IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

piata est europeana

This topic is about piata est europeana, the author, Iulian HondaFan, wrote about: in cele 9 tari central si est europene ( Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia si Romania) in primele 6 luni ale anu ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> piata est europeana
Iulian HondaFan
post Sep 7 2004, 02:07 AM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



in cele 9 tari central si est europene ( Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia si Romania) in primele 6 luni ale anului acesta s-au vandut 621.000 de masini in crestere cu 8.5% fata de anul trecut.

cele mai populare modele au fost:

1. Skoda Fabia 61,265
2. Skoda Octavia 23,254 ( amandoua construite in Cehia)
3. Fiat Panda 22,060 ( construit in Polonia)
4. Suzuki Ignis 21,726 (construit in Ungaria)
5. Peugeot 206/206 SW 21,128
6. Dacia Solenza 18,503
7. Renault Megane 17,614
8. GM/Daewoo Matiz 16,756
9. Opel Corsa 16,447
10. Toyota Yaris 15,891

principalul producator este si aici, ca si in restul UE, VAG dar cu o pondere mult mai mare 23.3%, desi in descrestere fata de 25.5% anul trecut in aceeasi perioada. pe locul 2 se plaseaza Renault cu 14% din piata.

se pare ca Fabia este de departe preferata in zona si are vanzari bune si in Ro.

Subcompactele reprezinta cel mai mare segment al pietii ( comparativ cu restul UE unde predomina compactele -incluzand monovolumele pe platforme de compact).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Doru25169
post Sep 7 2004, 02:06 PM
Post #2


novice
**

Group: Membri
Posts: 37
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 25.162



Aici se vede puterea de cumparare a pietei, care e scazuta, dar intr-o crestere accelerata. De fapt a si fost dovedit ca tarile in curs de dezvoltare au o rata de crestere a vanzarilor de masini f mare. Aici incearca sa intervina Renault si sa acopere cat mai bine cererea.
Daca in primele 6 luni s-au avndut 18500 de Solenza, masina care nu are pretentii prea mari, iar Fabia domina autoritar vanzarile, fiind putin mai buna (dar si mai scumpa), atunci eu cred ca Logan va avea un succes notabil pe piata. In primele 6 luni de la punerea sa in vanzare sigur va fi pe la mijlocul topului acesta, daca nu chiar mai sus. De obicei topurile se intocmesc la sfarsit de an, dar perioada fiind destul de scurta, vanzarile de Logan pana la sfarsitul anului nu vor fi chiar concludente. Abia de anul viitor putem sa facem comparatii.
Poate ca am fost putin off-topic incluzand in discutie modelele autohtone, dar sunt parte integranta a pietei est-europene.
In Ro cred ca piata tinta a Fiat Panda e perfect acoperita de Solenza si Matiz, alegerea intre acestea doua fiind doar o chestie de gust sau utilitate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian-382
post Sep 7 2004, 08:07 PM
Post #3


sofer
***

Group: Membri
Posts: 52
Joined: 24-September 03
From: Romania
Member No.: 16.468



QUOTE
Daca in primele 6 luni s-au avndut 18500 de Solenza, masina care nu are pretentii prea mari, iar Fabia domina autoritar vanzarile, fiind putin mai buna (dar si mai scumpa), atunci eu cred ca Logan va avea un succes notabil pe piata.

Compari mere cu pere cu prune...cit despre restul analizei ea este irelevanta atita timp cit cei din vest au doua sau trei masini pentru functiuni diferite iar chestia cu slariatul prost platit la oras si caruia-i trebuie o masina pentru carat la/de la tara cartofi si altele ,nu prea functioneaza acolo.Unde mai pui si drumurile din Ro si locurile de parcare si vandalismele stradale care te duc la achizitia unei subcompacte cu consum mai mic ,cu mers la servici ,cu mers in concediu si la Metro saptaminal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Doru25169
post Sep 7 2004, 11:24 PM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 37
Joined: 12-May 04
From: Bucuresti
Member No.: 25.162



Asta e parerea mea, chiar daca am facut comparatiile cam aiurea. Am incercat sa ma refer cat mai mult la topul care face subiectul discutiei.
Cat despre partea de vandalizari si locuri de parcare de la noi, o cunosc foarte bine: acum un an mi s-a furat o berlina aroape noua! Am taiat-o demult de pe lista proprietatilor personale. Cred ca am fost destul de concludent.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 8 2004, 09:07 AM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Locurile de parcare din Ro sunt mult mai numeroase si vandalizarile mult mai rare decat afara. Eu in 2 ani am avut geamul spart de doua ori, mi*a mers unul pe capota si a indoit-o, am avut un stop spart si 5 lovituri in tabla (totul facut de pietoni, nu de alte masini). In Romania am avut o singura data o piatra in parbriz, in 3 ani, si nici o lovitura in tabla. Si afara, nu prea sunt multi care sa aiba nevoie de masini sa care cartofi cu ele. Aici majoritatea masinilor sunt fie mici gen Clio, fie 4x4. Passaturi de exemplu am vazut mai multe in Romania decat in Franta.... Pe aici ai nevoie fie de o masina de mers la serviciu, fie de una sa te duci la ski, sau in vacanta, insa de masini de drum lung nu prea, pentru ca e mai ieftin un bilet de avion decat sa platesti autostrada. Asa ca nu e surprinzator ca lumea prefera piticele smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandman
post Sep 16 2004, 10:54 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 212
Joined: 21-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.770



uite, acum nu mai poti sa spui ca lumea prefera piticele. uite cum se vand loganurile. si asta e o masina chiar maricica. totul e in functie de pret si de optionale. eu unul prefer o masina mai mare, cu care te duci in vacanta si iti incap toate cumparaturile pe care le faci la sfarsit de saptamana, din Gima(nu Metro laugh.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 16 2004, 11:59 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



logan e pe platforma lui modus/micra si viitorul clio. o sa fie un pret de platit la stabilitate cand faci o caroserie mai mare pe o platforma mai mica.

e loganul mai mare decat solenza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 13th May 2024 - 04:34 PM