renault clio motor 1390 8v cu gpl |
This topic is about renault clio motor 1390 8v cu gpl, the author, James Kilowatt, wrote about: Poti spune orice oricui, atata timp cat nu incalci regulamentul /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> Ori ... To read more just scroll down
renault clio motor 1390 8v cu gpl |
Jul 19 2006, 08:24 AM
Post
#41
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Fii totusi serios cu chestia aia cu scaparile de gaz de la ORICE instalatie. Personal nu am mers niciodata cu taxi pe GPL in Romania, insa nu cred ca o instalatie omologata si intretinuta scapa. La fiecare revizie se verifica cu "nasul" electronic daca exista scapari. Spune-mi te rog, a ce miroase GPL-ul? Masina mea a stat doua luni pana am putut sa o inmatriculez, si nu pare sa fi scapat nici un gram. E drept ca nu am cum sa verific atat de exact, insa daca ar fi avut scapari in doua luni mi-as fi dat seama ca la primul plin a consumat monstruos de mult. Daca te referi la gazele de esapament, exact aceleasi etansari sunt folosite si pentru mersul pe benzina. Crezi ca alea sunt mai sanatoase? Nu mai generaliza deci plecand de la cazuri individuale. Toata lumea stie cum isi intretin taximetristii masinile. Referitor la vizitele in service, trebuie schimbat filtrul de gaz si la unele instalatii membrana de la vaporizator (exceptie facand cele de ultim racnet LPI cu injectie direct in cilindru de GPL lichid), maxim la 5 ani. In Belgia operatia asta costa cu tot cu manopera 70E, probabil in Ro e mai ieftin. Si filtrul de benzina trebuie schimbat, si cel de motorina, care la Clio dCI costa aproape dublu. In plus, la un diesel, o avarie a unei turbine sau a unei pompe de injectie (sa zicem, de la o motorina aghesmuita :angel: ) costa mai mult decat toata instalatia GPL la un loc. Mie asta mi se pare avantajul principal fata de diesel, si anume ca nu stau cu teama ca pica ceva care costa cat jumatate de masina. La benzina sau GPL nu exista nimic atat de scump care sa poata fi afectat de o benzina sau un gaz prost. In cel mai rau caz, tuseste -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 19 2006, 12:20 PM
Post
#42
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 130 Joined: 6-January 05 From: Bucuresti Member No.: 38.016 |
QUOTE(Costea82389) QUOTE(MR28673) Hai sa fim seriosi....
Cred ca e cel mai pertinent reply pe care il puteai da la postu meu.Te-ai gandit mult pana ai debitat propozitia,ca nici macar fraza nu e,de mai sus? :1: PS Vad ca esti moderator dar nu pot sa nu zic nimic,sper ca nu voi lua ban pentru atata. Intr-adevar, este cel mai pertinent reply pe care il putea da. Concis si la subiect. Cam atat merita subiectul.... Reply-ul mai lung a lui MR28673, mi se pare deja un efort deosebit..... :wave: -------------------- Honda Accord LS 2.0 i-VTEC 155CP -de serviciu
Renault Symbol 1.5 dCI-80CP - personala, de plimbat prin oras. |
|
|
Jul 22 2006, 12:53 AM
Post
#43
|
|
novice Group: Membri Posts: 23 Joined: 14-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.382 |
Pentru a verifica ce v-am spus eu incercati sa vorbiti cu taximetristi care au folosit GPL de cand a aparut si o sa vedeti ca multi au renuntat la el...si nu pentru ca nu este mai ieftin.
Mircea38023 reply-ul primului moderator a fost un reply pe care l-ar da un pustan de 19 ani care nu este de acord cu ce am zis da doar prin simplu motiv ca nu vrea el sa fie de acord,fara sa aduca vreun argument. Si nu cred ca prin faptu ca scrii si tu aici ca esti de acord cu el si ca nu merita postu meu un reply mai complex vei creste in ochii lor.Oricum pe lumea asta trebuie sa existe si persoane ca tine. MR28673 nici mie nu mi-a venit sa cred,dar se intampla,in multe masini pe GPL daca te urci simti un miros slab de gaz,nu zic ca in toate,depinde de instalatie,masina si de cine se ocupa de instalare.Dar pe verificate daca va urcati in 5 taxiuri pe GPL in 2-3 se simte mirosu,asta daca nu este acoperit de odorizantul de masina. |
|
|
Jul 22 2006, 08:57 AM
Post
#44
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu personal nu folosesc odorizant si nu fumez (nici in masina nici in alta parte) asa ca daca ar aparea mirosuri parazite as simti. In plus, stiu sa recunosc mirosul GPL-ului si sa-l deosebesc fata de cel al gazelor de esapament. GPL-ul are un miros destul de discret, inca pe bune ca nu stiu cum poti tu sa-l distingi in simfonia de mirosuri din taxiurile romanesti: odorizant, gaz de esapament, ulei sau benzina, si cel mai puternic de obicei, tutun. Ca sa ajungi sa il depistezi cu nasul trebuie sa scape serios. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 26 2006, 09:39 PM
Post
#45
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 130 Joined: 6-January 05 From: Bucuresti Member No.: 38.016 |
In alta ordine de idei, cand am vorbit cu un prieten foarte bun care intamplator are de cativa ani o firma de instalat GPL....se tinea de burta de ras.....asa ca....Argumente s-ar gasi mai multe, dar, vad ca MR28673 are mai multa rabdare cu tine..... -------------------- Honda Accord LS 2.0 i-VTEC 155CP -de serviciu
Renault Symbol 1.5 dCI-80CP - personala, de plimbat prin oras. |
|
|
Aug 2 2006, 09:38 AM
Post
#46
|
|
novice Group: Membri Posts: 23 Joined: 14-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.382 |
[quote="Mircea38023"]@costea: ce te face sa crezi ca as avea nevoie sa cresc in ochii cuiva? Sau ca mi-as dori sau m-ar interesa asa ceva?
quote] AM tras concluzia asta dupa postu tau scurt si la obiect,aproband moderatoru si laudandu-l,fara a-ti exprima o parere proprie referitoare la subiect. Referitor la ce ti-a spus prietenu tau,nu am cum sa te contrazic,eu am postat ce am aflat,tu ai facut la fel,poate stiu eu gresit dar personal nu as trece pe GPL.Parerea mea este ca e bine sa se stie si de astfel de intamplari nefericite,chiar daca sunt rare. |
|
|
Aug 2 2006, 09:06 PM
Post
#47
|
|
novice Group: Membri Posts: 31 Joined: 24-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 83.138 |
daca vrei forje las-o pe benz daca vrei eco........ pune-o pe gaz si gata e clar ca baietii n-au cu sa te informeze concret,ca nu au avut asa ceva.si oricum poti sa o tii ori pe gaz ori pe benz daca pui gpl.te descurci tu,am incredere in tine. :wave:
|
|
|
Aug 2 2006, 09:10 PM
Post
#48
|
|
novice Group: Membri Posts: 31 Joined: 24-July 06 From: Craiova (Dolj) Member No.: 83.138 |
PS:baietii nu au pe clio ca sa-ti spuna cum se comporta.
|
|
|
Aug 2 2006, 09:57 PM
Post
#49
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Costea
Ce spui tu se refera la lipsa de intretinere, nu la GPL. Oare taximetristii aia care se calicesc la 5-10E pentru o verificare a instalatiei de gaz "sparg" 150euro ca sa schimbe pneurile la timp? Aplicand logica ta, nici cauciucuri n-ar trebui sa-ti cumperi pentru ca s-ar putea ca la un moment dat sa se uzeze si sa devina periculoase. Referitor la intamplarile nefericite, din 1999 incoace nu exista NICI UN ACCIDENT DOCUMENTAT DATORAT GPL-ului. Daca ia foc rezervorul de GPL nu se intampla nimic, spre deosebire de cel de benzina.... Regulile de securitate sunt mult mai stricte decat pentru diesel/benzina. Daca sunt incalcate si baietii dau spaga ca sa li se omologheze jucaria sau sa treaca controlul tehnic e problema lor. Probabil ca dau spaga si ca sa treaca cu pneuri uzate, fara frane sau cu joc la directie. Eu intr-un an am verificat instalatia de 3 ori: La controlul tehnic obligatoriu la cumpararea masinii, apoi cand a implinit 6 ani instalatia a trebuit sa fie reomologata (urmatoare va fi peste 8 ani). Asta inseamna demontarea rezervorului + valve care sunt testate intr-un laborator din Bruxelles, si inlocuirea obligatorie tuturor furtunelor din cauciuc. A trea oara este al doilea control tehnic (in Belgia se face in fiecare an pentru masinile mai vechi de 4 ani). @piston-forje83145 Pierderea de putere depinde de instalatie si de reglaj. La instalatiile moderne cu injectie de gpl lichid de exemplu sunt inexistente, sau in orice caz insesizabile. Inainte sa iau Nubira am cochetat cu un Fiat Coupe din '99, 2L turbo, cu instalatie cu injectie de GPL lichid.... Cu mine in masina a scos pe gaz sub 7 secunde. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 3 2006, 07:42 AM
Post
#50
|
|
novice Group: Membri Posts: 23 Joined: 14-July 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 82.382 |
Logica mea nu ii sa nu iti cumperi cauciucuri noi pentru ca se uzeaza, chiar din potriva,sunt adeptu a avea tot timpu 2 randuri de cauciucuri,dar acuma sa trec la subiect,eu am postat aici ce aflasem si eu legat de subiect,particular pe mine subiectu nu ma intereseaza pentru ca nu imi trebuie GPL, ma descurc si cu benzina.Mie mi s-a parut normal sa postez si o intamplare nefericita legata de GPL.
|
|
|
Aug 3 2006, 08:45 AM
Post
#51
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai asta incerc sa spun, ceea ce spui tu nu este o intamplare nefericita, ci inconstienta. Asta e periculoasa indiferent ca e vorba de GPL, de pneuri, de frane, de directie sau de orice vrei tu.
La mine benzina costa 1.4E, dieselul 1.1E, iar GPL-ul 0.43E. M-as fi descurcat si pe benzina... dar... de ce? -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 16 2006, 10:58 AM
Post
#52
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 10 Joined: 13-August 06 From: Bucuresti Member No.: 84.609 |
Dorine, in principiu mai poti merge inca 100 de km, pentru ca rezerva e de 10 litri. De cate ori am bagat benzina, adevarat ca nu astept niciodata sa se aprinda becul, nu am putut niciodata sa bag mai mult de 38 de litri, atunci cand acul era deja pe rosu! Si rezervolul are 50 de litri!
In ceea ce priveste GPL-ul, eu unul nu mi-as pune, nu din considerente de securitate ci pentru ca pur si simplu nu cred ca motorul de 1.4 8v de la Clio e facut pentru asa ceva! Sa nu mai amintim ca la Mach1 NU te primesc in service daca ai GPL De schimbat vitezele, in oras schimb la 3000, pt ca nu am unde sa-i dau mai mult, afara schimb la 3500 si pot sa spun ca-i place. Anul asta la un drum de 2500 de km am scos mixt 7%, incarcat full de bagaje si cu trei persoane in masina, AC pornit, etc... |
|
|
Aug 16 2006, 11:30 AM
Post
#53
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Nici cel de 1.2 nu este facut special pentru GPL, insa Reno il vinde direct pe GPL de nou.
Asta in alte tari, la noi dealerii cauta orice pretext ca sa-ti taie garantia. Uite o lista de modele pe GPL comercializate de NOI: http://www.cfbp.fr/?p_idref=854 Daca au bagat GPL de la motorul de 1.2L Reno pana la Saab Turbo, nu vad de ce ar tusi motorul de 1.4. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 18 2006, 04:40 PM
Post
#54
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 10 Joined: 13-August 06 From: Bucuresti Member No.: 84.609 |
Stii pe cineva in Romania care are un Clio 1.4 pe GPL? Nu sunt retrograd de felul meu, poate doar cu idei preconcepute, dar as incerca CU CEA MAI MARE PLACERE un astfel de Clio. Numai asa m-as putea convinge sa montez o instalatie GPL! Avantajele ce tin de costurile combustibilului sunt clare si ele, ca sa nu mai vorbim de poluare, care este ca si inexistenta, cred! Totusi zvonurile privind dereglarea motorului, eventuale stricaciuni ce ti se pot intampla din cauza acestui tip de combustibil sunt destul de persistente pe la noi...
Pana ma conving, ma duc sa... |
|
|
Aug 18 2006, 06:20 PM
Post
#55
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Sincer, de Reno nu stiu. Insa am vazut instalatii GPL puse pe alte motoare de 1.4. De la Honda Civic 1900 toama la Kalos sau Aveo noi.
Problema cu stricaciunile era valabila pentru motoarele vechi facute pentru benzina cu plumb. GPL-ul avea asupra lor acelasi efect ca si benzina fara plumb, adica ducea la probleme cu supapele. Uite aici explicat mai bine http://www.fievezautomobiles.fr/legpln.htm Insa pentru motoarele facute sa mearga cu benzina fara plumb, nu mai exista probleme. Dimpotriva, GPL-ul nu contamineaza uleiul asa cum o face benzina si deci practic protejeaza motorul. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th April 2024 - 01:41 AM |