Les 24 Heures du Mans |
This topic is about Les 24 Heures du Mans, the author, Diesel, wrote about: Am tot amanat sa deschid subiectul. Anul asta se scrie istorie. Anul asta Audi nu mai sunt singurei la fruntea competitiei /biggrin.gif" style="vertic ... To read more just scroll down
Les 24 Heures du Mans |
Jun 14 2009, 09:57 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Trecem repede la subiect, cursa se termina azi la ora 16 ora Romaniei, situatia in timp real (cu intarziere de approx o tura) o gasiti aici http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/chronos_gb.html Impresiile de pana acum: - Francezii sunt cei mai tari - spectacolul e interesant, e o schimbare placuta fata de cursele in care masina trebuie sa reziste timp de o ora la regim maxim - organizatorii au dat ceva rateuri, tocmai acum cand postez am vazut cum se flutura steagul verde desi era safety car pe circuit -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Jun 14 2009, 12:03 PM
Post
#2
|
|
Around Group: Membri Posts: 1.476 Joined: 6-November 07 From: Timisoara Member No.: 115.360 |
Mda.. incepe si Peugeot sa mearga bine in 24h.. ceea ce e f bine pt sport.
Si culmea e ca .. au motoare HDI.. deci toti se vor orienta spre diesel. Audi era de mult cu TDI-ul pe aici.... Urmarisem odata cursele de moto de 24h si statistic..cele mai multe cazaturi aveau loc dimineata in jurul orelor 4-6. Aici oare tot asa o fi? -------------------- G,RAV,5,4
|
|
|
Jun 14 2009, 08:35 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Peugeot a castigat Cursa de 24 de ore la Le Mans in fata celor de la Audi printr-o dubla. Cu alte cuvinte HDI a batut azi TDI.
Si credeti ca ii pasa cuiva de pe forum de victoria asta? Daca ar fi castigat Honda sau Toyota s-ar fi facut mare valva! Tinand cont de modul cum s-a prezentat Peugeot in ultimele curse unde au participat cu moarele diesel, era de asteptat ca pana la urma sa castige si la Le Mans. Din partea mea felicitari maxime Peugeot! La diesel pariez (de mai multi ani) pe HDI-urile francezilor. -------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jun 14 2009, 09:02 PM
Post
#4
|
|
Around Group: Membri Posts: 1.476 Joined: 6-November 07 From: Timisoara Member No.: 115.360 |
Chiar daca nu ma bag la pronosticuri la F1, asta nu inseamna ca nu o urmaresc.... din pacate F1 e la ani lumina de MotoGp dpdv al spectacolului. Ca sa nu mai zic ca sunt n tipuri de curse mult mai atractive. Puteti sa aruncati un ochi pe topicul de MotoGp, SBK. E altceva. This post has been edited by pmhoria: Jun 14 2009, 09:05 PM -------------------- G,RAV,5,4
|
|
|
Jun 14 2009, 09:45 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
-------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jun 14 2009, 10:52 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Mda, daca 206 ar avea AWD, s-ar gasi unii sa se laude cu escapadele in afara asfaltului
Dar nu despre asta vorbim aici. E vorba de spectacol. Audi au dominat scena LeMans din 2008 pana azi (diversiunea din 2003 cu Bentley nu se pune). Daca si anul asta castiga Audi, duceam mana la gura ca sa casc. Dar nu s-a intamplat asta. A fost spectacol, au fost emotii, accidente si incendii momentul in care a luat foc prototipul ala LMP2 a fost favoritul meu din ce am vazut la tv Mi-a placut ca a fost un fel de etapa de ciclism doar ca a durat 24 de ore si a avut motoare. Comentatorii au fost off-topic in momentele de respiro si la subiect atunci cand era cazul. (m-am uitat pe eurosport1, n-am access la eurosport2) Intr-un interludiu am vazut cursa 2 din Formula Renault 3.5L la Hungaroring si timp de 30-40 de minute n-am priceput nimic. Decat ca Mihai Marinescu nu foloseste strategii de cursa. Totul s-a petrecut prea repede pentru neuronii mei in stare de week-end. Si motoarele diesel sunt in continuare boring. Nu gasesc acum specificatiile, dar regimul de functionare e ca la o masina normala, pana in 5000 rpm. Sper sa nu gresesc. M-am uitat in regulamentul fiecarei clase si toate au restrictii de dimensiune ale admisiei si capacitatii cilindrice. Plus alte detalii minore legate de omologare. Ideea e ca in timp ce motoarele de F1 au ajuns la turatii de 19 000 rpm, astea grohaie in turatii similare cu masinile de strada. Cat de complicat ar fi sa faci un motor pe benzina de 7L aspirat natural cu VVT, FSI si toate celelalte tehnogii din mileniul asta, care sa mearga pe undeva pe la 10 000 rpm sau mai sus... PS: Mike mi-a recomandat sa pun topicul direct la Combat, dar se pare ca n-am starnit suficient interes Edit, sa nu uit: din punct de vedere estetic, Audi R15 mi-a placut cel mai mult. This post has been edited by Diesel: Jun 14 2009, 10:54 PM -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Jun 15 2009, 08:50 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Pai da, dar motoarele de F1 sunt facute sa mearga la 19 000 de ture maxim 350 de km, pe cand cele de la Le Mans sunt facute sa reziste cateva mii de km. In F1 daca un motor rezista mai mult inseamna ca are piesele mai grele, adica mai rezistente. Eu as fi curios sa stiu ce mase au masinile de la Le Mans.
-------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jun 15 2009, 09:06 AM
Post
#8
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
intre 900 si ceva si 1200 si ceva ... vezi ca gasesti pe siteul lor lemans.org ce specs au masinile.
pejourile au 1250nm iar audiurile 1050nm spre ex. -------------------- |
|
|
Jun 15 2009, 09:38 AM
Post
#9
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
era imposibil ca audi sa castige intr-una.
practic, daca includem si victoria celor de la bentley cand masina era de fapt un R8 , audi au 9 victorii consecutive in ultimii ani si in momentul in care esti inscris intr-o competitie, mai vine momentul cand mai si pierzi. peugeot s-au pregatit al dracului de bine pt competitia asta, drept dovada ca 10 din cei 12 piloti ai lor au participat si in f1 candva (unul chiar este in activitate), masinile lor au avut cele mai putine probleme tehnice samd. s-a vazut inca de la startul de sambata ca peugeot nu au adversar pt ca in cateva tururi singura masina audi clasata in frunte a fost depasita. le mans o consider o competitie slaba pt ca nu exista f multe masini de top ce pot emite pretentii la victorie. audi au castigat de atatea ori pt simplu motiv ca erau singurii care ar fi putut sa o faca. -------------------- |
|
|
Jun 15 2009, 02:20 PM
Post
#10
|
|
Around Group: Membri Posts: 1.476 Joined: 6-November 07 From: Timisoara Member No.: 115.360 |
De ce zici ca e o competitie slaba? Pt ca nu se baga asa de multi bani ca si in F1? Sau ca nu e asa de mediatizata?
Mie, personal, mi se pare fantastic ce se reuseste in aceste curse de anduranta. Dpdv al performantelor , al echipelor, al pilotilor care se schimba non stop..etc.. -------------------- G,RAV,5,4
|
|
|
Jun 15 2009, 03:43 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.204 Joined: 19-September 02 From: Bucuresti Member No.: 6.478 |
Da, sunt de acord cu Horia. E mai greu sa construiesti o masina care sa reziste in asemenea conditii 24 de ore. Ok, se merge la o turatie de 5000 de rotatii, insa e vorba de limita motoarelor. La fel consider si Argentina-Chile (fostul Paris-Dakar) sau WRC. Sunt raliuri foarte dure iar masinile trebuie sa reziste mult mai mult timp.
-------------------- Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
|
|
|
Jun 15 2009, 05:13 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
De vreo 2 ani un motor de F1 trebuie sa reziste 2 curse. Antrenamente, calificari si cursa. Asta inseamna vreo 1000km... ok, la LeMans se fac vreo 2500km sau mai mult de la prima sesiune de antrenamente pana la final. Dar sunt marje comparabile. Sa ne aducem aminte, inainte de introducerea regulii asteia, Ferrari aveau un sir de curse fara abandonuri impresionant in timp ce Montoya era la polul opus.
This post has been edited by Diesel: Jun 15 2009, 05:14 PM -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Jun 15 2009, 07:53 PM
Post
#13
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
De ce zici ca e o competitie slaba? spun ca e competitia slaba pt ca audi nu au castigat de 8-9 ori consecutiv pt ca au fost ei buni ci pt ca adversarii au fost f slabi. in fond, anul asta au fost doi constructori ce si-au disputut cursa si a fost suficient ca sa depuna cineva un stop de efort in plus ca audi sa piarda. ceilalti nici nu trebuiau sa participe(asta daca nu isi propusesera doar participarea) pt ca nu aveau nici o osansa la victorie. ar fi fost interesant sa fie 3-4-5 constructori care sa-si dispute victoria. eu am urmarit aproximativ 5 ore din cursa de anul asta si se vedea clar ca ceilallti erau acolo doar la trecerea timpului. This post has been edited by AZAZEL: Jun 15 2009, 07:54 PM -------------------- |
|
|
Jun 15 2009, 08:19 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
clasele P1 si P2 de la le mans sint "prototypes". audi, peugeot, mazda platesc bani ca pe masini sa fie scris numele respectiv. meritul producatorului variaza foarte mult de la echipa la echipa.
in alta ordine de idei, cursa asta e addictive. e al treilea an la rind in care weekendul meu devine dedicat, si de data asta chiar am stat pina la sfirsit (6 dimineata). cu atit mai mult cu cit alex wurtz a alergat bine. This post has been edited by 20krpm: Jun 15 2009, 08:20 PM -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jun 15 2009, 08:29 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Aston Martin au facut anul asta o figura frumoasa la clasa LMP1. Locul 4 la prima participare in clasa asta e un rezultat bun.
Pentru anul viitor, am inteles din povestile comentatorilor, se vor reuni clasele P1 si P2 intr-un format similar cu P2. Deci Porsche, cu un prototip de P2 competitiv, se va alatura greilor. In concluzie, cu un pic de noroc, anul viitor vom avea 4 concurenti seriosi, Aston Martin, Audi, Peugeot si Porsche... in ordine alfabetica. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Jun 15 2009, 08:43 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
Aston Martin au facut anul asta o figura frumoasa la clasa LMP1. Locul 4 la prima participare in clasa asta e un rezultat bun. aoleo lasa-ma ca daca n-au tras de masina aia si n-au injurat la ea de... ala a fost un locu 4 dobindit cu adevarat, cred ca au muncit alaltaieri la masina mai mult decit au muncit tot anu. This post has been edited by 20krpm: Jun 15 2009, 08:44 PM -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jun 7 2010, 10:52 PM
Post
#17
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
It's that time of the year again!
Weekend-ul asta (12-13 iunie) se va tine cursa de 24 de ore de la Le Mans. Competitia se anunta foarte stransa. Avem 4 Peugeot-uri 908 HDi care vor sa-si apere titlul de anul trecut, 3*Audi R15 TDI Plus dornice de razbunare si 3*Aston Martin B09 care vor sa dovedeasca superioritatea benzinei. Pe langa acestea, alte echipaje de la P1 care merita urmarite sunt cele doua Audi-uri R10 TDI ale lui Colin Kolles si Zytec-ul pilotat de Nigel Mansell si cei doi fii ai sai. La clasa GT2 urmeaza sa isi faca debutul BMW cu doua M3-uri conduse de pilotii de uzina ai BMW din WTCC. In rest, sunt o gramada de nume sonore din F1, WRC, DTM, WTCC, GP2, etc. Startul se va da sambata la ora 16 (ora romaniei). Eu ma pregatesc sa intru in starea de couch potato. -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Jun 10 2010, 02:59 PM
Post
#18
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
tot eurosportul transmite cursa?
cred ca sunt eu prea papagal insa nu reusesc sa gasesc lista cu toti pilotii si echipele participante. poate imi da cineva un link. cel mai tare echipaj mi se pare nigel mansel & fiii. cred ca pt prima data in istorie cand exista asa ceva. f tare mi s-ar parea o masina condusa de doi frati insa tatal+cei doi copii mi se pare super. -------------------- |
|
|
Jun 10 2010, 04:34 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Vai de mamaliga lor, iti dai seama ce pateste ala care intra in gard si o face praf? Cred ca nu mai pupa desert 5 ani...
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 10 2010, 05:49 PM
Post
#20
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Uite aici lista cu cele 56 de echipaje.
Cursa va fi transmisa alternativ de Eurosport 1 si 2. Din pacate au un comentator foarte "slow", caruia si Miki Alexandrescu ii da clasa. Este groaznic sa-l asculti. Vorbeste foarte lent si aiurea, cu pauze mari intre cuvinte in care ramane cu cura cascata si zice aaaaaaaaaa, fara intonatie, fara pasiune, fara logica. Isi expune foarte greu ideile, de multe ori se opreste in mijlocul frazei si nu mai zice nimic, de parca i-ar fi scos cineva microfonul din priza. L-am auzit ieri in calificari si mi-am amintit ca si anul trecut comenta tot asa, deci nu cred ca era beat, chiar e bolovan. Nu inteleg de ce il lasa pe post! -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 25th April 2024 - 08:37 AM |