IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Masina 'de mers la ski'

This topic is about Masina 'de mers la ski', the author, ADVRadu, wrote about: Salutare tuturor, In primul rand, va rog sa nu dati cu pietre dupa mine ca sunt habarnist O sa spun sincer, deschis si de la inceput: desi am condus d ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Masina 'de mers la ski', alegere, idei, probleme, solutii...
ADVRadu
post Oct 29 2014, 05:19 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 29-October 14
From: Wild wild muslim west
Member No.: 145.174



Salutare tuturor,

In primul rand, va rog sa nu dati cu pietre dupa mine ca sunt habarnist! O sa spun sincer, deschis si de la inceput: desi am condus destule masini pana acum (inchiriate, imprumutate, de firma etc.) nu am avut niciodata masina mea. De ce? Pentru ca nu am simtit nevoia. Am de ani buni motociclete si asta mi-a cam satisfacut toate nevoile de adrenalina pe care le-am avut pana acum. Nevoile de transport le-am satisfacut cu masini taxi, autobuz, tren si masini inchiriate. 'nuff said.

Acum vreo cateva ierni am descoperit ca imi place sa ma dau pe schiuri. La inceput a fost simplu (stateam in Sibiu si autobuzul ma lua de la 100m de casa si ma lasa langa partia de la Paltinis). Apoi am dat de gustul partiei de la Vidra. Eh, f bine, dar acolo se poate ajunge doar cu masina. Si apoi a aparut si partia de la Sureanu, unde e preferabil sa fie chiar masina 4x4, drumul nefiind prea bine intretinut. Apoi a trebuit sa ma mut din Sibiu si treburile au devenit si mai complicate.
Iarna trecuta am inchiriat un Duster pentru asta. N-am ce zice, merge fain masinuta, dar consuma putin cam mult pentru cat de slab trage (1.6 benzina). Plus pretul de inchiriere nu e tocmai avantajos...

Asa ca m-am tot gandit si m-am sucit, si fiind si sub presiune repetate din partea familiei (gen tata zice: mai copile ai dat atatea mii pe motoare si nu iti iei si tu barem o dacie?!?) am zis OK, imi iau si eu masina.

Ce as vrea eu sa aiba:
- garda la sol decenta, similar Duster
- suspensie potrivita pentru drumuri de munte, forestiere usoare spre medii
- 4x4; preferabil decuplabil; preferabil cu reductor; preferabil cu diferentiale blocabile (dar cred ca vreau deja prea multe)
- sa nu merga chiar ca o bunicuta pe asfalt
- sa nu-mi dea prea mult de lucru; masina o voi folosi destul de rar si de putin, si ar fi ridicol sa stea mai mult timp in service decat pe sosea; plus ar fi ridicol sa coste mai mult intretinerea decat benzina
- avand in vedere ca o voi folosi rar, preferabil ar fi sa nu ma omoare cu costurile 'fixe' (gen impozit); asigurarea si rovinieta conteaza asa si-asa: de ex. daca folosesc masina doar iarna le reduc cam la jumate
- daca masina trage bine, nu ma intereseaza consumul

Ca sa scurtez povestea ... aflandu-ma pe la 'hicleristi' pentru cateva luni pentru un contract, ma gandeam ca ar fi o ocazie ok de a ma intoarce acasa cu o masinuta. Si m-am uitat la multe si in principiu, cel mai bun compromis pentru ce as vrea eu mi-a parut Subaru Forester (varinta 2l sau 2.5l benzina, 5 viteze + reductor). Nu e cel mai grozav 4x4, nu e cea mai grozava masina, dar pare sa-mi satisfaca nevoile. Si acu vine beleaua, motiv pentru care caut alternative si solutii. Am facut cateva calcule pentru timbrul de mediu si am ajuns la niste sume ridicole (comparabile cu pretul masinii) pentru variantele cu euro 4 si euro 3. Euro 5 as scoate din discutie pentru ca nu vreau sa dau atatia bani pe ceva ce as folosi asa de putin. Plus, fiind masina mai noua, ma astept sa aiba mai multa electronica si 'tehnologii avansate' astfel ca in caz de probleme reparatiile vor fi corespunzator mai complexe. Plus ca 'they don't make them like they used to'. Euro 2 as lua in considerare, dar ma tem sa nu fie prea vechi. Mai aveam o idee, si anume de a omologa masina ca utilitara, platit taxa, apoi reomologa ca si autoturism, dar nici nu stiu daca asa ceva e posibil. Mai mult nush ce sa zic...daca astea sunt conditiile, probabil si iarna asta voi merge pe varianta inchiriat.

Astept totusi sa vad si alte idei, pareri si, de ce nu, sfaturi din partea celor care s-au confrunta cu situatii similare (sau partial similare).

Multumesc!

Cu stima,
Radu Op.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post Oct 29 2014, 05:27 PM
Post #2


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.394
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



buget? ( scuze daca nu am vazut dar am citit tot postul)


--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADVRadu
post Oct 29 2014, 05:36 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 29-October 14
From: Wild wild muslim west
Member No.: 145.174



QUOTE (Titi1988 @ Oct 29 2014, 04:27 PM) *
buget? ( scuze daca nu am vazut dar am citit tot postul)


As zice in jur de 5000, dar sunt flexibil, in principiu. Totusi n-as vrea sa trec de 7000 cu totalul (timbru de mediu, impozit, asig pe primul an, revizie generala, rezolvat eventualele probleme, etc.).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 29 2014, 06:15 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Esti sigur ca merita pentru utilizare ocazionala?
Aduna asigurare + taxe + intretinere + 10% an devalorizare si vezi cat costa. Apoi fa un calcul si cat ar costa inchiriatul si vezi daca merita.

si eu sunt in aceeasi situatie, merg putini kilometri (in jur de 10k anual cu doua masini) si dpdv strict financiar sunt o afacere proasta. As iesi mai ieftin cu inchiriat sau car sharing.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADVRadu
post Oct 29 2014, 08:48 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 29-October 14
From: Wild wild muslim west
Member No.: 145.174



QUOTE (James Kilowatt @ Oct 29 2014, 05:15 PM) *
Esti sigur ca merita pentru utilizare ocazionala?


Sunt sigur ca financiar nu merita. Dar sa le inchid cumva alor mei gura merita, plus daca reusesc sa fac 'a good deal' la achizitie si inmatriculare, s-ar putea chiar sa nu ies in pierdere semnificativa la revanzare. E vorba totusi de o masina second, varsta probabil gen 10 ani, si acolo nu cred ca mai e asa de mare devalorizarea/an. Adica, sper ca nu e down.gif
Singura chestiune cu adevarat problematica, dupa cum am mai zis, ramane timbrul, care e jumate sau mai mult din valoarea de cumparare a masinii, si care sigur sunt bani aruncati (din care ai dreptate, pot inchiria masini cateva ierni bune la rand).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Nov 17 2014, 02:23 AM
Post #6


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (ADVRadu @ Oct 29 2014, 10:19 AM) *
Salutare tuturor,

In primul rand, va rog sa nu dati cu pietre dupa mine ca sunt habarnist! O sa spun sincer, deschis si de la inceput: desi am condus destule masini pana acum (inchiriate, imprumutate, de firma etc.) nu am avut niciodata masina mea. De ce? Pentru ca nu am simtit nevoia. Am de ani buni motociclete si asta mi-a cam satisfacut toate nevoile de adrenalina pe care le-am avut pana acum. Nevoile de transport le-am satisfacut cu masini taxi, autobuz, tren si masini inchiriate. 'nuff said.

Acum vreo cateva ierni am descoperit ca imi place sa ma dau pe schiuri. La inceput a fost simplu (stateam in Sibiu si autobuzul ma lua de la 100m de casa si ma lasa langa partia de la Paltinis). Apoi am dat de gustul partiei de la Vidra. Eh, f bine, dar acolo se poate ajunge doar cu masina. Si apoi a aparut si partia de la Sureanu, unde e preferabil sa fie chiar masina 4x4, drumul nefiind prea bine intretinut. Apoi a trebuit sa ma mut din Sibiu si treburile au devenit si mai complicate.
Iarna trecuta am inchiriat un Duster pentru asta. N-am ce zice, merge fain masinuta, dar consuma putin cam mult pentru cat de slab trage (1.6 benzina). Plus pretul de inchiriere nu e tocmai avantajos...

Asa ca m-am tot gandit si m-am sucit, si fiind si sub presiune repetate din partea familiei (gen tata zice: mai copile ai dat atatea mii pe motoare si nu iti iei si tu barem o dacie?!?) am zis OK, imi iau si eu masina.

Ce as vrea eu sa aiba:
- garda la sol decenta, similar Duster
- suspensie potrivita pentru drumuri de munte, forestiere usoare spre medii
- 4x4; preferabil decuplabil; preferabil cu reductor; preferabil cu diferentiale blocabile (dar cred ca vreau deja prea multe)
- sa nu merga chiar ca o bunicuta pe asfalt
- sa nu-mi dea prea mult de lucru; masina o voi folosi destul de rar si de putin, si ar fi ridicol sa stea mai mult timp in service decat pe sosea; plus ar fi ridicol sa coste mai mult intretinerea decat benzina
- avand in vedere ca o voi folosi rar, preferabil ar fi sa nu ma omoare cu costurile 'fixe' (gen impozit); asigurarea si rovinieta conteaza asa si-asa: de ex. daca folosesc masina doar iarna le reduc cam la jumate
- daca masina trage bine, nu ma intereseaza consumul

Ca sa scurtez povestea ... aflandu-ma pe la 'hicleristi' pentru cateva luni pentru un contract, ma gandeam ca ar fi o ocazie ok de a ma intoarce acasa cu o masinuta. Si m-am uitat la multe si in principiu, cel mai bun compromis pentru ce as vrea eu mi-a parut Subaru Forester (varinta 2l sau 2.5l benzina, 5 viteze + reductor). Nu e cel mai grozav 4x4, nu e cea mai grozava masina, dar pare sa-mi satisfaca nevoile. Si acu vine beleaua, motiv pentru care caut alternative si solutii. Am facut cateva calcule pentru timbrul de mediu si am ajuns la niste sume ridicole (comparabile cu pretul masinii) pentru variantele cu euro 4 si euro 3. Euro 5 as scoate din discutie pentru ca nu vreau sa dau atatia bani pe ceva ce as folosi asa de putin. Plus, fiind masina mai noua, ma astept sa aiba mai multa electronica si 'tehnologii avansate' astfel ca in caz de probleme reparatiile vor fi corespunzator mai complexe. Plus ca 'they don't make them like they used to'. Euro 2 as lua in considerare, dar ma tem sa nu fie prea vechi. Mai aveam o idee, si anume de a omologa masina ca utilitara, platit taxa, apoi reomologa ca si autoturism, dar nici nu stiu daca asa ceva e posibil. Mai mult nush ce sa zic...daca astea sunt conditiile, probabil si iarna asta voi merge pe varianta inchiriat.

Astept totusi sa vad si alte idei, pareri si, de ce nu, sfaturi din partea celor care s-au confrunta cu situatii similare (sau partial similare).

Multumesc!

Cu stima,
Radu Op.


Si fara sa fi citit totul, tot un Subaru Forester ti-as fi recomandat. Sint niste masini absolut exceptionale care in ciuda faptului ca nu sint lideri la nici o categorie, fac toate lucrurile foarte bine. Acum, si o nota pozitiva pentru Subaru: la categoria AWD stralucesc, iar Subaru Impreza STI este lider de segment. In functie de buget, poti avea un Forester turbo, care iti va da anumite senzatii de motocicleta, intr-un vehcul cu care poti merge la ski pe furtuna de zapada.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Nov 19 2014, 03:33 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



Desi sunt fan si posesor de Subaru, ti-as recomanda sa nu excluzi nici Dacia Duster. Din cate stiu, desi e depasita in multe aspecte, are reputatie buna la tavaleala.
M-as mai uita si la Daihatsu Terios cu al ei motor foarte economic 1.5 de la Toyota. Foarte capabila in off-road.
Daca insisti pe Forester iti recomand cutia automata care va reduce sansele sa belesti ambreiajul.


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Nov 20 2014, 02:45 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.541
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Eu am avut/condus RAV si Forester (modelul nou). Mult mai fiabil Subaru. Consumul mediu la mine este pe la 7.5-7.8 % cu 3-4 drumuri lungi lunar si fataiala prin oras zilnic. La ce ai tu nevoie e foarte ok. Ca sa-ti faci o idee eu am fost cu Subaru si pe celalalt drum din Palti spre Sibiu. Iar cu RAV-ul am trecut spre Curtea de Arges pe drumul pe la Boisoara (credeam ca acolo raman).
Modelele mai vechi de Subaru intra pe bugetul tau, iar masinile tin 200-300k.

This post has been edited by solmar: Nov 20 2014, 02:46 PM


--------------------
Skoda, Subaru...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADVRadu
post Nov 30 2014, 09:43 PM
Post #9


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 29-October 14
From: Wild wild muslim west
Member No.: 145.174



QUOTE (M A R I A N @ Nov 19 2014, 01:33 AM) *
Desi sunt fan si posesor de Subaru, ti-as recomanda sa nu excluzi nici Dacia Duster. Din cate stiu, desi e depasita in multe aspecte, are reputatie buna la tavaleala.
M-as mai uita si la Daihatsu Terios cu al ei motor foarte economic 1.5 de la Toyota. Foarte capabila in off-road.
Daca insisti pe Forester iti recomand cutia automata care va reduce sansele sa belesti ambreiajul.


Intr-un fel Duster ar fi fost prima alegere. Simpla, piese ieftine, service oriunde in tara. Din pacate e totusi cam scumpa si imi pare ca nu merita pentru ceea ce am eu nevoie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADVRadu
post Nov 30 2014, 09:55 PM
Post #10


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 29-October 14
From: Wild wild muslim west
Member No.: 145.174



Am incercat sa completez, dar nu mai merge EDIT...

Senzatii de KTM LC8 nu cred ca voi prinde in vreo masina pe care mi-asi putea-o permite rolleyes.gif ...

Intr-un fel Duster ar fi fost prima alegere. Am condus-o, mi-a placut. Mi-a placut si cum arata, cel putin la exterior. Dragoste la prima...sofereala! Sta bine chiar si pe curbe (parerea mea de n00b), merge f. bine pe drumuri de tara, merge decent pe forestiere usoare, gheata, zapada, etc. E simpla, piesele sunt relativ ieftine, service gasesc oriunde in tara, etc. Din pacate e totusi cam scumpa si imi pare ca nu merita sa dau atatia bani pentru ceea ce am eu nevoie. Plus am multe de obiectat la raportul pret/calitatea materialelor si finisajelor... + consum vs. putere, + dotari interioare...

O sa raman asadar in cautare de Subaru Forester. Ma tenteaza cel cu turbo, dar sunt curios daca nu cumva se 'termina' motorul mult mai repede decat un motor normal aspirat? Inca o intrebare pentru cei care au testat deja: ar merita sa dau banii in plus pentru unul mai nou (euro3 sau 4) si implicit sa platesc o taxa de inmatriculare mai mare? Sau mai bine caut unul 'cinstit' euro 2 fara prea multe complicatii la partea de 'controlul emisiilor poluante'?

Multumesc tuturor inca o data!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 1 2014, 02:38 PM
Post #11


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Fara suparare, desi apreciez mult Subaru Forester, pt ceea ce pare ca ai tu nevoie, nu e alegerea cea mai inspirata thumbsup.gif

Recomand in urmatoarea ordine urmatoarele: Daihatsu Terios, Toyota RAV4 si Land Rover Freelander.
Primele doua pe benzina, ultimul poate fi TD4 (motor de BMW).
Daca poti, impusca un Euro2, cel putin benzinarele merg intr-un mare fel, timbrul asa-zis mediu e cel mai redus in acest caz (dovada ca e orice, mai putin de mediu, dar asta deja e evident) biggrin.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Dec 2 2014, 08:08 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Daihatsu Terios e (probabil) mai bun in off-road decat Forester, dar, in rest, e mult sub. In cazul de fata, pentru mers la ski... Forester.
Doru - Rav4 si Freelander - modelele <2008 sunt net inferioare Foresterului: fiabilitate, performanta, consum, feeling. Pe "camp" poate ca Freelanderul se descurca mai bine datorita unghiurilor de atac,degajare, ventral, dar sistemul 4x4 Subaru e mai bun in rest.

Forester 2.5 turbo are o mica problema la motor: pe la ~100kkm necesita reparatii la chiulase din cauza șuruburilor. Dar cam atat. In rest sunt motoare fiabile. Cele mai bune motoare Subaru (fara probleme) sunt cele de e 2l benzina turbo si non-turbo.
Nu e cel mai tare din parcare (are si el slăbiciunile ei), dar Foresterul își face cu brio datoria: te duce la destinație cu decenta (nu ultra confort, lux, etc). Daca e marcat ca drum(si nu e rupt- pod cazut, blocat de diverse, etc), ajungi 100%. Si daca nu e, ai sanse.
Pe sosea, nu inceteaza sa ma surprinda nici acum, dupa 7 ani jumate.
Trenul de rulare e excelent si FOARTE fiabil. Peste tot ce cunosc la ora actuala.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ADVRadu
post Dec 2 2014, 06:52 PM
Post #13


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 29-October 14
From: Wild wild muslim west
Member No.: 145.174



QUOTE (Mircea104901 @ Dec 2 2014, 07:08 AM) *
Daihatsu Terios e (probabil) mai bun in off-road decat Forester, dar, in rest, e mult sub. In cazul de fata, pentru mers la ski... Forester.
Doru - Rav4 si Freelander - modelele <2008 sunt net inferioare Foresterului: fiabilitate, performanta, consum, feeling. Pe "camp" poate ca Freelanderul se descurca mai bine datorita unghiurilor de atac,degajare, ventral, dar sistemul 4x4 Subaru e mai bun in rest.

Forester 2.5 turbo are o mica problema la motor: pe la ~100kkm necesita reparatii la chiulase din cauza șuruburilor. Dar cam atat. In rest sunt motoare fiabile. Cele mai bune motoare Subaru (fara probleme) sunt cele de e 2l benzina turbo si non-turbo.
Nu e cel mai tare din parcare (are si el slăbiciunile ei), dar Foresterul își face cu brio datoria: te duce la destinație cu decenta (nu ultra confort, lux, etc). Daca e marcat ca drum(si nu e rupt- pod cazut, blocat de diverse, etc), ajungi 100%. Si daca nu e, ai sanse.
Pe sosea, nu inceteaza sa ma surprinda nici acum, dupa 7 ani jumate.
Trenul de rulare e excelent si FOARTE fiabil. Peste tot ce cunosc la ora actuala.


As adauga si faptul ca Terios e mic, urat (parerea mea) iar cu motorul de 1,3l ma indoiesc ca poate fi vreo placere de condus. De la freelander m-as abtine - ma astept sa fie costisitor de intretinut. RAV4, nu stiu ce sa zic. Nu gasesc argumente semnificative nici pro, nici contra smile.gif . Pana aici ramane tot Subaru, deci. Ramane in continuare si intreabarea: merita cateva mii in plus + taxa mai mare pentru unul mai nou (euro 3 sau 4), sau mai bine iau unul din prima generatie, care e Euro 2?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 2 2014, 10:22 PM
Post #14


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Forester te va goli la buzunar la consum si...cand vei schimba amortizoarele spate thumbsup.gif

Degeaba e mai zdravan ca medie si preponderent pe sosea, ca tu vrei sa ajungi la ski. Cu Terios ajungi sus in varful partiei, daca ma intelegi...si cu costuri la jumatate.
Dar daca vrei sa arunci bani catre Stat, be my guest.

Cu toate ca motorizarea 2.5XT ar fi mai aproape de stilul meu, cred ca IDEAL este un 2.0XT (cel de 177CP ar fi chiar bun!). Daca si la anduranta 2.0 bate 2.5, macar alege inspirat. Oricum de consumul marit si de costul prohibitiv al amortizoarelor spate nu scapi biggrin.gif

P.S. RAV4 si Freelander sunt inferioare dar...decente, in privinta RAV4 cu 2L benzina 150cai poti fi sigur smile.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Dec 3 2014, 07:24 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Doru, eu am scapat de problema telescoapelor spate. Am inlocuit arcurile cu arcuri mai groase (de la cele fara self-leveling) si am pus telescoape normale. Forester consuma mult (relativ) daca-l alergi. Daca mergi linistit, consuma putin pentru categoria lui. Oricum mai putin ca un Freelander, X3, orice din aceeasi categorie si aceeasi perioada si aceeasi motorizare, in conditiile in care are performante superioare. Eu am mai avut benzinare de 2l, ca si comparatie, peste 90-100 km/h se simte aerodinamica si creste consumul cu 1-2l; in oras e cel mai economic 2l benzina pe care l-am avut. Adică nu ia peste 13-14 orice i-ai face, fata de minim 12, medie 15 la celelalte.

Poti sa iei orice varianta de Euro. Important e sa-ti placa.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 3 2014, 12:03 PM
Post #16


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Interesant ce spui tu cu inlocuirea arcurilor spate rolleyes.gif

Poti detalia un pic te rog ? Motivul pt care in principal am renuntat la gandul unui Forester vreodata e si acest aspect enervant. Gandeste-te ca la Blue Flame am schimbat arcurile spate / telescoapele drum greu si bucsile dupa muuulti ani ! Si nici pretul nu a depasit jumatate din cat costa cele de Subaru.
Acum, m-ar interesa CE modele au si care NU acest self-leveling...

Multumesc anticipat !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Dec 5 2014, 05:46 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Doru - nu stiu care modele nu au self-leveling. O cercetare sumara imi spune ca modelele SG (2002-2007) au standard. Probabil ca cele fara sunt cele SF (inainte de 2002). Oricum, ideea de a pune arcuri si telescoape de la modelele fara apartine celor de la Tubman Cluj (fosta reprezentanta, ca acum Subaru a retras licenta de la greci), care mai facusera lucrul asta inainte, asa ca era safe si 100% functional, fara nici o modificare la masina. Din cate mi-au zis, au schimbat la cele ale Jandarmeriei - din motive de costuri smile.gif.
Si asa, telescoapele cu self leveling au tinut ceva, vreo 120kkm (drumuri de Ro), dupa care au inceput sa "se lase" si la 150kkm au cedat (am spart un rulment spate din cauza lor si a gropilor) si le-am schimbat.

Oricum, nu asta e problema la Forester, ci diferentialul central, care, pe unele modele e "naspa", adica are o siguranta slaba (nu stiu cum au putut japonezii sa dea drumul la asa ceva in productie), care la o utilizare intensiva cedeaza, si trebuie schimbat tot diferentialul, care e cam scump (~4000 ron). Mie mi s-a desprins o bucata din siguranta aia si mi-a stricat si cativa rulmenti prin cutie. Diferentialul nou are o siguranta solida, care nu are cum sa mai iasa.

Din categoria piese care mai cedeaza mai e pinionul de a 5-a ( whistling.gif ) - culmea, cel mai putin fortat. Cu ocazia asta, l-am inlocuit cu un pinion de a 5-a dintr-o cutie de XT (se potriveste 100%), care are dinti mai putini, deci un raport mai mic (0,738 vs 0,871) => turatie mai scazuta a motorului la aceeasi viteza de deplasare. Adica la 100km/h ~2400rpm (fata de 85km/h inainte), la 120 km/h vreo ~2900 rpm (fata de 105km/h inainte).
Inainte la 4000rpm aveam 140km/h. Acum la 4000rpm am ~165km/h. In vid as avea acum un Vmax de ~310km/h ninja.gif teehee.gif whistling.gif
Cum era si normal, a scazut si acceleratia in treapta a 5-a, si, in unele pante, trebuie sa retrogradez acum, dar e un inconvenient minor.



--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 6 2014, 02:13 AM
Post #18


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Mircea draga, esti clona mea in Subaru whistling.gif Multu pt detaliere ! thumbsup.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd November 2017 - 07:25 PM