IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Nissan Primera - cheltuieli intretinere

This topic is about Nissan Primera - cheltuieli intretinere, the author, klm, wrote about: CITAT(PSC Mar 3 2008, 0102 PM) limitele urbane impuse de codul rutier ( 50 si 70 ). Of, of Sper sa nu fii nevoit sa mai dai odata examenul de permis a ... To read more just scroll down

6 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Nissan Primera - cheltuieli intretinere
klm
post Mar 3 2008, 01:15 PM
Post #21


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(PSC @ Mar 3 2008, 01:02 PM) *
limitele urbane impuse de codul rutier (50 si 70).

Of, of!
Sper sa nu fii nevoit sa mai dai odata examenul de permis auto smile.gif:
"ART. 49
(1) Limita maximă de viteză în localități este de 50 km/h.
(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A și B, și limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h."


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Mar 3 2008, 02:49 PM
Post #22


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



CITAT(klm @ Mar 3 2008, 01:15 PM) *
Of, of!
Sper sa nu fii nevoit sa mai dai odata examenul de permis auto smile.gif:
"ART. 49
(1) Limita maximă de viteză în localități este de 50 km/h.
(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A și B, și limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h."
(1) Da, cu exceptia localitatilor de pe DN 1, unde limita maxima este 70 km/h si nu 50. Tocmai asta nu inteleg unii, care abia se misca cu 50 km/h.
Eu totusi sper ca 70 km/h sa fie limita maxima de viteza in toate localitatile, nu numai pe DN 1. Sa fim seriosi, nu mai sunt masinile de acum 20 ani... Apropo, pe vremea aceea, cand nu erau atatea masini puternice, limita de viteza urbana era 60 km/h.


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klaxxy
post Mar 3 2008, 02:57 PM
Post #23


sofer
***

Group: Membri
Posts: 76
Joined: 25-January 08
Member No.: 116.170



In SUA si Anglia limita de viteza in localitati este de 30 mile / ora (MPH), ceea ce inseamna putin peste 45 km / h. Nu asta este problema. La ei toate localitatile sunt in afara drumurilor principale de tranzit, in special autostrazi. La noi insa toate drumurile trec prin localitati. Asta este marea problema. In Vest, in marile orase este mult mai comod sa ajungi dintr-un capat la altul al orasului mergand nu prin oras, ci pe centura, care are regim de autostrada. Faci 20 km in plus, dar doua ore mai putin. La noi nu sunt centuri, iar unde sunt ... vai de mama lor. Pana la urma nu viteza limita este problema, ci infrastructura jalnica de la noi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Mar 3 2008, 03:15 PM
Post #24


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



PSC, 70 km/h < 80 km/h (al (2) face parte din art 49, lectureaza-l cu incredere).


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Mar 3 2008, 09:46 PM
Post #25


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



CITAT(klm @ Mar 3 2008, 03:15 PM) *
PSC, 70 km/h < 80 km/h (al (2) face parte din art 49, lectureaza-l cu incredere).

Acelasi lucru am zis si eu, doar ca nitel mai alambicat. Felicitari politiei rutiere pentru instituirea limitei de 70 km/h pe DN 1, insa mai sunt si alte drumuri bune pe care trebuie aplicata masura asta.
Eu spuneam si despre cei care nu respecta codul rutier si merg, fara motiv, cu viteza mai mica decat cea legala valabila pe sectorul de drum respectiv. Pe DN 1 sunt multi care in localitati nu respecta limita de 70 si merg cu 50. La fel, pe sos. Bucuresti-Ploiesti, in rarele momente cand e libera, multi merg cu 50, desi limita e 60. Codul rutier spune clar ca n-ai voie sa mergi fara motiv cu viteza mai mica decat limita legala. Si uite asa nu pot atinge regimul de mers optim al motorului.
Infrastructura noastra rutiera nu cred ca este atat de jalnica (ma rog, sunt unele zone in care nici pe jos nu e recomandat sa circuli, dar sa nu generalizam). N-ati fost in Bulgaria, sau daca ati fost, ati uitat: lipsa indicatoare, gropi cat cuprinde, lipsa marcaje, lipsa semne de circulatie, harti GPS varza etc. - cu exceptia catorva drumuri nationale (vreo 2-3) si a unei autostrazi construita prin programul Phare. Ca sa nu mai spun de piratii soselelor.
S-a deviat serios de la subiect... Ma rog, o sa constat eu pe parcurs daca am facut bine respectand limita de 50 km/h in detrimentul regimului optim de mers.


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Mar 3 2008, 09:48 PM
Post #26


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



CITAT(klaxxy @ Mar 3 2008, 02:57 PM) *
In SUA si Anglia limita de viteza in localitati este de 30 mile / ora (MPH), ceea ce inseamna putin peste 45 km / h. Nu asta este problema. La ei toate localitatile sunt in afara drumurilor principale de tranzit, in special autostrazi. La noi insa toate drumurile trec prin localitati. Asta este marea problema. In Vest, in marile orase este mult mai comod sa ajungi dintr-un capat la altul al orasului mergand nu prin oras, ci pe centura, care are regim de autostrada. Faci 20 km in plus, dar doua ore mai putin. La noi nu sunt centuri, iar unde sunt ... vai de mama lor. Pana la urma nu viteza limita este problema, ci infrastructura jalnica de la noi.
Din cate mi-aduc aminte (din ce spuneau altii), in Atena exista o autostrada care traverseaza pe sus jumatate din oras, fara semafoare, fara bretele de acces, fara intersectii. Si da, fara transport in comun si fara faimoasele piste de biciclete pe care vrea Videanu sa le faca.


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Mar 4 2008, 10:21 AM
Post #27


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(PSC @ Mar 3 2008, 09:46 PM) *
Pe DN 1 sunt multi care in localitati nu respecta limita de 70 si merg cu 50. La fel, pe sos. Bucuresti-Ploiesti, in rarele momente cand e libera, multi merg cu 50, desi limita e 60. Codul rutier spune clar ca n-ai voie sa mergi fara motiv cu viteza mai mica decat limita legala.
[...]

Art. 99
"1. conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv;"
Adica trebuie sa fie stabilita o limita minima (sa ai un indicator care sa-ti zica: "bah, tre sa mergi macar cu X kmh") altfel minimul este subiectiv.
Daca te enervezi pe toti berbecii din trafic ajungi sigur cu o tensiune de 25 asa ca nu are rost, cred ca e mai important sa ajungi unde trebuie sa ajungi chiar si cu 5 minute mai tarziu decat sa te iei la bataie sau sa iti pierzi timpul pe la politie pentru o amarata autorizatie de reparatie.
PS: in Romania autostrazile n-au voie sa treaca prin localitati asa ca 1-0 pentru noi.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Mar 4 2008, 12:09 PM
Post #28


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



Alta e problema in Romania: ca autostrazile sunt putine (doua, deocamdata).
Am vazut la greci drumuri europene care aratau exact ca autostrazile noastre. La ei, autostrazile au 3 benzi (bineinteles, fara banda de urgenta). Din ce am inteles de la un grec (nu prea stia engleza), ei n-au limita de viteza pe autostrada. Mergi cu cat iti permite masina. Si adevarul e ca am vazut un BMW decapotabil care a trecut pe langa autocarul nostru (care mergea cu 100 km/h) de parca am fi stat pe loc. Nu am vazut camere video pe autostrazi, insa pe drumurile nationale si europene da, mai ales in zonele unde incepeau limitari de viteza. Am vazut si un radar: o masina cu 2 politisti, din care unul statea pe marginea soselei cu o camera video in mana, iar celalalt era in masina. I-am intalnit pe un drum despre care mi s-a spus ca era local (ethniky odos), dar care arata ca soseaua Bucuresti-Urziceni.
Of... Deci sa ma astept la costuri suplimentare la revizie... daca nu la asta (prima), sigur la a doua...


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Mar 18 2008, 02:04 PM
Post #29


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



CITAT(klm @ Mar 4 2008, 10:21 AM) *
Art. 99
"1. conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv;"
Adica trebuie sa fie stabilita o limita minima (sa ai un indicator care sa-ti zica: "bah, tre sa mergi macar cu X kmh") altfel minimul este subiectiv.
Eu stiu ca, atunci cand intalnesc indicatorul rotund pe care scrie 30, 40, 50, 70 etc, atunci aia e viteza stricta cu care trebuie sa circul pe acel drum - nici mai mult, nici mai putin. Deci, da, acesta este pragul minim, dar si maxim in acelasi timp. N-ai voie sa circuli cu alta viteza decat cea stabilita de indicatorul in cauza - doar daca, Doamne fereste, patesti ceva la masina; atunci, cu semnalizatoarele de avarie cuplate, circuli cu cat iti permite starea de fapt a masinii, pe cat posibil fara sa blochezi traficul, pana in zona unde restrictia de viteza se termina, de-abia apoi ai voie sa opresti masina.
De regula, astfel de indicatoare se intalnesc in sectoare de drum considerate periculoase si in localitati, pe drumurile nationale, adica acolo unde nu ai voie sa opresti fara motiv intemeiat, cum spui tu.
Hai, ca n-am uitat chiar toata teoria predata de instructor...
Sunt de acord ca exista limite de viteza de 40 impuse pe sectoare de drum unde poti merge lejer cu 70, dar trebuie si politia sa ia un ban cinstit.
In Grecia, la intrarea in defileul de pe Valea Tempi, cu putin inainte de biserica Sf. Paraschiva, exista un indicator luminos (cu LED-uri) montat sus, pe o consola, care in paralel cu cel de restrictie clasic (din tabla), stabileste viteza obligatorie 60 km/h pe tot parcursul defileului. Deci, indiferent de masina pe care o ai, trebuie sa mergi cu 60 km/h, nu cu mai putin. Bineinteles ca exista si o parcare frumos amenajata pe valea raului Tempi, la biserica. De calitatea drumului, n-are rost sa mai spun.
Asta a fost cel mai lung mesaj offtopic scris de mine pana acum.

This post has been edited by PSC: Mar 18 2008, 02:06 PM


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulianc
post Mar 22 2008, 12:58 AM
Post #30


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 6-March 08
Member No.: 116.569



QUOTE(PSC @ Mar 3 2008, 01:02 PM) *
QUOTE(klm @ Mar 3 2008, 10:05 AM) *
O mica precizare fara de care posesorii de Nissan care ar citi mesajul tau ar lua amenda:
Viteza maxima in afara localitatilor:
- 130 km/h - autostrazi;
- 100 km/h - drumuri europene;
- 90 km/h - drumuri nationale.
Daca n-ar fi treaba cu punctele, as plati bucuros amenda pentru depasirea vitezei decat reparatia motorului uzat prematur datorita unui cod rutier elaborat la nivelul anilor '80.
La Primera, viteza din jurul "orei 12" este 120 km/h. Masina merge cel mai bine, la drum lung, in intervalul 110-140 km/h, deci intr-adevar "in jurul orei 12". Se incadreaza si in ce-a spus Badsi, la 140 km/h am 4000 rot/min, deci maximum pe care mi l-au recomandat ei pana la prima revizie. Deja la 150 km/h incep sa nu mai fiu relaxat la volan, se aude si motorul (pe langa vant). Cel mai bine mi se pare ca se comporta la 120 km/h.
Primul drum pe care l-am facut cu masina, in momentul cumpararii, a fost pe autostrada Soarelui, pana la Lehliu. Mergeam cu 130 km/h, limita maxima legala. M-a depasit un alt Primera, iar soferul, vazandu-ma cu numere rosii si cu masina nou-nouta, a incetinit, m-a salutat, apoi si-a vazut de drum. Cred ca avea 170 km/h, daca nu chiar 180. Dupa aparente, parea a fi varianta Visia de 1,8.
Ca plafon maxim, Badsi mi-a spus sa nu depasesc niciodata 160 km/h, dar nu stiu daca voi ajunge vreodata acolo, nu-mi place sa merg mult timp cu viteza mare.
Problema nu e viteza la drum lung, ci in oras. De exemplu, ieri la ora 23 nu am putut atinge nici macar cei 50 km/h legali. La 40 km/h e cam problematic, cam acolo schimb eu din 2 in 3. Pentru viteza 2 e prea turata (cam 3500 rot/min), pentru viteza 3 e prea putin (cam 2000 rot/min). Aici e buba.
Apropo: in viteza 3, cel mai bine simt ca merge intre 55 si 60 km/h.
In viteza 4, cel mai bine simt ca merge intre 75 si 80 km/h.
Prin urmare, nici pomeneala sa pot merge optimizat, strict cu limitele urbane impuse de codul rutier (50 si 70).

'neata!
viteaza este o chestie de principii, personalitate rutiera si bineinteles...virsta!
De mute ori, cei fara experienta alearga fara a avea habar ca senzatia de confort care exista si la viteze mari, atrofiaza simturile care din pacate sint in curs de formare.Intre o amenda si dat pe 'ulei' al motorului aleg sa ajung intreg acasa...
Oricum daca locul de munca este la 75 Km de casa, si lucrul asta se intimpla zilnic cu tot cu DN1, DN1A iti cam schimbi impresia despre bunul simt rutier, si in plus ai senzatia ca multi nu au minimul de instinct de conservare...ce sa-i mai intrebi de turatii si consum optim! Asta este!
Revenim: astazi imi expira revizia...Almera are 4 ani si 52500Km SH...am fost la cel mai nou Service cu ITP din Prahova( DN1, pe la paralela 45in dreapta-Liliesti) si am bagat masina la verificat.Totul a fost impecabil: emisii fara fortare de turatie ,frine echilibrate,diectie 'tapana' si singurul lucru nenotabil... un far din stinga bate mai sus pe faza scurta.Remarca inginerului: 'ce vrei dom'le... este noua!'Va doresc aceeasi satisfactie pe care am avut-o eu!
Asa ca am iesit pe Deneu si pina spre Cimpina i-am dat 170! Sincer nu am privit turometrul si consumul, senzatia este peste aceste lucruri( si credeti-ma, am o virsta, multi Km si multe masini conduse).Cind iti petreci mare parte din timp la munca si ai o masina de serviciu medie, daca faci in timpul liber 1000 KM pe luna... Almera iti poate aduce un pic de culoare!
Intrebare: cum se diferentiaza pe tipuri de confort, adica ce este o Almera de 1.5, jante aliaj pe 16, clima, proiectoare, oglinzi el., volan si sch. din piele fabricatie 2004?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Mar 25 2008, 11:20 AM
Post #31


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



CITAT(iulianc @ Mar 22 2008, 12:58 AM) *
Intre o amenda si dat pe 'ulei' al motorului aleg sa ajung intreg acasa...
Cu
CITAT(iulianc @ Mar 22 2008, 12:58 AM) *
170!
?
CITAT(iulianc @ Mar 22 2008, 12:58 AM) *
Oricum daca locul de munca este la 75 Km de casa, si lucrul asta se intimpla zilnic cu tot cu DN1, DN1A iti cam schimbi impresia despre bunul simt rutier, si in plus ai senzatia ca multi nu au minimul de instinct de conservare...ce sa-i mai intrebi de turatii si consum optim! Asta este!
Intr-adevar, DN 1 este in continuare o sosea "rezervata" teribilistilor, cu toate camerele video montate pe ea.
Mie, in schimb, nu-mi place sa merg numai cu 100 km/h pe portiunea aia dreapta dintre Ploiesti si Banesti. Acolo nu o las sub 130 km/h decat in curba, unde reduc pana la 95 si la trecerea la nivel cu calea ferata. Portiunea aia de drum e mai buna decat Autostrada Soarelui, ar fi pacat sa nu o exploatez cum trebuie. E drept, nu pot spune ca merg relaxat, sunt cu ochii in patru dupa "baieti" si dupa semnalele celorlalti.
CITAT(iulianc @ Mar 22 2008, 12:58 AM) *
Intrebare: cum se diferentiaza pe tipuri de confort, adica ce este o Almera de 1.5, jante aliaj pe 16, clima, proiectoare, oglinzi el., volan si sch. din piele fabricatie 2004?
Adica? Te referi la denumire? La Almera nu stiu exact, dar cred ca tot Acenta ii spune.

This post has been edited by PSC: Mar 25 2008, 11:30 AM


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin70285
post Mar 25 2008, 12:02 PM
Post #32


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 240
Joined: 8-March 06
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 70.278



stiu ca e o placere sa fi primul din coloana dar intre ploiesti si banesti sunt prezente radare aproape zilnic si nu doar cele stationare cel de la Baicoi si Banesti
mai sunt alte 2 Loganuri albe neinscriptionate care merg in trafic iar omu tocmai cand crede ca a trecut de cele fixe il vede pe domnu militian din logan cum il da prin statie.Partea buna este ca se retrag cand se intuneca si nu te mai streseaza,insa un risc prea mare iti asumi cand circuli pe portiunea asta in weekend dupa 7-8 seara cand se string si ultimi vitezomani care vin de la munte spre capitala atunci in prima banda se circula cu min 110kmh iar pe 2 150-160kmh si asta in coloana la cativa metri distanta intre masini ,foarte sumbru scenariu in cazul unui accindet...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin70285
post Mar 25 2008, 12:11 PM
Post #33


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 240
Joined: 8-March 06
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 70.278



dintre cei care au fost la service Badsi bucuresti la revizie sau cu alte treburi ,cei de acolo lucreaza atent isi dau interesul sa aibe clienti multumiti,iti poti vedea masin acand lucreaza la ea?/va intreb fiindca am o problema legat de se satelitul audio care uneori atunci cand rotesc volanul rapid pe loc imi schimba postul radio/melodia,nu se intampla des dar e un lucru deranjant iar masina e in garantie si cred ca am sa-i vizitez.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Mar 25 2008, 12:22 PM
Post #34


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(PSC @ Mar 18 2008, 02:04 PM) *
Eu stiu ca, atunci cand intalnesc indicatorul rotund pe care scrie 30, 40, 50, 70 etc, atunci aia e viteza stricta cu care trebuie sa circul pe acel drum - nici mai mult, nici mai putin. Deci, da, acesta este pragul minim, dar si maxim in acelasi timp. N-ai voie sa circuli cu alta viteza decat cea stabilita de indicatorul in cauza [...]
Hai, ca n-am uitat chiar toata teoria predata de instructor...

Mai ai numarul de telefon al instructorului? Ai avea nevoie sa iti mai limpezesti unele cunostinte. Tu chiar crezi ceea ce spui? Cum sa mergi fix cu 30, 40, ... km/h?! Kilometrajul are un procent de eroare, oricat ai vrea, fara un sistem electronic, n-ai cum sa rulezi cu o viteza fixa. Indicatorul ala rotund cu margine rosie iti indica limita superioara a vitezei cu care poti circula si mai ai unul albastru care iti indica limita inferioara, niciun indicator nu-ti spune sa mergi cu 34,52 km/h.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Mar 26 2008, 03:47 PM
Post #35


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



CITAT(klm @ Mar 25 2008, 12:22 PM) *
Mai ai numarul de telefon al instructorului? Ai avea nevoie sa iti mai limpezesti unele cunostinte. Tu chiar crezi ceea ce spui? Cum sa mergi fix cu 30, 40, ... km/h?! Kilometrajul are un procent de eroare, oricat ai vrea, fara un sistem electronic, n-ai cum sa rulezi cu o viteza fixa. Indicatorul ala rotund cu margine rosie iti indica limita superioara a vitezei cu care poti circula si mai ai unul albastru care iti indica limita inferioara, niciun indicator nu-ti spune sa mergi cu 34,52 km/h.
S-a mai discutat asta, nu dezvolt subiectul ca sa nu fiu si eu declarat obsesiv. Eu citesc viteza indicata de vitezometru; daca el indica eronat, nu-i treaba mea. Daca, sa zicem, mie imi arata ca merg cu 50, insa radarul spune ca am avut 60, e treaba radarului. Nu sunt obligat sa accept ce spune, fara o expertiza metrologica la ambele aparate. Si, bineinteles, fara recuperarea in instanta a prejudiciului cauzat mie. In plus, indiferent de sectorul de drum, nu imi place si nu admit sa merg mai incet decat limita maxima legala, oricare ar fi ea si indiferent de imprejurari (cu exceptia conditiilor meteo nefavorabile, evident). Iar daca e vorba sa stau in coloana si sa uzez masina pe banii mei, iarasi nu accept. Dar nu sunt tipul care sa comita imprudente numai pentru a fi in pole position; daca nu se poate pole position fara imprudente, ma abtin.
Sa mai zic ca stateam intr-o coloana in Pipera si unul a depasit coloana pe contrasens, iar politistii rutieri l-au lasat in pace, desi a trecut pe langa nasucurile lor?
Dar nu asta e problema, ci costurile de intretinere ale masinii. Despre asta e vorba. Iar masina se uzeaza daca nu mergi cu ea conform regimului optim de viteza. Daca sunt proprietari care accepta sa-si uzeze masinile mergand cu motoarele subturate, e treaba lor - inseamna ca au bani de dat pe reparatii. Eu n-am.
Revenind la subiect: daca se descopera ca trepidatia in volan la franare se datoreaza discurilor de frana ovalizate, cam care ar fi costurile? unsure.gif Macar aproximativ... rolleyes.gif

This post has been edited by PSC: Mar 26 2008, 03:49 PM


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Catalin70285
post Mar 26 2008, 06:13 PM
Post #36


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 240
Joined: 8-March 06
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 70.278



daca balanseaza volanul la frana mai puternica in timp ce este in viteza mare sa zicem peste 120 e normal mai toate masinile fac asa,insa ai putea sa-i dai capacele jos si sa vezi daca se comporta la fel ,multe din vibratiile din volan se produc de la capace de la roti la unele masini.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Mar 31 2008, 11:34 AM
Post #37


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



CITAT(Catalin70285 @ Mar 26 2008, 06:13 PM) *
daca balanseaza volanul la frana mai puternica in timp ce este in viteza mare sa zicem peste 120 e normal mai toate masinile fac asa,insa ai putea sa-i dai capacele jos si sa vezi daca se comporta la fel ,multe din vibratiile din volan se produc de la capace de la roti la unele masini.

O sa incerc si proba capacelor.
Ieri am testat-o din nou si am sesizat altceva. Trepidatia apare la aprox. o secunda dupa apasarea pedalei de frana, iar frecventa tremuratului in volan scade odata cu scaderea vitezei. Acum trepideaza si la 20 km/h, la franare, insa volanul tremura mai rar si mai slab decat la viteza mare. Cu alte cuvinte, cu cat viteza scade, cu atat scade amplitudinea vibratiei. Am testat-o si la viteza, riscand destul de mult: am profitat ca eram singur pe Petricani si am intrat in curba cu 90 km/h, in plina accelerare in viteza a cincea, ajungand pana la 120. Ei bine, in regimul asta de mers masina nu trepideaza. Totusi, mi-a fost teama sa pun frana lasand volanul liber, ca sa vad daca vibratia in volan actioneaza si asupra directiei.
Pe 7 aprilie o iau cu mine la Badsi pentru programare si le spun sa verifice franele, unghiurile si directia.


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Apr 10 2008, 10:48 AM
Post #38


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



CITAT(Catalin70285 @ Mar 25 2008, 01:11 PM) *
dintre cei care au fost la service Badsi bucuresti la revizie sau cu alte treburi ,cei de acolo lucreaza atent isi dau interesul sa aibe clienti multumiti,iti poti vedea masin acand lucreaza la ea?/va intreb fiindca am o problema legat de se satelitul audio care uneori atunci cand rotesc volanul rapid pe loc imi schimba postul radio/melodia,nu se intampla des dar e un lucru deranjant iar masina e in garantie si cred ca am sa-i vizitez.

A venit primul din marile momente: m-am programat la revizie la Badsi. Daca aveam banii la mine - 650 lei - ii faceau revizia ieri, instantaneu, cand am fost pentru programare. Si retineti ca am ajuns pe la ora 16!
Am intrebat special asta: da, poti sta langa masina fara probleme. Inca odata m-am convins ca atelierele sunt curate de lingi pe jos. Iar acum s-a inmultit praful in zona, de cand s-a inchis sos. Pipera (spre Petricani s-a facut un drum nou, chiar pe langa linia ferata, care scurteaza foarte mult).
Trepidatiile in volan se datoreaza geometriei defectuoase a rotilor; tipul de la receptia service-ului crede ca a existat un mic defect la geometrie inca din momentul cumpararii. Fiindca m-a intrebat daca am condus cu 150 km/h, dupa care sa pun frana brusc si apoi sa intru intr-o balta de apa - lucru care nu s-a intamplat. Si l-am mai intrebat despre regimul de mers al motorului la diferite viteze. Mi-a spus ca, ocazional, pot depasi 4000 rot/min daca e vorba de-o depasire (masina e nitel submotorizata), insa sub nici o forma sa nu merg mult timp peste 4000 rot/min si sub 2500 rot/min. Prin urmare, viteza legala de 50 km/h dauneaza grav sanatatii motorului. 60 e cea indicata. Ca sa nu mai spun ca 90 km/h nu se poate atinge, acolo se schimba din treapta 4 in 5, dar este viteza maxima legala si la noi (pe drumuri judetene si locale), si la bulgari (pe toate drumurile, in afara de autostrada). Dilema s-a rezolvat, deci.


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PSC
post Apr 16 2008, 11:29 AM
Post #39


sofer
***

Group: Membri
Posts: 97
Joined: 19-October 07
From: Bucuresti
Member No.: 115.171



Si a trecut si revizia! Revizia in sine a costat 570 lei, fata de 650 cat imi spusesera initial. Pana si teava de esapament au verificat-o (fixarea ei). Jos palaria, Badsi merita nota 10; desi este mare aglomeratie zilele astea la ei (intre 25 aprilie si 4 mai au vacanta), totusi se ocupa cu rabdare de fiecare.
In schimb, s-a descoperit problema trepidatiei in volan: discurile ovalizate. Dar nu din cauza mea, ci a ghiolbanilor de la spalatoriile auto. Ei spala si rotile, ocazie cu care au dat cu apa rece pe discurile calde. Intr-un an de zile au avut tot timpul sa se ovalizeze. Singurul care si-a dat seama de problema a fost dl. ing. Mateescu, dar numai in urma testului de traseu. Nu intelegea cum poate volanul sa trepideze din moment ce toate sistemele sunt OK (directie, volan, placute de frana). Si-a dat seama dupa felul cum trepida volanul incepand de la 80 km/h in jos (acolo i-am spus ca se simte cel mai mult).
Greierasii din interior au murit imediat ce a fost aplicat o banda adeziva pe piesele U de la usi (cele fixe, de pe caroserie). Solutia e una romaneasca, dar acum nu se mai aud zgomote in masina. Si nici "arcada" bordului nu mai zbarnaie.
Demarajul masinii s-a imbunatatit simtitor dupa schimbarea filtrelor. Singurul filtru pe care am apucat sa-l vad a fost cel de polen, care nu era chiar atat de imbacsit cum ma asteptam: cateva insecte, 2-3 frunze (pe numarate) si in rest praf, dar nu gros.
Ceea ce m-a mirat cel mai mult a fost baia de ulei, care mi s-a parut foarte mica.
Referitor la rabdarea lor (ca sa nu mai zica altii ceva): acest inginer, singurul care testeaza masinile, desi era superaglomerat, a avut ragaz sa stea de vorba cu mine, sa probeze masina, sa-mi dea sfaturi de mers optim (2700 rot/min turatia minima admisa in mers urban, 2700-3000 rot/min in viteza a 4-a si de la 3000 rot/min in sus, fara numar, la viteza a 5-a, cu schimbarea vitezelor la 3500 rot/min, dar el mi-a aratat cum se schimba si la 4000) si apoi sa se duca din nou la echipa service ca sa spuna de problema cu discurile. Insa cu mine a scapat ieftin; il astepta cineva cu un Murano (parca), care, dupa 2 remedieri (la care se uitase si dansul), avea aceeasi problema: masina tragea spre dreapta rau de tot, unul din mecanici era exasperat ca nu stie ce sa-i mai faca.
La Badsi poti sta linistit langa masina, ba chiar ii poti intreba pe mecanici/electricieni ce fac in momentul ala, la ce umbla si de ce. Jos palaria, inca odata.

This post has been edited by PSC: Apr 16 2008, 11:34 AM


--------------------
Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adi1971
post May 21 2008, 10:11 PM
Post #40


sofer
***

Group: Membri
Posts: 56
Joined: 13-May 08
From: Slobozia, IL
Member No.: 117.092



La o luna dupa ce mi-am luat masina, un Nissan Primera SH, am avut probleme cu rulmentii de pe roata dreapta spate.Vreti sa aflati cat m-a costat reparatia????????? ...........1050 lei am dat pe butuc, da am spus butuc pentru ca la nissan nu gasesti rulmenti separati ptr spate, iar montajul 20 lei si o bere in fata blocului (ptr ca nu am garantie). In plus mi-a cazut si sonda Lamda siiiiiiii alti 300 lei + 20 lei si o bere!! Cind mai aflu preturi va informez. thumbsup.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd April 2024 - 11:14 PM