IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

gume de offroad

This topic is about gume de offroad, the author, Mircea104901, wrote about: QUOTE (M A R I A N Oct 11 2010, 0805 PM) Pentru Mazda imi trebuie niste A/T-uri dar sa fie bune si pe zapada (mai putin pe noroi) insa sunt destul de ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> gume de offroad
Mircea104901
post Oct 12 2010, 08:59 AM
Post #41


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (M A R I A N @ Oct 11 2010, 08:05 PM) *
Pentru Mazda imi trebuie niste A/T-uri dar sa fie bune si pe zapada (mai putin pe noroi) insa sunt destul de multe variante...
-BF Goodrich All-Terrain T/A KO
-Yokohama Geolandar A/T-S OWL, G012 care cica ar fi marcate cu M+S
-Nokian HK 10 - astea sunt sigur de iarna dar nu sunt A/T-uri
-GoodYear Wrangler A/T

Va ascult arigato.gif


Nu ma pot pronunta decat despre BF cu care am incaltat Hilux-ul, si am mers iarna. Pe offroad usor (fara noroi prea mult), pe sosea, zapada, ud se descurca excelent. Stabilitate laterala buna (sunt ranforsate lateral anti-intepaturi cu vreo trei starturi parca, si nu am simtit "forfecare" in curbe luate mai tare putin).
Aderenta e buna pe zapada; in doua locuri am avut probleme: nu am reusit sa urc o pista de ski (era afanata zapada si ma afundam cand incepea panta accentuata), si pe gheata, cand urcam in Parang, desi eram in a 2-a pe reductor, acceleram si masina mergea in spate biggrin.gif. M-am oprit la limita pe buza drumului thumbsup.gif Dupa aia am reusit sa urc; bine, cu morcovi cu tot biggrin.gif

In rest, zgomotul in masina e redus(nu-s galagioase) si se uzeaza foarte greu (am inteles ca tin peste 100.000km). Eu am mers ~10.000km cu ele dupa care am vandut masina, si nu se dusesera inca bavurile de la matrita de injectie, adica aratau ca noi.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Oct 12 2010, 09:00 AM
Post #42


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



QUOTE (vio @ Oct 12 2010, 02:57 AM) *
ce dimensiune ? GY WRL AT de care ? io de ex la LC am luat GYWRL AT/S-A 60shosea/40 offroad marcate M+S , sunt super excelente.

la Hilux imi luai BFG All TA KO de 31x10.5 tot cu marcaj M+S.

Marimea este 235/75 R15


This post has been edited by M A R I A N: Oct 12 2010, 01:06 PM


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 12 2010, 09:02 AM
Post #43


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Marian, din pacate nu exista gume bune de iarna si de vara nici pentru 'gipuri'.
Pe forumul 4x4 mai toata lumea foloseste BFG AT in modul pe care l-ai cerut tu, pentru ca au crampoanele destul de pronuntate pentru un AT si totodata au si niste taieturi care seamana pe departe cu sipes urile pentru iarna.
Tinand cont ca ai 4x4 probabil ca vor merge. Problema principala nu este la tractiune ci la frana. Daca insa mergi civilizat nu vei avea probleme.
Eu (si altii) am facut iarna trecuta cu simexurile, deci se poate.
Iar e LC am niste MTuri si iar am mers, dar in mod evident s-a simtit compensarea data de torsen.
La masinile mici cu anvelope dedicate de iarna (spre exmeplu la A4 fata de LC) diferenta este simtitoare...


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Oct 12 2010, 12:50 PM
Post #44


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



Am inteles ideea.

De fapt mie mi-ar trebui niste pneuri de iarna (pe care le folosesc on road si destul de putin off road - de genul prin curtea casei sau 100 de metri pe camp- exclus vanatoare, coclauri etc) insa tot ce am vazut pana acum, inclusiv Nokian-urile care imi sunt mai simpatice, au crampoanele foarte mici (in carne) si nu stiu cat de bine s-ar descurca daca prind o zapada mai mare. Chiar si asa, nu mi-as face probleme pe un drum normal cu zapada de 10-20 cm.

Pe de alta parte, A/T-urile BFG, GY, Yokohama au crampoanele mai mari si ma gandesc ca iarna s-ar descurca si ele onorabil on road (inclusiv la franare - Michelin-urile LTX A/T astea obosite de pe masina se descurca onorabil on road) insa daca ma prinde un viscol, zapada mai mare, eventual putin noroi, ceva, as trece mai usor cu A/T-urile astea in loc de celelalte de iarna cu crampoane mai mici.

PS Ce inseamna LT?

This post has been edited by M A R I A N: Oct 12 2010, 12:59 PM


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 12 2010, 01:06 PM
Post #45


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Pe zapada, gheata, on road, nici un cauciuc "de camp" nu are tractiunea unuia de iarna dedicat, chiar daca la prima vedere crampoanele mari inspira acest lucru. Daca zapada e batatorita, se comporta chiar prost fata de cele dedicate. Conteaza si compozitia cauciucului, modul in care sunt create/dispuse lamelele. In general, cauciucurile de "camp" au o compozitie nu tocmai potrivita pentru temperaturi scazute, si asta din cauza ca trebuie sa reziste la temperaturi normale multi km.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 12 2010, 01:20 PM
Post #46


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



What Mircea said :-)
Compozitia cauciucului si sipes-urile sunt mult mai importante decat crampoanele. Eu m-am troliat cu simexurile la o panata de 5 grade cu zapada batatorita :-)) M-am troliat spre sant ca sa gasesc ceva zapada afanata...

LT inseamna Light Truck - se folosesc la auto care au de carat (dubite, camionete, etc)


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Oct 12 2010, 02:23 PM
Post #47


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.581
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



bre mareane, in primu rand vezi ca anvelopele tale tre sa fie C uri/LT si cu indicele de sarcina adecvat altfel nu ai ce face cu ele . al doilea ce vrei tu sunt cauciucuri all seasson cu marcaj M+S. in rest degeaba cauti.


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Oct 12 2010, 03:12 PM
Post #48


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Eu zic ca in locul all season mai bine ia all terrain ;-)
Iar daca suporta sa le schimbe de 2x pe an, mai bine isi ia de iarna adevarate.
Nokian wr2 cu dimensiune mare sunt vreo 620 unu...


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Oct 12 2010, 03:52 PM
Post #49


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.581
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



pai alea all terrain le gasesti de obicei la all seasson biggrin.gif ca astia nu pun separat pe caprarii


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Oct 12 2010, 07:53 PM
Post #50


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



QUOTE (vio @ Oct 12 2010, 08:23 AM) *
bre mareane, in primu rand vezi ca anvelopele tale tre sa fie C uri/LT si cu indicele de sarcina adecvat altfel nu ai ce face cu ele . al doilea ce vrei tu sunt cauciucuri all seasson cu marcaj M+S. in rest degeaba cauti.

Da, eu am din fabrica LT-uri, de fapt LTX dar nu car niciodata ~1200 kg cat e maxim in bena. Deci nu cred ca trebuie sa fie neaparat LT-uri.
Deocamdata cam asta cred ca o sa ramana, Nokian HK 10

Multumesc tuturor pentru sfaturi
Mai ramane un bullbar si un carlig de remorcare smile.gif

This post has been edited by M A R I A N: Oct 12 2010, 08:01 PM
Attached File(s)
Attached File  Nokian_HK_10.bmp ( 351.62K ) Number of downloads: 6
 


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 12 2010, 10:47 PM
Post #51


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (M A R I A N @ Oct 12 2010, 01:53 PM) *
QUOTE (vio @ Oct 12 2010, 08:23 AM) *
bre mareane, in primu rand vezi ca anvelopele tale tre sa fie C uri/LT si cu indicele de sarcina adecvat altfel nu ai ce face cu ele . al doilea ce vrei tu sunt cauciucuri all seasson cu marcaj M+S. in rest degeaba cauti.

Da, eu am din fabrica LT-uri, de fapt LTX dar nu car niciodata ~1200 kg cat e maxim in bena. Deci nu cred ca trebuie sa fie neaparat LT-uri.
Deocamdata cam asta cred ca o sa ramana, Nokian HK 10

Multumesc tuturor pentru sfaturi
Mai ramane un bullbar si un carlig de remorcare smile.gif


whistling.gif Eu cred ca tu stii ceva despre iarna asta, si vrei sa faci niste bani de la cei nepregatiti biggrin.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Oct 13 2010, 12:57 AM
Post #52


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



QUOTE (Mircea104901 @ Oct 12 2010, 05:47 PM) *
whistling.gif Eu cred ca tu stii ceva despre iarna asta, si vrei sa faci niste bani de la cei nepregatiti biggrin.gif


Abia astept sa umblu prin zona cu sufa si sa fac pe bunul samaritean...Cu Subaru mereu am refuzat ca mi-e frica de ambreiaj. laugh.gif


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Oct 27 2010, 11:56 PM
Post #53


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



Pana la urma am facut treaba pe 3 sferturi, adica am luat 3 de un fel, Nokian Hakkapeliitta LT (de la importatorul Nokian in Romania) si una de alt fel, Nokian Hakkapeliitta SUV.
Nu intrebati de ce...Prostia mea a fost nemasurata...
Attached File(s)
Attached File  HKPL_LT.jpg ( 94.17K ) Number of downloads: 5
Attached File  HKPL_SUV.jpg ( 93.15K ) Number of downloads: 5
 


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 28 2010, 08:41 AM
Post #54


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Vrei sa te "dai" pe gheata? thumbsup.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M A R I A N
post Oct 29 2010, 02:11 AM
Post #55


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.274
Joined: 9-February 06
From: Between VT & MA
Member No.: 67.555



Desi in poze apar, mie mi-au venit fara tinte. N-am intalnit pe nimeni care sa-mi spuna daca pe carosabil uscat mai stau prinse de anvelopa sau se desprind
Am uitat, LT-urile au fost 442 RON/buc iar cea SUV a fost 540 RON (inclusiv TVA)
Oricum, Brasovul sa traiasca! Oameni foarte seriosi.

This post has been edited by M A R I A N: Oct 29 2010, 02:19 AM


--------------------
Toyota Prius
Subaru Legacy 2016
Subaru Outback 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stasu
post Nov 5 2010, 11:12 AM
Post #56


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 120
Joined: 20-October 07
From: Cluj-Napoca
Member No.: 115.183



QUOTE (M A R I A N @ Oct 29 2010, 01:11 AM) *
N-am intalnit pe nimeni care sa-mi spuna daca pe carosabil uscat mai stau prinse de anvelopa sau se desprind

Nu se desprind, poate doar in timp, sunt bine fixate si nu ai nici o problema. Pe drum cu gheata si zapada esti primul smile.gif Exista 2 dezavantaje: nu poti merge mai mult de 90 km/h pe asfalt(asa se specifica inainte, acuma nu stiu), si nu se pot echilibra plus ca mai este ceva zgomot la rulare.
Eu le-am folosit 3 ierni(spate/fata), se mai pot folosi si in continuare numai ca am schimbat masina intre timp smile.gif
De montat le-a montat tatal meu, are toate ustensilele necesare ptr o astfel de operatiune tongue.gif


--------------------
Toyota Avensis 1.6 2002 110 CP
Vaz 2103 75 CP 1980 primavara :)
Gaz 31029 2.5 1993 100 CP Black&White Beauties
Gaz 21 2.5 1963 (Reconstruction on paper)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th March 2024 - 04:51 PM