IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Rapoarte de transmisie

This topic is about Rapoarte de transmisie, the author, sergiutruta, wrote about: Type of transmission 5 speed manual Transmission ratio I:1 3.250 II:1 1.895 III:1 1.222 IV:1 0.8480.848 V:1 0.649 VI:1 3.000 R:1 3.938 Final drive rat ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Rapoarte de transmisie
sergiutruta
post Jan 31 2006, 12:58 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 253
Joined: 19-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.618



Type of transmission 5 speed manual
Transmission ratio I:1 3.250
II:1 1.895
III:1 1.222
IV:1 0.8480.848
V:1 0.649
VI:1 3.000
R:1 3.938
Final drive ratio 3.938

Imi explica si mie cineva ce inseamna rapoarte de transmisie? blush.gif
Nu stiu ce reprezinta si sunt tare curios :angel:
Merci.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Jan 31 2006, 01:21 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



Este raportul intre viteza unghiulara a axului de intrare in cutia de viteze si cea a celui de iesire.
In exemplul tau, la treapta VI mi se pare ca-i gresit.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jan 31 2006, 01:24 PM
Post #3


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.694
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Rapoartele de transmisie reprezinta treptele de viteza smile.gif
Ia exemplul de la bicicleta cu viteze: ai o roata cu un diametru legata la pedale si 5 (sa zicem) roti de diametre diferite la roata din spate.
Daca cuplezi roata cea mai mica pedalezi mai greu dar ai cuplu mai mare wink.gif Cand vrei sa urci dealuri treci pe o astfel de treapta, Daca in schimb vrei sa mergi repede, treci pe treptele care iti permit sa pedalezi repede, la care diametrul discului zimtat din spate este apropiat de cel din fata.

La fel si la masini, la cutiile de viteze: raportul dintre numarul de dinti al discurilor treptelor de viteza si cel al discului ce transmite la roti este raportul de transmisie.

Treapta 1: o roata "'mare" (multi dinti) invarte o raota mai mica, deci motorul nu se poate invarti prea repede, dar forta e mai mare. Invers, la treptele 5 sau 6 (overdrive), raportul este subunitar, deci se poate vietza mai mare, dar forta mai mica.


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sergiutruta
post Jan 31 2006, 01:32 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 253
Joined: 19-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.618



Treapta VI e gresita pentru ca cutia e manuala cu 5 trepte, deci treapta a 6-a nu exista. Nu stiu de ce au dat-o la motor, cand scrie clar ca e cu 5 manual.
OK, explicatia stiitifica am inteles-o...partial blush.gif
Dar, cum sa interpretez eu numerele astea? Cand stiu ca treptele sunt lungi/scurte, cutia e pentru condus mai sportiv sau mai relaxat, detalii de genul asta?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jan 31 2006, 01:38 PM
Post #5


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



numere mai mari = rapoarte scurte
numere mai mici = rapoarte lungi.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Johnny Bravo
post Jan 31 2006, 01:44 PM
Post #6


novice
**

Group: Membri
Posts: 30
Joined: 1-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 64.385



QUOTE(Watcher)
Rapoartele de transmisie reprezinta treptele de viteza smile.gif
Ia exemplul de la bicicleta cu viteze: ai o roata cu un diametru legata la pedale si 5 (sa zicem) roti de diametre diferite la roata din spate.
Daca cuplezi roata cea mai mica pedalezi mai greu dar ai cuplu mai mare wink.gif Cand vrei sa urci dealuri treci pe o astfel de treapta,


Nu e chiar asa. De fapt este invers din ce zici tu acolo.

Mai concret:
Motorul face 1000 de ture pe minut. Daca raportul de transmisie ar fi 1:1 atunci si rotile ar face 1000 de rotatii pe minut. INSA motorul nu poate urni masina in acest caz (sau o va face foarte greu, ceva in genul plecat de pe loc cu treapta a4a). De aceea exista mai multe trepte, subunitare. In cazul de mai sus tr. 1 raportul e de 1:1.895 adica motorul se invarte de 1895 de ori iar rotile doar de 1000 de ori. in treptele superioare, acest raport creste pana devine supraunitar. Ex. treapta a 5-a 1:0.649. Motorul se invarte de 649 ori iar rotile de 1000 de ori.

Aceste rapoarte sunt folosite pentru a lansa masina. Mai exact, in treptele de viteza inferioare, cuplul la roata este mai mare iar motorul reuseste sa urneasca masina. Cand ajunge la o viteza destul de mare, se poate cupla urmatoarea treapta care are un raport de demultiplicare mai mic insa creste viteza.

La bicicleta, este ceva similar. Sa zicem ca pe axul pedalelor este un singur disc (foaie) mare. La roata din spate sunt 5 pinioane de diferite marimi. Daca vei muta lantul pe pinionul cel mai mic si vei incepe sa pedalezi, vei vedea ca iti va fi foarte greu. Daca vei pune lantul pe un pinion mai mare, cuplul la roata va creste si vei putea pedala mi usor. in acesc caz insa, nu vei putea prinde viteza mare. Vei pedala foarte tare insa te vei misca incet. Dar efortul va fi mic. Ca sa prinzi viteza, muti lantul pe urmatorul pinion. Cand vei prinde viteza, poti muta iar pe urmatorul pinion, pana ajungi la cel mai mic pinion care are rata de demultiplicare cea mai mica. Daca dai de un deal, va trebui sa schimbi iarasi pe un pinion mai mare pentru a creste cuplul rotii.[/b]


--------------------
Opel Astra Clasic 2 - 1.7 CDTI
Opel Astra H 1.6 Twinport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics40545
post Jan 31 2006, 02:01 PM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 298
Joined: 16-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.538



De asemenea mai exista prin fizica o formula foarte sugestiva:

P=F*V

Pentru o anumita turatie, puterea motorului este constanta. Practic rapoartele alea de transmisie iti distributie tie ponderea intr-unul din cei doi membri: forta sau viteza.

La treapta I ai forta mare (atentie, este vorba la roata!) si viteza mica. Este treapta in care "te lipeste de scaun", "pleci cu scartz", "urci muntii" etc.

In treapta a V-a, ai viteza mare, dar forta la roata e mica, de unde si "abia fac o depasire", "imi moare la deal" etc.

Eh, acum iei forta aia, pe care ai reglat-o din rapoartele de transmisie, si o bagi in Newton:

F=m*a

Masa masini este constanta, forta e reglezi din rapoarte, rezulta acceleratiile: treapta mica, ai forta mare, ai acceleratie buna (chestie cu lipitul de scaun). Ai treapta mare, ai forta mica, ai acceleratie slaba.

Mai departe evident intervine si faptul ca puterea motorului creste odata cu turatia, si ca masini diferite au motoare de puteri diferite (adica un BMW muschiulos are in treapta a 5-a o acceleratie mai buna decit un Logan intr-a treia....) dar astea sint din alt film!


--------------------
Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 31 2006, 02:05 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.315
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



In plus, raportul se obtine inmultind raportul de demultiplicare al fiecarei trepte cu cel final. In prima treapta de exemplu, pentru o tura a rotii motorul face 1.895x3.938 ture. Raportul asta de demultiplicare a turatiei e si un raport de multiplicare a cuplului.
Tocmai de asta comparatiile directe diesel-benzinar in materie de cuplu nu prea au nici o semnificatie.


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sergiutruta
post Jan 31 2006, 02:39 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 253
Joined: 19-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.618



De ce tot spuneti voi ca in treapta I raportul e 1895, cand eu vad ca asta e in a II-a. la treapta I vad ca e 3250. Sau gresesc undeva?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Jan 31 2006, 02:54 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



In treapta I demultiplicarea este 3,25. Asta inseamna ca la 1 rpm a axului de intrare corespund 3,25 rpm a axului de iesire.


--------------------
Subaru Outback black sportshift 165 CP

_______________________________________

"Prostul - daca nu-i fudul, parca nu e prost destul"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 31 2006, 02:57 PM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.315
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



QUOTE(sergiutruta)
De ce tot spuneti voi ca in treapta I raportul e 1895, cand eu vad ca asta e in a II-a. la treapta I vad ca e 3250. Sau gresesc undeva?


Nu, ai dreptate, eu le-am incurcat.
Insa pana la roata, turatia mai e o data demultiplicata de raportul final.


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jan 31 2006, 10:20 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



viteza aia 6 s-ar putea sa fie chiar raportul final de multiplicare.

aprecierea de rap. cutiei de viteze scurte sau lungi depinde si de cuplul motorului si de masa masinii. un Tico nu are nevoie de un cuplu la roata asa de mare ca un Passat. biggrin.gif


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sergiutruta
post Jan 31 2006, 11:38 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 253
Joined: 19-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.618



sigur? biggrin.gif
nici la un tico Cupra/RS? biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 1st November 2014 - 10:51 AM