Euro, Non Euro |
This topic is about Euro, Non Euro, the author, Andrei53842, wrote about: Am un Opel Vectra 1.8i din 91 tip motor C18NZ. As vrea sa stiu si eu daca e euro, non euro...si ce tip de benzina e bine sa folosesc. ... To read more just scroll down
Euro, Non Euro |
Jan 12 2006, 10:22 PM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 21-August 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 53.835 |
As vrea sa stiu si eu daca e euro, non euro...si ce tip de benzina e bine sa folosesc. -------------------- Opel Vectra A 1.8i C18NZ, '91, 90 HP
|
|
|
Jan 12 2006, 11:10 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Cred ca are euro2, nu sunt sigur, de benzina numai fara plumb de minim 95
|
|
|
Jan 14 2006, 07:22 PM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 21-August 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 53.835 |
Da...am observat ca scrie acolo pe unde se pune benzina...ca trebuie numai fara plumb. Iar in prinvinta euro asa stiam si eu ca e euro 2...dar in rovigneta scrie non euro.
-------------------- Opel Vectra A 1.8i C18NZ, '91, 90 HP
|
|
|
Jan 15 2006, 09:17 AM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 78 Joined: 14-December 04 From: Oradea Member No.: 37.174 |
QUOTE(Andrei53842) Am un Opel Vectra 1.8i din 91 tip motor C18NZ.
As vrea sa stiu si eu daca e euro, non euro...si ce tip de benzina e bine sa folosesc. Salut, Dupa seria motorului poti stii la marca opel date despre motor astfel: Seria motorului indica tipul acestuia, principalele caracteristici si seria de fabricatie. De exemplu: "C16NZ_02A12345" Prima litera indica standardul antipoluare la automobilele cu catalizator: C - Standardul EG 91/441/EW G, US"83 E - Standardul EURONORM EG 88/436/EW G H - Standardul GM Holden "ADR 37" S - Standardul Suedez "A 10" X - Standardul EG 91/441/EW G, US"93/94 Urmatoarele 2 cifre indica capacitatea cilindrica (litri ? 0,1) Prima litera din grupul de litere care urmeaza indica raportul de compresie: G - <8,5:1 L - >8,5...9,0:1 N - >9,0...9,5:1 * sau S - >9,5...10,0:1 X - >10,0...11,5:1 Y - >11,5:1 A doua litera din grup indica sistemul de alimentare cu carburant: E – injectie multipunct Z – injectie monopunct V - carburator D - diesel A treia litera din grup (daca exista) indica versiunea de motor: ? – Pentru Egipt ? - IBC C – Cu sistem de aprindere specializat (patent firma) F - Behoerden H – (Putere sporita) I - Irmscher J – Pentru Germania (??) K - Komprex L - (Putere redusa) M – Pentru Orientul mijlociu (??-??) P - (Putere sporita) R - (Putere sporita) T - Turbo U – Pentru Uruguay V – Model special W – Pentru Venezuela 2 - Motor Famille II Urmatoarele 2 cifre indica locul asamblarii motorului: 00 - Daewoo 01 - Russelsheim 02 - Bochum 08 - Ellesmere Port 14 - Kaiserslautern 19 - Aspern 20 - Szenzgotthard 25 - GM Holden 31 - GM do Brazil Urmatoarele 6 cifre, sau o litera si 5 cifre, indica numarul de serie al motorului. In concluzie masina ta este echipata cu un motor cu catalizator euro 1, are 1,8 litri are raportul de compresie >9,0...9,5:1 are injectie monopunct. Restul cifrelor nu l-ai specificat dar le vei interpreta singur. Deci la masina ta trebuie sa folosesti NUMAI benzina fara plumb, iar faptul ca in CI nu este trecuta cu euro 1 se explica prin faptul ca probabil a fost inmatriculata prima data in RO anterior anului 1999 cand nu se cerea ca masinile sa fie prevazute cu catalizatoare. Sper ca ti-au fost de folos informatiile. Cu bine :wave: -------------------- ex Opel Omega 2000 cm3, 121 caluti zapaciti!!!
ex Opel Omega B, 136 CP seriosi!!! Opel Omega B Facelift, 145 CP puternici!!! |
|
|
Jan 15 2006, 10:41 AM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 21-August 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 53.835 |
Si cum fac sa le dovedesc la astia cu rovigneta ca masina mea are catalizator euro 1...ca sa nu-mi mai jigneasca masina...sa zica ca polueaza mult -------------------- Opel Vectra A 1.8i C18NZ, '91, 90 HP
|
|
|
Jan 16 2006, 08:09 AM
Post
#6
|
|
sofer Group: Membri Posts: 78 Joined: 14-December 04 From: Oradea Member No.: 37.174 |
Pt a achizitiona rovigneta pt euro 1, problema se rezolva astfel:
te planifici la RAR pe modificare in CI. Cei de la RAR dupa codul motorului vor face exact cum am facut noi, vor vedea la codul respectiv la ce norma de poluare se incadreaza dupa acte. Dupa aceea vor face un test de noxe pt a vedea daca si in functionare se incadreaza la euro 1 . Se va face mentiunea in CI, dupa care te duci la inmatriculari pt a trece mentiunea si in talon. Acest pas poti sa il sari, dar la achizitionarea rovignetei te duci cu CI unde va fi mentionat ca masina este prevazuta cu euro 1. Nu trebuie sa te sperie, este putin de umblat, dar avand in vedere ca din 2007 taxele vor fi calculate dupa standardele de poluare eu zic ca merita efortul si timpul pt a rezolva aceasta problema. Eu am rezolvat-o pt Opelul din semnatura, in 2 zile cu tot cu trecut in talon. Succes ! :wave: -------------------- ex Opel Omega 2000 cm3, 121 caluti zapaciti!!!
ex Opel Omega B, 136 CP seriosi!!! Opel Omega B Facelift, 145 CP puternici!!! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 05:23 AM |