IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Opel ca marca a GM

This topic is about Opel ca marca a GM, the author, Iulian HondaFan, wrote about: Reuters / September 01, 2004 FRANKFURT -- General Motors will likely have to suffer yet another year of losses at its German unit, Adam Opel, a compan ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Opel ca marca a GM
Iulian HondaFan
post Sep 5 2004, 10:53 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Reuters / September 01, 2004



FRANKFURT -- General Motors will likely have to suffer yet another year of losses at its German unit, Adam Opel, a company source told Reuters on Wednesday.


iata ca in cida succesului noii Astra, Opel ramane inca un bolovan de gatul GM care si asa gafaie in USA la randul sau.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Oct 2 2004, 02:14 AM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Nu cred ca trebuie sa le plangem de mila celor de la GM , la urma urmei sunt singurii raspunzatori de haosul care a domnit la Adam Opel AG in anii 90 .

In ultimii 10 ani la Opel s-au perindat tot felul de indivizi trimisi de peste ocean de catre GM , fara a avea experienta suficienta in conducerea unei asemenea firme sau care nu realizau ce inseamna piata europeana si care sunt cerintele ei . Petreceau cel mult un an la cârma firmei timp in care nu reuseau sa duca nimic la bun sfârsit.
Scoaterea din fabricatie in 2003 a modelului cu traditie Omega B si odata cu asta renuntarea la clasa mare , in timp ce Daewoo , o alta marca a concernului , fara experienta si traditie in clasa mare apare pe piata cu un astfel de model , sunt un exemplu reprezentativ pentru politica firmei mama. :cussing:

Din pacate Opel a fost de prin 90 incoace doar o "vaca de muls" pentru GM , imaginea si traditia nu au mai contat , iar rezultatele se vad.S-a renuntat la modelele din clasa Premium si s-a mers pe serie cat mai mare facandu-se rabat la calitate pe toate planurile.

Acum lucrurile s-au mai pus la punct , GM a angajat in urma cu vreo doi ani un manager german ,un profesionist de data asta, care are o strategie bine pusa la punct in urma careia 2005 ar trebui sa se incheie cu un profit consistent. :roll:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 2 2004, 05:27 AM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



E ciudat cum GM a renuntat la Omega, dat fiind ca are produse rezonabile aici in USA in aceasta clasa: Chevrolet Impala, Oldsmobile Aurora (si acest model a fost terminat in 2003 odata cu decesul marcii Oldsmobile), Buick LeSabre si Park Avenue si Pontiac Bonneville desi toate cele de mai sus sunt cam aceeasi masina la baza in diferite prezentari. :scratch:

In acest segment cei 3 din Detroit sunt mult mai competitivi in raport cu Toyota sau Honda decat la compact si mediu, unde sunt mult sub standardele acestora. :smt056

Sa fie asta situatia la Opel si pt. ca segmentul mare reprezinta sub 1% din piata auto europeana si nu ar fi rentabil sa faci o masina care se vinde numai in 15000 exemplare anual ( astea au fost vanzarile la Omega in 2003).

Spre comparatie suratele de platforma din USA au fost per total mult mai bine vandute in 2003: Impala 268.000, Aurora 3000, LeSabre 114.000, Park Avenue 27.000 si Bonneville 25.000.

Macar acest segment este unul traditional american si vapoarele astea pe roti au si ceva farmec in felul lor.

GM ofera Cadillac si in Europa si cine vrea (si are peste 40000 euro de dat) isi poate lua unul ca sa se simta ca in Texas... smile.gif


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Oct 2 2004, 02:24 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Este ciudat intr-adevar mai ales ca au fost vremuri in care Opel producea mai multe modele mari in paralel (Admiral Kapitän si Diplomat) cu motoare V8 de pana la 5400 cmc si avea o pozitie solida in acest segment de piata.

Dupa 1990 locul sau in clasa mare a fost luat de Audi care s-a multumit in primii ani cu vanzari de doar 1800 de unitati pe an :shock: , pentru primul lor model mare Audi V8.Asta in conditiile in care cu inca zece ani inainte , in 1980 , Audi nu avea nici un model in aceasta clasa si nici nu se punea problema sa indrazneasca sa arunce manusa catre Mercedes sau BMW. Concernul Volkswagen a avut insa ambitia si increderea in capacitatea sa de a reusi cu marca Audi in timp ce la GM au primat alte principii.
Daca ne uitam unde e Opel si unde e Audi astazi vom vedea foarte clar cine a procedat corect si cine a gresit. :angryfire:

Omega B se vindea si in state , pana in urma cu cateva luni cel putin , sub numele de Cadillac Catera.Chiar daca in Europa vanzarile la Omega B au fost modeste in ultimii ani , era necesar sa aiba un urmas pentru imagine si pentru pastrarea clientelei care doar in mica proportie s-a orientat spre modelele Opel mai mici , majoritatea preferand sa mearga la Mercedes , BMW si Audi . :banghead:

Inca o greseala a celor de la GM mi se pare vinzarea modelelor Daewoo in Europa de est sub numele de Chevrolet neluandu-se in calcul faptul ca si aceasta zona va avea candva potential financiar si numele Chevrolet va fi compromis.

GM incearca de ceva vreme sa patrunda cu Cadillac pe piata europeana , o miscare pe care nu o inteleg din moment ce la Opel se renunta la modele mari pe motiv ca nu exista piata pentru asa ceva.
Miscarea e cu atat mai ciudata cu cat Cadillac Seville spre exemplu incearca sa se impuna in clasa mare avand un handicap major : tractiunea pe puntea din fata . De asemenea in urma testelor facute de diferite publicatii de prestigiu a rezultat ca , in ciuda reclamei , modelul CTS nu se ridica la nivelul BMW seria 5 sau Mercedes E-Klasse , pierzand in special la sectorul "tinuta de drum". :oops:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 2 2004, 04:15 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



GM vrea sa isi consolideze marcile. Deja operatiunile pentru Europa au fost consolidate si s-a luat din autonomia de care Saab si Opel/Vauxhall se bucurau pana acum.

Cadillac e marca de lux si vor s-o impuna peste tot ca atare. De aceea nu vor sa creeze competitie pentru ea in cadrul grupului. Nu am stiut pana acuma de Catera fiind Opel Omega, nici ca a fost RWD si nici ca era construita in Germania in uzinele Opel. :shock: Catera 1997-2001 a fost initial apreciata, dar problemele de fiabilitate au compromis-o. A fost inlocuita in 2002 de CTS/SRX care este RWD si o masina buna in banii ei ( incepe de la 30000$) dar deja e clar ca fiabilitatea e submedie. Pentru Europa Cadillac planuieste si o masina medie care sa concureze BMW3, Mercedes C-class si Audi A4.

Seful meu a avut un Seville din 1998-1999 si am mers cu el , masina este vapor ca manevrabilitate/handling dar motorul V8 Northstar de 4.6l si 275CP este foarte fin, silentios si trage excelent si directia este bine facuta fara torque steering, deci nu se simte un mare dezavantaj fata de RWD. tinuta de drum si interiorul sunt insa sub un Passat V6 fully loaded. Fiabilitatea e proasta.

Chevrolet e marca populara a grupului si nu cred ca ii intereseaza sa o proiecteze altfel. Se pare ca vor ingloba si Lada ( deja noua Lada Niva se va vinde tot sub emblema Chevrolet). Daewoo au produse totusi mai bune decat GM in clasa compacta si subcompacta: noul Kalos se vinde si aici ca Chevrolet Aveo, iar Nubira2 se vinde in Canada ca Chevrolet Optra in timp ce in USA a fost imprumutata la Suzuki sub numele de Forenza.

Saab va deveni doar o marca "deosebita" dar observ ca nu mai ramane cu nimic propriu ( motoarele sunt ecotec-uri cu turbo, platformele sunt cele de Vectra/Malibu la9-3), au introdus pana si modele non-turbo ( noul Saab9-2 este construit de Fuji Heavy Industries in Japonia si e de fapt o Subaru Impreza, vine acum si cu motor 2.5 normal aspirat al Subaru :cussing: ), desi TURBO era specific si creatia initiala a Saab. Se para ca uzina din Suedia a Saab va fi inchisa si productia mutata intr-una din uzinele Opel ( sau se va inchide o uzina Opel si uzina Saab va produce si 1-2 modele Opel). Pentru Saab se planuieste si un SUV care va fi facut in USA. Deci Saab este o VARZA :evil:. Mie mi-au placut Saab-urile aveau personalitate si erau frumos de URATE.

Sper sa nu distruga si Subaru cum au facut cu Saab.

Nu imi e clar ce vor sa faca cu Opel, poate sa il pozitioneze ca competitor pentru marcile upscale VW si Peugeot?


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Oct 2 2004, 04:52 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Se pare ca Opel isi va pierde numele si drepturile merge de prea mult in minus.Poate o sa asambleze Opel impreuna cu Saab ca sa fie mai rentabili dar sunt prea multe dileme.Eu va las pe voi sa trageti concluzia.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 15 2004, 05:15 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



zilele negre continua pentru Opel, desi firma ramane unul din marii producatori europeni cu aprox. 1.9 mil masini pe an.

Dat fiind ca operatiunile Opel sunt in pierdere din 1999 incoace, GM a anuntat ca va concedia aproape 20% din angajatii principalului sau subsidiar european intr-un efort de a readuce firma la profitabilitate.

12000 din cei 63000 de angajati ai celor 11 uzine Opel vor primi vestea cea proasta in cursul anului viitor :cry:. 8000 dintre concediati vor fi germani.

Productia auto a subsidiarilor GM din Europa a fost deja scazuta cu 28% din 1999 incoace, deci GM este nevoit sa reduca din numarul angajatilor sai acolo.

Cine isi creste capacitatea de productie in Europa: Toyota, Honda, Hyundai si Kia.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Oct 15 2004, 11:58 PM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Din pacate , viitorul Adam Opel AG este cat se poate de incert. :roll:

General Motors isi dovedeste inca o data incapacitatea in a intelege prin ce mecanisme se realizeaza profitul in Europa. :evil:

Se vor inchide mai multe uzine , in Germania fiind vizate cele de la Rüsselsheim :shock: si Bochum. Personalul din Internationalen Entwicklungszentrum din Rüsselsheim se va reduce de asemenea cu 1000 de locuri de munca.

GM studiaza si varianta trasformarii Adam Opel AG in Adam Opel GmbH , adica transformarea firmei din S.A. in S.R.L. :shock:
Daca aceasta varianta se confirma , din Opel nu va ramane decat o marca.

Cei de la Opel au cerut sprijinul cancelarului Gerhard Schröder in aceasta problema pentru a exercita presiuni asupra GM de la nivel guvernamental si politic. Atmosfera este incendiara avand in vedere dimensiunea sociala a intregii probleme.

Azi a fost greva la Bochum , muncitorii au oprit productia pe o perioada de 15 ore. :thumbup:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BMW34294
post Oct 16 2004, 12:01 AM
Post #9


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 18
Joined: 13-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.287



Ma bucur intr-un fel ca nu mi-am luat Opel. Oricum e pacat sa dispara Opel din viata noastra, avand in vedere cate lucruri bune a adus pe lumea asta...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 16 2004, 12:41 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Nu cred ca Schroeder va putea ajuta cu mult, aici e vorba de sute de milioane de $ care Opel ii pierde anual. nu e un car de bani pentru nivelul de productie al acestei firme dar nici nu mai pot continua asa, orice intreprindere economica trebuie sa scoat profit macar cateva sute de milioane pe an.

In plus GM este in corzi si in America unde anul acesta unde vanzarile sunt in scadere desi piata per total ein usoara crestere. Nissan, Toyota si Honda ( in ordinea asta anul acesta) rod in permanenta la cota de piata a celor 3 din Detroit si, desi in anii trecuti marii pierdanti au fost Chrysler si apoi Ford japonezii musca si din placinta GM.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Oct 16 2004, 01:35 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Adevarul e ca americanii fac masini cam proaste GM si Ford sunt peste tot cu probleme in schimb la Opel nu mai merge bine din 1990 cand si-au permis unele economii majore pe partea calitatii asa ca acum au de tras consecinta.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 17 2004, 01:31 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Revin cu ceva clarificari cu privire la structura GM si satelitilor sai:

Saab, Opel/Vauxhall, Holden ( marca din Australia) sunt 100% in posesia GM

In noul GM Daewoo partea GM este 42.1% si desigur au controlul, Suzuki are 14.9% din actiunile GM Daewoo.

La Fuji Heavy Industries ( producatorul lui Subaru) si Suzuki au 20% din actiuni.

La Isuzu au 12.2% din actiuni.

La FIAT detin 10% din actiuni.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Oct 17 2004, 04:43 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Cancelarul Gerhard Schröder si guvernul de la Berlin au reactionat insarcinandu-l pe ministrul federal al industriei Wolfgang Clement sa discute cu conducerea GM in legatura cu situatia de la Adam Opel AG.Acesta a declarat ca va face totul pentru a pastra cat mai multe locuri de munca.Cu alte cuvinte doar mai rau sa nu fie :cussing: , o dovada de slabiciune totala a Berlin-ului in acesta problema.Asta in conditiile in care GM a spus foarte clar : in afara de Bochum se va mai inchide inca o locatie,uzina Saab din Trollhättan(Suedia) sau cea din Rüsselsheim.

Reactia guvernului suedez a fost foarte prompta si ferma luandu-se angajamentul de a prezenta pana la 1 noiembrie un pachet de masuri clare care ar duce la eficientizarea activitatilor si productiei la Saab.Aceste masuri cuprind dezvoltarea infrastructurii in regiune , finantarea de cursuri de specializare pentru personal , investitii in cercetare in domeniul auto si o injectie de capital (810 milioane de euro) in modernizarea uzinei si dezvoltarea zonei.Pe langa asta premierul suedez Göran Persson i-a invitat pe presedintele General Motors Rick Wagoner si pe presedintele Saab Peter Augustsson la o cina de protocol unde au discutat relaxat si prieteneste despre solutiile existente in cazul Saab. :occasion5:
Trebuie sa observ ca diferenta de abordare in cazul celor doua guverne este totala si as fi asteptat mai mult de la guvernul german....

Opel si Vauxhall sunt in posesia GM din 1929 si pana la inceputul anilor 70 modelele fabricate de cele doua firme nu au avut nimic in comun.Atunci datorita impasului in care se afla Vauxhall s-a luat hotararea de a adopta modelele Opel.

Daewoo a mai fost sub controlul GM la sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 a fost insa vandut din motive care nu imi sunt cunoscute.

Lotus Cars Ltd. , firma care era in posesia GM din 1986 a fost pusa de acestia pe butuci si vanduta in 1993 cu suma de 30 de lire sterline :shock: lui Romano Artioli , cel care detinea la acea vreme marca Bugatti.

Problemele la Adam Opel AG au aparut la inceputul anilor 90 si o buna parte din responsabilitate o poarta un anume Jose Ignacio Lopez "specialistul minune" in economii stupide , omul trimis de GM la Opel cu scopul de a reduce si mai mult costurile de productie. Activitatea acestuia in cadrul Adam Opel AG a lasat o puternica amprenta asupra marcii Opel , el fiind raspunzator de aparitia problemelor de calitate in cadrul firmei.
Sub bagheta sa , in selectia proiectelor , solutiilor tehnice si furnizorilor nu a mai contat decat un singur aspect : sa fie cat mai IEFTIN ! Asa s-a ajuns de exemplu la problemele de coroziune ale tuturor modelelor din perioada aceea , protectia anticoroziva fiind aproape inexistenta. Chiar daca incepand cu 1998 caroseriile Opel sunt zincate , lumea le priveste cu neincredere ceea ce dovedeste impactul extraordinar care il au astfel de probleme pe termen lung.Pana la perioada "Lopez" Opel-urile nu rugineau prematur , majoritatea erau peste medie la calitatea caroseriei , modelul Ascona C fiind cotat chiar exceptional.
Acelasi Lopez a fost artizanul maririi fortate a productiei dupa unirea celor doua Germanii , moment in care cererea de Opel-uri a crescut peste capacitatile normale de productie. A fost o perioada in care nu a mai contat nimic in afara vanzarilor , nu o data masinile au iesit pe poarta fabricilor neavand montate diverse amanunte ceea ce a dus mai apoi la retururi in service.
Lopez a parasit GM in 1992 insa la ideile lui s-a renuntat abia cativa ani mai tarziu.Si-a anuntat transferul la VW nu inainte de a transfera o mare cantitate de documente strict secrete catre concernul VAG , printre altele proiecte viitoare ale Opel , pe baza unuia se spune ca s-a nascut VW Lupo.
Cand a realizat ce s-a intamplat de fapt GM a pornit o actiune in justitie impotriva lui , lucru care s-a lasat cu arestari preventive , perchezitii si confiscari de documente. Scandalul care a urmat a fost unul de mari proportii VW fiind obligat la plata unor daune catre GM si fiind nevoit sa renunte la serviciile lui Lopez .
Din pacate individul a reusit sa ajunga acasa in Spania unde si-a gasit refugiul (vezi http://www.detnews.com/2000/autos/0007/13/autos-87799.htm ) sustragandu-se de la executarea pedepsei. Azi e liber, bine-merci avand diverse afaceri si un cont imens in banca din cate se pare.

Acum dupa multi ani se vehiculeaza ideea ca Lopez a fost un "cal troian" flosit in mod inteligent de VW pentru a calca in picioare imaginea Opel si de a elimina un concurent puternic.Privind la situatia Adam Opel AG din aceasta perioada se poate spune ca a reusit. Concluzia va las pe voi sa o trageti...

Deciziile recente ale GM sunt cu atat mai greu de inteles cu cat pentru prima data in ultimii 10 ani Opel este din nou pe drumul cel bun la toate capitolele.Probabil ritmul de insanatosire nu este suficient de rapid pentru conducerea GM , motiv pentru care sunt pe punctul de a actiona distructiv.

Un lucru este sigur , marile firme americane nu au invatat si nu vor invata probabil niciodata ceea ce inseamna piata europeana si care sunt regulile , pretentiile si particularitatile cumparatorului din aceasta regiune. Incearca in mod stupid sa-si impuna ideile si sistemul lor de valori nerealizand ca aceste incercari sunt sortite esecului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 17 2004, 06:27 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



:shock: si occidentul are bivolarii lui. sper ca ipochimenul sa fie extradat catre US unde se pare ca juriul din Detroit i-a pregatit un loc "caldut".

Suedezii au stiut sa pluseze la timp. Chestia cu facilitatile locale sunt f. raspandite. Statele din sudul USA : Alabama, Tennessee si Carolina de Sud care formeaza acum "New South Detroit" au curtat la fel pe MB, Honda, BMW, Toyota, Nissan si Hyundai care in ultimii 10-15 ani au deschis uzine in aceasta zona. Impactul economic al unei uzini auto profitabile pentru o anumita regiune este enorm: pe langa 1 muncitor care lucreaza in asamblare se creeaza alte 5 slujbe in industria orizontala si alte 6-7 slujbe in alte domenii locale ( magazine, cabinete medicale, scoli, gradinite, etc.). Salariile acestor muncitori in USA sunt de 60-80000$ pe an si cu ore suplimentare pot ajunge la 100000$ pe an. se pare ca in Germania veniturile acestor muncitori ( incluzand pensii si asigurari medicale ) sunt si mai generoase pentru ca se spune ca muncitorii germani sunt cei mai scumpi muncitori din industria auto din lume de angajat.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zefir34016
post Oct 17 2004, 07:59 PM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 313
Joined: 9-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.009



QUOTE
si occidentul are bivolarii lui. sper ca ipochimenul sa fie extradat catre US unde se pare ca juriul din Detroit i-a pregatit un loc "caldut".

Mai mult despre "ispravile" lui José Ignacio López de Arriortúa, supranumit “El Grand Inquisitor” in lumea automobilistica europeana, aici:

http://www.thunderbird.edu/pdf/about_us/ca...s/a02980003.pdf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Oct 17 2004, 10:06 PM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



:thumbup: Foarte interesant materialul !
Chiar daca o mare parte din "aventuri" le cunosteam , detalii interesante ca Black Monday de exemplu imi sunt noi.

Suedezii sunt si au fost intotdeauna un popor mândru si ambitios , nu se vor lasa cu una cu doua cand e vorba de una din marcile lor nationale.
Din informatiile mele salariile muncitorilor germani din industria auto nu depasesc 5000 de euro pe luna ceea ce inseamna maxim 60.000 de euro pe an. Nu pot garanta acesta informatie , cred ca Rai ar fi cel mai in masura sa aduca lumina in aceasta problema....

La Bochum nu s-a reluat lucrul nici la aceasta ora , azi au avut loc meeting-uri ale lucratorilor in fata portii principale :protest: . S-au discutat aici mai multe variante inclusiv marirea numarului de ore lucratoare pe saptamana cuplata cu o scadere a salarului. :shock:
Greva de aici afecteaza intreaga activitate a GM Europe avand in vedere ca aici se fabrica subansamble necesare altor locatii.
In zilele urmatoare se vor reuni la masa tratativelor toate partile implicate in acest conflict si se va stabili directia in care se va merge mai departe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Oct 17 2004, 10:10 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Pentru Iulian:Muncitori germani sunt scumpi nu ca primesc cine stie ce salar ci ca au mult timp liber,mult concediu,sarbatori etc.Dar ei platesc si un impozit imens si asigurari sociale f f mari incat poate nu ai todeauna chef sa mergi la lucru.Eu unul cu cat mai mult lucrez castig brut mai mult si primesc net mai puti si firma ma vrea mult dar ce sa fac sa stau pe gratis.Nu muncitorul e de vina ci politica ar putea sa micsoreze taxele si am lucra si noi mai mult si inca cum dar asa nu are rost.Si cand vad ce facilitati au unii. :shock:


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Oct 18 2004, 02:23 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



desigur sunt si vini politice, dar problema rezida in drepturi salariale si beneficii sociale prea mari fata de productivitatea acestor muncitori sau a uzinelor lor. ca e vina lor sau doar a modului cum sunt facute regulile asta e alta discutie.

succesul Honda, Toyota, Nissan si mai recent al coreenilor pe piata USA este datorat si faptului ca muncitorii lor nu sunt sindicalizati. Sunt totusi platiti chiar mai bine decat cei ai UAW, dar sunt platiti numai daca vin la munca si daca muncesc. e adevarat ca au beneficii medicale mai limitate, dar a acorda asigurare sanatate de lux pe viata pentru pensionarii UAW si pentru familiile lor este o cheltuiala imensa pe care nici un gigant ca GM nu si-o poate permite, sau cel putin nu si-o mai poate permite in aceste zile cand realmente in USA poti cheltui sute de mii de dolari pe diferite tratamente si proceduri medicale pentru o singura persoana in numai cateva saptamani.

in USA cei 3 din Detroit deja au inceput sa foloseasca pe scala larga outsourcing-ul ( adica sa dea anumite parti de fabricat sau perfectionat catre firme independente) numai ca sa nu mai aiba de a face cu lucratorii UAW. Lucratorii UAW sunt f. f. greu de concediat, poate dura realmente ani de zile, cu audieri, comisii, expertize medicale, tribunal, etc. singurul mod in care pot fi concediati mai usor este sa inchizi uzina sau sa-i scoti la pensie.

eu tratez regulat muncitori ai Delco-Delphi si Chrysler din acest oras: este inimaginabil ce nivel de chiul si lene a rezultat din acest sindicalism prost inteles. sunt zeci poate sute de muncitori care sunt platiti salarii frumoase pe de-a moaca. pur si simplu daca aseara s-au imbatat critza si azi nu au chef de dus la serviciu... nu se duc, vin pe dupa-amiaza pe la cabinete cu diverse plangeri, le dai de sila o scutire... eu nu am timp si nervi sa stau sa ii demasc ca simulanti pt. ca Delco sau Chrysler ma plateste tot atat si daca petrec 5 min si daca petrec 1 ora cu ei.

desigur nu toti muncitorii fac asa, dar sunt sigur ca daca vor, pot...

pe mine nu ma intereseaza cum isi muncesc unii painea, dar daca platesc 20-30000$ pe o masina astept cea mai buna calitate si performanta in banii respectivi si nu ma intereseaza ca GM, Ford sau Chrysler au de alocat 2-3000$ pe masina in plus pentru a plati beneficiile UAW.

Ceea ce se intampla in industria romaneasca pe vremea lui Ceasca ( "noi ne facem ca muncim ei se fac ca ne platesc") se intampla si aici numai ca aici ei chiar platesc.

daca se va continua asa nu va fi de mirare ca in 10-15 ani totul se va fabrica in China sau India.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Oct 18 2004, 10:17 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



As pute mult sa scriu si eu la accest subiect dar multe le-ai scris si tu e acceasi metodat si aici si nu stiu unde va duce si aici se incearca si s-a si reusit sa faca alte firme anumite lucruri dar in unele cazuri lasa calitatea de dorit si cand dai o caruta de bani pe masina astepti mult.Cu asa zisa boala e obiceiul si pe aici caci salariul il primesti integral fie ca esti la lucru sau acasa eu de exemplu am fost operat si am lipsit vreo 4 saptamani si culmea am primit inca mai mult decat daca eram la lucru si eu am un contract de pe vremuri ca platesc totul platit pana la 6 luni colegii mai noi dupa vechime 65-80%.Sigur si firmele nu prea angajeaza decat personal tanar si f f calificat in ziua de azi si e greu si pentru tineri.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Oct 18 2004, 11:57 PM
Post #20


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Productivitatea muncii tinde sa devina o problema generala a tarilor cu nivel de trai ridicat iar solutiile la aceasta problema intarzie sa apara. Daca se va ajunge ca totul sa se fabrice in China sau India ma intreb cine va mai avea bani sa cumpere aceste produse , gandindu-ma la numarul coplesitor de someri care ar exista in Europa si USA in aceste conditii. Vom trai si vom vedea....

Un lucru e clar , GM va ramane pe piata europeana fara o marca sau un model in clasa mare premium.

Cadillac nu va reusi in continuare sa convinga asa cum nu a reusit in ultimii 10 ani cu toata reclama agresiva practicata.
Saab chiar daca a fost o masina fiabila candva , nu a facut niciodata parte din clasa mare premium ,a fost mai mult o masina pentru individualisti.
Opel chiar daca are experienta necesara in abordarea acestei clase este in acest moment in dificultate , totul depinzand de hotararile luate in birourile din Detroit . Asa cum declara in urma cu cateva saptamani vicepresedintele GM Bob Lutz , gama Opel va trebui in continuare sa acopere doar clasa medie in cadrul concernului , introducerea unui model mare cu motor V8 (asa cum se promisese , pe baza conceptului Opel Insignia) fiind acum mai mult ca oricand pusa sub semnul intrebarii. Ca sa nu mai spunem ca de Chevrolet/Daewoo nici nu poate fi vorba.

Ceea ce nu inteleg mai marii GM este faptul ca in Europa nu poti vinde mult fara a avea o imagine buna. De asemenea o imagine buna in Europa nu se poate creea peste noapte. Existenta unui model de lux in gama unui producator este esentiala , chiar daca nu aduce vanzari foarte mari la modelul respectiv , beneficiile aduse imaginii acelei marci in timp sunt enorme.

Apropo de asta , Nissan va introduce in 2008 marca Infinity pe piata europeana .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 02:16 PM