. Eu am mers cu una identica (echipare si km rulati) de la Sinaia la Buc si a mers f bine, fara simptomurile mentionate de tine. Te rog sa postezi dupa ce in prealabil folosesti fct cautare. In aria Skoda exista un Sticky exact pe aceasta tema...In consecinta, sterg acest topic si mut posturile in categoria amintita.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Jul 18 2006, 02:42 PM
Post #19


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Prin intermediul prietenului si colegului de forum Centaurus (Iulian), caruia ii multumesc si pe aceasta cale, am realizat ieri un mini-drive test cu Skoda Octavia II RS 2.0TFSI, pe traseul Praktiker Militari - A1 - Bolintin Vale si retur.

Puncte forte:
- motor elastic, cuplu constant intre 1800-5000 rot/min (la mine este intre 1750-4600 rot/min)
- confort bun pe denivelari, chiar cu anvelope 225/45/R17
- insonorizare buna pana spre 160km/h (viteza max atinsa de mine a fost de 170km/h)
- tinuta de drum f buna, desi testul a avut loc pe distanta a 25 km de autostrada
- consum rezonabil, contrar celor mai multi sceptici
(in ultimii 2200 km consumul mediu afisat de BC era 11,9% cu AC aproape permanent pornit, ponderea urban-extraurban fiind 33-66%, sper sa nu gresesc, daca da, Iulian -corecteaza-ma !)

Puncte slabe:
- aici nu pot completa inca nimic.
In august voi completa acest scurt drive-test cu unul montan, revin deci cu impresii !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian72846
post Jul 18 2006, 04:31 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 677
Joined: 4-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 72.839



De acord cu Doru , Octavia II RS 2.0 TFSI , are un comportament rutier de exceptie . Ajutata de motorul foarte elastic , este foarte placuta in conducere atat in traficul aglomerat cat si in aventurile extra urbane pe drumuri montane virajate si autobanda ! Parerea mea este ca acest model este un succes .


--------------------
SKODA
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 03:30 AM