IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Mitsubishi Colt-detalii tehnice

This topic is about Mitsubishi Colt-detalii tehnice, the author, Andrei Suzuki, wrote about: Eu o trag prin spatele scaunului si asa o las. DOar cand ies din Bucuresti o port. ... To read more just scroll down

5 Pages V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Mitsubishi Colt-detalii tehnice
Andrei Suzuki
post Oct 27 2006, 09:13 PM
Post #41


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Eu o trag prin spatele scaunului si asa o las. DOar cand ies din Bucuresti o port.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian89067
post Oct 30 2006, 10:32 AM
Post #42


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 18
Joined: 5-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 89.060



Este bine sa purtati centura in orice situatie. Soferii care "braveaza" evitand purtarea centurii mi se pare ca se expun unui mare risc. Chiar si la un impact cu viteza moderata, daca airbagurile se declanseaza ele se pot transforma dintr-un dispozitiv de protectie in unul fatal. Forta de impact generata de presiunea de umflare si pozitia neadecvata, aplecata peste volan, pe care o are soferul care nu mai este retinut de centura pot cauza extrem de usor moartea sau leziuni majore.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeGrutzY
post Oct 31 2006, 10:39 AM
Post #43


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 133
Joined: 16-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 89.976



Eu port centura doar la drum lung, in bucuresti unde tre sa te dai jos si sa te urci de 'jdeori pe zi si mai ai si pasager in spate mi se pare chiar enervant.
Cat despre solutie... sub fiecare scaun exista cate o mufa mica care vine de la sistemul de prindere al centurii. se scot aceste mufe si gata, masina zice ca ai tot timpul centura pusa... simplu. :brave:


--------------------
Mitsubishi Colt CZ3 SAM 1.5 109hp <Dimsport><K&N><GY-Eagle F1><Sparco><JBL><Hertz><Eibach>
Mitsubishi Colt Di-D INVITE 95hp
Mitsubishi Colt CZ3 INVITE 1.3 95hp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristi86127
post Oct 31 2006, 05:23 PM
Post #44


specialist
******

Group: Membri
Posts: 948
Joined: 2-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.120



tare solutia, asta chiar e o informatie utila, poate imi arati si mie despre care mufa e vorba, duminica...sa nu scot altceva biggrin.gif


--------------------
Mitsubishi Colt CZ3 MIVEC 16V 1.5 109CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Oct 31 2006, 05:32 PM
Post #45


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Sa nu fie naiba ceva de la airbag.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeGrutzY
post Nov 1 2006, 11:02 AM
Post #46


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 133
Joined: 16-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 89.976



Nu are ce sa se intample, inainte sa fac miscarea am verificat cu un aparat de masura. Catre prinderea centurii se duc 2 fire care formeaza un circuit inchis cand nu este introdusa centura in lacasul ei. Cand se introduce centura se intrerupe circuitul, iar prin scoaterea mufei respective se face exact acelasi lucru. Sub scaun mai sunt si firele de la senzorul de greutate dar astea interactioneaza cu sistemul inaintea mufei respective. Eu sunt convins ca nu afecteaza cu nimic SRSul.


--------------------
Mitsubishi Colt CZ3 SAM 1.5 109hp <Dimsport><K&N><GY-Eagle F1><Sparco><JBL><Hertz><Eibach>
Mitsubishi Colt Di-D INVITE 95hp
Mitsubishi Colt CZ3 INVITE 1.3 95hp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian89067
post Nov 1 2006, 12:43 PM
Post #47


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 18
Joined: 5-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 89.060



Ar fi bine sa analizezi toate situatiile cand dai sfaturi de genul asta, mai ales pe un forum unde nu toti utilizatorii sunt avizati. Decupland o astfel de mufa, decuplezi si dispozitivul de pretensionare si limitare a fortei centurii de siguranta. Asta inseamna ca cei care procedeaza astfel degeaba isi mai pun apoi centura pentru ca in momentul impactului capsele pirotehnice nu vor mai fi activate si in final ai o centura de Dacia. Nu inteleg de ce atata zarva in jurul unui senzor care are rolul sa va protejeze. Reiau ce am scris mai sus: Fara centuri de siguranta airbagul devine periculos!!!


--------------------
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
A.E.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeGrutzY
post Nov 1 2006, 02:24 PM
Post #48


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 133
Joined: 16-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 89.976



ce legatura are una cu alta nu stiu.... mecanismul si senzorul pentru pretensionarea si limitarea fortei centurii de siguranta este aflat in stalpul de unde iese centura. Plus ca acel mecanism este mecanic nu electronic. Ceea ce am facut eu este in a pacalii masina ca centurile sunt puse in permanenta, deci sistemul este functional in intregime tot timpul. Mai documenteaza-te.

LE: am gasit pe net: http://www.insightcentral.net/encyclopedia/enrestraints.html
se vede clar ca nu are nici o legatura cu plinderea centurii, acele fire sunt doar pentru martorul de pe bord.


--------------------
Mitsubishi Colt CZ3 SAM 1.5 109hp <Dimsport><K&N><GY-Eagle F1><Sparco><JBL><Hertz><Eibach>
Mitsubishi Colt Di-D INVITE 95hp
Mitsubishi Colt CZ3 INVITE 1.3 95hp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian89067
post Nov 1 2006, 05:09 PM
Post #49


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 18
Joined: 5-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 89.060



Dispozitivele de pretensionare sunt capse pirotehnice asemanatoare celor de la airbaguri. Decizia de detonare este luata de calculatorul SRS pe baza informatiilor de la senzorii de impact frontal. Dispozitivul este mecanic dar decizia este electronica, el este doar un executant. Intr-adevar, m-am documentat si aceste capse sunt detonate chiar si atunci cand centurile nu sunt purtate deci decuplarea acelei mufe nu ar avea ca dezavantaj decat faptul ca unii conducatori ar putea uita sa-si puna centura (asta era precizarea pe care trebuia sa o faci tu odata cu sfatul de decuplare a acelui conector). Imi mentin remarca legata de "incasarea" unui airbag in figura in cazul in care nu ai centura, poate cineva totusi va constientiza riscul la care se expune. De asemenea decuplarea unui sistem fara a cunoaste exact care este rolul lui poate avea tot felul de efecte.


--------------------
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
A.E.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anton87190
post Feb 2 2007, 05:10 PM
Post #50


sofer
***

Group: Membri
Posts: 98
Joined: 14-September 06
From: Suceava (Suceava)
Member No.: 87.183



Saltare taicã!
Sãptãmâna asta am fãcut revizia la 15000 km la Casa Auto Iaºi ºi mi s-a pãrut ok (540 RON)... la vreo douã zile chiar m-a sumat o d-ºoarã sã mã întrebe dacã am fost mulþumit, dacã am ceva de reclamat sau de propus... le-am zis cã ar fi ok sã monteze o plasmã pe care clienþii sã poatã urmãri ce se întâmplã la maºina lor...
Referitor la consum, eu am luat-o cu rodajul gata fãcut, dar primul calcul de consum cu condus pe timp de noapte, drum de munte, curbe multe, zãpadã, plus vreo douã pauze de somn cu motorul pornit, plus urban calculat de la plin la plin a ieºit o medie de 5,75 litri/ 100 Km... :wave:


--------------------
Mitsubishi Colt 1,1 75CP (2005)
Dacia 1310 (1983)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florin95520
post Feb 3 2007, 12:34 AM
Post #51


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 9
Joined: 26-December 06
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 95.513



Salut,

ma bag si eu in vorba, asteptand mashina...

Sunt foarte de acord cu Adrian. Centura trebuie purtata!

Cat despre consum, exista intr-adevar multi factori care il influenteaza. Dar, in ziua de azi cand electronica e tot mai complexa, nu mai e mare lucru de facut. Personal, cel mai important mi se pare dozajul acceleratiei. Daca depasesti un tir pornind de la 90km/h in 2000 - 2500rot/min si viteza 5 o sa ai un consum imens pentru ca mashina nu trage si tinzi sa bagi pedala de acceleratie la fund, deschizand la maxim clapeta. UN MOTOR SUBTURAT VA CONSUMA INTOTDEAUNA MAI MULT DECAT UNUL TURAT. Din ce am vazut in fisha tehnica, mashinuta asta ar trebui sa se simta cel mai bine pe la 3500rot/min. E o turatie rezonabila, daca mai apesi putin acceleratia ajungi la 4000 unde e cuplu maxim. Eu am acum o Honda - tot motor de turatie - si schimb cam asha: din I in a II si din II in a III pe la 4200, mai sus pe la 4000. In regim sportiv schimb pe la 5000 dar daca conduci sportiv nu te uiti la consum, nu?
In rest factorii care influenteaza nu prea mai tin de noi : aglomeratie, conditii climatice etc.
Si apoi, hai sa vedem: de ce ne plangem? ca unii pot sa scoata 5l/100km iar altii 5,5 sau 6 ? mie mi se pare irelevant.

Parerea mea e ca, Coltul este o mashina de care sa te bucuri, nu prea e Matiz sa te duca la piata cu 4l/100km smile.gif

Asha ca nu uitati: purtati centura!!! :bash:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Petrescu95764
post Feb 3 2007, 01:53 PM
Post #52


novice
**

Group: Membri
Posts: 34
Joined: 1-January 07
From: Bucuresti
Member No.: 95.757



QUOTE(Florin95520)
nu prea e Matiz sa te duca la piata cu 4l/100km smile.gif


nici macar ala nu cred ca mananca atat... biggrin.gif


--------------------
Mitsubishi Colt CZ3 MIVEC 16V 1.5 109CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ROBERT83551
post Feb 17 2007, 08:56 AM
Post #53


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 19
Joined: 30-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 83.544



Si eu am facut revizia de 15.000 la un Colt CZ3 de 1.3. A costat 500 ron. Am senzatia ca baietii nu dau totusi destula importanta uleiului(marca). Mie mi-au spus ca baga ulei Mobil, pana la urma au bagat Havoline de la Texaco, 5W40. Destul de ieftin, vreo 30 ron litrul. Nu prea cred ca e un ulei grozav. I-am intrebat si au spus ca pot sa vin cu uleiul meu data viitoare. Cred ca am sa iau Aral 0W40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristi86127
post Feb 24 2007, 07:08 PM
Post #54


specialist
******

Group: Membri
Posts: 948
Joined: 2-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 86.120



QUOTE(ROBERT83551)
Si eu am facut revizia de 15.000 la un Colt CZ3 de 1.3. A costat 500 ron. Am senzatia ca baietii nu dau totusi destula importanta uleiului(marca). Mie mi-au spus ca baga ulei Mobil, pana la urma au bagat Havoline de la Texaco, 5W40. Destul de ieftin, vreo 30 ron litrul. Nu prea cred ca e un ulei grozav. I-am intrebat si au spus ca pot sa vin cu uleiul meu data viitoare. Cred ca am sa iau Aral 0W40.


unde ai facut revizia ?


--------------------
Mitsubishi Colt CZ3 MIVEC 16V 1.5 109CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius113588
post Sep 26 2007, 07:51 PM
Post #55


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 9-September 07
From: Targu Mures (Mures)
Member No.: 113.581



QUOTE(NeGrutzY)
Nu are ce sa se intample, inainte sa fac miscarea am verificat cu un aparat de masura. Catre prinderea centurii se duc 2 fire care formeaza un circuit inchis cand nu este introdusa centura in lacasul ei. Cand se introduce centura se intrerupe circuitul, iar prin scoaterea mufei respective se face exact acelasi lucru. Sub scaun mai sunt si firele de la senzorul de greutate dar astea interactioneaza cu sistemul inaintea mufei respective. Eu sunt convins ca nu afecteaza cu nimic SRSul.

amice... ce zici tu e amuzant..."sunt convins ca nu afecteaza cu nimic SRS-ul" - insa tu nu realizezi ca SRS = 50% airbag, 50% centura; multa lume confunda SRS cu airbag, chiar si pe internet multe articole fac confunzia asta, insa centura si airbagul functioneaza in stransa corelatie, fara centura - risti sa fi nu doar desfigurat, ci si impins violent inapoi, riscand sa dai cu capul de ceva solid; avand centura pusa, in momentul impactului ea strange, nelasand corpul sa se apropie prea mult de volan...

asa ca afecteaza cu ceva SRS-ul
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan104277
post Sep 27 2007, 08:41 AM
Post #56


specialist
******

Group: Membri
Posts: 539
Joined: 18-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.270



Marius,

Ceea ce spui tu este perfect adevarat: sistemele se numesc SRS-airbag, adica "Suplementar Restrain System - airbag"; pe romaneste sistem suplimentar de retinere - airbag.

Asta trebuie sa inteleaga toti soferii. Iar in cazul in care aseaza copii in fata, obligatoriu sa deconecteze airbagul respectiv, pentru copii e foarte periculos.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeGrutzY
post Sep 27 2007, 09:29 AM
Post #57


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 133
Joined: 16-October 06
From: Bucuresti
Member No.: 89.976



QUOTE(Marius113588)
amice... ce zici tu e amuzant..."sunt convins ca nu afecteaza cu nimic SRS-ul" - insa tu nu realizezi ca SRS = 50% airbag, 50% centura; multa lume confunda SRS cu airbag, chiar si pe internet multe articole fac confunzia asta, insa centura si airbagul functioneaza in stransa corelatie, fara centura - risti sa fi nu doar desfigurat, ci si impins violent inapoi, riscand sa dai cu capul de ceva solid; avand centura pusa, in momentul impactului ea strange, nelasand corpul sa se apropie prea mult de volan...

asa ca afecteaza cu ceva SRS-ul



Sica, discutia asta a murit acum 6-7 luni smile.gif. In alta ordine de idei eu am oferit o solutie celor care nu vor sa poarte centura si vor sa beneficieze de airbag, ce fac ei mai departe e problema lor. Intr-adevar poate m-am exprimat gresit, am zis ca nu afecteaza SRSul in sensul ca nu se strica nimic si ca daca se scoate mufa aia sistemul continua sa fie in functie (sare airbag, etc). Riscurile si le asuma fiecare in parte.

PS: Nu sunt amic cu tine, iar intre timp m-am obisnuit sa port centura si acum ma simt naspa fara ea :angel: .


--------------------
Mitsubishi Colt CZ3 SAM 1.5 109hp <Dimsport><K&N><GY-Eagle F1><Sparco><JBL><Hertz><Eibach>
Mitsubishi Colt Di-D INVITE 95hp
Mitsubishi Colt CZ3 INVITE 1.3 95hp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian106091
post Sep 27 2007, 04:29 PM
Post #58


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 3
Joined: 13-May 07
From: Bucuresti
Member No.: 106.084



Salut
Am citit cam tot ce se gasea despre colt pe acest forum si m-ar interesa consumurile la coltul cu motor de 1.3 si cel 1.5 diesel in formatul pe care l-a pus Cristi, adica in functie de viteza.
Care este intervalul reviziilor la diesel si cat ar fi cea mai scumpa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei_Iasi
post Oct 3 2007, 08:28 AM
Post #59


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 29-August 07
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 112.975



salutare,
foarte buna treaba cu split-ul formumului pentru colt. felicitari celor care au facut asta.

intre timp am o mica intrebare :
vi se pare normal un consum de aproape 10% urban pentru un 1.3 benzina? (evident colt).
masina are 1500 km.
eu zic ca e cam mult, si daca vreau sa il scad ... intr-un final am reusit dar tre sa merg ca un mosneag .. ma ajung camioanele din spate pana accelerez.
cateva sugestii ar fi bine venite.

un alt aspect care vreau sa il mentionez este legat de modul de lucru al comp de bord:
initial am crezut (adica pana ieri) ca cele doua moduri se exclud, mai exact daca trec pe manual si resetez consumul , acesta inregistreaza condumul pana cand opresc masina si (daca este cazul) se reseteaza automat.
ei ieri m-am prins de un lucru : cele 2 moduri lucreaza absolut independent si in paralel, e vorba doar de o afisare a lor pe display.
mai exact :
modul atomat e clar , inregisteaza consumul si dupa 4 ore de nepornit masina se reseteaza singur.
modul manual (care cand este activ ce automat , el ramane si lucreaza in background) inregistreaza consumul de la ultima resetare pana in prezent neintrerupt (ca un BC obisnuit fara resetare automata), tot ce trebuie facut este sa treci pe modul manual ca sa vezi ce a inregistrat.
ca si exemplu daca faci plinul si resetezi calculatorul , cand faci plinul urmatoarea data si ii dai pe mod manual vezi consumul calculat dintre cele doua plinuri.
concluzie:
computerul de bord inregistreaza/afiseaza 3 consumuri
instantaneu
mediu cu resetare automata (la 4 ore de nepornit masina)
mediu cu resetare manuala (inregistreaza consumul de la ultima resetare pana in prezent) fara sa fie afectata de cel cu resetare automata


presupun ca nu sunt multi ca mine care sa priceapa aiurea, dar pentru cei care inca sunt nedumeriti si mai au intrebari, am considerat util acest post.

Toate bune si cat mai multi KM


--------------------
COLT 1.3 INVITE SAFETY
GLAMOUR GREY
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan104277
post Oct 3 2007, 08:43 AM
Post #60


specialist
******

Group: Membri
Posts: 539
Joined: 18-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.270



Andrei,

Pentru inceput poti sa consideri OK acest consum. Pentru a-ti reduce consumul trebuie sa aplici mici trucuri:
- evita dimineata stationarea prea mult timp, dupa aproximativ 1 minut poti sa pornesti la drum;
- vezi pozitia butonului de reglaj a modului de orientare a jeturilor de aer - in cazul in care este pozitionat in dreptul pictogramei de dezaburire, atunci iti merge si aerul conditionat. Pentru a dezactiva aerul, apesi butonul de aer conditionat de doua ori;
- mentine in permanenta cutia de viteza intr-o treapta, chiar si cand franezi - in frana de motor calculatorul de motor opreste injectia de benzina;
- in timpul mersului, dupa ce-ai ajuns la viteza dorita mai redu din cand in cand apasarea pedalei de acceleratie si lasa masina sa ruleze din inertie;
- evita condusul subturat - consumul este chiar mai mare decat daca conduci un pic mai sportiv;
- mai asteapta putin - motorul se va mai "aseza" si va consuma mai putin - vezi ce a scris si Cristi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pages V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th April 2024 - 03:38 AM