IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

All things off-road

This topic is about All things off-road, the author, Watcher, wrote about: Sunt mai mult decat incantat de aceasta idee, deoarece ma tot bantuai si pe mine /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt=" ... To read more just scroll down

4 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> All things off-road
Watcher
post Nov 1 2006, 04:00 PM
Post #1


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Sunt mai mult decat incantat de aceasta idee, deoarece ma tot bantuai si pe mine smile.gif Asa, deci: ma gandeam ca ar fi util sa adunam intr-un astfel de thread mai multe informatii generale care au mai fost pe forum rasfirate prin alte threaduri dar si chestii noi.

Incep cu intrebarile smile.gif care cred ca sunt de interese general:

1) Ce tipuri de off-road exista si de ce masini+CE PREGATIRI e nevoie pentru fiecare fel de iesiri? (nispi, noroi, iarba, stanci, padure, pietris, etc)
Pe de-o parte, pe drumuri forestiere ma duceam si eu cu Dacia de cate ori puteam, pe de alta parte am vazut in filmuletul de la TAT2006 niste chestii care cer multe pregatiri pe masina si sunt sigur ca unele imi scapa.

2) La asta s-a raspuns dar nu reusesc sa imi aduc aminte in ce thread: Care ar fi un top al masinilor bune pentru off-road (deja bune din serie dar si usor de modificat pentru hardcore)? Tin minte ca incepea topul cu Jeep Wrangler si ca Mercedes G era destul de sus (top5) E evident ca Land Rover Defender, Toyota Landcruiser (mai vechi nu chiar 120ul), Nissan Patrol trebuie sa fie si ele in top blush.gif

3) Ce echipamente speciale sunt ABSOLUT necesare?: Cizme de cauciuc, sufe, troliu, roti de rezerva, canistre de combustibil, ocheti (ce-s aia? biggrin.gif ), manometru pt scazut presiunea in roti in mod controlat, pompa de umflat la loc rotile dupa ce ai iesit din noroi, etc?

4) Ce motorizari sunt mai bune? Diesel sau Benzina? (Aici Halba are o parere cu care sunt in total dezacord datorita rationamentului si de aia intreb, sa mai vedem si alte pareri wink.gif )

Cred ca ar fi bine sa includem si definitii ale termenilor tehnici (poate mai tarziu facem topic separat).
Iata si modestele mele contributii:

a) Diferentialul blocabil (blocant) asigura repartizarea in mod egal a cuplului intre cele doua parti care sunt conectate la el:
a1) 1 singur blocabil, central: distribuie cuplul 50-50 intre puntea fata si puntea spate
a2) diferentialele blocabile puse pe axe (spate si eventual si fata) asigura distribuirea cuplului in mod egal intre rotile de aceeasi punte. Astfel, cu 3 diferentiale blocabile se distribuie in mod fix cuplul motor 25% la fiecare roata.
Astfel, chiar daca o punte/roata nu are aderenta si in mod normal ar 'fura' tot cuplul, folosind diferentiale blocabile se asigura ca fiecare punte/roata primeste o parte din cuplul motor.

cool.gif Reductorul (low range transfer case) functioneaza in fond ca o treapta de viteze suplimentara (de fapt o roata zimtata suplimentara) care are ca efect cresterea cuplului in detrimentul vitezei. Se foloseste in situatiile dificile cand nu ai nevoie de turatii ci de cuplu (in noroi de exemplu).

c) Pozitiiile levierului secund (cel de tractiune) sunt cel mai adesea:
2H - tractiune doar spate
4H - tractiune integrala, cuplat diferentialul central - permite sa mergi repejor (nisip)
4L - cuplat si reductorul (low range) - tractiune integrala pentru situatii dificile (noroi)


Sfaturi practice de condus:

I) cand urmeaza sa treci prin noroi ce faci?
II) cand urmeaza sa treci printr-o apa?
III) cand treci prin nisip?
Iv) Cand urci o panta foarte abrupta si in avrf devine plat?
V) Cand urmeaza sa cobori o panta f abrupta?


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Nov 1 2006, 10:38 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



smile.gif pentru fiecare intrebare ar trebui un topic separat smile.gif
incep cu 3 - primul lucru, absolut necesar: berea! al doilea: masina! si dupa aia restul: troliu, sufe, manusi, hi-lift, scripete, ocheti... d-astea... eventual combustibil, compresor sau air-tank, a doua baterie, casca, statie... bere... rezerva daca ai bine daca nu iara bine, mai bei niste bere. si mincare. biggrin.gif

cam asa arata o masina pregatita. tineti cont ca e din romania, e masina unui prieten:
Attached File(s)
Attached File  161530.jpg ( 28.45K ) Number of downloads: 53
 


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Nov 2 2006, 12:48 AM
Post #3


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Ai mai zis in alta parte niste chestii la care nu ma gandisem singur: discurile de frana marite si doua circuite de frana (banuiesc ca pentru redundanta, daca ti se agata vreun tub intro creanga, piatra, nu?)

Alta intrebare dureroasa: cam cat costa o masina din asta preparata serios?
Sau componentele majore?

2 la mana pe tema asta: cat de mult trebie mesterit la ea (mecanica) si unde gasesti priceputi daca tie (ca mie) nu-ti place si partea 'hardware' biggrin.gif:D


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Nov 2 2006, 12:57 AM
Post #4


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



QUOTE(Watcher)
2 la mana pe tema asta: cat de mult trebie mesterit la ea (mecanica) si unde gasesti priceputi daca tie (ca mie) nu-ti place si partea 'hardware' biggrin.gif:D

depinde cata bere poti sa bei laugh.gif cam atat ai de mesterit la ea. intotdeauna va fi ceva mai sus, mai performant de pus pe ea.

cat priveste pretul... sky is the limit. cred ca masina din poza de mai sus costa doar in optionale peste 20k. se poate sa ma insel, da are multe modificari. nici nu stiu ce naiba a mai ramas original pe ea. pana si la motor a umblat.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Nov 2 2006, 09:54 AM
Post #5


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



da, e cum a zis guerilla... sky is the limit la modificat. masina de mai sus are peste 20K in optionale biggrin.gif
poti sa ai o masina ok cu care sa te dai in 5-6.000EUR - de exemplu lada niva sau samurai.
dar e ierelevant, in permanenta ai ceva de pus pe ea biggrin.gif


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Dec 11 2006, 09:02 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



Si pe mine m-a apucat de curand pandalia asta. Ma gandesc din ce in ce mai serios la o masina pentru "iesiri de pe sosea". Ieri am luat navara si m-am dus pe niste dune la malul marii si mam distrat excelent.Apropo, stiati ca la masina asta chiar scrie in carte cum trebuie abordata o panta abrupta, ce sa faci daca te-ai bagat la o panta prea abrupta si trebuie sa dai inapoi, si multe alte chestii, nisip, noroi... o sa scriu si aici mai multe.
Conform unui mit in cartea Q7 sau X5 sau Cayenne scrie sa nu te aventurezi cu ele pe teren accidentat. Sa fie adevarat ?
Problema e ca daca vreau sa dau banii pe o masina din asta trebuie sa o ascund de nevastamea sa nu creada ca am inebunit.


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 12 2006, 10:01 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



e foarte usor de ascuns... odata cu masina iei si un cadou substantial pentru nevasta...

orice masina de teren adevarata are instructiunile de utilizare. vezi ca si in CT sint citiva care sint pasionati de offroad. poate iesiti la o tura wink.gif


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Dec 12 2006, 08:25 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



Eu m-as urca si pe perete cu masina daca as stii ca poate.
Nu stiu ce sa zic, daca zici ca oamenii sunt pasionati inseamna ca au si cu ce, si cred ca m-as simti un pic inferior.
Ar fi interesant totusi biggrin.gif La sfarsitul saptamanii asteia plec la un curs pe la ploiesti si o sa dau o tura si pe la munte sa vad poate ma bag pe vreun drum.
Ar fi totusi ceva intrebari pentru tine air_wolf:
Daca ma impotmolesc in noroi de exemplu si nici cu 4LO nu iese usor ce ar fi de facut ? In carte nu precizeaza asta, zice doar ca trebuie incercat cu 4H daca nu merge cu 2WD si daca nu merge nici cu 4H cuplati 4LO si continuati drumul.


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Dec 12 2006, 08:47 PM
Post #9


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



pui troliu, suni un prieten, scoti de un gratar si campezi.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Dec 13 2006, 03:31 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



Imi place ideea ta.
Nu stiu de unde se poate cumpara troliu, dar am fost azi la nissan sa intreb de unul si de la ei cu tot cu montat ma costa 2800 euro
mi se pare mult smile.gif


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Dec 13 2006, 03:57 PM
Post #11


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



in romania nu stiu de unde poti cumpara asa ceva la pret corect.
mai toata lumea isi cumpara echipamentele de off road de afara.
sunt site-uri specializate pe astfel de accesorii.
air wolf te poate ajuta mai mult decat mine, cu recomandari.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Dec 13 2006, 09:01 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



Atunci il asteptam pe air_wolf cu o bere beer.gif


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 14 2006, 02:01 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



trolii si piese se aduc si aici la preturi corecte.

acum, daca nu iesi in 4L inseamna ca ai o problema. fie masina e pe burta, caz in care faci gratarul biggrin.gif daca ai gume M/T ai sanse, cel putin teoretic, sa nu ramii nicaieri la turele soft.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Dec 14 2006, 04:30 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



Nu am gume speciale, am stock bridgestone blush.gif
Deci cei 2800 pt troliu nu ar fi mult ?


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 14 2006, 05:02 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



depinde de troliu dar eu zic ca e mult. ce ar intra in banii aia? doar troliul sau si modificarile pentru a-l pune?


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Mar 20 2007, 08:20 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



Pai cred ca si chestiile necesare pentru montaj.
Apropo de gume, sapt trecuta am taiat o cauciuc intr-o chestie si unul nou m-a costat 11mil. Mi se pare exagerat de mult. numai stiu sigur cum se numesc dar maine scriu denumirea completa. Sunt Bridgestone si sunt pe 17inch


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 20 2007, 09:45 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



QUOTE(Lucian46847)
Pai cred ca si chestiile necesare pentru montaj.
Apropo de gume, sapt trecuta am taiat o cauciuc intr-o chestie si unul nou m-a costat 11mil. Mi se pare exagerat de mult. numai stiu sigur cum se numesc dar maine scriu denumirea completa. Sunt Bridgestone si sunt pe 17inch


parerea mea e ca sint enorm de multi bani in troliu. nu cred ca intra si placa n banii astia: o placa SH e cam 200EUR. un troliu nou e cam 1000EUR (media).
pneul, ce sa zic, scump, foarte scump. la banii astia pti lua bfg-uri - 2 bucati, nu una!!!. si schimba 17-ele cu 15 sau 16 ca sa ai si tu gume adevarate.
incearca sa vii la cheia wink.gif sau macar la o tura soft.
vezi ca mai sint baieti in CT care ies prin zona. iesiti impreuna wink.gif


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baby Blues
post Mar 20 2007, 10:52 PM
Post #18


Blues fan
******

Group: Membri
Posts: 2.976
Joined: 9-March 06
From: Blues country
Member No.: 70.361



Si eu sunt pasionat la modul "asistenta " de off road. De fapt mi-ar placea un wrc mai mult biggrin.gif dar avand in vedere ca am cativa prieteni cu lada niva si nu numai, am asistat la cateva actiuni. dar vreau sa va spun ca Lada Niva si Suzuki Samurai aproape stock, mai putin jentile si cauciucurile, s-au descurcat admirabil in teren.
Poate o sa pun cateva poze.
Anul trecut a fost ceva competitie off-road la Satu Mare de la care am vazut filmarile si pozele aduse de prieteni. Impresionant!!!!
Si acum pt cunoscatori as vrea sa intreb:
O Lada Niva cu cateva modificari minore cu care m-as putea descurca pe drumurile forestiere si nu numai, cam la cat m-ar duce?


--------------------

________________________________
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI

Prostia este infinit mai fascinanta decit inteligenta, inteligenta are limitele ei, prostia nu.
Decat sa asculti blues la difuzoarele laptop-ului, mai bine dai manele la maxim. Esti mai castigat!

http://www.youtube.com/watch?v=6DJzH5vbL6s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Mar 21 2007, 07:09 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



4000eur. intreaba-l pe zoli sau mergi pe la max biggrin.gif


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Mar 21 2007, 04:13 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



Ce m-ar manca sa vin si eu la Cheia, dar este o problema. Masina mea nu este defapt e mea. Navara e masina de firma. Nu e vorba de motorina ca aia mi-as plati-o eu dar daca doamne fereste stric ceva pe la ea in timp ce sunt la cheia... + ca numai zic daca ma vede cineva pe acolo ce fac eu cu masina de firma biggrin.gif


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th November 2017 - 12:28 AM