IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cean mai veche si scumpa masina din tara!

This topic is about Cean mai veche si scumpa masina din tara!, the author, Adrian_pt, wrote about: Ideea ar fi alta: de ce e Romania singura tara in UE (cred?) fara muzeu de automobile? Ca masini vechi sunt in muzee - ma gandesc la Muzeul Leonida, m ... To read more just scroll down

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Cean mai veche si scumpa masina din tara!
Adrian_pt
post Dec 22 2007, 05:47 PM
Post #21


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 2-December 07
Member No.: 115.676



Ideea ar fi alta: de ce e Romania singura tara in UE (cred?) fara muzeu de automobile? Ca masini vechi sunt in muzee - ma gandesc la Muzeul Leonida, muzeul Sportului (F.N. 1900) precum si alte locuri in orase provinciale (Tecuci, Recas, Oradea, Campulung, Fetesti sigur, restul nu mai stiu) unde sunt expuse masini cu o mare valoare istorica. In plus sunt, banuiesc, oameni care ar fi multumiti sa "imprumute" masinile lor istorice. In asa fel, lumea interesata in trecutul nostru pe patru roti ar vedea multe masini interesante...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 22 2007, 06:08 PM
Post #22


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Daca am avea un trecut... fie el si pe patru roti. biggrin.gif Trecutul nostru incape scris pe coperta cartii de istorie a altor neamuri. Desigur, ma refer la datele memorabile si demne de a fi trecute in cartea de istorie, nu la cronologii si biografii ale nu stiu cui.

Practic, istoria auto din Romania incepe cu IMS, continua cu Dacia si apoi cu Oltcit. Nu mai tin minte cand am inceput sa fabricam camioane si tractoare, dar mai inainte. Cine ar vrea sa viziteze un astfel de muzeu? El practic inca circula pe strazi. smile.gif

Daca te referi la un muzeu al pieselor rare care exista in Romania la ora asta, masini vechi, de colectie, poate ar fi interesant. Dar nu prea stiu cate masini rare si cu adevarat demne de a aparea pe pliantul unui muzeu mai avem, in stare corespunzatoare. Reconditionarea lor a insemnat in Romania, in cele mai multe cazuri, adaptarea de motoare diesel de ARO si alte mici artificii pe care bietul om, fie el pasionat sau nu, a fost nevoit sa le faca pentru ca "harbul" lui sa o mai duca inca un an...doi. smile.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian_pt
post Dec 23 2007, 03:21 AM
Post #23


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 2-December 07
Member No.: 115.676



Pai trecutul incepe cu firma Marta de la Arad care a functionat pana in anii '20 (dupa WW1, cunoscut ca Astra), cuprinde fabrica Ford care a existat dupa 1936 la Bucuresti (4-5 in existenta in tara), carosierii Peleanu si Leonida, care faceau autobuze dar si caroserii de lux precum decapotabile si limuzine. Dupa razboi avem fabricile de la Bucuresti (TV/Autobuzul), Brasov (SR/Roman, Tractorul, Dacia Sport), Campulung, Mioveni, Timisoara, Craiova.... precum si multe prototipuri interesante (Persu, Constantinesco, MR45, MR57, IAR, Malaxa)... si, sa nu uitam, multe masini superbe si ff rare care au circulat si in cateva cazuri inca mai exista in tara. Fata de vecinii nostri avem o istorie MULT mai bogata pe patru roti.

Din pacate casarea, razboiul, exportul si prostia au contribuit la faptul ca multe masini de interes NU MAI EXISTA. Prima duba TV, de exemplu, a iesit din fabrica in 1958. Daca va spun ca nu mai exista vreun TV inainte de 1967? Faptul ca in perioada 1958-66 au existat doua modele distincte de utilitara, frumos realizate se destul de avansate tehnit si la capitolul design, stim numai din cateva volume prafuite si 2-3 poze de epoca. Si nu e trist? La fel remarcam ca nu mai avem nici un Bucegi forward cab, numai un IMS 57, nici un autobuz MTD fabricate la Bucuresti 1955-57, nici macar o Dacie 1100S... Si mai sunt masini care sunt aproape extincte - Dacia 1300 Break, Dacia 1302, Aro 241 si 242 ... Si e trist pentru ca, vrem nu vrem, am mai realizat si noi cate ceva (ARO 24 la vreme lui, de exemplu, a fost o masina f f buna pe plan mondial), dar avem mai nimic sa aratam...

Nu am perdut numai produse autohtone. Ma gandesc, de exemplu, la cazul flotei de Jaguar folosita de militie in anii '60-70 - peste 50 in toata tara, se spune. Din cauza consumului mare au fost sau casate sau exportate de un arab, a mai ramas una la Arad in stare de epava. La fel, multe masini super-valoroase au fost sau casate in anii 70, sau distruse in filmele Nicolaescu, sau exportate in anii 90. Inclusic marci cu o anumita resonanta: Cadillac, Packard, Rolls Royce, Jaguar, Mercedes SSK, BMW 328...

Partea buna e ca nu totul a disparut, si mai exista niste bijuterii pe patru roti si in tara noastra - multe, totusi, in conditie mai putin decat optima. Totusi, orice ar fi un inceput: muzeul de la Riga a inceput cu masini rarisime gasite in stari alnice si incet incet restaurate - un Horch 853 Roadster, de exemplu, fosta masina lui Goebbels si, transformata in pick-up, folosita la o ferma sovietica. Dupa ani de munca, masina e gata si restuarata.... tot ce trebuie e munca, bani, si voie buna.......

Atasez o poza cu o masina superba care tot exista in tara... Falcon Knight 1928.
Attached File(s)
Attached File  Falcon_Knight_1928_ID46884_400.jpg ( 36.75K ) Number of downloads: 13
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian_pt
post Dec 23 2007, 03:25 AM
Post #24


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 2-December 07
Member No.: 115.676



Un Pacakrd in Harghita, din nou o masina superba, rara si valoroasa
Attached File(s)
Attached File  packard_harghita.jpg ( 30.88K ) Number of downloads: 14
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian_pt
post Dec 23 2007, 03:28 AM
Post #25


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 2-December 07
Member No.: 115.676



Un BMW 327, care in stare restuarata are o valoare spre 6 figuri, care este acuma in restaurare....
Attached File(s)
Attached File  PICT0013.jpg ( 32.29K ) Number of downloads: 15
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian_pt
post Dec 23 2007, 03:31 AM
Post #26


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 2-December 07
Member No.: 115.676



Citroen 1930, o masina care inca este in tara - din nou, o adevarata bijuterie
Attached File(s)
Attached File  3bcitroen.jpg ( 113.55K ) Number of downloads: 10
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian_pt
post Dec 23 2007, 03:42 AM
Post #27


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 2-December 07
Member No.: 115.676



Opel Kapitan 1939 Cabriolet, cred ca autorul e sau Hebmuller sau posibil Glaser - cert e ca e o masina foarte speciala care, usor restaurata, ar fi binevenita in orice muzeu.

Deci in tara avem cu ce... avem si o istorie de aproape 100 de ani (1914-2007) de produs masini ... acuma trebuie sa si vrem!
Attached File(s)
Attached File  opel1939.jpg ( 147.35K ) Number of downloads: 13
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arheopterix
post Dec 23 2007, 09:44 AM
Post #28


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.384
Joined: 31-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.969



Hehe
Adrian,unde ai fost tot acest timp?
Tara are nevoie de tine.

Opel Kapitan ca si Opel Olimpia ,masiv inspirate in design de la Cadilacurile vremei.De atunci erau GM.


--------------------
See,decide,attack,reverse.Erich Hartmann.
Suzuki Vitara 1.6 75 CP
Nissan Almera 1.8 sedan 115CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRAGOS
post Dec 23 2007, 12:42 PM
Post #29


PGM-FI
******

Group: Membri
Posts: 2.877
Joined: 2-March 07
From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova)
Member No.: 100.675



In bruxelles exista un muzeu al automobilului cu cateva zeci de exponate, masini vechi si destul de rare. Ei de ce au putut? Ce istorie are Belgia in constructia de masini? Si la noi se poate, daca se vrea smile.gif. ca nu se vrea...asta e alta poveste...

Poate ne ajuta James cu niste poze de acolo. smile.gif Daca nu o sa incerc sa le gasesc pe ale mele, care sunt aruncate pe un cd pe undeva...trebuie sa le caut smile.gif


--------------------
Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian_pt
post Dec 23 2007, 01:30 PM
Post #30


novice
**

Group: Membri
Posts: 26
Joined: 2-December 07
Member No.: 115.676



QUOTE(DRAGOS @ Dec 23 2007, 10:42 AM) *
In bruxelles exista un muzeu al automobilului cu cateva zeci de exponate, masini vechi si destul de rare. Ei de ce au putut? Ce istorie are Belgia in constructia de masini? Si la noi se poate, daca se vrea smile.gif. ca nu se vrea...asta e alta poveste...



Au si ucraininenii - intr-adevar, masinile sunt in stare proasta (viz http://www.samohod.com.ua/collection/zarubej.htm ) dar in marea majoritate sunt destul de rare si interesante. Au si o colectie uimitoare de limuzine sovietice, din nou, ce un mare parte nooi ama aruncat. La noi avem colectia Filipciuc (cca. 35 masini ruginind pe langa perfieria Bucurestiului, inclusiv Chrylser-ul lui Antonescu si un Maserati 3500), si ... si ... cam atat.

@ Arheopterix: am fost pe alte forumuri! Nu vreau sa fac reclama, dar http://fiat.3xforum.ro/post/471/1/Din_cutia_cu_amintiri/ face cam ce a facut Aheopterix aici - poze vechi cu masini, cu specific romanesc! Totusi o sa pun si pe-aici...

Poza cu o parte din ce e la curte la dl. Filipciuc.
Attached File(s)
Attached File  epavelafilmari.JPG ( 25.73K ) Number of downloads: 12
Attached File  Imag012.jpg ( 95.88K ) Number of downloads: 10
Attached File  colectia_filipciuc3.jpg ( 36.11K ) Number of downloads: 11
Attached File  colectia_filipciuc2.jpg ( 39.79K ) Number of downloads: 9
Attached File  colectia_filipciuc1.jpg ( 40.69K ) Number of downloads: 9
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 31 2007, 10:55 AM
Post #31


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu prima ocazie voi face poze la muzeul auto din Bxl.

Apropo de Galati, acum 3 sau 4 ani, undeva la iesirea din oras am vazut doua tractoare abandonate ruginind. Un Fiat din 1930 si un LAMBORGHINI, probabil si mai vechi. Din pacate nu aveam aparatul foto la indemana. Erau la iesirea spre Sendreni, la cateva zeci de m de o benzinarie (am uitat care, insa e doar una acolo), pe aceeasi parte a drumului cu benzinaria (dreapta, in sensul de iesire din oras). Poate inca mai sunt pe acolo....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th April 2024 - 03:52 PM