IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

renault clio motor 1390 8v cu gpl

This topic is about renault clio motor 1390 8v cu gpl, the author, Dorin73583, wrote about: QUOTE(cioaba) girofar, sirena, blitzuri, detector si bani pusi deoparte pt amenzi /biggrin.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":D" border="0" al ... To read more just scroll down

4 Pages V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> renault clio motor 1390 8v cu gpl
Dorin73583
post May 5 2006, 07:25 AM
Post #21


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 12-April 06
From: Buftea
Member No.: 73.576



QUOTE(cioaba)
girofar, sirena, blitzuri, detector si bani pusi deoparte pt amenzi biggrin.gif

eu cred din tot sufletul ca exagerezi (ori cand declari consumul, ori cand te chinui sa-l scoti).
oricum s-o stapanesti sanatos si sa n-ai probleme! :wave:

E problema ta ce crezi, eu doar imi expun consumul ca sa se vada ca nu exista numai Clio cu probleme si consumuri mari. Si ca sa vezi ultimul meu consum facut de la plin la alt plin, 239km cu 13,46L. Fa si tu socoteala. Am scos mai putin decat in carte :wave: Si am prins blocajele de pe centura unde se fac 4km intr-o ora.
Oricum, tu ai diesel cu TURBINA CARE SE UMPLE DE FUNINGINE, la mine nu se umple, de ce, pentru ca NU AM !
P.S.:multzam de urale


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.4 - 8v - 75hp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea38023
post May 5 2006, 09:48 AM
Post #22


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 130
Joined: 6-January 05
From: Bucuresti
Member No.: 38.016



Sa schimbi treptele la 2000 rpm la un motor pe benzina....mi se pare un sacrilegiu. Nici la diesel nu e prea bine.

Intr-adevar...tu nu ai turbina care sa se umple de funingine, dar, ai supape, EGR, catalizator....etc. Toate se umplu de "funingine" daca conduci asa. Si asta duce la scaderea drastica a performantelor motorului si-n plus ii scade durata de viata. Si cand ajungi sa faci reparatii la motor.....s-a dus naibii toata economia facuta prin scaderea consumului.

Ia zi-mi...in cartea tehnica a masinii....cam ce zice de schimbatul treptelor? Ca nu cred ca zice c-ar fi ok sa schimbi la 2000 rpm. Mai ales ca, motorul are cuplul maxim pe la 3500 daca nu ma insel.


--------------------
Honda Accord LS 2.0 i-VTEC 155CP -de serviciu
Renault Symbol 1.5 dCI-80CP - personala, de plimbat prin oras.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cioaba
post May 5 2006, 12:18 PM
Post #23


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 321
Joined: 7-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 62.942



cam asta incercam si eu sa-i zic, dar nu am chef de cearta asa ca... fiecare pe legea lui si sa traim toti sanatosi!


--------------------
supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dorin73583
post Jun 3 2006, 03:31 PM
Post #24


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 14
Joined: 12-April 06
From: Buftea
Member No.: 73.576



QUOTE(Mircea38023)
Ia zi-mi...in cartea tehnica a masinii....cam ce zice de schimbatul treptelor? Ca nu cred ca zice c-ar fi ok sa schimbi la 2000 rpm. Mai ales ca, motorul are cuplul maxim pe la 3500 daca nu ma insel.


Tocmai ce vin de la prima revizie (~432RON cu o gramada filtre). Si ghici ce? Am cerut o diagnosticare completa. S-a realizat si meserie ala zise ca nu este absolut nici o problema, ca motorul este ok si nu da semne de oboseala.
In al doi-lea rand, dupa ce ca m-am uitat de n'shpe ori in cartea masinii si nu zice absolut nimik de turatzia magica de care amintitzi voi si la care ar trebui sa schimb treapta, il intreb si pe meserie ala si hici ce-mi zise: :boxing: O schimbi la cat este nevoie ca sa mergi economic si cum consideri tu ca motorul merge "rotund". Daca nu prevezi o depasire poti sa mergi si cu 60 intr-a 5-a ca nu-ti da-n nas si nu se buleste nimik la motor, daca vrei sa faci vre-o depasire atunci depinde in cate zeci de metri vrei sa o faci.
Si ca sa ma conving ca nu mi-a scazut cu nimic performanta motorului intr-un an de "subturare" cum ziceti voi, in drum spre casa am facut un ocol pe E85 (ala care duce la Giurgiu) si i-am dat talpa bicycle.gif S-a dus pana pe la 182-183 km/h (eram singur in masina, fara greutate in portbagaj ca doar la revizie pleci cu ea goala, si cu rezervorul plin).
Asa ca sa ne vedem sanatosi de masinile noastre si sa nu aburim lumea cu chestii destea puerile.
later edit: ahhh si era sa uit. Am facut inca un consum cu ocazia ultimului plin: 28,38L in 462,6km => 6,134889754 (ciclu 80% urban - 20%extraurban)


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.4 - 8v - 75hp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cioaba
post Jun 3 2006, 07:24 PM
Post #25


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 321
Joined: 7-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 62.942



si ale noastre consuma 3 in oras si 2 afara, dar sa nu spui nimanui! :angel:


--------------------
supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Jun 3 2006, 08:37 PM
Post #26


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



QUOTE(Dorin73583)
Asa ca sa ne vedem sanatosi de masinile noastre si sa nu aburim lumea cu chestii destea puerile.
later edit: ahhh si era sa uit. Am facut inca un consum cu ocazia ultimului plin: 28,38L in 462,6km => 6,134889754 (ciclu 80% urban - 20%extraurban)


Ce tie nu-ti place,altuia nu face ! :bash:


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea38023
post Jun 8 2006, 01:36 PM
Post #27


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 130
Joined: 6-January 05
From: Bucuresti
Member No.: 38.016



Pai a zis cineva ca patesti ceva la motor in primii 15.000 km?....Discutam pe la 60.000..dar cred ca la vitezele la care mergi tu...stand la 2000 rpm....voi fi prea batran atunci ca sa mai navighez pe forumuri. blush.gif

Cat despre "turatia magica" ....nu e o reteta a succesului ce ziceam noi.
E doar....plaja de turatii la care mergi rezonabil din toate punctele de vedere. N-a zis nimeni ca, in felul in care mergi tu, nu scoti un consum mai mic. Dar....unde naiba mai e fun-ul? Ce viata e aia...sa conduci ca un mos de 90 de ani care incurca frecvent acceleratia cu frana? Ce naiba...chiar conteaza un litru sau doi in plus la consumul mediu? Sau...chiar e necesar sa ne batem joc de astia de la Renault aratandu-le cat sunt de pesimisti cu consumurile lor date in pliante?....
Daca vrei consum redus....iti recomand diesel.

Oricum...orice-ai zice....si tu si "meseriasu" care ti-a recomandat asta....nu e OK sa conduci o masina pe benzina asa. Nici una diesel de altfel.....


--------------------
Honda Accord LS 2.0 i-VTEC 155CP -de serviciu
Renault Symbol 1.5 dCI-80CP - personala, de plimbat prin oras.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabi63320
post Jul 6 2006, 10:16 PM
Post #28


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 144
Joined: 11-December 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 63.313



O singura problema vreau sa aduc in discutie. Faza cu gpl care scurteaza viata motorului. Fals baieti. GPL prelengeste viata motorului, daca amestecul de propan si butan e conform standardelor. Puterea calorica a gpl e mai mare, dar are densitatea mai mica ca benzina, de aceea si consumul si puterea scad. Impuritatile sunt mult mai putine si arderile sunt mai bune, aprope complete. Din punct de vedere ecologic e solutia optima pentru urmatorii 10 ani. Uleiul din motor ramane curat chiar la un schimb normal, motorul functioneaza mult mai bine, dar cu o putere scazuta. Ceea ce deranjeaza e rezervorul de gaz care ocupa loc si dinamica mult mai lenta, dar economia e fantastica. GPL e 18.000 lei vechi, Cat e benzina, ca eu nu prea stiu - 34.500? Laguna mea sta in garaj si Cielo cu gpl ma scoate sub opel-ul astra cdti 2006 al cumnatei mele. Lasati vrajeala cu uzura pe gaz ca e valabila doar la daciile ale a vechi care mergeau cu amestec de aragaz, alta concentratie in butan si propan, cu mari cantitati de apa. Am multi prieteni pe gpl si cea mai tare faza, Dacia 1310 din 99, pe gpl 99,99% din timpul de functionare numai pe gaz, 140.000 km fara interventii la motor. Pe benzina era varza pana acum. Consultati si alte surse, documentate stiintific si practic si o sa vedeti ca gpl la standard d.p.d.v. calitativ e un combustibil ce prelungeste viata motorului, mentine catalizatorul in parametrii optimi mai mult timp, uleiul mai curat, emisiile poluante cu pana la 60-70 % mai mici. Faza naspa e cu dinamica masinii, care cu AC pornit e foarte lenta, chiar extrem de lenta, dar eu am reusit pe distante lungi sa-i dau 180 pe gaz si buzunaru e foarte mult protejat. In cel mai greu trafic urban, cu 20 RON fac 100 km. Ce diesel scoate mai putin? Poate 1,4 hdi la masinutile frantuzest. Si eu eram anti gpl, pana mi-am luat masina pe gpl. Daca iti pui gpl, toata viata o sa fii fan.


--------------------
Renault Laguna II 1.6 16 V
Cielo Executive GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea38023
post Jul 7 2006, 12:36 PM
Post #29


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 130
Joined: 6-January 05
From: Bucuresti
Member No.: 38.016



Na.....acu depinde...ce sa zic? Urmatoarea mea masina, prin primavara, va fi un Alfa 159 JTS 160 CP....n-ar fi un sacrilegiu sa pun GPL pe masina aia? blush.gif (e adevarat, nu sunt neaparat un fan al consumurilor mici...wink.gif )


--------------------
Honda Accord LS 2.0 i-VTEC 155CP -de serviciu
Renault Symbol 1.5 dCI-80CP - personala, de plimbat prin oras.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Jul 7 2006, 01:13 PM
Post #30


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



@Gabi,ma indoiesc ca ai dreptate...
GPL -ul scurteaza viata motorului !
Spune-mi ce consum ai urban si cat te costa GPL -ul. Iti spun eu ca exista si alte masini diesel care consuma si sub 200.000 de lei /100 km urban.....vad ca ai gasit un raport unde crezi ca ne rupi gura cu GPL-ul,dar nu ai dreptate !!! biggrin.gif


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabi63320
post Jul 9 2006, 01:13 PM
Post #31


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 144
Joined: 11-December 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 63.313



Referitor la gpl, eu lucrez la proiecte cu ingineri mecanici (profesori, docenti in motoare) si in stiinta materialelor si chimisti. Nu demult am avut discutia si cu ei cu gpl - ul. Concluzia: Pentru motoarele moderne, care folosesc uleiuri de buna calitate, amestecul gazos nu poate decat sa prelungeasca viata motorului. Un specialist in arderi (cuptoare) mi-a explicat si concentratia optima de butan-propan la gpl, astfel incat cantitatea de apa si impuritati sa fie minima, aceste gaze avand afinitate diferita pentru acestea. Din pacate nu mai tin minte care era, dar cert, daca gpl-ul e de "buna calitate", vom avea un motor curat, cu oxidari chimice reduse. Lubrifierea dintre segmenti si camasile cilindrilor e acum treaba uleiurilor de buna calitate.
Nu vreau polemica, dar sunt multi care privesc gpl-ul ca bomba din portbagaj. Daca te obisnuiesti cu ideea, investitia se amortizeaza foarte repede si apoi mergi pe profit. Clar, ca nu merita in toate cazurile, eu nu asi pune pe motorul despre care se vorbeste aici gpl (Reno, 14, 75hp), dar viitorul va arata ca solutia e combustibilul gazos, indiferent daca este inmagazinat sau produs de instalatiile masinii. Parerea mea.


--------------------
Renault Laguna II 1.6 16 V
Cielo Executive GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Jul 9 2006, 04:25 PM
Post #32


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Bomba in portbagaj nu este,a fost dovedita pe un canal tv,parca Discovery,unde erau 2 autobuze incendiate,pentru a se dovedi asta....
Unul era cu gpl si unul cu combustibil conventional,parca motorina.
Amandoua au sarit in aer,destul de tarziu si explozia a fost de aceeasi putere !


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut81247
post Jul 17 2006, 06:45 PM
Post #33


novice
**

Group: Membri
Posts: 27
Joined: 1-July 06
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 81.240



Apropo de turatia magica, cica 1500-2000 este perfecta pentru schimbat viteza... Zic unii mai cu experienta ca mine...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 17 2006, 07:12 PM
Post #34


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Gabi
Densitatea GPL-ului e mai mica decat a benzinei, si puterea calorica raportata / litru e mai mica (chiar daca raportata la gram e mai mare. La pompa platesti litru nu grame). Ca sa ai aceeasi putere, ai supraconsum teoretic de 26%, insa nu ai pierderi de performante. Cifra octanica ca GPL-ului e mai mare, asa ca se mai poate castiga la randamente iar supraconsumul poate sa nu fie atat de mare. Functie de reglaj, se poate pierde intr-adevar la putere insa se castiga la economie.

@Eddie
Nu se scurteaza viata motorului. Teoria asta dateaza de pe vremea motoarelor vechi, facute sa mearga cu benzina cu plumb. La motoarele moderne nu mai exista asemenea probleme. In plus GPL-ul nu contamineaza uleiul si nu depune calamina, si se pare ca fiabilitatea motoarelor a crescut.

Referitor la bomba, e alta goanga. Gazul nu se aprinde in aer decat intr-o anumita concentratie. Din 2000 incoace este obligatoriu ca rezervorul sa aiba o supapa de evacuare rapida care elimina gazul atat de repede incat chiar daca masina e in flacari gazul NU SE APRINDE. Rezervorul in sine e antiglont. La iesirea din rezervor exista o valva care taie gazul daca debitul depaseste o anumita valoare (adica daca exista piederi). Practic, criteriile de securitate pentru GPL sunt mult mai stricte decat pentru benzina.

@Mircea
Am vazut fiat coupe turbo, 2L 220CP pe gaz. Si Lancia Lybra pe GPL. Ambele cu o instalatie ultramoderna cu injectie direct in cilindru de GPL lichid.... fiat-ul am vrut sa-l cumpar insa m-am trezit prea tarziu. Deci nu se pune problema de sacrilegiu...
Nu stiu insa inca de vre-o masina cu injectie directa trecuta pe GPL, cum e JTS-ul de la Alfa 159... Twin sparkurile merg sigur, insa JTS-urile nu am idee....

@Eddie
Eu merg cu ~5E/100km in oras, deci sub cei 200.000ROL smile.gif E drept, la mine pretul la gaz e imoral de mic. Insa am motor marisor, nu tocmai economic, si o instalatie GPL depasita.....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Jul 17 2006, 07:40 PM
Post #35


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Pai asta nu se pune...Pot spune ca am mers in State in 1999 cu 96 centi galonul(3,78 l) biggrin.gif
Pana una alta,Clio consuma 8-8,5 l/100 km numai in Bucuresti ,bara-n bara ! La un calcul,vine vreo 280.000 de lei,ceea ce cred ca e bine.
Afara consuma 4,5-5 l/100 km cu a/c pornit,asta vine la jumate ca pret.
Pe deasupra GPL-ul inplica costuri suplimentare de montaj.
Bine,e adevarat si eu am dat mai mult pe diesel decat pe o benzinara...nu poti numai sa castigi,nu ? biggrin.gif


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 17 2006, 08:02 PM
Post #36


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



totusi si in Ro preturile la gpl sunt acceptabile, am inteles ca sunt in jur de 55-60% din pretul benzinei. E interesanta ca optiune, mai ales ca instalatia costa in jur de 900E una destul de buna. Pentru un Logan sau chiar un Symbol (care au portbagaj sanatos incat rezervorul nu jeneaza) sa zicem mi se pare o chestie tentanta.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Jul 17 2006, 08:22 PM
Post #37


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Nu stiam exact cat costa GPL-ul,asa ca dat un search pe Google si am dat peste un CALCULATOR DE ECONOMIE intre benzina si Gpl.


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Costea82389
post Jul 18 2006, 09:01 AM
Post #38


novice
**

Group: Membri
Posts: 23
Joined: 14-July 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 82.382



Din cate se plange lumea pe GPL motoru isi cere tributu cam tot la 3-4 ani cu un drum la service,dar nu asta ar fi marea problema,pe langa puterea cu ceva mai scazuta,care si asa nu e mare,mai este si periculos pentru organism,pentru cine nu stie GPL este toxic de inhalat si orice ai face,orice instalatie ai avea,si oricat de izolata ar fi masina inauntru tot miroase a gaz,asta este pe testate,puteti incerca in taxiurile cu GPL,eu personal cand vad ca ii pe GPL nu ma urc un ele.Iar legat de boaa care se pot face de la inhalarea constanta de gaz,va puteti interesa la medic,nu stiu exact numele dar stiu ca iti afecteaza groaznic plamanii,am cunoscut taximetristi care dupa 4-5 ani de GPL o renuntat dar prea tarziu.

Legat de "schimbarea magica",din cate stiu renaultu ii un motor care se schimba la turatii putin mai mari,deci pe 1.4 cum am si eu schimb undea pe la 2800,am incercat sa schimb si la 2200 dar masina este subturata si consuma mai mult decat daca as duce-o in 3500.I-am intrebat si pe cei din service si au zis ca 2700-2800 e numai bine pentru ca acolo ai si cat de cat di putina forta pe care o are motoru iar diferenta de consum(daca este una fata de schimbatu la 2400 sa zicem) e isesizabila.

Era sa uit,voi cu cat ati mers cu masinutele astea?Eu nu prea am prin Cluj o portiune de sosea dreapta destul de lunga sa vad cat merge,pe unde am incercat am mers 178 singur in masina dar deja intrasem in orash,si a trebuit sa incetinesc.Sun curios cam cat poate,eu zic ca urca undeva la 190 cu o singura persoana in masina si pe autostrada,oricum nu m-as risca la viteza asta mai ales ca la NCAP nu sta prea bine,si majoritatea care au accidente cu Clio sau mor sau se sifoneaza serios.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 18 2006, 09:25 AM
Post #39


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(Costea82389)
Din cate se plange lumea pe GPL motoru isi cere tributu cam tot la 3-4 ani cu un drum la service,dar nu asta ar fi marea problema,pe langa puterea cu ceva mai scazuta,care si asa nu e mare,mai este si periculos pentru organism,pentru cine nu stie GPL este toxic de inhalat si orice ai face,orice instalatie ai avea,si oricat de izolata ar fi masina inauntru tot miroase a gaz,asta este pe testate,puteti incerca in taxiurile cu GPL,eu personal cand vad ca ii pe GPL nu ma urc un ele.I.



Hai sa fim seriosi....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Costea82389
post Jul 19 2006, 12:14 AM
Post #40


novice
**

Group: Membri
Posts: 23
Joined: 14-July 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 82.382



QUOTE(MR28673)
Hai sa fim seriosi....


Cred ca e cel mai pertinent reply pe care il puteai da la postu meu.Te-ai gandit mult pana ai debitat propozitia,ca nici macar fraza nu e,de mai sus? :1:

PS Vad ca esti moderator dar nu pot sa nu zic nimic,sper ca nu voi lua ban pentru atata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th April 2024 - 08:52 PM