ABS / frana de motor |
This topic is about ABS / frana de motor, the author, HalbaSus, wrote about: QUOTE Sper din toata inima sa te conving ca ceea ce ai remarcat tu nu este decat efectul Placebo. Deceleratia/acceleratia unei masini nu poate depasi ... To read more just scroll down
ABS / frana de motor |
Jan 3 2006, 11:52 PM
Post
#61
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE Sper din toata inima sa te conving ca ceea ce ai remarcat tu nu este decat efectul Placebo. Deceleratia/acceleratia unei masini nu poate depasi tractiunea pe care o exercita anvelopele asupra drumului. Niciodata o frana de motor nu poate exercita o franare mai energica decat frana clasica. Pai frana aia de motor, ca sa te "dea in bot", nu trebuia sa transmita acea deceleratie soselei de sub tine? Cum putea sa faca acest lucru fara o aderenta suficienta? Daca aderenta era suficienta, de ce ABS-ul nu a functionat satisfacator? Daca aderenta era intr-adevar slaba, iar tu ai facut o frana de motor violenta, rotile ti-ar fi patinat, deci nu ai fi obtinut nimic in plus fata de o franare clasica.
Tehnic tu ai dreptate, si crede-ma ca nu intetionam sa franez in situatia respectiva cu frana de motor ci cu cea de picior... am apasat-o de a era sa ies cu ea prin podea si in ultima instanta am bagat-o in viteza 1-a... si am simtit ca "da in bot" eu stiu ca aderenta nu s-a modificat... poate tocmai atunci am dat si eu de asfalt si a coincis momentul cu cel in care am bagat in a1-a... nu stiu... dar crede-ma ca nu sunt chiar asa de impatimit al franei de motor sau rev matching sau whatever ca sa OPRESC prin acest procedeu... pur si simplu dupa ce am bagat in a 1-a frana a actionat mai bine (eram cu piciorul infipt in frana all the way)... oricum nu despre asta se discuta... nici eu nu mi-am putut explica fenomenul, l-am descris doar... Eu renunt la aceasta polemica pt ca e useless... consider (si voi considera in continuare) ca o masina care face frana de motor sau rev matching sau cum naibii s-o chema procedeul respectiv va consuma mai putin, va merge mai sportiv, va conduce in mai mare siguranta decat una care o uita in a 5-a si retrogradeaza doar cand tremura cutia... P.S: f1anatic... e dragut ce spui tu cu mersul pana in 3000 rpm... dar eu stiu ca nu e tot timpul asa... cate-odata folosesti cei 300 cp pt care ai platit si pt care ai muncit... ca daca chiar mergi tot timpul cu maxim 3000 rpm atunci pun detectivi sa iti afle adresa apoi scriu o scrisoare la subaru sa iti revoce masina si sa iti dea un monovolum or something... ca nu faci de rusine masina... cred ca s-a exagerat pe acest forum cu atitudinea non-combativa ce respecta toate legile si care nu forjeaza masina, cu toti o facem in particular dar pe forum zicem ca suntem cuminti de parca politia ne-ar citi posturile... eu recunosc ca incalc frecvent limita de viteza si iarna ma duc intr-o parcare goala si ma invart pe loc cu masina si fac derapaje cu frana de mana iar turometrul de aia are o linie rosie ca sa incerci sa o atingi... eu nu pot dar incerc oricum fiecare cu masina lui si cu stilul sau de condus... nu vreau sa conving pe nimeni ca stilul meu e bun, si oricum s-a ajuns de la frana de motor la turatii excesive... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jan 4 2006, 12:55 AM
Post
#62
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(HalbaSus) pur si simplu dupa ce am bagat in a 1-a frana a actionat mai bine (eram cu piciorul infipt in frana all the way)...
Aha...asta incepe sa sune cu ce stiu... QUOTE P.S: f1anatic... e dragut ce spui tu cu mersul pana in 3000 rpm... dar eu stiu ca nu e tot timpul asa... cate-odata folosesti cei 300 cp pt care ai platit si pt care ai muncit... ca daca chiar mergi tot timpul cu maxim 3000 rpm atunci pun detectivi sa iti afle adresa apoi scriu o scrisoare la subaru sa iti revoce masina si sa iti dea un monovolum or something... ca nu faci de rusine masina...
Un lucru mai spun. Si tzie Halba si lui Cosmin...si lui Sergiu Trutza si oricui e interesat. Eu unul NU m-am sfiit sa spun ca fac parte dintr-un club, ca ma intilnesc...si ca una si ca alta si ca asa..si ca pe dincolo. Ce m-ar impiedica sa afirm ca merg tot timpul cu treapta a 3-a si ca nu imi sta nimeni in fatza ? E clar ca benzina e de 2 x mai ieftina in America, masina mea este performanta si deci foarte putzin imi stau in fatza. Poate ca daca as spune asta...pe undeva atzi crede ca exagerez...dar probabil in majoritate m-atzi crede. De ce sa imi fie frica mie de a marturisi asta pe Internet ? Si nu oriunde pe Internet...ci pe un forum Romanesc...la 14 ore cu avionul si peste mari si tzari departare...unde cei citziva cu care vorbesc aici probail nici nu imi cunosc numele adevarat. Probabil imi cunoastetzi numele mic, si dat fiind detaliile, conflictele avute in apararea Subaru si foto puse...v-atzi convins ca am OZN-ul in ograda. Si totusi NU spun ca fac intreceri, liniutze, ca ma duc la drag strip cu ea, ca o turez pina la 7000...PENTRU CA NU FAC ASTA ! Daca asi spune...probabil m-atzi crede. De fapt...sint toate sansele sa ma credetzi...De cine sa imi fie frica ? de politzia romana ? de aia americana ? de FBI - sint cetatzean american. De Subaru ? De cine ? De Saint. Chris Bangle von Munich ? Spre exemplu daca va spun ca azi noapte l-am facut de ris pe unul cu un BMW 540i d-asta noul. Ce facetzi ? Ma credetzi ? Mai mult ca sigur. Ce o sa zicetzi ? Ca ma mai apuca nebuneala ? Normal...se intimpla oricui. Pot sa itzi vina dracii pe BMW, pe racheta de tenis, pe ciine....Sigur asta m-atzi crede...dar cind spun ca masina vede rar 3000+ rpm, ca fac plecari lente, ca imi protejez masina s.a.m.d...asta este sfinta realitate. Dar asta NU credetzi si ma ridiculizatzi...ca nu imi merit masina, ca ma fac de rusine...etc. De ce NU pot fi crezut si pentru asta ? Ok...gata ...hai la o bere ! -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jan 4 2006, 09:08 AM
Post
#63
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Am zis eu ca nu te cred cand ai zis ca mergi DEOBICEI incet, si ca in majoritatea timpului nu treci de 3000 rpm ?
Eu in 90% din timp merg prin oras... trafic intens... crezi ca masina mea vede mai mult de 3000 de ture ? la ce bun sa ii dau 3000 de ture si dupa aceea sa franez brusc in spatele celor care merg cu maxim 40 la ora ? ceea ce am zis eu e ca din cand in cand... odata pe luna, de ziua ta, de ziua masinii, etc... mai sunt folositi toti calutii din masina ta... si cum la 3000 rpm nu poti folosi prea multi caluti ma gandesc eu ca trebuie sa treci de aceasta turatie... desigur, daca tu zici ca nu iti folosesti niciodata puterea masinii, eu te cred... dar atunci... DE CE NU AI LASAT-O STOCK ? sau sa pui un DVD sau un playstation in ea in loc sa bagi bani in chip-uri si filtre de aer si alte cele... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jan 4 2006, 10:55 AM
Post
#64
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
LA diesele, ai dreptate, fara retarder frana de motor e fasaita. Tobele au un oarece rol de retarder, insa slab. La benzinare, cu cat intra mai putin aer la aspiratie, cu atat energia disipata prin pompare e mai mare. Pe aspiratie motorul suge energie, ca sa invinga diferenta de presiune de pe cele doua fete ale pistonului.... o restituie la "compresie", si o suge din nou la "detenta". La evacuare nici nu cedeaza nici nu consuma energie prin pompare pentru ca se deschide supapa de evacuare si presiunile pe cele doua parti ale pistonului se echilibreaza. Insa dupa cum vezi, exista intotdeauna un timp neechilibrat, care consuma energie functionand ca pompa de vid. Ai dreptate ce spuneai cu relentiul si cu IAC-ul sau electrovalva la carburator sau cu Throttle Idle Actuator sau alte dispozitive, insa eu nu la asta m-am referit. Acolo am explicat de ce unele masini aparent nu au frana de motor... si anume, pentru ca Throttle Idle Actuator lasa sa intre aer in cilindri de capul lui chiar daca tu ai ridicat piciorul de pe acceleratie. Incercam sa explic lui Iulian faptul ca lipsa franei de motor nu are legatura cu masa sau cu frecarile din motor. Daca ar inchide accesul aerului sau ar lasa doar cantitatea de aer de relenti brusc, atunci ar avea frana de motor chiar daca motorul e usor si bine uns. Nu ne contrazicem, ci discutam despre altceva @F1anatic, Halba In ce priveste frana de motor la coborarea pantelor, inclin sa dau dreptate lui Halba. Am locuit 4 ani intr-o regiune a naibii de muntoasa, unde am "rodat" seatul cu discuri pline La o ora de blocul meu era drumul public la cea mai mare altitudine din Europa, Col de la Bonnette http://www.vaucluse-visites-virtuelles.com...la-bonette.html Cam pe orice drum ieseam din oras spre nord, inceapeau kilometri de urcus.. care la intoarcere trebuiau coborati. Sa cobori 2000-2500m in 25km fara sa folosesti frana de motor, e criminal pentru frane. Am vazut multe masini cu pretentii oprite si scotand fum din roti, inclusiv unele cu discuri ventilate pe toate cele 4 rotile, iar seatul meu cu discuri pline si tamburi a supravietuit cu brio. Pe o coborare de 10% MEDIE nu trebuie sa accelerezi ca sa capeti viteza mai mare decat iti trebuie, mai ales ca vine acul de par si tre' sa incetinesti la 30-40km/h (sau chiar mai putin daca vine unul pe contrasens si nu-l poti "negocia" sportiv ), asa ca n-are legatura ce spun cu raliurile si cu condusul sportiv. Asta, in plus fata de consumul 0 si asa mai departe. Masina are acum aproape 180.000km, si nu are probleme nici cu motorul, nici cu ambreiajul, nici cu distributia, nici cu cutia de viteze, iar fostul proprietar a locuit in acelasi judet si probabil a folosit-o pe aceleasi drumuri. Planetarele sunt cele originale, nu au fost schimbate niciodata. As vrea eu ca Nubira sa-mi dea la fel de putine batai de cap cum mi-a dat seatul ala chinuit in frana de motor Cineva spunea mai devreme ca nu exista consum 0 si a orice franare inseamna consum. Are dreptate, insa ai de ales intre doua rele: Franezi si consumi la accelerare, sau franezi si consumi si la franare si la accelerare. Consumul de la accelerare e inevitabil, insa cel de la franare poate fi evitat. Mai aproape de ideal ar fi hibridele, insa inca sunt exotice. Pentru cei care nu recunosc existenta "franei de motor" pentru ca nu exista ca dispozitiv distinct, le dau din nou exemplu camioanelor care au un dispozitiv distinct si controlat de sofer pentru asa ceva. Daca la automobile nu exista, nu inseamna ca masinile nu au voie sa foloseasca acelasi principiu. Daca si politia si fabricantii de camioane si autobuze folosesc termenul, poate ceva-ceva adevarat tot exista. O fi rev matching, cum spune F1anatic, insa cand cobori o panta in nas, cine te impiedica sa tii turatia la 3000 sau 3500rpm in loc de 1500? Tot rev matching e si asta, insa pe deasupra te ajuta sa calci mai rar frana de picior. Parerea mea este ca disputele sunt mai mult generate de titlul topicului, care este cam ... neinspirat "ABS vs Frana de motor" de parca una o exclude pe cealalta. E ca si cum ai spune "motor vs cutie de viteze" sau "faruri vs baterie". Sunt doua lucruri diferite, care au rol diferit, si sunt complementare si nu disjuncte @ TOATA LUMEA: HAI NOROC SI LA MULTI ANI -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 4 2006, 11:01 AM
Post
#65
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 4 2006, 12:35 PM
Post
#66
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
He he he
MR, am inteles ceea ce vrei sa spui si-ti dau dreptate Halba, in cele mai multe situatii iti dau dreptate, asa cum am mai spus si eu folosesc foarte mult frana de motor. Mie mi-ai lasat o impresie (care acum mi se pare gresita) ca obisnuiesti sa te folosesti excesiv de frana de motor, retrogradand in draci la fiecare incetinire In ceea ce ma priveste, se pare ca urmarile sunt inca evidente... P.S. MR, lichidul de frana se poate testa cu un dispozitiv optic (se numeste refractometru) care determina concentratia de apa din el, rezultand astfel punctul de fierbere. Punctul de fierbere minim pentru DOT 4 dry: 230 grade - wet: 155 grade Cei de la service au dreptate... fianatic, MR mi-a adus aminte de o recomandare de-a ta. Spuneai ca este recomandabil sa-ti pui lichid de frana DOT 4 sau DOT 5. Cred ca in loc de DOT 5 ai vrut sa spui DOT 5.1 care este, de fapt, un DOT 4 cu performante superioare. DOT 5 iti va da o gramada de batai de cap. In plus nu este chiar compatibil cu toate instalatiile de franare. Chiar daca nu absoarbe apa, daca ai ghinionul sa-ti intre in instalatie iti rugineste. Stai departe de DOT 5, stiu ca pe la voi e la moda, dar mai bine orienteaza-te spre DOT 5.1 sau ramai pe DOT 4. P.S. Daca ai DOT 5 NU SCHIMBA pe DOT 4 sau DOT 5.1 -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Jan 4 2006, 04:40 PM
Post
#67
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
DOT 5.1 este dar la noi nu scrie 5.1 ci doar 5. Precizarea am facut-o cind am spus ca sa nu vie cu silicon (DOT 5.0)
QUOTE cumparatzi lichid de frina DOT 4 sau 5 (non silicon) cu temp. de fierbere cit mai ridicata,
Am DOT 4 dar cind imi voi face revizia voi schimba lichidul...uleiurile prin diferentziale, cutie, de racire...si pun si eu pe cit se poate sintetice sau mai de performantza. In cazul frinelor...Motul 5.1 (dar dupa cum am spus...pe toate sticlele nu va scrie decit Performs or Exceeds DOT x) -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jan 4 2006, 06:58 PM
Post
#68
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE(Valentin50014) He he he
MR, am inteles ceea ce vrei sa spui si-ti dau dreptate Halba, in cele mai multe situatii iti dau dreptate, asa cum am mai spus si eu folosesc foarte mult frana de motor. Mie mi-ai lasat o impresie (care acum mi se pare gresita) ca obisnuiesti sa te folosesti excesiv de frana de motor, retrogradand in draci la fiecare incetinire In ceea ce ma priveste, se pare ca urmarile sunt inca evidente... Neah... niciodata nu "retrogradez in draci", ci o singura treapta si aia doar daca nu am turatie mare si daca sunt in afara localitatii... in oras nu am de ce sa folosesc frana de motor... doar inaintea stopurilor iau piciorul de pe acceleratie, care in opinia mea tot frana de motor e... e drept ca am recomandat insistent (si recomand in continuare) rev-matching/frana de motor... oricum motorul sa fie cuplat... inaintea virajelor... creste stabilitatea, ajuta la iesirea din curba, mai si incetineste masina inaintea curbei... e ceva ce toti ar trebui sa faca... dar pt ca termenul de frana de motor nu are inca un inteles absolut modific recomandarea si recomand doar sa NU intrati in curba cu ambreajul apasat sau sau masina scoasa din viteza... asa e bine ? P.S: crezi ca doar ficatul tau a avut de suferit ? :cheers: -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jan 4 2006, 11:36 PM
Post
#69
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
QUOTE(Mihai63349) Serbane, imi pare rau ca te-ai suparat asa. Ce am supus eu atentiei este faptul ca problema a fost pusa eronat. Raman la parerea ca nu sunt doua sisteme de franare.
Care este raspunsul corect? Raspunsul la care intrebare? Pentru ca nu avem de facut o alegere intre doua variante. Da, sunt un participant ca oricare altul. Sunt in schimb, in domeniul asta destul de competent, pt. ca am studiat in amanunt problema franarii cu/fara ABS. La multi ani tuturor! Nu pe tine m-am suparat ci pe skywalker prin faptul ca m-a pus la colt intr-un mod cat se poate de obraznic! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 12:08 AM |